Millaisiin vähemmistöryhmiin kuulut (Suomessa)?
Kyselen vähimmistöryhmiä joihin kuulumiseen määräävä ominaisuutesi on merkittävä osa identiteettiäsi.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Näihin ketjuihin kirjoittaa aina joku valkoinen hetero mies. Vitsi on vanha kuin taivas, vai tunnetteko oikeasti itsenne uhatuksi? Onhan se toki kova paikka kun muutkin ryhmät ovat vihdoin saamassa tasa-arvoista kohtelua, joka on sinun viiteryhmällesi ollut itsestäänselvyys vuosituhansia.
Kumma kun tänne kuitenkin kirjoitti joku hölmöläinen, jonka vähemmistöidentiteetti on "nainen" ja sai yläpeukkuja. Kas kun ei ole "ihminen".
valkoiset heteronaiset
uskonnottomat teistit
lapsettomat aikuiset naiset
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihin ketjuihin kirjoittaa aina joku valkoinen hetero mies. Vitsi on vanha kuin taivas, vai tunnetteko oikeasti itsenne uhatuksi? Onhan se toki kova paikka kun muutkin ryhmät ovat vihdoin saamassa tasa-arvoista kohtelua, joka on sinun viiteryhmällesi ollut itsestäänselvyys vuosituhansia.
Kumma kun tänne kuitenkin kirjoitti joku hölmöläinen, jonka vähemmistöidentiteetti on "nainen" ja sai yläpeukkuja. Kas kun ei ole "ihminen".
Tosiaan, ei pelkkä nainen ole vähemmistö yhtään sen paremmin, mutta ei tainnut sentään olla valkoinen avokadoa syövä nainen :)
Olen homoseksuaali. En tosin koe sen erityisemmin "määräävän identiteettiäni", sillä olen ihan tavallinen, vähän tylsäkin tyyppi noin muutoin.
Biseksuaali, joskin naimisissa miehen kanssa + lapsiakin on
Akateeminen köyhä (FT)
Vakityöpaikka 8-16 duuni18v lähtien ja ei äidin ja isän, sukulaisen tai kumminkaiman firma vaan täysin ulkopuolinen finanssialan iso yritys. Minun ikäiset valmistuivat lukiosta juuri tuohon v2008 lamaan, joten tämä että on saman työnantajan palveluksessa edelleen vakihommissa on harvinaisuus ja kuulun siksi vähemmistöön.
N28
En mihinkään. Tai no, mulla on tarkkaavaisuushäiriö, mutta en koe kuuluvani sen perusteella mihinkään vähemmistöryhmään. Vaikka vähän vammainen olenkin.
Saman nimen omaavia löytyy alle 25 Suomesta (kyseessä kuitenkin suomalainen nimi). Kuulun siis todella harvinaisen nimen omaavaan vähemmistöön.
Olen vihreäsilmäinen
Olen korjauttanut sukupuoleni miehestä naiseksi täysin.
Njaah, nais-DI, muutoin täysin tavallinen ja virran vietävissä
Tummaihoisten lasten äiti ja uskovainen (helluntailainen)
trans, pan.
kaikki ei välttämättä apn laittamasta linkistä huolimatta ymmärrä mitä vähemmistöllä tässä haetaan.
itsekin omaan tiettyjä fyysisiä ominaisuuksia, mutta ei mua kukaan syrji vaikka sormenpituuksien tai silmienvärin perusteella.
Punatukkainen, vuosikymmeniä samassa ensimmäisessä avioliitossa.
trans, zen-buddhalainen. Kumpikaan mainituista ei kuitenkaan ole mikään määräävä osa minuuttani. Ne ovat vain osa.
Itähelsinkiläinen akateeminen
Romanisukua
Avoliitossa ulkomaalaisen kanssa
Täti jo syntyessäni
Normaalien vähemmistöön