Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehu tähän automerkkiä, mihin ei tarvitse joka vuosi tehdä kallita korjauksia

Vierailija
12.07.2017 |

Nyt meni hermot.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota. Jos on uusi Toyota, siinä tuskin on moneen vuoteen mitään korjattavaa. Ja jos on vanha Toyota, voi jotain tulla, mutta osat on halpoja.

Vierailija
2/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo on melko varma valinta käytetyissä ja uutena tietysti nyt useimpiin ei tarvitse mitään korjauksia vuosikausiin. 

Meillä on kyllä ollut hyvin toimiva Nissankin. Autot ovat jossain määrin myös yksilöitä, että hyvä tsägäkin merkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honda.

Vierailija
4/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvolle ja Toyotalle täältäkin ääni!

Vierailija
5/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän merkkaa auton ikä kuin merkki.

Vierailija
6/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän merkkaa auton ikä kuin merkki.

Näyttää siltä että uudehko/vähän ajettu japsi kannattaisi hankkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin tätä juuri kaverilta, joka on töissä autokorjaamolla. Sanoi, että eniten töitä tuovat uudehkot Audit ja Volkkarit, vähiten vanhemmat Toyotat, Opel Corsat sekä yllättäen Alfa Romeot :D

Vierailija
8/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa kuin useamman vuoden vanhaan ja 200000km ajettuun, niin mitkähän automerkit/mallit on luotettavimpia vielä tuossa vaiheessa? Siis onhan automalleja jotka ensimmäiset 200 - 250tkm eivät kaipaa paljon mitään huoltoa, mutta sitten ruostuu pohja puhki. Eli miltä automerkeiltä voi odottaa pisintä käyttöikää ilman isoja remppoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottais sen linjan, että olis varaa huoltaa toyotaansa kun ei ole varaa korjata volvoa.

Tällä mä olen pärjännyt. Ei ole tullut kuin yksi yllätyskorjaus, kun pitää hyvän suhteen autokorjaamoon, joka kyllä kertoo mihin seuraavaksi kannattaa kiinnittää huomiota. Jarrut, jouset, kytkin - ne nyt vaan kuluu. Tietysti osaltaan vaikuttaa oma ajotyylikin.

Vierailija
10/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FORD kestää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parhaat autot ovat olleet Subaru Outback ja Kia Ceed. Pakolliset huollot vain... Tietenkkn ovat molemmat vääriä merkkejä kehuttaviksi.

Vierailija
12/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäisin tätä juuri kaverilta, joka on töissä autokorjaamolla. Sanoi, että eniten töitä tuovat uudehkot Audit ja Volkkarit, vähiten vanhemmat Toyotat, Opel Corsat sekä yllättäen Alfa Romeot :D

http://www.is.fi/autot/art-2000000691531.html

Johtunee siitä, että Alfa Romeoita on suhteellisen vähän liikenteessä, muuten on kyllä vikalistojen kärjessä aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan enää Toyota. Huoltoväli on niin tiheä että sen takia pitää jatkuvasti käydä huollossa. Muutenkin muovinen paska missä ei voi moottoritiellä puhua sisätiloissa kun desibelit lyö 100. Täysin yliarvostettu peltikasa.

Vierailija
14/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön aloitus. Ap kuvittelee, että on olemassa joitain huippumerkkejä, joissa kaikki autoyksilöt ovat samanlaisia ja joita ei tarvitse minkäänlaisella käytöllä huoltaa tai remontoida.

Ja sitten joukko paskamerkkejä, jotka on selvästi huonommin rakennettu, mutta jotka jostain salatusta syystä silti käyvät kaupaksi ihmisille.

Ei helvata, tää oli oikeastaan aika hauska....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista merkkiä olekaan, jolle tuollaista voi luvata. Käyttäjästä se on paljon kiinni.

Volvoilla on joku ihmeellinen laatumaine, mutta ystäväpiirissä on useampikin volvonomistaja, joka on uudehkoaan volvoaan joutunut viemään korjaajalle säännöllisin väliajoin.

Tärkeintä olisi tutustua valitun auton tyyppivikoihin  ja pyrkiä ehkäisemään niiden syntyä ja etenemistä. Netissä on nykyään PALJON tietoa. Tai sitten huollattaa korjaamolla joka on erikoistunut ko. merkkiin.

Eli valitse pari-kolme vaihtoehtoa ja tutustu niihin.

Vierailija
16/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa kuin useamman vuoden vanhaan ja 200000km ajettuun, niin mitkähän automerkit/mallit on luotettavimpia vielä tuossa vaiheessa? Siis onhan automalleja jotka ensimmäiset 200 - 250tkm eivät kaipaa paljon mitään huoltoa, mutta sitten ruostuu pohja puhki. Eli miltä automerkeiltä voi odottaa pisintä käyttöikää ilman isoja remppoja?

Mersu tai BMW

Vierailija
17/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa kuin useamman vuoden vanhaan ja 200000km ajettuun, niin mitkähän automerkit/mallit on luotettavimpia vielä tuossa vaiheessa? Siis onhan automalleja jotka ensimmäiset 200 - 250tkm eivät kaipaa paljon mitään huoltoa, mutta sitten ruostuu pohja puhki. Eli miltä automerkeiltä voi odottaa pisintä käyttöikää ilman isoja remppoja?

Minulla on ollut 6 vuotta vm-90 volvo. Ajettu yli 300 000km. Normaali öljynvaihtohuolto kerran vuodessa on ollut riittävä. Auto on ruosteeton, katsastaja kehuu joka vuosi. Kaikki toimii niin kuin pitää ja tavaraa mahtuu kyytin paljon (farmarimalli).

Vierailija
18/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 200 tkm mitsu (farmari-lancer). Nyt tuntuu, että saa alkaa korjailemaan eri kohteita. Tähän asti on ollut huoletonta aikaa uudesta asti.

 Tiina

p.s.Huollot on kuitenkin tehty ajallaan autooni.

Lähipiirin ihminen ostaa auton uutena/uudehkona, ajaa jonkun 60 -70 tkm, ei tee yhtään huollon huoltoa (ei vaihda edes öljyä tai mitään) ja myy sitten pois. Tyylinsä kullakin.

Vierailija
19/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen liikenne. Tosi halpa ylläpidettävä ja koskaan ei jätä tienpäälle. Ei tarvitse maksaa vakuutuksia ja veroja ja polttoaineita. Ei tarvitse huolehtia itse mistään kunhan nousee vain kyytiin ja jää oikealla pysäkillä pois.

Vierailija
20/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> 200 - 250tkm ... ruostuu pohja puhki.

Uutena laitettu pohjamassaus (mitsubishiin). Ei ole ruostetta. 210 tkm takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi