Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen perhe kaveeraa miehen exän kanssa

Vierailija
11.07.2017 |

Taustaa: Mies erosi ko.exästä viisi vuotta sitten, he olivat yhdessä muutaman vuoden. He eivät olleet kihloissa, naimisissa eikä heillä ole lapsia. Mieheni ei halua olla missään tekemisissä tämän exänsä kanssa. Itse olen kihloissa mieheni kanssa.

Minä ja mieheni olemme mieheni siskon pojan kummeja. Miehen sisko asuu 700km päässä meistä ja äidistään.

Itse asiaan:
Mieheni sisko oli käymässä perheineen täällä suunnalla muutaman päivän ajan. Tuona aikana me näimme miehen siskoa perheineen noin kolme tuntia koko viiden päivän aikana. Aina kun yritimme järjestää tapaamisen heidän kanssaan, tuli joku mutka matkaan. Ehdotimme mm. että voisimme tulla miehen äidin ja tämän miesystävän luokse heitä tapaamaan, he kun yöpyivät siellä tuon ajan. Miehen sisko kuitenkin kielsi tulemasta sillä verukkeella että heidän äidin miesystävä oli niin väsynyt työpäivän jälkeen. Toisena päivänä he olivat ostoksilla meidän lähistöllä ja sovittiin että he tulevat ostostensa jälkeen meille kahville ja sitten voidaan yhdessä viedä meidän kummipoikaa läheiseen leikkipuistoon leikkimään. Kului useampi tunti, jonka jälkeen mies sai siskoltaan viestin että he menivät suoraan leikkipuistoon ja pyysi meitä sinne. Kun pääsimme paikalle, näimme heitä jonkun puolisen tuntia kun miehen siskolle tuli kiire palata äitinsä luokse.

Jäi kurja fiilis siitä, miten vähän näimme heitä vaikka mieskin on tosi läheinen siskonsa kanssa.
Kirsikkana kakun päälle selvisi, että miehen exä oli ollut paikkakunnalla samaan aikaan, vaikka tämä asuu kolmensadan kilometrin päässä! Miehen sisko on ollut hyvää ystävää tämän exän kanssa, samoin miehen äiti, joten aloimme epäilemään että tässä on nyt jotain mätää. Mies sitten kysyi asiasta siskoltaan ja äidiltään suoraan ja miehen sisko myönsi nähneensä tätä miehen exää. Selvisipä myös, että tämä miehen exä oli yöpynyt mieheni äidin luona!!
Hermostuimme mieheni kanssa moisesta salamyhkäisyydestä ja mieheni teki tämän selväksi myös äidilleen ja siskolleen, jotka puolestaan suuttuivat meille kovin eivätkä suostuneet ymmärtämään meidän näkökantaamme tähän asiaan lainkaan. He vain vetosivat siihen että tämä mieheni exä on heidän ystävä ja heillä on oikeus valita ystävänsä, eikä heidän ystävyydellään ole mitään tekemistä minun tai mieheni kanssa.. -.-

Mitä mieltä te lukijat olette tällaisesta tilanteesta, ollaanko vain mieheni kanssa tehty kärpäsestä härkänen vai onko tämä kuvio oikeasti vähän kyseenalainen?
Itsekin olen tullut miehen perheen kanssa tähän saakka hyvin toimeen mutta nyt ottaa päähän kun tuota exää on vain pakko roikottaa mukana perheessä edelleen. :/

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näihin liittyy se, että uusi suhde on alkanut pettämisellä. Olitteko yhdessä jo kun ex säsi oli vielä tuon entisen tyttöystävänsä kanssa? Silloin helposti exäsi perheestä tuntuu että haluavat hyvittää miehesi tekemää ja olla tuon ex än kanssa yhteyksissä ja osoittaa etteivät hyväksy tekoa. Näin muutamassa tutussa perheessä.

Ja usein perheet tuntuu kiintyvän juuri siihen ekaan teini-ikäisenä olleeseen kumppaniin...

Kohtelias tietenkin pitäisi olla vaikka ystävänsä saa itse valita .

Miksi aloittaa uusi suhde pettämisellä? Eron jälkeen olisi hyvä olla hetki omillaan

Siis häh? :D Edelleenkään kyse ei ole siitä että tässä kukaan olisi pettänyt exää tai nykyistä. Lukekaapas nyt tarkemmin ennen kuin kommentoitte mitä sattuu :'D

-ap-

Vierailija
42/48 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin mielipahasi. Miksei miehen äiti ja sisko voineet olla avoimia exän tapaamisen suhteen? Itsekin pahoitin mieleni, kun yksi sukulainen tuli käymään pariksi päiväksi, enkä sitten ehtinyt näkemään häntä oikeastaan ollenkaan, sillä hän vietti kaiken ajan täällä päin asuvien kavereidensa kanssa ja tuli luokseni vain nukkumaan. Menköön seuraavan kerran hotelliin.

Niinpä. Ja meillä ei ole tosiaan ollut mitään tämmöistä polemiikkia aikaisemmin miehen perheen kanssa, vaikka olenkin ollut tietoinen siitä että kaveeraavat miehen exän kanssa, enkä luonnollisesti ole ollut siitä kauhean innoissani. Nyt tästä tämmöinen soppa syntyi juurikin kun olivat tavanneet ja vielä majoittaneet tuon exän tolleen salamyhkäisesti, vaikka kumpikin, niin äiti kuin sisko on niin hyvissä väleissä mieheni kanssa että olisi voinut tuosta nyt kyllä mainita..

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh miten lapsellista. Mun veli on eronnut jo aikoja sitten, mutta silti pidetään veljeni eksään yhteyttä ja vietetään paljon aikaa yhdessä, myös vanhempani. Sääli vain veljeäni, kun ei ymmärtänyt hyvän päälle. Eikä tule yhtäkään naista veljelleni, joka voisi viedä hänen paikkansa, vaikka voitaisiin olla ystäviä.

Vierailija
44/48 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä olen mielelläni mukavien ihmisten seurassa ja olen havainnut, että moni muu jakaa tämän mieltymyksen. Ikävät ja muita päsmäröivät yritetään sivuuttaa mahdollisimman vähällä yhteydenpidolla. Nähtävästi teillä on käynyt juuri noin eli mukava, ystävällinen, kaikkien mielestä loistava tyyppi eli miehen exä on miehen äidin ja siskon mielestä mukavampaa seuraa kuin sinä. Mutta koska olet pojan/veljen kihlattu, niin sinua yritetään  sietää. Nyt tuli valintatilanne eli exä samalla paikkakunnalla ja voi sentään, vedit lyhemmän korren.

Täällä todella monen kannattaisi kyllä harjoitella luetunymmärtämistä!

Kirjoitinhan tuolla jo että olen tullut hyvin toimeen miehen perheen kanssa ja että olemme miehen siskon lapsen kummeja, joten ehkä tällöin olen kuitenkin miellyttävämpi ihminen kuin hädin tuskin siedettävä..

Hyvä hyvä av mammat, noita oletuksiahan aina kannattaa heittää.

-ap-

Olette kummeja, koska miehesi on eno, ei siksi, että olisitte mukavia. Todennäköisesti perhe kävi pitkän ja kitkerän keskustelun ja päätyi pyytämään molempia, koska tapana on kihlatustakin kummi tehdä.

Joka tapauksessa miehen äiti ja sisko halusivat mieluummin olla exän kanssa kuin sinun kanssasi ja se kummipoikakin sai viettää aikaa ei-kummitädin kanssa enemmän kuin sinun kanssasi. Meille ulkopuolisille se kertoo ainakin siitä, että maailmassa on 2 ihmistä, jotka valintatilanteessa eivät valitse sinua. Voit tällä palstalla itkeä asiaa pitkään, mutta muuttuuko se muuksi?

Mene ja sano anopille sekä miehesi siskolle, että jos exää ei jätetä kokonaan kaikkien elämästä, niin sinä teet kummipojasta lasun ja hankit paperit, joiden mukaan anoppi ei ole enää oikeustoimikelpoinen ja sinä saat hoitaa kaikki asiansa.

Vierailija
45/48 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein näihin liittyy se, että uusi suhde on alkanut pettämisellä. Olitteko yhdessä jo kun ex säsi oli vielä tuon entisen tyttöystävänsä kanssa? Silloin helposti exäsi perheestä tuntuu että haluavat hyvittää miehesi tekemää ja olla tuon ex än kanssa yhteyksissä ja osoittaa etteivät hyväksy tekoa. Näin muutamassa tutussa perheessä.

Ja usein perheet tuntuu kiintyvän juuri siihen ekaan teini-ikäisenä olleeseen kumppaniin...

Kohtelias tietenkin pitäisi olla vaikka ystävänsä saa itse valita .

Mies oli ollut kolme vuotta sinkkuna ennen kuin me aloimme olemaan yhdessä eikä todellakaan pettänyt tuota exäänsä missään vaiheessa heidän suhteessaan.

-ap-

Miehesi äiti ja sisko olivat siis olleet jo 5 vuotta ystäviä tämän naisen kanssa ennenkuin sinä tulit kuvioihin. Ja sinun mielestäsi heidän olisi pitänyt katkaista tämä ystävyyssuhde, koska sinä olet nyt miehesi kanssa?

Ei pelkästään minun mielestäni vaan myös mieheni mielestä. Eikä nyt tarvitse välejä täysin katkaista, mutta tarviiko miehen exää nyt tavata silloin kun oma perhekin olisi halukas näkemään ja aikaa ihmisten näkemiseen on rajallinen määrä. :/

Mies ei halua olla ko.exän kanssa tekemisissä sillä tämä ihminen aiheutti miehelleni paljon pahaa heidän yhdessäoloaikanaan. Siksi mieheni ei pidä ajatuksesta että hänen perheensä kaveeraa tällaisen ihmisen kanssa. Mieheni on yrittänyt puhua perheelleen näistä ikävistä asioista, joita tämä exä aiheutti, mutta perhe ei ole kovin halukas ottamaan näitä asioita huomioon vaan haluaa pitää siitä huolimatta exään yhteyttä..

-ap-

Miehesi ja exäsi entinen parisuhde on paitsi menneisyyttä, myös heidän kahden välinen asia. On mieheltäsi todella lapsellinen manipulointiyritys pyrkiä edelleen mustamaalaamaan exää ja häiritsemään näin hänen ystävyyssuhteitaan miehen sukulaisiin. Hyvä vaan jos äiti ja sisko näkevät tuon läpi ja jättävät omaan arvoonsa. Pitäisi sinunkin ehkä vakavasti miettiä, että millaisen ikikatkeran valittajan olet puolisoksesi valinnut.

Vierailija
46/48 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salailu kuulostaa kyllä hiukan erikoiselta, mutta ehkä sisko ja äiti tuntee poikansa ja miniänsä sen verran hyvin että katsoivat sen aiheelliseksi.

Vierailija
47/48 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä on edelleen isäni hyvä ystävä. Auttelee ukkoa piha- ja remppahommissa ja käyvät yhdessä kalassa ja pelaamassa tennistä. Pari kertaa ollut joulupöydässäkin kun omat vanhempansa asuvat nykyään ulkomailla eikä ole töiden takia päässyt oman perheensä kanssa joulua viettämään. Aluksi oli vähän jäykkää kun ei minään ylimpinä ystävinä erottu kumminkaan, mutta isällä on toki oikeus valita ystävänsä ihan itse eikä tuo enää niin kummalta edes tunnu. Ehkä eri asia jos olisi erottu siksi että ex olisi oikeasti "paha" ihminen, väkivaltainen tms. Silloin olisin aika pettynyt ja vihainenkin jos isä kaikesta huolimatta exän kanssa kaveeraisi.

Vierailija
48/48 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tälläinen tilanne täällä minullakin nyt vuonna 2025.  Miehen exä oli mieletään sairas tekopyhä, teennäinen, pata laiska, vain itseään ajatteleva, muista täysin piittamaton, täysin vastuuton, lapsista ja elämistä piittaamaton, heittättyjä, epärehellinen, super feikki, pyhimys, patalaiska, kiero, vallan haluinen, "hyvän tekijä, koskaan ikinä ei siivonnut edes työttömänä millään tavalla edes 5ttä minuuttia,vaikka mies töissä, kämppä oli Mätäinen, ei toista vastaanlaista läävää löydy suomesta, ei koskaan tehnyt ruokaa tai mitään muiden eteen, ei käynyt suihkussa joten kuulemma haisi aina, kova herkuttelija, häikäilemätön hyväksikäyttäjä ja kontrollin haluinen sadisti yms. Aiheutti myös paljon pahaa ja vaurioita miehelle ja tuhosi häntä tarkoituksella kuten APn tapauksessa.

Miehen suvulla oli täysin päinvastainen kuva todellisuudesta jota olen yrittänyt paljastaa kun liian kiltti mies on kertonut että todellisuus olikin päinvastainen. Kovaa henkistä väkivaltaa.

Miehen sisko on eron jälkeen alkanut entistä enemmän kaveeraamaan exän kanssa, joka vihaa minua ja haukkui meitä myös heille.

Miehen sisko inhoaa minua yli kaiken. Hänestä on todella törkeää että postasin netissä todellisuudet julki ja ihmiset ovat olleet todella hämmästyneitä mitä todellisuus olikin..

Mielestäni tällaisissa tilanteissa joissa siskolle / tai muille sukulaisille kaveruus exän kanssa on tärkeämpää kuin kaveruus nykyisen kanssa, voi pistää miehen tekemään valinnan siskon ja kumppanin välillä. Välit poikki ja estoon

Jos valintaa ei tehdä niin mahdollisesti alkaa etsimään uutta miestä, sellaista joka pitää omaa naista arvokkaana ja hänen  tunteitaan tärkeintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi