Suositelkaa hyvää puhelinta!
Aikeissa hankkia uusi luuri, hinnalla ei niinkään väliä (järjen kanssa, en nyt kuitenkaan tonnia ole puhelimesta maksamassa...) mutta androidi pitää olla ja haluisin hyvän kameran. En oikeestaan käytä puhelinta muuhun kuin musiikinkuunteluun ja tekstaamiseen ni ei pidä mikään ydinakku olla kun en puhelinta koko ajan ole räpläämässä. Kameraa en omista niin siksi olis kiva että puhelimen kamera olis mahdollisimman hyvä jos sillä sattuu kuvia ottamaan. Onko joku merkki selkeästi ylitse muiden?
Kommentit (26)
Mulla Huawei Honor 8 isommalla muistilla enkä voisi olla tyytyväisempi. Erinomainen hinta-laatusuhde.
Minusta osa samsung-puhelimista värittää kuvaa? Eli ylikorostaa värejä? (Ja muutenkin korjaa kuvia ohjelmallisesti?) Onhan ne todella hyvän näköisiä. Mutta vastaako se enää luonnollisuutta? (Toisella saman hintaluokan tai kalliimman luokan puhelimella otetut kuvat näyttävät todella vaatimattoman harmailta ja ankeilta siinä samsung-kuvien vierellä.)
Mikäli et ole Androidista ehdoton suosittelen itse iphone 6:sta - applen puhelimien hinta lähtee syksyllä laskuun kun uusi malli julkistestaan.
Itse miellän iphonen "aikuisten puhelimeksi" sillä sinne ei kauheesti turhia sovelluksia ole tilaa ladata, mutta ne tavallisimmat, päivittäisessä käytössä olevat mahtuu ja siihen päälle kuvia mulla menee 600 ennenkuin valittaa että muisti alkaa olla täynnä ja pitäis siirtää kuvat koneelle. Musiikkia voi tosin kuunnella vain itunesin kautta ellei omista Spotifyita tai muuta suoratoistopalvelua. Puhelimen kamera on myös hyvä ja kuville pystyy gallerian kautta tekemään perus muokkauksia, olen itse puoliammattilainen valokuvaaja ja ihan hyvin kehtaa puhelimen kameralla kuvia räpsiä jos konkreettinen kamera ei ole messissä, jälki on varsinkin ulkoan hyvää :D
Android ja IOS ovat käyttöjärjestelminä melko samanlaisia, Android on mielestäni asetusten kohdalla hiukan epäselvempi (ennen tätä puhelinta mulla oli kolme androidia, samsungia.)
Mikäli kuitenkin haluat ehdottomasti androidin, niin helpointa on että menet esim. Gigantin sivuille ja vertailet eri malleja ja etsit sellaisen, jonka ominaisuudet miellyttävät. Uudemmissa malleissa on aikaisempaan verrattuna laadukkaat kamerat, joten uskon että lähes mikä tahansa uudempi vaikkapa Samsungin malli riittänee kameran puolesta (niihin on käsittääkseni lähi vuosina panostettu enemmän). Myös Sonyn puhelimet ovat kuulemani hyviä mutta vähän edullisempia, mutta mulla ei niistä omaa kokemusta ole.
Lyhyesti sanottuna suosittelen siis iphone kutosta tai uudempia Samsungin malleja!
Vierailija kirjoitti:
Minusta osa samsung-puhelimista värittää kuvaa? Eli ylikorostaa värejä? (Ja muutenkin korjaa kuvia ohjelmallisesti?) Onhan ne todella hyvän näköisiä. Mutta vastaako se enää luonnollisuutta? (Toisella saman hintaluokan tai kalliimman luokan puhelimella otetut kuvat näyttävät todella vaatimattoman harmailta ja ankeilta siinä samsung-kuvien vierellä.)
Samsungin kalliimmissa malleissa on AMOLED-näyttö, jonka väriavaruus ja kontrasti ovat ihan eri planeetalta verrattuna jonkin "tavallisen" kännykän LCD-näyttöön. Tästä voi tulla tuo erilainen vaikutelma myöskin kuvista.
Eri asia toki jos kuvissa on myöskin silloin eroa, jos niitä katsotaan tietokoneen näytöltä.
One plus on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen ja kamera on hyvä. Mulla on One plus 3 ja kuviani kiitellään paljon. Kamera on iPhonen veroinen. One plus viitosessa kamera taitaa olla vieläkin parempi.