Ollaanko me nyt mieheni kanssa p*skoja ihmisiä kun ei annettu tuntemattoman lapsiperheen tulla meidän maksamaan kotaan?
Oltiin siis varattu ja maksettu kotapaikka eräältä ulkoilualueelta että saadaan varmasti paistaa makkarat ja olla rauhassa. No ei keretty edes tulia sytyttää kun jo siihen tunki joku äiti 3 pienen lapsen kanssa "ai että tännehän me mahdutaan!!" Siinä sitten ystävällisesti sanottiin, että nuo muut on ilmaisia paikkoja ja tätä kotaa saa käyttää maksua vastaan. Ei meinannut millään päästää irti ajatuksesta, että eivät voi sinne tunkea.
Siellä pitkin poikin oli niitä laavuja vapaana, mutta eihän hänelle kelvannut kun ötökät kuulemma syö! Siinä meni 20 min ihan turhaan vääntämiseen ja lopulta kun lähtivät niin äiti antoi kyllä kuulua kuinka paskoja ihmisiä olemme kun emme antaneet lastensa tulla grillaamaan kanssamme.
Ohjeistin kyllä, että mistä kotaa voi vuokrata ja hintakaan ei ole paha.
Tosi kiva oli siinä sitten paistaa makkaroita kun oli hetki aiemmin haukuttu maanrakoon. Tehtiinkö me tässä nyt väärin? Olisitteko itse ottaneet tuntemattomat teidän maksamaan kotaan?
Kommentit (427)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä niin erilainen täällä :)
Jos olivat ihan ok-oloisia ihmisiä, niin miksi ei! Ei minulla ensimmäisenä ole mielessä jokin : olemme maksaneet, vaan kiva tutustua muihin.
Mutta en toki olisi toiminut noinkaan kuin tuo äiti, ihan olisin uskonut yhdestä lauseesta, ettei asiaa.
Kuitenkin: mitä opetatte lapsillenne? Ystävällisyyttä ja avoimuutta muita kohtaan vai "me olemme tästä maksaneet" -henkeä?
Jos olet vuokrannut mökin. Haittaako jos ohikulkijat käyvät siellä saunomassa ja grillaamassa?
Jos olisimme itse grillaamassa ja naapuri kysyisi saako parit makkarat lämpimäksi samalla niin mikä jottei.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei tiedä mikä on varauskota, niin katsokoon tästä linkistä erään Repoveden varauskodan tiedot:
http://www.luontoon.fi/mustavuorenvarauskota
Jonkun mielestä vuokra voi olla kallis, jonkun hyvätuloisen mielestä taas pieni hinta omasta rauhasta.
Tuossakin sanotaan ihan selvästi että pihapiirinkään käyttö ei ole mahdollista ilman vuokrausta. Selvä peli, se joka maksaa saa käyttää. Ihmeellisiä ihmisiä, jotka ei selvää suomea (tai mitä muuta kieltä tahansa) usko. Röyhkeys kyllä huipussaan.
Ymmärrän kyllä ap:tä ja on hyvä kun saa asian sanottua, eikä jää vain nyrkkiä puristamaan taskussaan. Meille on käynyt mm. tällä tavalla: Yövyimme koko perheellä retkeilymajassa, halpaa kun on siellä yöpyä. Aamulla olimme aamupalalla ja lapsiperheelle tyypilliseen tapaan ladoin pöytään melkoisen määrän ruokaa ja keitin pannullisen kahvia. Paikalle tuli nuoripari ja alkoi syömään ruokia pöydästä ja kaatoi kahvia mukeihinsa. No eipä siinä mitään, kyllä siitä heillekin riitti. Kun saimme syötyä, aloin keräillä ruokia pois ja nuoripari alkoi valittaa, että he eivät ole vielä ehtineet syödä vatsaansa täyteen. Siinä vaiheessa kohteliaasti sanoin, että kun me ollaan lähdössä eteenpäin ja pitää joutua matkaan ja nää on meidän ruokia. Olivat luulleet, että ruuat kuuluu huoneen hintaan. Eivät kyllä kiittäneet, eivätkä tarjonneet maksua (jota emme olisi ottaneet), muuten mua vaan huvitti.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran ihan tavallisella nuotiopaikalla pitämässä evästaukoa patikoinnista. Olin varannut mukaan hienot eväät, joiden esivalmisteluun olin käyttänyt useamman tunnin kotona. Mukana oli siis mieheni ja meidän lapsi. Grillailtiin siinä miehen kanssa rosmariini-sipuli-peruna-folionyyttejä (esikeitetyt perunat valmiiksi folionyyttiin kotona ja nyytti reppuun mukaan), paisteltiin pihviä ja jälkkäriksi paistoin lettuja (kotona pulloon tehdystä lettutaikinasta), mukana repussa oli myös mansikkahilloa ja kylmäkallen viereen pakattu kerma, josta ravistin kermavaahdot lettujen kaveriksi. Tykkään gourmet-ruoasta metsässä, harrastamme paljon patikointia ja meillä on aina mukana tuollaiset herkkueväät, ne kuuluu meillä siihen patikkajuttuun ja lapsikin tietty tykkää ja osaa arvostaa "ulkona syömistä", ei siinä ravintoloita tarvitse. Koska reppu kuitenkin painaa herkästi liikaa, niin varaan mukaan vain sen määrän mitä me kolme itse syömme, se lettupannukin vie tilaa.
Tuolloin siihen nuotiolle sitten saapui hieman jälkeemme viisilapsinen perhe, joilla oli eväänä vain makkaroita grillattavaksi ja jotkut pillimehut. Ne lapset alkoivat kuolaten katsomaan mansikkahillo-kermavaahto-lettujamme. Ja pyytämään saako he lettuja myös. Ja vanhempansa säestivät innokkaana taustalla, että heidän lapsille kyllä saa antaa lettuja, ei ole mitään allergioita tai herkkurajoituksia. Arvatkaa vaan harmittiko, koska lettutaikinani oli sen kokoinen, että siitä sai juuri kaksi lettua per aikuinen ja kolme lettua lapsellemme, ja olin sen etukäteen lapselleni kertonutkin, että tehdään lettuja ja hän saa kolme, sen ajatuksen voimalla lapsi jaksoi pitkän patikan.. En voinut alkaa tarjoilemaan tyhjästä noille viidelle vieraalle lapselle lettuja. Ja sanoin sitten että emme voi nyt tarjota, ja siitäkös nuo vanhemmat närkästyi ja heidän lapset alkoi kiukuttelemaan vanhemmilleen että miksi he eivät saa lettuja. Koko ruokarauha oli pilalla, kiitos noiden idioottien.
Ymmärrän erittäin hyvin miksi ap vuokrasi oman kodan.
Hemmetin ärsyttävää että annetaan niille omille riiviöille lupa toisen eväisiin tuolla tavalla kiertoteitse. Jos eivät itse viitsi nähdä vaivaa eväiden kanssa niin se on voi voi ja sitten nujerretaan sitä kuivaa makkaraa ja ollaan suut supussa ja opetetaan niille lapsille että vaivalla saa herkkuja ja aina ei saa mitä haluaa jos ei ole näe vaivaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olivat ihan ok-oloisia ihmisiä, niin miksi ei! Ei minulla ensimmäisenä ole mielessä jokin : olemme maksaneet, vaan kiva tutustua muihin.
Mutta en toki olisi toiminut noinkaan kuin tuo äiti, ihan olisin uskonut yhdestä lauseesta, ettei asiaa.
Kuitenkin: mitä opetatte lapsillenne? Ystävällisyyttä ja avoimuutta muita kohtaan vai "me olemme tästä maksaneet" -henkeä?
Jos olet vuokrannut mökin. Haittaako jos ohikulkijat käyvät siellä saunomassa ja grillaamassa?
Jos olisimme itse grillaamassa ja naapuri kysyisi saako parit makkarat lämpimäksi samalla niin mikä jottei.
Ehei, en tarkoita parin makkaran grillaamista tai naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran ihan tavallisella nuotiopaikalla pitämässä evästaukoa patikoinnista. Olin varannut mukaan hienot eväät, joiden esivalmisteluun olin käyttänyt useamman tunnin kotona. Mukana oli siis mieheni ja meidän lapsi. Grillailtiin siinä miehen kanssa rosmariini-sipuli-peruna-folionyyttejä (esikeitetyt perunat valmiiksi folionyyttiin kotona ja nyytti reppuun mukaan), paisteltiin pihviä ja jälkkäriksi paistoin lettuja (kotona pulloon tehdystä lettutaikinasta), mukana repussa oli myös mansikkahilloa ja kylmäkallen viereen pakattu kerma, josta ravistin kermavaahdot lettujen kaveriksi. Tykkään gourmet-ruoasta metsässä, harrastamme paljon patikointia ja meillä on aina mukana tuollaiset herkkueväät, ne kuuluu meillä siihen patikkajuttuun ja lapsikin tietty tykkää ja osaa arvostaa "ulkona syömistä", ei siinä ravintoloita tarvitse. Koska reppu kuitenkin painaa herkästi liikaa, niin varaan mukaan vain sen määrän mitä me kolme itse syömme, se lettupannukin vie tilaa.
Tuolloin siihen nuotiolle sitten saapui hieman jälkeemme viisilapsinen perhe, joilla oli eväänä vain makkaroita grillattavaksi ja jotkut pillimehut. Ne lapset alkoivat kuolaten katsomaan mansikkahillo-kermavaahto-lettujamme. Ja pyytämään saako he lettuja myös. Ja vanhempansa säestivät innokkaana taustalla, että heidän lapsille kyllä saa antaa lettuja, ei ole mitään allergioita tai herkkurajoituksia. Arvatkaa vaan harmittiko, koska lettutaikinani oli sen kokoinen, että siitä sai juuri kaksi lettua per aikuinen ja kolme lettua lapsellemme, ja olin sen etukäteen lapselleni kertonutkin, että tehdään lettuja ja hän saa kolme, sen ajatuksen voimalla lapsi jaksoi pitkän patikan.. En voinut alkaa tarjoilemaan tyhjästä noille viidelle vieraalle lapselle lettuja. Ja sanoin sitten että emme voi nyt tarjota, ja siitäkös nuo vanhemmat närkästyi ja heidän lapset alkoi kiukuttelemaan vanhemmilleen että miksi he eivät saa lettuja. Koko ruokarauha oli pilalla, kiitos noiden idioottien.
Hemmetin ärsyttävää että annetaan niille omille riiviöille lupa toisen eväisiin tuolla tavalla kiertoteitse. Jos eivät itse viitsi nähdä vaivaa eväiden kanssa niin se on voi voi ja sitten nujerretaan sitä kuivaa makkaraa ja ollaan suut supussa ja opetetaan niille lapsille että vaivalla saa herkkuja ja aina ei saa mitä haluaa jos ei ole näe vaivaa
Minua ärsytti erityisesti se, että nuo vanhemmat jättivät tavallaan vastuun koko tilanteesta meille. Kun heidän lapset alkoivat himoitsemaan lettujamme, niin nämä vanhemmat eivät suinkaan kysyneet meiltä, että riittääkö meillä tarjota heidän lapsille lettuja tai voimmeko esim. vaihtaa parit letut pariin pillimehuun tms. Vaan säestivät vain lastensa lettumankumista taustalta komppaamalla ääneen, että lapsilla ei ole mitään allergioita niin kyllä voi hyvin antaa kaikenlaisia lettuja tai karkkeja tai mitä vain että ei tarvitse pelätä että olisi jotain allergioita ja sanomalla meille että kylläpä teillä on hyvännäköisiä lettuja. Ja sitten se vastuu lasten pahasta mielestäkin oli siirretty meidän niskaan, kun emme voineet antaa lettuja. Sitäkin lasten pahaa mieltä ne vanhemmat komppasivat harmistumalla ja närkästymällä itsekin. t. se letunpaistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehei, en tarkoita parin makkaran grillaamista tai naapureita.
Sitten kommenttisi ei sovi aloitukseen :) on ihan eriasia päästää muutkin grillaamaan samalle tulelle kun grillaatte itse, kuin pitää mökin ovet avoimina ohikulkijoille.
Ai että miten ahdistava ketju. 😂Kylläkin todella hyvä ja tarpeellinen. 👍Ihan uskomatonta tuollaiset kommunistivanhemmat jotka kuvittelevat kaiken olevan yhteistä. Röyhkeys huipussaan.😩 Ja ihan parasta te ketkä olette kyenneet asettamaan omat rajanne ettekä ole lähteneet näihin röyhkeiden ihmisten toiveisiin mukaan. Sitten se harmitus on vielä suurempi jos ei siinä tilanteessa pysty omaa kantaansa asiaan ilmaisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsytti erityisesti se, että nuo vanhemmat jättivät tavallaan vastuun koko tilanteesta meille. Kun heidän lapset alkoivat himoitsemaan lettujamme, niin nämä vanhemmat eivät suinkaan kysyneet meiltä, että riittääkö meillä tarjota heidän lapsille lettuja tai voimmeko esim. vaihtaa parit letut pariin pillimehuun tms. Vaan säestivät vain lastensa lettumankumista taustalta komppaamalla ääneen, että lapsilla ei ole mitään allergioita niin kyllä voi hyvin antaa kaikenlaisia lettuja tai karkkeja tai mitä vain että ei tarvitse pelätä että olisi jotain allergioita ja sanomalla meille että kylläpä teillä on hyvännäköisiä lettuja. Ja sitten se vastuu lasten pahasta mielestäkin oli siirretty meidän niskaan, kun emme voineet antaa lettuja. Sitäkin lasten pahaa mieltä ne vanhemmat komppasivat harmistumalla ja närkästymällä itsekin. t. se letunpaistaja
Olen vähän samantapaisessa tilanteessa sanonut vanhemmille, että kyllä tikkupulla nuotiolla on aika hyvää. Ottakaa ihmeessä seuraavalla kerralla tarpeet mukaan, voin antaa reseptin. Ja niille vinkuville lapsille totesin vanhempiaan matkien, että kyllä teilläkin isä ja äiti ensi kerralla paistaa tikkupullaa.
Enkä tarjonnut maistiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin opetan lapselle, ettei pidä olla hyväksikäytettävissä.
Ja miksi pitäisi tutustua lokkeihin? Ovat juuri niitä, jotka ottavat yhteyttä silloin kun kieli pitkällä jotain ovat vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva, että jaksat. Minä teen vaativaa, ihmissuhdeintensiivistä työtä, minkä takia lomalla en halua tutustua uusiin ihmisiin. Hengaan perheen, parin serkun ja kavereiden kanssa. Siksi me harrastamme myös tota vuokraamista, jotta sadaan omaa tilaa. Totta kai olen kohtelias, mutta loputtomiin ei vain jaksa.
Sama täällä, arki on sen verran vauhdikasta ja hektistä, että vapaahetkinäni tahdon vain rauhoittua. Ja etenkin jos puhutaan jostain patikkaretkestä niin ei sinne mennä seurustelemaan. Jos joku minua sosiaalisempi henkilö haluaa siellä luonnonhelmassakin tutustua uusiin ihmisiin, niin suosituimpien reittien varrella laavuissa yleensä on porukkaa, tai vuokratkoon vaikka itse varaustuvan ja kutsukoon sinne kaikki vastaantulijat - mutta jos joku muu on varaustuvan tai -kodan omilla rahoillaan vuokrannut niin on sanomattakin selvää että silloin hänen annetaan olla siellä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi pitäisi tutustua lokkeihin? Ovat juuri niitä, jotka ottavat yhteyttä silloin kun kieli pitkällä jotain ovat vailla.
Voi luoja, voin kuvitella sinut ihmisenä. "äiti tuo tyttö pyysi palan purkkaa, annanko?" älä anna se on lokki, yrittää sinusta hyötyä piilota tyttö purkat heti!!! "äiti Lissu unohti sateenvarjonsa kotiin, lainataanko meidän kun sataa?" älä lainaa varastaa vielä sen!! LOKKI SE ON!! Yrittää meistä hyötyä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa toki tyypillistä tuo teidän käytöksenne, jossain muualla olisi ilahduttu että saadaan seuraa (jos siis tilaa hyvin oli).
Kätevää, siellä jossain muualla odotellaan että joku muu vuokraa jonkun kivan paikan, ja sitten vaan mennään sinne vuokraajan iloksi?
No ei, vaan ollaan vieraanvaraisia puolin ja toisin.
Ja taas näitä palstamammoja jotka haluaa maalata ne myyttiset "ulkomaat" joksikin ihmeen utopiaksi, jossa huono käytöskin on vain ihanan eksoottista vieraanvaraisuutta niin kauan kun kyseessä on "hienot" ulkomaalaiset. Joo, tajuan kyllä ja tiedän omasta kokemuksestakin, että sosiaalisissa konventioissa on eroa esimerkiksi Suomen ja eteläeurooppalaisten maiden välillä, mutta usko huviksesi että siellä kyllä osataan olla vähintään yhtä härskejä ja yhtä kärkkäästi pitämässä omista oikeuksistaan kiinni kuin täälläkin. Sitä paitsi suomalainen kulttuuri ei ole millään tavalla itsearvoisesti huonompaa - jos keskivertosuomalainen tahtoo luontoretkellä omaa aikaa ja hiljaisuutta enemmän kuin keskivertoitalialainen, niin siinä ei ole mitään väärää. Käytöstapoihin kuuluu silloin antaa sitä omaa tilaa toiselle - etenkin kun tämä on omilla rahoillaan varannut sen kodan käyttöönsä juuri siksi että saisi olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa toki tyypillistä tuo teidän käytöksenne, jossain muualla olisi ilahduttu että saadaan seuraa (jos siis tilaa hyvin oli).
Kätevää, siellä jossain muualla odotellaan että joku muu vuokraa jonkun kivan paikan, ja sitten vaan mennään sinne vuokraajan iloksi?
Ja taas näitä palstamammoja jotka haluaa maalata ne myyttiset "ulkomaat" joksikin ihmeen utopiaksi, jossa huono käytöskin on vain ihanan eksoottista vieraanvaraisuutta niin kauan kun kyseessä on "hienot" ulkomaalaiset. Joo, tajuan kyllä ja tiedän omasta kokemuksestakin, että sosiaalisissa konventioissa on eroa esimerkiksi Suomen ja eteläeurooppalaisten maiden välillä, mutta usko huviksesi että siellä kyllä osataan olla vähintään yhtä härskejä ja yhtä kärkkäästi pitämässä omista oikeuksistaan kiinni kuin täälläkin. Sitä paitsi suomalainen kulttuuri ei ole millään tavalla itsearvoisesti huonompaa - jos keskivertosuomalainen tahtoo luontoretkellä omaa aikaa ja hiljaisuutta enemmän kuin keskivertoitalialainen, niin siinä ei ole mitään väärää. Käytöstapoihin kuuluu silloin antaa sitä omaa tilaa toiselle - etenkin kun tämä on omilla rahoillaan varannut sen kodan käyttöönsä juuri siksi että saisi olla rauhassa.
On se minusta itsearvoisesti huonompaa kulttuuria jos apua ei tarjota eikä anneta sitä tarvitsevalle ja toisessa maassa annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, voin kuvitella sinut ihmisenä. "äiti tuo tyttö pyysi palan purkkaa, annanko?" älä anna se on lokki, yrittää sinusta hyötyä piilota tyttö purkat heti!!! "äiti Lissu unohti sateenvarjonsa kotiin, lainataanko meidän kun sataa?" älä lainaa varastaa vielä sen!! LOKKI SE ON!! Yrittää meistä hyötyä!!
Sä et oikeasti näe eroa palalla purkkaa ja sateenvarjon lainaamiselle kaverille ja kalliin kodan vuokrauksen tai sitten toisen eväiden kärkkymisen välillä? Varsinkin kun sen tekee tuntematon ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se minusta itsearvoisesti huonompaa kulttuuria jos apua ei tarjota eikä anneta sitä tarvitsevalle ja toisessa maassa annetaan.
Tässä ei apua tarvittu mihinkään. Tälle perheelle oli vapaita paikkoja grillata muualla ja vaikka ei olisi ovat itse lähteneet matkaan ilman oman paikan vuokrausta. Eri asia olisi jos olisi talvi ja nämä olisivat hypotermian partaalla. Silloin varmasti autettaisiin ja annettaisiin tulla lämmittelemään. Sama myös eväiden kärkkymisessä. Sitä pitäisi osata itse ottaa ne mukaan ja varmasti pärjäävät sen nälän kanssa kotiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli samanlainen juttu, kun vuokrasimme lapsen synttäreille leikkipuiston sisätilat eli tavallaan "korttelitalon". Ovessa oli iso kyltti Yksityistilaisuus, mutta silti sinne tunki sadepäivänä väkeä sisään vedoten siihen, että se on verovaroilla kustannettu tila, joka on kaikkien käytössä. Yritin vääntää rautalangasta, että se on viikolla avoimien ovien tila, viikonloppuisin vuokrattavissa. Ei, sisään oli pakko päästä, kun he olivat lapsille luvanneet. Sitten nämä vieraat näkivät tarkoilut ja lapset tietty ryntäsi kohti pöytää, mutta siinä vaiheessa anoppi seisoi tormakkana pöydän edessä ja ilmoitti, että tästä ei oteta, tänne ette kuulu. Ja taas lasten vanhemmat vänkäämään, että ei voida kieltää.
Lopulta oli pakko soittaa vartijat. Tämä vierasjoukko kun ei kuunnellut vaaleatukkaisia naisia.
Meillä oli ihan sama juttu. Puisto ei ole meidän lähipuisto, ei tunnettu näitä lapsia.
Ulkona oli ilmapallot ja lappu pojan nimi ja 6 v synttärit . Ja siitä huolimatta tullaan sisään.
Äiti alkoi selittää ainahan sitä on kuokkavieraita saanut tulla ja sanoi lapsille ottakaa vaan kengät pois. Kerroin paikka maksoi 100 e. Jos aiot tänne änkeä ilman kutsua, se on 50 euroa käteisellä, nyt.
Ja syömisistä tulee eri lasku.
Huvittavinta oli, että lapset yrittivät monta krt hiipiä juhliin, ja varastaa pöydän antimia. Toisen kerran kun palautin lapset äidille, otin kumpaakin kiinni kädestä ja vein äidille, otin sen jälkeen puhelimella kuvan pojista ja sanoin aloitan some viestinnän jos pojat tulee vielä. Ja seuraavalla kerralla soitan poliisit paikalle, koska he näpistävät tarjoiluja, poliisin soitostahan tulee aina lastensuojelu merkintä. Pidätkö pentusi kurissa vai otanko seuraavat otteet
Ärsyttäviä tollaset pummit.
Asia olisi voinut olla toinen, mutta tieten tahdoin tultiin vuokrattuun sisätilaan, joka ei ole ikinä lauantaisin auki,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut paljon niin Suomessa, muualla Euroopassa kuin Jenkeissäkin. Olen kohdannut yllättävää vieraanvaraisuutta monessa maassa, ja saanut yllättävää apua monessa maassa, Suomessa yhtä paljon kuin ulkomaillakin. Eli en sanoisi, että ulkomaat olisi joku ihana ihmemaa, jossa kaikki on paremmin kuin Suomessa. Olen nimittäin kohdannut myös röyhkeyttä ja itsekkyyttä, ja niitä enemmän muissa maissa kuin Suomessa. Ja sellaista, että puheissa luvataan kaikkea vieraanvaraista ja apua ja vaikka mitä antamista mutta sitten todellisuudessa sitä ei tarkoitetakaan, mitään ei oikeasti haluta antaa, se on vain tapa puhua. Suomalainen sentään sanoo asiat suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et oikeasti näe eroa palalla purkkaa ja sateenvarjon lainaamiselle kaverille ja kalliin kodan vuokrauksen tai sitten toisen eväiden kärkkymisen välillä? Varsinkin kun sen tekee tuntematon ihminen?
Jos he ovat sytyttäneet tulet ja joku kysyy saako siinä myös grillata kun tilaa on, niin on mielestäni itsekästä ja huonoa käytöstä sanoa ei. Eivät olleet aloituksen mukaan heidän eväitään syömässä.
Vuokraustietoja mm. tässä:
https://www.repovedenkansallispuisto.fi/
Eivät nuo nyt mitään ihan ilmaisiakaan ole, ihan oikeaa vuokraa pyydetään. En lainkaan ihmettele ap:n reaktiota.