Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan ok antaa 9-vuotiaan valvoa kesälomalla iltaisin 23.00-0.00 asti?

Vierailija
11.07.2017 |

Vai pitäisikö tuon ikäisen mennä aiemmin nukkumaan?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meni samaan aikaan kuin normaalisti koulupäivinä? Kiva korjata sitten rytmiä kun koulu alkaa taas

Vierailija
2/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antanut. Pidimme päivärytmistä kiinni myös lomilla, toki nukkumaan mentiin vähän myöhemmin kuin kouluaikana, mutta varasin meille aikuiselle iltaan pari tuntia omaa aikaa myös lomilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin valvoo n. 23 asti. Nukkuu vastaavasti pitkään aamulla, kuten muutkin (paitsi minä, aamuvirkku, joka nautin yksinäisistä aamuista). Muutenkin koko perheen rytmi on nyt pari tuntia myöhässä tavallisesta.

Vierailija
4/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varmaan poikkeustapauksissa,mutta olisi hölmöä antaa valvoa joka ilta. Muuten tulee vaikeaa kun arki alkaa.

Vierailija
5/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Ok jos et halua harrastaa estotonta seksiä miehesi kanssa iltaisin.

Vierailija
6/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuo on vaan ihan kauhean myöhäinen kellonaika, että antaa valvoa noin pienen lapsen yöhön asti. Lapsi valvoo käsittääkseni joka päivä/useana päivänä viikossa ja näppäilee puhelinta tuonne puoleen yöhön asti.

t.ap

Vierailija
7/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi antaa valvoa?

Vierailija
8/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut valvoa, mutta valvoin kuitenkin, eihän sängyssä lukemisesta ääntä kuulu.paitsi mökillä ollessa sai joskus valvoa, samoin mummin kanssa😍

Eikä ollut vaikeuksia lähteä taas kouluun. Mutta unentarve on hyvin yksilöllistä, ja joillekin rytmin kääntäminen on tosi hankala ja jo pelkkä kellojen kääntäminen sekoittaen rytmiä.

Vierailija
9/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valvoo. Ihan on lähtenyt lapasesta :(

Vierailija
10/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä tuo on vaan ihan kauhean myöhäinen kellonaika, että antaa valvoa noin pienen lapsen yöhön asti. Lapsi valvoo käsittääkseni joka päivä/useana päivänä viikossa ja näppäilee puhelinta tuonne puoleen yöhön asti.

t.ap

Ai sä olitkin kyttääjä. Mihin se lapsi siitä rikki menisi?

Vierailija
11/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kai ei oo. Jos olisit Espanjassa niin olisi täysin normaalia. Perheet ovat iltaisin todella myöhään syömässä.

Vierailija
12/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Olen hieman huolissani, tai ainakin mietityttää että onkohan ihan ok kun noin pieni on tuohon aikaan hereillä ja surffailee netissä/chattailee. Ehkä tämä on ihan normaalia nykypäivänä? Tulin hakemaan täältä muiden ajatuksia ja näkemystä asiasta.

t.ap

Vierailija
13/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Ok jos et halua harrastaa estotonta seksiä miehesi kanssa iltaisin.

Meillä ainakin tuo nuorimman myöhäinen nukkumaanmeno auttaa vanhempien kahdenkeskisen ajan järjestämksessä. Teinit kun joka tapauksessa valvovat pitkään. Joskus ovat huoneissaan jo 24 aikoihin, jolloin vanhemmat voivat myös olla rauhassa makkarissa puolenyön jälkeen. Jos nukkumaanmeno viivästyy vanhemmilla 02:een, on kiva myös nukkua pitkään niin, ettei 9 v ala kolistelemaan jo aikaisin. Nykyisin ainoa täysin varmasti lapsivapaa aika on klo 03-07.30. Silloin voi äippä roikkua vaikka keittiön kattolampussa eivätkä lapset huomaa mitään. Näin teiniperheessä pitää siis ottaa aamuista (06-07.30) ilo irti. Jos 9 v menisi aikaisin nukkumaan, hän olisi tuolloin hereillä.

T. 3

Vierailija
14/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa valvoa, nythän on loma. Nukkuu aamulla pitempään, mutta niin saakin lomalla tehdä.

Kyllä se normaali rytmi helposti palautuu kun koulu alkaa.

Vierailija
15/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Teini voi valvoa myöhään.

Vierailija
16/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 9v menee ihan viimeistään klo 22 nukkumaan myös lomalla. Ja puhelinta ei yöksi oteta omaan huoneeseen vaan jätetään olohuoneen pöydälle.

Vierailija
17/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen voisit kyllä ottaa pois vaikka kl.22. Voi sitten lukea tai leikkiä hetken omassa huoneessa niin kauan kun haluaa.

Meille tuli nyt kesän aikana sääntö, että puhelimet, tabletit ym. suljetaan yöksi ja tuodaan lipaston päälle pois omista huoneista. Saavat valvoa, mutta ei ruutu naaman edessä.

Vierailija
18/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sallisin ehkä sen klo 23:00 satunnaisesti..

Vierailija
19/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lapsi pitää laittaa viimekstään ysiltä nukkumaan. Muu perhe voi tuon jälkeen grillailla, saunoa ja uida. Lapsi olkoon sitten hiljaa aamusta (osaa varmaan ottaa itse aamupalaa) kun muu perhe nukkuu puolille päivin. Lounas on ehkä klo 15-16. Vähän saattaa olla lapsella nälkä, jos on syönyt aamupalan klo 7.

Vierailija
20/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.ap

Olen hieman huolissani, tai ainakin mietityttää että onkohan ihan ok kun noin pieni on tuohon aikaan hereillä ja surffailee netissä/chattailee. Ehkä tämä on ihan normaalia nykypäivänä? Tulin hakemaan täältä muiden ajatuksia ja näkemystä asiasta.

t.ap

On nykypäivää, mutta ei ole ok. Huonoja vanhempia. Vanhemmat altistavat lapset kännykkä addikteiksi. Se on ihan todellinen ongelma, josta ei vaan puhuta. Tuon ikäisen aivot kehittyvät vielä, miettikää itse mitä kännykän näppäileminen tekee aivoille. Jopa aikuisille sanotaan, että se huonontaa unen laatua, jos näprää puhelinta ennen nukkumaanmenoa. Mutta tehkää mitä haluatte. Minä ennustan että näistä lapsista tulee myöhemmin ongelmatapauksia, eivät pysty aikuisena keskittymään mihinkään.