Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia ystävän kanssa joka veljeilee ikävän ihmisen kanssa, josta olen juuri päässyt eroon.

Vierailija
12.07.2017 |

Olen laittanut välit poikki ihmisen kanssa, jota epäilen narsistiksi. Ongelmana on se, että meillä on yhteisiä ystäviä ja nämä ystävät todennäköisimmin kertovat narsistille kaiken minusta mitä kuulevat, koska narsisti on katkera eikä päästä minusta irti. Onko ainoa tapa päästä kaikesta yli niin että viilennän välit myös näihin ystäviin? Neuvoja?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän yrittää hyötyä sinusta? Mitä sellaista teet / olet tehnyt, jota hän voi hyödyntää sinua vastaan?

Minun exäni, joka on sekopää-narsisti otti yhteyttä kaikkialle ja kertoili minusta ihmetarinoita, jotka eivät olleet edes totta. Kaikki vaan, jotta en pystyisi toimimaan normaalisti elämässäni ja yhteisöissä. Hän verhoili sen kauniisti sanomalla, että ihmisiä pitää varoittaa, minkälainen olen. Että onpa hienoa..!!! Kaiken lisäksi lähetteli tekaistuja "virallisia" asiakirjoja kaikesta tekemisestäni ja selitteli, että poliisitutkinta on päällä.. - Itseänikin jo alkoi kiinnostamaan, että mitä tässä olen oikein tehnyt.. Itse en ollut vain mistään tietoinen. Minun arkeni kun koostui töissä käymisestä, kauppareissusta ja lenkkeilystä.. Joku ihme salateoria sillä ilmeisesti oli..

- Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä hän kuulee sinusta, sillä itse tehtyjä kuvitelmia tekemisistäsi riittää. Ikävää toki on, jos olet saanut esim. uuden työpaikan ja kaveri soittelee pomollesi "ihan vaan hyvää hyvyyttään varoittaakseen, mikälainen ihminen olet".. 

Itse vaihdoin koko kaveripiirin ja tällä hetkellä olen todella onnellinen ja kaiken lisäksi hyvin menestynyt yms. Entisiä kavereita en huolisi edes takaisin, vaikka muutama vissiin onkin tuon hullun todellisen luonteen tajunnut.

Vierailija
22/38 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti osaa puhua ihmiset puolelleen erittäin ovelasti ja manipuloivasti. En luottaisi yhteisiin tuttuihin, unohda ne ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etääntyisin pikkuhiljaa näistä ns ystävistäni enkä missään nimessä puhuisi heille enää nytkään henk. koht juttuja. Vaan säästä, Donald Trumpista, gin tonicista ja tv-sarjoista.

Tekisin ohareita ihan viime metreillä, päänsärky iski jne.... kunnes olisinkin kaveripiirini vaihtanut, ilman selittelyjä.  Miksi jäät roikkumaan, lennä vapaasti.

Vierailija
24/38 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
25/38 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan

Vierailija
26/38 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän ylös, koska olen samassa veneessä. Valitettavasti hyvä kaverini, jonka kanssa tunnettu 12v, on joutunut narsistin armoille. Tyyppi on puskenut ystäväni suosioon ja yrittää manipuloida nyt myös minua. Epäilen limanuljaskan myös puhuvan palturia ystävälleni minusta, koska puhuu minun läsnäollessani muista kavereistamme samoin ja ystävä käyttäytyy minua kohtaan eritavalla nykyään. Laskelmoiva narsisti, joka utelee, manipuloi ja käyttää hyväkseen. Eikä tajua, kuinka läpinäkyvä on. Toivon todella, että kohta (vai jo) ex-ystäväni huomaa tyypin narsistisuuden vielä joskus.

Vierailija
27/38 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän yrittää hyötyä sinusta? Mitä sellaista teet / olet tehnyt, jota hän voi hyödyntää sinua vastaan?

Minun exäni, joka on sekopää-narsisti otti yhteyttä kaikkialle ja kertoili minusta ihmetarinoita, jotka eivät olleet edes totta. Kaikki vaan, jotta en pystyisi toimimaan normaalisti elämässäni ja yhteisöissä. Hän verhoili sen kauniisti sanomalla, että ihmisiä pitää varoittaa, minkälainen olen. Että onpa hienoa..!!! Kaiken lisäksi lähetteli tekaistuja "virallisia" asiakirjoja kaikesta tekemisestäni ja selitteli, että poliisitutkinta on päällä.. - Itseänikin jo alkoi kiinnostamaan, että mitä tässä olen oikein tehnyt.. Itse en ollut vain mistään tietoinen. Minun arkeni kun koostui töissä käymisestä, kauppareissusta ja lenkkeilystä.. Joku ihme salateoria sillä ilmeisesti oli..

- Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä hän kuulee sinusta, sillä itse tehtyjä kuvitelmia tekemisistäsi riittää. Ikävää toki on, jos olet saanut esim. uuden työpaikan ja kaveri soittelee pomollesi "ihan vaan hyvää hyvyyttään varoittaakseen, mikälainen ihminen olet".. 

Itse vaihdoin koko kaveripiirin ja tällä hetkellä olen todella onnellinen ja kaiken lisäksi hyvin menestynyt yms. Entisiä kavereita en huolisi edes takaisin, vaikka muutama vissiin onkin tuon hullun todellisen luonteen tajunnut.

Jos joku soittelee pomollesi varoittaakseen, tee heti rikosilmoitus. Ja kunnianloukkaussyyte perään.

Vierailija
28/38 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen aloitukseen liittyen:

Minä olen ollut tyytyväinen, kun sain enemmän etäisyyttä ihmiseen, joka vain hämmensi asioita, aiheutti ongelmia, asioiden mutkistumista, jne. Rasittava ihminen, kun kaikesta häneen liittyvästä sai olla ihan varpaillaan.

No nyt sitten lähisukulainen on kuitenkin ottanut tämän ihmisen bestiksekseen. Ja siitä seuraa nyt se, että tämä asioiden hämmentäjä hämmentelee asioita edelleen. Ei suoraan minun asioitani, mutta kun lähisukulaisen kanssa kuitenkin "joutuu" olemaan tekemisissä, niin kaikenlaista ylimääräistä säätöä tulee.

Ensinnäkin en ymmärrä miksi tämä lähisukulainen luottaa tuon ihmisen sanomisiin ja mielipiteisiin sokeasti. Sukulainen ei käytä omia aivoja lainkaan, vaan tuo toinen ihminen saa päättää asiat. Ja mitäpä siitä, kun eivät vetäisi minua mukaan. Mutta kun vetävät. Ja etäisyyden ottaminen lähisukulaiseen on hankalaa. Yritän nyt pysyä kaikesta mahdollisimman sivussa, mutta turhaa stressiä tulee minullekin. Enkä ole siitä tippaakaan kiitollinen.

Vierailija
29/38 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta tuollaisesta tilanteesta kuin ap:lla. Älä kerro yhteisille tutuille mitään mitä et halua kantautuvan tuon ex-ystävän korviin. Ja varaudu siihen, että entinen ystävä kostaa jos todella on narsisti. Mulle kävi niinkin ikävästi, että ex-ystävä ei jättänyt rauhaan ja tuli jopa oven taakse koputtelemaan ja kurkkimaan ikkunoista. Soitteli kaikki yhteiset tutut läpi esittäen huolestunutta minusta. Ja se kosto jonka tehtaili olikin sen verta karmea etten viitsi edes avata asiaa tämän enempää. Nyt ei ole enää kuulunut hänestä hetkeen, mutta en uskalla vieläkään hengähtää asian suhteen. Tsemppiä ap!

Vierailija
30/38 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi oo jo kotirauhanhäirintää? Kummallisia tyyppejä maailma päällään kantaa. Kannattaa olla varuillaan, kehen tutustuu ja ottaa välimatkaa heti, kun ensimmäiset narsisminoireet tai muuta sekoilua ilmenee.

Vierailija
31/38 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä piemeetä porukkaa. Yhden taakse jääneen ystävyyden takia pitäisi laittaa kaikki ihmisuuhteet poikki ja uusiksi. 

Vierailija
32/38 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. 

Vierailija
33/38 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kuvio. Jos yksi manipuloi koko ystäväpiiriä, ei sellaisessa porukassa halua olla. Oli tämä yksi sitten narsisti tai ei. Ota hiljaisesti etäisyyttä, älä selittele mitään.

Vierailija
34/38 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kaveriporukka vaihtoon. Ainoa tapa päästä kiusaajasta eroon.

Vierailija
35/38 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/38 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija