Onko outoa jos menen tänään käymään töissä vaikka eilen alkoi loma?
Menisin vaan käymään ja moikkaan työkavereita. Voisin myös käydä syömässä ruokalassa. Ja kahvilla kahvihuoneessa jos olisi vaikka viinereitä. Ja voisin vähän auttaa jotain työkaveria jos ne tarvitsevat apua. Meillä on töissä aina kova kiire.
Pitäisi vaan mennä bussilla kun en saa kyytiä kun oon lomalla.
Kommentit (17)
Aika oudolta tuntuu. Loma on lomailemista varten, että pääsee irti töistä.
Heh, vain porvoossa.. Kun mulla alko loma niin menin myös seuraavana päivänä työpaikalle lähinnä syömään, istumaan kahvilla ja juttelemaan :D Ja kävin auttamassa parissa hommassa.
Ei paljon rasittavampaa olekaan kuin työpaikalle ilmestyvät lomalaiset, grrrrr. Niillä ei tunnu olevan kiire minnekään, jaarin jaarin jaarin.
Meillä ei ainakaan hoitoalalla edes saa oleilla työpaikalla loman aikana, koska silloin ei ole vakuutettu.
Yritä keksiä jotain muuta tekemistä. Jos et keksi, ongelma on vakava.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä puhuttu palstalla jo viime kesänä?
Viime kesänä kävin vaan pari kertaa töissä loman aikana. Kerran syömässä ja toisen kerran kun oli työkaverin syntymäpäiväkakkua. Ja auttelin samalla vähän kun meillä on töissä aina niin kova kiire ja kaikki ei osaa yhtä hyvin kuin minä.
ap
Miksi edes otat lomaa kerta et halua olla lomalla? Ja tuo on kyllä lähinnä vain ärsyttävää työpaikalla, että lomailijat tulevat hengailemaan ja kahvittelemaan työpaikalle. Se häiritsee työntekoa ja on myös aika ylimielistä ajatella olevansa niin korvamaton, ettää lomallakin pitää tulla töihin pätemään ja muka auttelemaan. Ihan varmasti pytinki on pystyssä lomasikin jälkeen, vaikka et kävisi siellä kertaakaan.
No ei. Kävin minäkin tekemässä yhden unohtuneen työtehtävän jonka tekemättä jättämisestä olisi ollut haittaa monelle mutta en ymmärrä noita huvikseen hengailijoita...
Olen käynyt lomalla työpaikalla pari kertaa, kun on täytynyt hoitaa jokin paperijuttu tms kuntoon. En ole jäänyt hengaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaan hoitoalalla edes saa oleilla työpaikalla loman aikana, koska silloin ei ole vakuutettu.
Vakuutuksen puuttuminen ei taida oleilua estää. Oleilet vain omalla vastuulla. Suurempi ongelma ainakin pidemmän oleilun kanssa olisi vaitiolovelvollisuus. Lomalla et ole hoitosuhteessa potilaisiin eikä sinun kuulu tietää/kuulla heidän voinnistaan esim. kahvihuonekeskusteluista.
Vierailija kirjoitti:
Heh, vain porvoossa.. Kun mulla alko loma niin menin myös seuraavana päivänä työpaikalle lähinnä syömään, istumaan kahvilla ja juttelemaan :D Ja kävin auttamassa parissa hommassa.
Miksi? Eikä teillä töissä loma-aikana ramppaajilla ole omaa elämää vai miksi pitää tulla häiritsemään muiden työntekoa? Ei se työpaikka mikään päiväkoti ole.
;D En muista yhtäkään "lomaa", jolloin en olisi mennyt käymään työpaikalla tai tehnyt työtehtäviä kotona edes muutamana päivänä. Niitä paperi- ja järjestelyhommia kun ei oikein muulloin ehdi tekemään.
Vaikka toisaalta, eihän meillä lomia olekaan.
t. opettaja
Tee jotain muuta.