Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästöön 300 e/kk!

Vierailija
11.07.2017 |

Meidän perheessä minä, mies ja kaksi teiniä. Koko talouden nettotulot 4000 e/kk. Koko talouden menot näköjään 3700 e/kk. Ollaan saatu 300 e/kk säästöön... Jotenkin oletin, että enemmän olisi jäänyt, mutta tein puolivuotistsekkauksen pankkitileille, tuossa tulos.

3700 euron menot sisältävät asuntolainan maksamista 800 e/kk.
Tämän jälkeen palaa 2900 e/kk:
Sisältää holtittoman ruokakauppakäyttäytymisen, vakuutusta vähän yhdestä jos toisestakin asiasta, kahden auton vakuutus- ja käyttökulut, mopon ja kevarin kulut, ison omakotitalon käyttökustannukset, dokausta ja bailausta, teinien viikkorahoja, muutaman viikonloppumatkan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan työttömyystukea alle viisisataa ja olen saanut siitä usein säästöön sata euroa kk joten kyllä noilla tuloilla pystyisi paljon parempaan jos vain viitsisi. Mutta useimmilla taitaa olla niin että ei ne suuret tulot vaan ne suuret menot.

Vierailija
2/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 10% nettotuloista  on saatava säästöön, kun ajatellaan eläkeikäisenä selviytymistä. Asuntolainan maksamista voidaan myös pitää säästämisenä. Tilille kannnattaa jättää hätävara, mutta loput varat sijoittaa niin, että ne kasvavat korkoa. Rahaa ei siis pidä vain makuuttaa tuottamattomana pankkitilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan työttömyystukea alle viisisataa ja olen saanut siitä usein säästöön sata euroa kk joten kyllä noilla tuloilla pystyisi paljon parempaan jos vain viitsisi. Mutta useimmilla taitaa olla niin että ei ne suuret tulot vaan ne suuret menot.

Siinä se varmaan suurin vika on, etten näytä viitsivän. Enkä oikeestaan tiedä, pitäisikö viitsiä. Ap

Vierailija
4/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 10% nettotuloista  on saatava säästöön, kun ajatellaan eläkeikäisenä selviytymistä. Asuntolainan maksamista voidaan myös pitää säästämisenä. Tilille kannnattaa jättää hätävara, mutta loput varat sijoittaa niin, että ne kasvavat korkoa. Rahaa ei siis pidä vain makuuttaa tuottamattomana pankkitilillä.

Jos asuntolainankin maksu kelpaa säästöiksi, niin sittenhän säästöä tulee 1100 e/kk, joka on nettotuloista 27,5%.

Vierailija
5/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teidän menonne eivät ihan kauhean pahoilta näytä. Varsinkaan, jos rahat menee paljon turhuuteenkin. Meillä samankokoinen perhe. En ihan tarkkaan tiedä paljonko mieheltä kuluu rahaa kuukaudessa, mutta ainakin 1200 € asuntolainan lyhennnykseen. Ja varmasti paljon muuta myös (vakuutusmaksut, auton huollot, puhelinlaskut, harrastukset jne.). Mulla menee aika tarkkaan 2000 € joka kuukausi.

Tämä kaikki siis säästäväisesti eläen. Yksi auto, pienet asumismenot (lainanlyhennyksen lisäksi), ei dokata ja bailata, ei ole mopoa eikä kevaria. Ruokakauppaan rahaa voisi viedä paljon vähemmän tarkemmalla suunnittelulla, mutta kiireisen työn jälkeen en jaksa. 

Vierailija
6/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähes sama 300 jää säästöön ilman pihistelyä Parin vuoden päästä talo maksettu ja säästöön jää hippasen enemmän, lyhennys nimittäin 1200e/kk. Ehkä ostan ekan ihka uuden auton ja matkustellaan enemmän. Mut min 500e/kk laitetasn jemmaan eläkepäiviä varten

Vierailija
7/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain yksi teini, mutta rahaa menee enemmän. Toiselta luottokortilta laskin, että viimeisen 12kk aikana on mennyt keskimäärin 3050€/kk. Toista ei saanut niin helposti laskettua, mutta sen käyttö on vähäisempää, joskus vain muutama sata euroa kuussa. Alakanttiin arvioiden kaikkien laskujen (asuntolaina, yhtiövastike, vakuutukset, sähkö, jne jne) jälkeen kulutukseen menee 3300€/kk. Tuo on minusta kolmelta vähän liikaa, säästöön jää vain asuntolainan lyhennys (1000€/kk) ja PS-tileille laitetaan kumpikin 5000€/vuosi. Tulot tippuvat vuoden päästä jos en pääse töihin, sitä silmälläpitäen pitäisi säätää kulutusta vähän pienemmälle.

Vierailija
8/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 5 000 €/kk tuloista säästöön 3 500 €/kk. Olen suomalaisen firman komennuksella ulkomailla ja firma maksaa asunnon ja auton.