Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitättekö oikeasti että olen huonoäiti

Vierailija
31.03.2006 |

vain sen takia että sain lapseni parikymppisenä?

Olenko minä huonoäiti sen takia että joku teidän tutun tutun tuttu joka oli 20v löi lastaan. Sekö tekee minusta huonon äidin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee sitä...

Vierailija
2/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen 18- vuotiaana, toisen 20- vuotiaana. Kaikkeni olen lasten tähden tehnyt, koskaan en mitään pahaa. Nyt kun jossain 400km päässä on jotain tapahtunut, niin olen sen takia huono äiti. Mikään ei siis riitä.... huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa yleistetään että nuorilla palaa pinna ja ollaan mustavalkoisia ja lapsille huudetaan mutta kyllä niin tekee vanhemmatkin. Se on luonne kysymys joka ei muutu vaikka ikää tulisi.

Olen nähnyt monta monta hyvää nuorta äitiä.

Vierailija
4/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olet varma, että olet hyvä äiti, niin jätät kaikenlaiset tuntemattomien tekemät arvostelut omaan arvoonsa, taikka olet täysin noteeraamatta ne.

Vierailija
5/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole muutenkaan mitään järkeä.

t. kolmikymppinen äiti

Vierailija
6/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä miten typeriä ihmisiä tälläpalstalla on. Miksi te leimaatte heti parikymmpiset huonoiksi äideiksi jos joku jossain teki jotain pahaa.

Kertokaa minulle suoraan miksi olen huono äiti. Jos kerran sitä mieltä olette.

t:ap

Vierailija
7/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voit saman tien rueta ryyppäämään keskellä kirkasta päivää ja tupakoimaan sisällä, kenties vielä lyömään lapsiasi. mitä väliä kun sinua pidetään kuitenkin huonona?

Vierailija
8/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon ollut mitä huolehtivaisin ja tunteellisin äiti. Lapsen isän kanssa asutaan, viihteellä käyn ja silloin isä hoitaa. Mietin kasvatustapaani todella usein ja minulla on selkeä kuva siittä. Lapseni käy hoidossa kun olen itse opiskelija.

On kyl kovemmat vaateet meiltä nuorilta äideiltä. Se on surullista. Vaikka ihmisethän niitä pahoinpitelijöitä tekee, ei kai nyt ikä hirveesti vaikuta=(

Vierailija
9/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu vaan että lähes kaikki vanhemmat äidit on sitä mieltä että nuoret äidit on huonoja äitejä. ja se on jossain määrin aika ärsyttävää.

voin vaan kuvitella kuinka kamalalta jostain 16-vuotiaasta äidistä voi tuntua, kun meitä parikymppisiäkin parjataan jo ihan liikaa...tosin en kyllä ole sillä kannalla, että 16-vuotiaana lapsen teko olisi fiksua, mutta jos kantaa vastuun tekemistään virheistä, niin muun yhteiskunnan tuki olisi ihan suotavaa siinä tilanteessa...

Vierailija
10/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks, siis ihmiset tekee pahoinpitelyjä

Vierailija
11/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta jos kantaa vastuun tekemistään virheistä, niin muun yhteiskunnan tuki olisi ihan suotavaa siinä tilanteessa...

Jospa vaikka yhteiskunta tukisi ehkäisyn käyttöön, niin ei tapahtuisi virheitä?

Vierailija
12/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loukkaannut jostain provokatiivisesta viestistä. Relaa vähän.

Vierailija
13/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni teiniäiti osaa lapsensa hoitaa ja varmasti rakastaa lastaan. Niin nuorella vaan elämänkokemus on aika suppeeta ja ongelmanratkaisutaidot ym. aikuisuuteen liittyvät asiat ovat heikommat. Siksi teiniäidit tarvitsevat nimenomaan tukea, eikä parjausta. Me ihmiset vaan halutaan aina parjata jotain.

Vierailija
14/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kyllä päähän nuo ennakkoluulot mitä nuorista äideistä on..

Vaikka varmasti monet eivät parhaasta päästä ole, mutta varmasti on yhtälailla huonoja äitejä/ isiä vanhemmissakin..

Onhan 20-vuotias nuori muttei tarkoita KAIKKIEN kohdalla että on myös HUONO!!

Millaisia sitten ne 16-vuotiaat on ja mitä ne tekee jos kaksikymppiset hakkaa lapsiaan jne...

(taidan syyllistyä ennakkoluuloihin 16v äideistä näemmä...)

T: huonoäiti 21v ;)

Vierailija
15/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa syöttää eikä pukea lastaan. Haluaa vaan bilettää pää täynnä jossain räkälässä, jättäen lapsensa jonnekkin ties minne hoidettavaksi. Pahoinpitelee lasta kun hermot menee. Ei osaa pitää minkäänlaisia rajoja, eli lapsi saa käytännössä tehdä mitä vaan.

Itse olen saanut niin sanotusti taistella jo 6vuotta näitä oletuksia vastaan. Niin neuvolassa kuin lasten hoito paikassa pidetään kuin vähä-älyistä. Yleensä olen vaan kääntänyt selkäni tälläisille tapauksille, mutta ne todella satuttaa, kun pidetään epäkelpona äitinä vain ikäni perusteella. Lasten vanhempain illoissa minulta on jopa kysytty että haluanko ottaa jomman kumman OMAN vanhempani mukaan tilaisuuteen. MIksi? Minähän se äiti olen. Vaikka olenkin vasta 19!

Vanhempi lapseni on todella hyvä käytöksinen pieni poika. Hän osaa olla kohtelias ja ruokailu tavat ovat halussa. Lapsillamme on siistit ja ehjät vaatteet. Toivoisin että minukin kohdeltaisiin ihan vain äitinä, eikä mahdottomana tapauksena joka yrittää leikkiä kotia.

Vierailija
16/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olittepa sitten nuoria taikka vanhoja, niin tekee perhe-elämällennekin terää, kun ette ota kaikkea arvostelua henkilökohtaisesti, varsinkaan, jos tiedätte ettei se pidä kohdallanne paikkansa. Jos itsetunto on kohdallaan, ei ole tarvetta todistella omaa hyvyyttään. Se on vain selviö.

Niinhän sitä sanotaan, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
17/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen myös että varsinkin vanhemmilla naisilla on sellainen käsitys että voi nuorelta äidiltä tulla kyselemään ikää jne..

Ei KUKAAN varmasti pidä jos alan kaupassa tivaamaan äideiltä ikää!!

Eilenkin kävelyllä eräs täti huomautti kovaan ääneen että onpa nuori tms..

Ja joku aika sitten kanssa pihalla tuli täti päivittelemään että olenpa nuori.. kun vastasin että 21 niin sitten aijaa et niin nuori ollutkaan.

Kai sitä sitten näyttää tuolla pipo päässä ja toppavaatteet päällä siltä että olisi itse mäkeä laskemassa.. ;)

Vierailija
18/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se nyt tarkoita ettei ole itsetunto kohdallaan, kai sitä nyt saa kommentoida..

Heti tulee tuollaista itsetunto juttua jos jotain poikkipuolista sanoo..

Eli jos on alle 25-vuotias on:

lapsiaan hakkaava

aina kännissä

ketjupolttaja

huono itsetunto

lapset ovat kurittomia,. huonosti puettuja jne

lisäystä vielä, useasti ihmiset ovat tulleet sanomaan että onpa ihanaa kun on niin KAUNIISTI puettu lapsi minulla

Vierailija
19/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä taannoin nuoren naisporukan kanssa reissussa ja kävi ilmi että suurimmalla osalla heistä oli tosi pieniäkin lapsia kotona! Ihan muutaman kuukauden ikäisiä vauvojakin. Eivät ilmeisesti sitten ainakaan täysimetyksellä olleet, hyvä jos osittaisimetyksellä jos voi olla melkein 24 h pois lapsen luota. Sana vittu oli ahkerassa käytössä ja jossain vaiheessa naureskelivat sillä millä lailla kukin kurittaa lastaan fyysisesti.

Siinä mietiskelin että kyllä mun lapsen kokemus maailmasta on varmaan melko erilainen kuin heidän lasten, itse lähestyn neljääkymmentä.

Vierailija
20/25 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä se nyt tarkoita ettei ole itsetunto kohdallaan, kai sitä nyt saa kommentoida..

Heti tulee tuollaista itsetunto juttua jos jotain poikkipuolista sanoo..

Eli jos on alle 25-vuotias on:

lapsiaan hakkaava

aina kännissä

ketjupolttaja

huono itsetunto

lapset ovat kurittomia,. huonosti puettuja jne

lisäystä vielä, useasti ihmiset ovat tulleet sanomaan että onpa ihanaa kun on niin KAUNIISTI puettu lapsi minulla

Ja toki loppuun vielä todistelut omasta hyvyydestä. Voi elämä teidän kanssa. Ettekö huomaa, kuinka ristiriitaista tekstiä te suollatte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän