Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Legendaarinen Huvila&Huussi jakso Livillä nyt: siirtopuutarhamökin pilaaminen

Vierailija
11.07.2017 |

Ainoa mitä halutaan säilyttää on pionit. Lopussa niitä ei näy ja piha on sliipattu ja kaikki ihana rehevyys pois.

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään tuosta suunnittelijanaisesta. Outo tapa puhua ja toimia, vaikka osittain puhetta ehkä selittää, jos on äidinkieleltään ruotsinkielinen. Töksähtelevä ja epäsujuva. 

Eikös hän ole hollantilainen?

Vierailija
162/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin näytettäisiin katsojalle, jos pettymys olisi aivan ilmeinen. Kuvauksiahan voidaan jatkaa, kunnes purkissa on riittävän ihasteleva reaktio.

Osa tämän ketjun kommenteista tuntuu kuin ne olisi kirjoittanut joku ohjelmassa esiintynyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi mun mielestä ollut mitenkään dramaattinen jakso. Asiakas vaikutti sellaiselta, joka ei tykkää muutoksesta ja kokee alkujärkytyksen myös vaikka leikattaessa uutta mallia hiuksiin. Parissa vuodessa kasvaa osa noista kasveista enemmän näkösuojiksi. Ja sitten asiakas varmaan haluaa jälkeenpäin tehdä pihasta omannäköisen lisäämällä sinne parit pensaat tms. jonnekin kohtiin.

Vierailija
164/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi mun mielestä ollut mitenkään dramaattinen jakso. Asiakas vaikutti sellaiselta, joka ei tykkää muutoksesta ja kokee alkujärkytyksen myös vaikka leikattaessa uutta mallia hiuksiin. Parissa vuodessa kasvaa osa noista kasveista enemmän näkösuojiksi. Ja sitten asiakas varmaan haluaa jälkeenpäin tehdä pihasta omannäköisen lisäämällä sinne parit pensaat tms. jonnekin kohtiin.

Pari vuotta on pitkä aika. Kesät ovat lyhyitä, joten kyllä varmaan haluaisi heti nauttia paikastaan.

Vierailija
165/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miksei käytetty niitä pihan entisiä perennoita mm. Pioneita ym. jotka kaivettiin juuripaakkuineen odottamaan uutta istutusta. Ei olisi tarvinnut ostaa yhtään uutta perennaa, jos edes osa entisistä olisi istutettu takaisin, kuten puutarhan omistaja halusi. Nyt piha näytti autiolta, kun kaikki perennat olivat uusia pieniä taimia. Ihmetyttää kuka tuon kaiken tuhlailun maksaa: uudet kasvit, uudet kivetykset, uusi kasteluletkujärjestelmä, maan muokkaukset, kaivinkoneen vuokrat, rullanurmi... Olisi kiva tietää piharemontin hinta, miksi sitä ei koskaan sanota. Toivoisin sellaista puutarhaohjelmaa, jossa neuvottaisiin miten itse voisi edullisesti uudistaa vanhaa puutarhaa, ilman kaivinkoneita jota varten pitää aidatkin purkaa jne....

Vierailija
166/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miksei käytetty niitä pihan entisiä perennoita mm. Pioneita ym. jotka kaivettiin juuripaakkuineen odottamaan uutta istutusta. Ei olisi tarvinnut ostaa yhtään uutta perennaa, jos edes osa entisistä olisi istutettu takaisin, kuten puutarhan omistaja halusi. Nyt piha näytti autiolta, kun kaikki perennat olivat uusia pieniä taimia. Ihmetyttää kuka tuon kaiken tuhlailun maksaa: uudet kasvit, uudet kivetykset, uusi kasteluletkujärjestelmä, maan muokkaukset, kaivinkoneen vuokrat, rullanurmi... Olisi kiva tietää piharemontin hinta, miksi sitä ei koskaan sanota. Toivoisin sellaista puutarhaohjelmaa, jossa neuvottaisiin miten itse voisi edullisesti uudistaa vanhaa puutarhaa, ilman kaivinkoneita jota varten pitää aidatkin purkaa jne....

Sama täällä. Olenkin katsonut ruotsinkielisiä ja englantilaisia ohjelmia, mutta niissä on taas usein se vyöhykeongelma, eli pihat on ihania, mutta täällä pohjoisempana (VI vyöhyke) ei menesty samat kasvit.

Tuossa kyseisessä Huvila ja Huussi -ohjelman jaksossa olisi pitänyt ensin tehdä penkit, joihin vanhat perennat siirretään heti suoraan. Ja ne olisi tosiaan pitänyt siirtää vasta kukinnan jälkeen. Ilmeisesti kuvausryhmällä oli niin kiire tehdä ohjelmaa, että ei voitu tehdä järkevästi. Väliaikaiseen penkkiin siirtäminen keskellä kesää on kyllä tuhoon tuomittua esim. pionien ollessa kyseessä.

Vierailija
167/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä, miksi pionit ja perennat piti siirtää. Eikö ne olisi voinut jättää siihen missä ne olivat ja tarvittaessa vähän harventaa liikoja pois? Ai, mutta niin tietenkin, eihän pihaan olisi muuten mahtunut sponssikaivuri. Uudemmilla kausilla on tehty ehkä enemmän kohteen ehdoilla, ainakin viime kesänä esitetyissä jaksoissa oli ihan hienojakin muutoksia.

Vierailija
168/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin kuvitella, millaiset "juhlat" Meri-Tuuli olisi väkertänyt siirtolapuutarhaan. Jäätelöbaari ja iloisia lasten kertakäyttöastioita, mehubooli jossa koristeena puutarhan ainoa mansikka, nukketeatteria vanhoista sukista askarrelluilla DIY-nukeilla.

Vierailija
169/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naikkonen on ainakin ärsyttävä, siis mikä lie "asiantuntija" onkin..

Vierailija
170/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo naikkonen on ainakin ärsyttävä, siis mikä lie "asiantuntija" onkin..

Siis Eva Wuite: http://www.is.fi/asuminen/art-2000000938760.html

Vierailija
171/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14000 kuulemma tuon naisparan piti itse maksaa, ilmaista oli vain suunnittelu...

Vierailija
172/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tunne silloista omistajaa? Olisi kiinnostavaa tietää mitä oikeasti ajatteli muutoksesta ja mitkä on fiilikset nyt.

Vierailija
173/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa facen puutarharyhmissäkin ollaan ihmetelty suurilla joukoilla että mikä siinä on kun Suomessa ei osata tehdä kunnollista puutarhaohjelmaa.

Suomessa ohjelmissa keskitytyään liikaa kaikenmaailman kivetyksiin, ei minua kiinnosta kenenkään pihan kivien laatu ja miten ne ladotaan, niitä voi halutessaan kuka vaan laitattaa miten vaan, on kuin sisustusohjelmassa keskityttäisiin johonkin cyprokkilevyihin.

Sitten toinen vika on se että aina pitää olla sitä ruuanlaittoa, ruokaohjelmia on ihan piisalle muutenkin, ei kaikki puutarhoista tykkäävät halua kasvattaa kauheaa määrää avomaankurkkuja ja kukkakaalia ja sitten kokata niitä pihalla kesäkeittiössä.

Miksi ei voi olla pääasiassa kukkiin keskittyviä ohjelmia, näytettäisiin hienoja pihoja, niin että kokonaisuus näkyy, mutta myös näytettäisiin läheltä kukkia niin että ne ehtii nähdä, nimi, ostopaikat ja hinnat tietysti pitäisi mainita, muuten vaan vituttaa kun näkee jotain mitä haluaisi itselle ja lähiliikkeissä on aina ne samat tylsät. 

Myöskään niiden pihan omistajiin ei tarvitsisi keskittyä, ei tarvi kertoilla sen ihmisen elämänkertaa ja miten hän nyt on itse kaikki lammetkin kaivanut vuosikymmenten aikana ja kiviaidan kivet kaivanut pellosta 40 hehtaarin alueelta. Minua kiinnostaisi ne hienot kukat, niitä minä katson muitten puutarhoissa.

Vierailija
174/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa facen puutarharyhmissäkin ollaan ihmetelty suurilla joukoilla että mikä siinä on kun Suomessa ei osata tehdä kunnollista puutarhaohjelmaa.

Suomessa ohjelmissa keskitytyään liikaa kaikenmaailman kivetyksiin, ei minua kiinnosta kenenkään pihan kivien laatu ja miten ne ladotaan, niitä voi halutessaan kuka vaan laitattaa miten vaan, on kuin sisustusohjelmassa keskityttäisiin johonkin cyprokkilevyihin.

Sitten toinen vika on se että aina pitää olla sitä ruuanlaittoa, ruokaohjelmia on ihan piisalle muutenkin, ei kaikki puutarhoista tykkäävät halua kasvattaa kauheaa määrää avomaankurkkuja ja kukkakaalia ja sitten kokata niitä pihalla kesäkeittiössä.

Miksi ei voi olla pääasiassa kukkiin keskittyviä ohjelmia, näytettäisiin hienoja pihoja, niin että kokonaisuus näkyy, mutta myös näytettäisiin läheltä kukkia niin että ne ehtii nähdä, nimi, ostopaikat ja hinnat tietysti pitäisi mainita, muuten vaan vituttaa kun näkee jotain mitä haluaisi itselle ja lähiliikkeissä on aina ne samat tylsät. 

Myöskään niiden pihan omistajiin ei tarvitsisi keskittyä, ei tarvi kertoilla sen ihmisen elämänkertaa ja miten hän nyt on itse kaikki lammetkin kaivanut vuosikymmenten aikana ja kiviaidan kivet kaivanut pellosta 40 hehtaarin alueelta. Minua kiinnostaisi ne hienot kukat, niitä minä katson muitten puutarhoissa.

Pihasuunnittelijana voin sanoa että suomalaiset puutarhaohjelmat keskittyvät liiaksikin lähikuviin kukista. Toivottavasti nyt kuvauslennokkien aikakaudella tulisi ohjelmia, joissa näytettäisiin tonteista kattavampia kuvakulmia. Saisivat ihmiset ideoita jäsentelyyn, mikä on oikeasti se kaikkein tärkein asia.

Tietysti niiden suunnitelmienkin pitäisi olla hyviä, jotta niitä kannattaisi ylipäätään näyttää. Kaikenlaiset Evat pois ruudusta.

t.

mies 35 v.

Vierailija
175/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi piha on ihan hieno, mutta millä toi perhepäivähoitaja on pystynyt 14 tonnia maksamaan, on varmaan mennyt vararikkoon. Onkohan tiennyt, minkälainen lasku tulossa. Joutunut varmaan veloissaan myymään koko höskän. Miksi se sen myi?

Vierailija
176/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tekee pahaa kun joku antaa näihin ohjelmiin myllättäväksi talon tai alueen jonka ominaispiirteitä tai aikakautta ei kunnioiteta ollenkaan. Just esim.30-luvulla perustettu siirtolapuutarhapalsta tai upea vanha 1800-luvun hirsimökki... Nämä sliippaa ne kaikki ihan samannäköisiksi piittaamatta yhtään siitä mikä sopii juuri sinne. Siinä missä taitava "entisöinti" oikeilla materiaaleilla nostaisi kohteiden arvoa, nämä valkosliippaukset yleensä romahduttavat sen. Siirtolapuutarhoissa iso osa kasvillisuudesta(Vallilassa juurikin ne pionit!) on muuten alkuperäisiä, jopa sieltä 30-40-luvulta asti siellä kasvaneita. Törkeä veto repiä ne noin pois. Jos ei ole tarvittavaa perehtyneisyyttä erityiskohteiden käsittelyyn niin saisivat pysytellä vastarakennettujen rivareiden stailaamisessa.

Vierailija
177/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin niin kuvitella, millaiset "juhlat" Meri-Tuuli olisi väkertänyt siirtolapuutarhaan. Jäätelöbaari ja iloisia lasten kertakäyttöastioita, mehubooli jossa koristeena puutarhan ainoa mansikka, nukketeatteria vanhoista sukista askarrelluilla DIY-nukeilla.

Hahahaha! :D Nauran niin että vedet tulee silmistä. Tää oli paras! :D Ei helvetti se mielikuva tuosta.. :D

Vierailija
178/185 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin jakson ja huomasin selvästi, että toinen pidätteli siinä itkua.

Itse tykkäsin siitä mökin ympäristöstä, vaikka perunat tosin olisi voinut jättää. Kompostikin oli ruma, mutta muuten näytti siistiltä ja selkeältä. Se yksi mansikka tosin vähän nauratti. Kauheinta oli kuitenkin se piha-alue. Pelkkää nurmikkoa ja omenapuunkin kiskoivat irti?! Ihan itkettää. Se alkuperäinen pihan viidakkomaisuus oli hieno ja sitä vähän siistimällä olisi puutarhasta tullut mielettömän kaunis. Ei tuollainen tylsä, joka näyttää ihan joltain rivitalon takapihalta. 

Vierailija
179/185 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen jakson nimen tulisi olla RAISKAUS. 😐

Vierailija
180/185 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla vinkit, jos haluatte samanlaisen muutoksen ;-)

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/huvila-huussi/694655-vallilan-siirtolapu…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi