(Ex) Poikaystävä löi koiraa kipeästi rintakehään autossa, pitääkö koira viedä lääkäriin kun itkee?
Meillä on ollut poikaystävän kanssa riitaa jo pidemmän aikaa siitä, onko koira autossa irti vai koiraverkon takana. Minä kannatan koiraverkkoa molemmilla puolin, takaluukun- sekä etu- ja takapenkkien välissä, koska koira on vielä nuori ja höslää. Poikaystävä kuitenkin irroittaa aina verkot kun vie itse koiraa johonkin, koska "koiraa ei saa vangita"
Nyt lähdimme kiireessä viemään siskoani ensiapuun eikä ollut aikaa värkkäillä verkkoja kiinni. Koira (nuori labbis 7kk) näki rusakon ja yritti änkeä etupenkille. Poikaystävä karjaisi koiralle ja törkkäisi kovaa kyynärpäällä rintakehään. Nyt sisko on ok, mutta koira on pitänyt tuosta lähtien (n. klo 13.) kummallista ulinaa eikä anna koskea.
Poikaystävälle sanoin luonnollisesti hyvästit, minun koiraani ei satuta kukaan ja tästä tulen pitämään sen loppuelämän huolen. Mutta entä koira? Nyt nukkuu, mutta aina kun herää ja kävelee, pitää pientä vikinää. Lähdetäänkö suosiolla lääkäriin? Pentua varten olen säästänyt ihan oman lääkärirahaston.
Kommentit (53)
Ehdottomasti parempi, että keskityt nyt jatkossa ihan lemmikkeihin. Miehen kanssa et selvästikään pärjää.
Tästä keskustelusta linkki muistiin siltä varalta, että sama teema yrittää toistua. Näin jo annetut neuvot voidaan kierrättää hyötykäyttöön.
Toi koira tai kissarahasto on muuten asiallinen juttu. Jos eläimellä ei ole vakuutusta (hinta luokkaa yli 500 euroa vuodessa) eikä tilillä koko ajan irtorahaa tuhansia euroja niin joku vararaha pitää olla. Muuten onnettomuustilanteessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa lopettaa eläin.
Poikaystävän voisi viedä piikille samalla kun tarkistuttaa koiran.
Veikkaan ettei aloittaja palaa koskaan kertomaan mitä koiralle kuuluu ja mitä el sanoi....
Älkää ny vaan sanoko että tämäkin ketju oli vain provo
Koira käytetty lääkärissä, ei ollut murtumaa. Luultavasti rintakehä oli vaan kipeä. Lasku lähtee eksälle. Ei ollut eilen mahdllista päästä nettiin enää, siksi myöhäinen vastaus.
Ojaanko auton olisi pitänyt päätyä! Olisitte mahdollisesti entisiä ihmisiä ja koiria.
Minusta luonnollista tehdä koiran pysäyttävä ele tuossa tilanteessa. Ikävä, että sattui koiraan, mutta vaihtoehdot?
En syyttäisi tätä miestä, varsinkin kun on sinun siskosi vuoksi lähtenyt hätätilanteessa kuskaamaan.
Oliko siskollasi alkoholimyrkytys vai mikä nyt noin kiirellisen lähdön syy oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus ex-poikaystävästä. Tyyppi rautoihin ja linnaan. Kovat korvausvaatimukset niskaan.
Tämä on Suomi. Koiran tönäisemisestä kyynärpäällä ei todellakaan joudu "rautoihin ja linnaan", saatika saa mitään korvausvaatimuksia. Valitettavaa, mutta totta.
Suomi?
Kerro sitten se maa, jossa saisi. Pohjoismaissa on kuitenkin tiukimmat eläinsuojelulait maailmassa. Jo Espanjassa tai Kreikassa saat hakata vaikka rautaputkella koiran kuoliaaksi ilman mitään seuraamuksia.
Tietenkin lääkäriin ja rikosilmoitus eläinrääkkäyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Koira käytetty lääkärissä, ei ollut murtumaa. Luultavasti rintakehä oli vaan kipeä. Lasku lähtee eksälle. Ei ollut eilen mahdllista päästä nettiin enää, siksi myöhäinen vastaus.
Ihan selvä juttu ettei ollut mitään. Voit ihan itse maksaa ylireagoinnin
Koira lääkäriin ja sinä samoin, psykiatrille.
Varsinainen Kellokoski-ketju. !?