Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ajatukset "saa" salata kumppanilta?

Vierailija
12.07.2017 |

Selvää on, että parisuhde perustuu keskinäiseen luottamukseen ja avoimuuteen. Siitä huolimatta, jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteen. Mutta missä kulkee raja? Mitkä ajatukset on sinusta moraalisesti ok salata omalta kumppaniltaan? Mitä ajatuksia sinä pidät kumppaniltasi salassa?

Minä aloitan. Viimeisen parin vuoden aikana minua on alkanut kiinnostamaan jonkinlainen seksuaalinen kanssakäyminen miehen kanssa. En mielestäni ole bi, koska en tunne romanttista vetoa miehiin. Tämän olen pitänyt vaimoltani salassa ja en tiedä tulenko tuota koskaan kertomaankaan. Pelkään, että vaimo järkyttyy ja toisaalta asia ei ole minulle mitenkään tärkeä. Sanotaanko näin, että ennemmin vien ajatukset yksin mukanani hautaan kun järkytän vaimoani ja hyvää suhdettamme. En osaa itsekkään sanoa onko näiden ajatusten salaaminen vaimolta väärin vai onko minulla moraalinen oikeus omaan yksityisyyteen tämän suhteen.

Voisin kysyä tätä samalla teiltä, eli laitampa nyt sitten gallupin siitä pitäisikö minun kertoa vai onko minulla "oikeus" pitää asia omana tietonani

Mitkä ajatukset "saa" salata kumppanilta?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön ajatuskin, että ihminen olisi tilivelvollinen omista ajatuksistaan.

Vierailija
2/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön ajatuskin, että ihminen olisi tilivelvollinen omista ajatuksistaan.

Tavallaan olen samaa mieltä, mutta kun minusta parisuhteen perusta on luottamus ja avoimmuus omaa kumppania kohtaan, niin jos ihminen vuosikausi salailee joitain ajatuksiaan, niin itse kokisin sen loukkaavana. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu aiheesta että kannattaako kertoa. esimerkiksi jos on siskonsa kanssa ollut sillain tai fantasioi teiti-tytöistä, niin noita asioita ei kannata kertoa. voi toinen osapuoli suuttua. oikeastaan kaikesta muusta voi kertoa.

Vierailija
4/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommetteja siitä mitä ajatuksia sinä pidät kumppaniltasi salassa? Ap

Vierailija
5/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suhteessani hyväksyttäviä salaisuuksia ovat esim: Ystävien tms. kolmannen osapuolen luottamuksellisesti kertomat yksityisasiat. (Itsestäänselvää.) Seksuaalifantasiat, niin kauan kun eivät muutu pakkomielteisiksi. (Ei tarvitse ajatella minua runkatessa mutta ei minun tarvitse siitä tietääkään.) Vaikeat tunteet, joiden työstäminen on vielä itsellä kesken. Myös sellaiset, jotka vaikuttavat parisuhteeseen, kunhan puhumattomat tunteet eivät aiheuta passiivisagressiivista tai muuten vittumaista käytöstä. Minulle ei myöskään tarvitse kertoa flirttailusta tai edes lievästä ihastuksen tunteista, ne ovat normaaleja. Mutta jos puolisolle tulee tunne, että haluja olisi siirtyä ihastuksesta pidemmälle (edes toiveilla ladattuun ystävyyteen) toivon hänen puhuvan siitä minulle. Pieniä ostoksia ei tarvitse tilittää, ellei niitä ole yli 400 eurolla kuussa, sitten olisi kiva tietää, mitä päässä liikkuu kassalla.

Vierailija
6/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan olen samaa mieltä, mutta kun minusta parisuhteen perusta on luottamus ja avoimmuus omaa kumppania kohtaan, niin jos ihminen vuosikausi salailee joitain ajatuksiaan, niin itse kokisin sen loukkaavana. Ap

Avoimuus

Vierailija
7/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaan kumppanilta varmaan 99% ajatuksista. En usko, että hän olisi yhtään kiinnostunut siitä, miten pähkäilen mielessäni sitä, miten puhdistan kaihtimet (joita meillä ei edes ole).

Vierailija
8/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salaan kumppanilta varmaan 99% ajatuksista. En usko, että hän olisi yhtään kiinnostunut siitä, miten pähkäilen mielessäni sitä, miten puhdistan kaihtimet (joita meillä ei edes ole).

Joo tottakait suurinta osaa omasta aivotoimmasta ei puolisolle voikkaan kertoa, mutta siis tässä tarkoitetaan nyt sellaisia ajatuksia, joide kdrtominen saisi aikaan kumppanissa jonkinlaisen reaktion. Ap

Vierailija
9/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo idiotiaa.

Vierailija
10/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin tuo pysyy vain ajatuksen tasolla, ei sinulla ole mitään syytä kertoa siitä vaimollesi. Jos alkaisit tosissasi suunnittelemaan seksin harrastamista jonkun muun kuin puolisosi kanssa, tilanne olisi jo ihan toinen.

Vierailija
11/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mä toivoisin et mun mies kertoisi tuon mulle, niin voisin taas puolestani kertoa, että mun suurin fantasia on kolmen kimppa n+m+m, minkä varmaan aika hyvin voisi sitten toteuttaakin tuon tunnustuksen jälkeen!!! :) (Miehen tuntien tosin, ei tule koskaan tapahtumaan. Hyvä kun saan muita miehiä pitkään katsoa.) 

Toista kautta voisit kokeilla kanssa, että kysyt vaimoltasi, mitä mieltä olisi jos sträppärin ottaisitte mukaan, sinä vastaanottavana osapuolena. Tuohan toimii sitten jo aasinsiltana/aika vahvana vinkkinä kokeilunhalustasi. 

Vierailija
12/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammalta ei saa salata mitään!

Vierailija
13/13 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Gallupin tulos on lähes yksimielinen. Jotenkin minua vaivaa tämä pitäisikö kertoa vai ei.. Hyvä pointti tuo, että tunteet, joita itsekkin vasta sulattelee, voi hyvin pitää omana tietonaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän