Pari deittineuvoa naisille, joille on netissä paljon miehiä tarjolla
Älkää tehkö liian rajua esikarsintaa miehille, koska silloin saatatte antaa liian paljon painoarvoa sinänsä merkityksettömille ominaisuuksille tai merkityksettömän pienille eroille henkilöiden välillä. Rajatkaa ennemmin vain sellaiset miehet pois, joilla on ominaisuuksia, joita ette ehdottomasti hyväksy.
Käykää mieluummin lyhyillä treffeillä monien miesten kanssa kuin pitkillä treffeillä muutaman miehen kanssa. Kasvotusten jutellessa tulee tutustuttua ihmiseen tavalla, joka ei oikein netissä onnistu. Kaikki hyvät miehet eivät ole kirjallisesti hyviä, ja toisaalta moni epäsopiva mies saattaa olla turhankin hyvä.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin ja taas tullaan siihen kysymykseen, mitä jos ei ole aikaa ravata treffeillä jatkuvasti. Nytkin olisi pitkä rivi treffipyyntöjä, mutta tiedän, että seuraavaan kahteen viikkoon onnistuu maksimissaan yhdet. Olenkohan ainut, kun tuntuu, että olen aina ensimmäinen, joka tästä asiasta näissä ketjuissa mainitsee. :D
No tietenkin jos tilanne on tuo, niin sitten sen mukaan on mentävä. Mutta pointtina oli vain se, että tapaamalla henkilön saa hänestä paljon sellaista tietoa, jota ei kirjoittelemalla/puhumalla välttämättä saa selville. Ja ne tulevat usein ilmi ihan lyhyenkin tapaamisen aikana.
Ap
Ja minä taas olen sitä mieltä, että kirjoittelemalla ennen tapaamista jonkin aikaa saa paljon sellaista tietoa, josta tietää, kannattaako edes tavata. Miksi ihmeessä minun pitäisi mennä tapaamaan miestä, joka haluaa 7 lasta tai jolla on karjatila, kun se selviää lyhyellä viestittelylläkin?
En sanonut,e tteikö alkuun kannattaisi viestitellä, vaan että ei kannata rajata niiden alkutietojen (eli kaikki ennen treffejä saatu informaatio miehestä) perusteella, ellei tule ilmi sellaisia asioita, jotka ovat ehdottomia "deal breakereita". Jos molemmilla on aivan eri tulevaisuudensuunnitelmat, niin ei tapaaminen varmaan hyödyttäisi kumpaakaan. Lähinnä tarkoitin sitä, että ei rajata 182 cm pitkää miestä pois sillä perusteella, että tarjolla on 184 cm ja 185 cm pitkät miehet. Kun tuo parin sentin perusteella tehty esikarsinta saattaa tiputtaa pois sellaisen miehen, jonka kanssa olisi synkannut tosi hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti joku ilmianto mun kommentin jossa sanoin syyt jotka karsii miehet mun listalta?
Noh. Tässä uusiks lista hylkyyn johtavista syistä:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
N26Tämä on hyvä esimerkki huonosta esikarsinnasta. Mitä järkeä on karsia pois parrakas mies? Eikö miehelle saa kasvaa parta ollenkaan? Vai eikö sinulle oikeasti kelpaa elämänkumppaniksi mies, joka on sattunut jossain vaiheessa elämäänsä pitämään partaa?
Ap
Tuo haluaa androgyynin, feminiinisen, metroseksuaali miehen. Popsii muuten varmasti e-pillereitä, ja kun lopettaa ne niin karvaton mies ei yhtäkkiä enää kiihota. Sitten, jos oikein ikävästi käy, jos pahin mahdollinen toteutuu, hakee siittiöt toiselta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti joku ilmianto mun kommentin jossa sanoin syyt jotka karsii miehet mun listalta?
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
N26Tämä on hyvä esimerkki huonosta esikarsinnasta. Mitä järkeä on karsia pois parrakas mies? Eikö miehelle saa kasvaa parta ollenkaan? Vai eikö sinulle oikeasti kelpaa elämänkumppaniksi mies, joka on sattunut jossain vaiheessa elämäänsä pitämään partaa?
Ap
Tuo haluaa androgyynin, feminiinisen, metroseksuaali miehen. Popsii muuten varmasti e-pillereitä, ja kun lopettaa ne niin karvaton mies ei yhtäkkiä enää kiihota. Sitten, jos oikein ikävästi käy, jos pahin mahdollinen toteutuu, hakee siittiöt toiselta mieheltä.
Sori muru. En käytä e-pillereitä. Kauniit miehet ovat aina sytyttäneet ja karvaiset ällöttäneet.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdi deittailla kiko ajan. On muutskin elämää. Siksi karsin.
Juuri siksi suosittelin lyhyitä treffejä, jotka on helppo toteuttaa, etenkin jos asuu kaupungissa.
Ap
Entä jos ei asu kaupungissa? Ihan oikeasti, miksi meidät maalaiset aina unohdetaan näissä keskusteluissa?
Juuri siksi mainitsinkin erikseen, että "etenkin jos asuu kaupungissa". On toki selvää, että jos treffipaikalle joutuu ajamaan aina 50 km, niin ei niille vartin kahvitreffeille jaksa/kannata ihan kenen tahansa kanssa lähteä.
Ap
No sitten voisi tällaisissa aloituksissa ja keskusteluissa ottaa myös huomioon meidät, jotka asumme maalla ja olemme kiireisiä, että se treffeille lähteminen ei ole kaikille yhtä helppoa kuin esim sinulle. Aika usein kuulee tätä "mikä järki viestitellä, miksei voi lähteä treffeille, mikä siinä on niin vaikeaa" -jankutusta. Sitten kun näitä syitä selittää, niin sanotaan, että "juu, en minä sinusta puhunutkaan". No, kenestä sinä sitten puhut ja mitä sitten kyselet, jos et halunnutkaan tietää, miksi jotkut eivät heti lähde treffeille?
No niin, anteeksi purkaus. Tähän tulee täällä vain liian usein törmättyä.
Missä vaiheessa mä olen jotain kysellyt?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Kyseessä on luultavasti pedofiili tai murrosikäisistä pitävät, kuten itsekin mainitsi niin tykkää pojista, joille ei ole vielä miehiset piirteet kehittyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi suosittelin lyhyitä treffejä, jotka on helppo toteuttaa, etenkin jos asuu kaupungissa.
Ap
Entä jos ei asu kaupungissa? Ihan oikeasti, miksi meidät maalaiset aina unohdetaan näissä keskusteluissa?
Juuri siksi mainitsinkin erikseen, että "etenkin jos asuu kaupungissa". On toki selvää, että jos treffipaikalle joutuu ajamaan aina 50 km, niin ei niille vartin kahvitreffeille jaksa/kannata ihan kenen tahansa kanssa lähteä.
Ap
No sitten voisi tällaisissa aloituksissa ja keskusteluissa ottaa myös huomioon meidät, jotka asumme maalla ja olemme kiireisiä, että se treffeille lähteminen ei ole kaikille yhtä helppoa kuin esim sinulle. Aika usein kuulee tätä "mikä järki viestitellä, miksei voi lähteä treffeille, mikä siinä on niin vaikeaa" -jankutusta. Sitten kun näitä syitä selittää, niin sanotaan, että "juu, en minä sinusta puhunutkaan". No, kenestä sinä sitten puhut ja mitä sitten kyselet, jos et halunnutkaan tietää, miksi jotkut eivät heti lähde treffeille?
Ap
Minä sanoin, että näihin kysymyksiin törmää usein palstalla. Ja pyysin myös purkaustani anteeksi.
Sinä kehotit lähtemään treffeille useammin ohittaen täysin sen tosiseikan, että monille se ei vain ole mahdollista. Mikä on siis deittineuvosi minunlaisilleni henkilöille?
Huh, onneksi olen jo naimisissa ja tavattiin unelmapuolisoni kanssa ihan livenä.
Tuntuu niin naiiveilta nämä perustelut, miksi joku ihminen jätetään tapaamatta tai lempataan pois. Selvästi on ylitarjontaa ehdokkaista tai liian vähän aikaa ja kiinnostusta paneutua asiaan.
Liian sitä ja tätä, huono valokuva, vääränväriset silmät ja jos ekoilla treffeillä suudellessa haiskahtaa valkosipulilta, niin unelmien kumppani heivataan hittoon. Missä inhimillisyys? Ei kukaan ole täydellisistä täydellisin! Ja niitä heikompia puolia kukin voi muokata: voi ajaa tai kasvattaa parran, laihduttaa, hoitaa aknen pois, alkaa tyylikkäämmäksi pukeutujaksi, opetella tanssimaan ja meikkaamaan toisin jne.
Luonne ja karisma sekä ihan miellyttävä ulkonäkö vaikuttavat suhteessa eniten. Samat näkemykset isoissa asioissa (rahankäyttö, sosiaaliset suhteet, siisteystaso, poliittiset- ja perhenäkemykset jne.) sekä sopivasti toisiaan täydentävät luonteet (ujo&rohkea, hiljainen&puhelias) ovat toimivassa suhteessa tärkeintä. Noihin ei aina pikatreffeillä pääse sisälle. Toki sen huomaa, kiinnostaako yhtään. Silloin kannattaisikin pokata ihmisiä ihan vaan livenä eikä mistään Tinderistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Seksi on mulle tärkeää parisuhteessa ja mä en pysty pitämään parrakasta miestä seksuaalisesti haluttavana. Samoin jos mies on surkea sängyssä, niin vaihtoon menee.
N26Minusta on hassua rajata miehiä pois sellaisen ominaisuuden perusteella, joka on viidessä minuutissa muutettu. Samoin nuo tasalukuihin perustuvat rajat (180 cm, 30 v) ovat ihmeellisiä - 179 cm hyväsydäminen, luotettava ja mestaripanomies karsiutuu, mutta sentin pidempi naisvihaajanarsisti pääsee treffeille. Tärkeä sentti.
Ap
Olen deittaillut itseäni lyhyempiä, eli alle 180cm miehiä, enkä todellakaan aio enää tuhlata aikaa sellaisiin. Liian usein itseäni lyhyemmät miehet ovat huonoitsetuntoisia, joten ei kiitos. 30-vuotiaat miehet taas ovat pääosin jo todella vanhan näköisiä ja tykkään muutenkin enemmän itseäni nuoremmista miehistä, joten miksi ihmeessä vaivautuisin itselleni liian vanhan miehen kanssa treffeille?
N26
Sinun ei tarvitse vaivautua treffeille eikä edes selitellä minulle valintojasi. Tunnut olevan varma kriteereistäsi, joten ok. Yritin vain olla avuksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Kyseessä on luultavasti pedofiili tai murrosikäisistä pitävät, kuten itsekin mainitsi niin tykkää pojista, joille ei ole vielä miehiset piirteet kehittyneet.
Vai että pedofiili? Tykkään kyllä yli 20-vuotiaista miehistä. Eli ihan aikuisista. Oletko itse joku vanhempi mies ja sua ärsyttää kun nuoremmat miehet ovat kiinnostavampia?
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Deittaillaanko maaseudulla? Kysyn tosissani. Olen aina pitänyt deittailua kaupunki-ilmiönä.
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneksi olen jo naimisissa ja tavattiin unelmapuolisoni kanssa ihan livenä.
Tuntuu niin naiiveilta nämä perustelut, miksi joku ihminen jätetään tapaamatta tai lempataan pois. Selvästi on ylitarjontaa ehdokkaista tai liian vähän aikaa ja kiinnostusta paneutua asiaan.Liian sitä ja tätä, huono valokuva, vääränväriset silmät ja jos ekoilla treffeillä suudellessa haiskahtaa valkosipulilta, niin unelmien kumppani heivataan hittoon. Missä inhimillisyys? Ei kukaan ole täydellisistä täydellisin! Ja niitä heikompia puolia kukin voi muokata: voi ajaa tai kasvattaa parran, laihduttaa, hoitaa aknen pois, alkaa tyylikkäämmäksi pukeutujaksi, opetella tanssimaan ja meikkaamaan toisin jne.
Luonne ja karisma sekä ihan miellyttävä ulkonäkö vaikuttavat suhteessa eniten. Samat näkemykset isoissa asioissa (rahankäyttö, sosiaaliset suhteet, siisteystaso, poliittiset- ja perhenäkemykset jne.) sekä sopivasti toisiaan täydentävät luonteet (ujo&rohkea, hiljainen&puhelias) ovat toimivassa suhteessa tärkeintä. Noihin ei aina pikatreffeillä pääse sisälle. Toki sen huomaa, kiinnostaako yhtään. Silloin kannattaisikin pokata ihmisiä ihan vaan livenä eikä mistään Tinderistä.
En minä ainakaan sanoisi, että olen nettideittien takia nirsompi kuin aiemminkaan, vaan ihan pelkästään siitä syystä, että ikää ja kokemuksia on tullut lisää ja on oppinut huomaamaan ihmisissä niitä piirteitä, joista on aiemmissa suhteissa tullut ongelmia. Ihan yhtä nirso minä olen tuolla livemaailmassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Vai että pedofiili? Tykkään kyllä yli 20-vuotiaista miehistä. Eli ihan aikuisista. Oletko itse joku vanhempi mies ja sua ärsyttää kun nuoremmat miehet ovat kiinnostavampia?
N26
Kuules nyt, luulet itsestäsi ilmiselvästi aivan liikoja ja luulet olevasi jokin keskipiste. Ei, minua ei ärsytä tai kaada maailmaani, että joku minulle tuntematon nainen pitää minua (-91) nuoremmista miehistä. Sinulle tuntuu olevan tärkeää päästä sanomaan jopa netissä tuntemattomille ihmisille "MINUA sinä et kiinnosta, MINÄ en ole sinusta kiinnostunut, MINÄ olen se joka karsii". Jokainen voi päätellä luonteenlaatusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Deittaillaanko maaseudulla? Kysyn tosissani. Olen aina pitänyt deittailua kaupunki-ilmiönä.
Omasta kokemuksestani sanoisin, että maaseudulla ei deittailla, mutta maaseudulla asuvat deittailevat. Katsos kun treffeille voi lähteä muuallekin. Etkö ole koskaan kuullut, että joku lähtisi treffeille muualle kuin sinne omaan kotikaupunkiin?
Ja kyllähän tuo nettideittailu on nimenomaan maalaisille tärkeämpää, kun täällä ei ole baareja tms sinkkutapaamismahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tiputtaa itse itsensä pois kun eivät halua jutella sen aikaa että saisin selville haluanko tavata kasvotusten.
Tinderiä käyttäessä tämä oli minun "taktiikka". Miehet hoitavat itse esikarsinnan jonka jälkeen minä alan jäljellä olevista ottaa selvää ketkä tapaan kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Minä sanoin, että näihin kysymyksiin törmää usein palstalla. Ja pyysin myös purkaustani anteeksi.
Sinä kehotit lähtemään treffeille useammin ohittaen täysin sen tosiseikan, että monille se ei vain ole mahdollista. Mikä on siis deittineuvosi minunlaisilleni henkilöille?
Oman järjen käyttö on toki sallittua. Jos sinulle on treffeille lähteminen todella vaikeaa, niin eihän se nyt sitä tarkoita, ettäkö minun yleisellä tasolla annettu vinkkini olisi sen takia huono. Sovellat vinkkiäni omien mahdollisuuksiesi mukaan, kuten jokainen muukin. Pointtina oli se, että ei kannata karsia kumppaniehdokkaita sellaisten ominaisuuksien perusteella, joilla on lopulta melko vähän merkitystä tai sellaisten erojen perusteella, jotka ovat lopulta merkityksettömän pieniä (esim. parin sentin ero pituudessa tai muutaman kilon ero painossa). Kun lopulta ne asiat, joilla oikeasti on merkitystä, ovat vaikeammin mittoina ilmoitettavissa (persoonallisuus, hyväsydämisyys, positiivinen asenne, luotettavuus, hyvä huumorintaju, yhteinen "kemia" jne.) Numeroiden avulla on helppo tehdä eroja ihmisten välille, mutta monet merkitykselliset asiat eivät ole numeroin ilmaistavissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30+ ikä
Kalju
Läski
Parrakas
Rintakarvallinen
Alle 180cm
Ap
Kuka sinä oikein luulet olevasi? Et sinä sanele kenellekään sääntöjä, miten miehensä valitsee. Et sinä kykene määrittelemään huonoa etkä hyvää "esikarsintaa". Et sinä saa sanella, minkälaisia treffejä pitää olla etkä saa sanoa miten kukaan seuransa valitsee. Nämä ovat ihmisten omia päätöksiä. Etkä saa sanoa kenenkään päätöksistä "Älä sitten sitä ja tätä kun..." Jokainen hoitaa asian miten itse parhaaksi näkee eikä se anna sinulle oikeutta komentaa mitä sen seurauksena saa tai ei saa tehdä.
Mikä sinusta on tehnyt noin ylimielisen ja röyhkeän?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu niin naiiveilta nämä perustelut, miksi joku ihminen jätetään tapaamatta tai lempataan pois. Selvästi on ylitarjontaa ehdokkaista tai liian vähän aikaa ja kiinnostusta paneutua asiaan.Liian sitä ja tätä, huono valokuva, vääränväriset silmät ja jos ekoilla treffeillä suudellessa haiskahtaa valkosipulilta, niin unelmien kumppani heivataan hittoon. Missä inhimillisyys? Ei kukaan ole täydellisistä täydellisin! Ja niitä heikompia puolia kukin voi muokata: voi ajaa tai kasvattaa parran, laihduttaa, hoitaa aknen pois, alkaa tyylikkäämmäksi pukeutujaksi, opetella tanssimaan ja meikkaamaan toisin jne.
Onneksi saatiin tänne varmoja kannanottoja ihmiseltä, joka ei milloinkaan ole nettideittaillut.
Syyttelet inhimillisyyden puutteesta unelmien kumppania kohtaan, jota ei ole ikinä edes tavannut. Ymmärrätkö nettideittailusta yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Omasta kokemuksestani sanoisin, että maaseudulla ei deittailla, mutta maaseudulla asuvat deittailevat. Katsos kun treffeille voi lähteä muuallekin. Etkö ole koskaan kuullut, että joku lähtisi treffeille muualle kuin sinne omaan kotikaupunkiin?
Ja kyllähän tuo nettideittailu on nimenomaan maalaisille tärkeämpää, kun täällä ei ole baareja tms sinkkutapaamismahdollisuuksia.
Ok. Kiitos vastauksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asun Vantaalla, joka ainakin oman tietämykseni mukaan on kaupunki. Eikä Suomen mittakaavassa edes mikään pikkukaupunki. Mulla kuitenkin menee Elielin aukiolla (Helsingin keskustassa) käymiseen viikonpäivästä ja vuorokaudenajasta riippuen 1,5-2 tuntia, vaikka olisin paikanpäällä vain minuutin. Sama aika menee myös Tikkurilaan (Vantaa) tai Haukilahteen (Espoo). Siksi en näe mitään järkeä lyhyissä treffeissä.
Moni mies tiputtaa itse itsensä pois kun eivät halua jutella sen aikaa että saisin selville haluanko tavata kasvotusten.