Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero mielessä mutta silti niin vaikeaa..

Vierailija
10.07.2017 |

Ajattelin josko vaikka täällä saisi ajatuksia selviteltyä ja kuulla vaikka muidenkin kokemuksia samankaltaisista tilanteista.
Eli olen 20v miehen alku ja ollut nykyisessä parisuhteessani kohta 2 vuotta ja yhteen muutettiin vuosi sitten suoraan molempien vanhempien luota. Minulla on ollut eroajatuksia jo useamman kuukauden mutta en vain ole saanut ajatuksistani selkeo enkä ole uskaltanut tehdä asialle mitään. Olen tyttöystäväni ensimmäinen ja itse olen ollut kahdessa muussa pitempi aikaisessa parisuhteessa aiemmin. Vaikka kuinka törkeältä kuulostaa olen "hypännyt" parisuhteesta toiseen lennosta. Eli varsinaista sinkku elämää en ole koskaan viettäny. noo nyt se on alkanut polttelemaan ja etenkin, kun on päässyt asettumaan isompaan kaupunkiin (olemme kotoisin hyvin pieneltä paikkakunnalta).
Hän on minulle juuri se täydellisyys. Olemme hyvin samankaltaisia ja pidämme paljon samoista asioista, tehdäänkin paljon kaikkea yhdessä. Yksi suuri ero meillä kuitenkin on.. olen alkanut miettimään olenko hieman sitoutumiskammoinen ja tunteiltani osittain kylmä.. Kun riitelemme tiedän kuinka toimia inhimillisesti: täytyy yrittää pitää kiinni ja näyttää kuinka toisesta osapuolesta välittää. Itkeä en osaa tai tiedä edes olenko oikeasti onnellinen toisen puolesta, jos jotain hienoa tapahtuu. Toki sanon aina kuinka onnellinen olen puolestasi yms. Olen myös huomannut puolenvuoden aikana olevani jokseenkin pinnallinen.
Lapsia meillä ei ole eikä olla kihloissakaan, joten mikään ei pakota minua jäämään. Kerran myös kuulin lausahduksen joka pisti miettimään hyvin paljon: parisuhteessa toisen osapuolen pitäisi olla kuin lintu avokämmenillä, lintu on kämmenillä vapaasta tahdosta ja pystyy lentämään pois jos haluaa. Ei kahlittuna ja kun pääsee vapaaksi, lähtee heti pois. Meillä on kaikki asiat loistavasti joten en itsekkään tiedä miksi näitä ajatuksia pyörii mielessäni. Kenties luulen selviytyväni paremmin itse ja pääsisin helpommin toteuttamaan itseäni ja haaveita. Jos kuitenkin päätän lähteä tästä parisuhteesta en saa ennalleni asoita jotka olivat niin hyvin, jättäisin taakseni jotain niin kaunista..
Kysellä saa ja omia kertomuksia ja avautumisia. Kerron mielelläni enemmän tilanteesta, tässä vain mitä tuli alkuun mieleen. Oletteko jääneet vai lähteneet, onko samankaltainen tilanne juuri tällä hetkellä? Kiitos kun jaksoitte lukea!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella nuori.

Itse en tuossa iässä pystynyt sitoutumaan vakavaan suhteeseen. Jätin poikakaverini hänen halutessaan muuttaa yhteen, en ollut vielä valmis.

Tee niin kuin sinusta tuntuu oikealta.

Vierailija
2/9 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet naista prosessinomaisesti, listana ominaisuuksia mistä pidät ja mitkä täydentävät sinua. Oikeaa tunneyhteyttä teillä ei varmaankaan ole, jos hänen tunteensa eivät liikuta sinua. Luultavasti olet myös emotionaalisesti estynyt, jos et pysty itkemään. Päästä nainen lähtemään, ehkä hän löytää vielä jonkun joka luo hänen kanssaan oikean yhteyden, ja ehkäpä sinäkin löydät jonkun, jota tiedät rakastavasi. Kunhan olet ekana hurvitellut niin paljon että sinkkuelämä ei enää polttele, ja opit näkemään naisten pinnan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella tämän hetkistä elämääni ilman häntä joten jonkinkaltaisia tunteitahan täytyy olla. Mutta en myöskään ole varma näenkö yhteistä tulevaisuutta, osittain kyllä - osittain en. Tulit myös maininneeksi emotionaalisesti estyneen. Olen miettinyt osaisiko kallonkutistaja auttaa tämmöisessä tapauksessa esim edes selvittämään hieman pitääkö kuinka paikkaansa. Ikävää myös tunnen jos ei olla nähty pariin päivään, sekin voi toki johtua läheisyyden kaipuusta. Viihdyn ja olen aina viihtynyt omalla ajalla itsekseni. Pari kertaa meillä on ollut ero hyvin lähellä mutta en itse ainakaan osannut päästää irti ja silloin itkin. Hän rakastaa minua ylikaiken ja on suunnitellut jo yhteisen tulevaisuuden.

-Ap

Vierailija
4/9 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot 20 v?? No tosiaan tämähän on vauva-palsta

Vierailija
5/9 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka hän onkin 20 v. saa täälä kaikki kysyä neuvoja ja avautua elämästään.

Vierailija
6/9 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää suhteeseen. Tuo vapauden kaipuu on vain hetkellinen olotila. Jos rakastat tyttöystävääsi miksi lähteä väliaikaisen "seikkailun" takia hyvästä suhteesta pois.

Jos lähdet myöhemmin kadut.

T. Samassa tilanteessa ollut ja lähtenyt... Ikinä en saanu toista mahdollisuutta vaan mies löysi toisen.

Vierailija
7/9 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teillä ei ole vielä lapsia, ero on todella helppo.

Mutta. Tiedän monia niin miehiä kuin naisiakin, jotka vapaudenkaipuussaan eroavat parikymppisinä. Mutta moni katuu ja hakailee sitä nuoruuden rakastettuaan vielä kuusikymppusenäkin. Tiedän myös miehen, joka eläkkeelle jäätyään etsi nuorena jättämänsä naisen käsiinsä ja ovat nyt aviossa. Mies eli elämänsä avioliitossa toisen naisen kanssa, mutta oli aina kaivannut nuorena jättämäänsä naista, jonka hän jätti vain siksi, että halusi kokea asioita ja ajatteli, ettei liian nuorena voi sitoutua.

Todella kinkkinen tilanne sinulla on.

Vierailija
8/9 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka tämän selittäisi ja ei, en kaipaile entisieni perään vaan tuntuu kuin kantaisin edelleen taakkaa edellisistä suhteista. Kiitos kaikille hyvistä elämänneuvoista. En tiedä vielä mitä teen mut jo tästä asiasta puhuminen helpottaa oloa. En osaa myöskään ottaa asiaa puheeksi tyttöystäväni kanssa koska luulen ettei hän ymmärrä miten joku ihminen voi olla tunteiltaan kylmä /:

-Ap

Vierailija
9/9 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi hyvä jos ottaisit oikeasti aikaa itsellesi, mene vaikka viikoksi vanhempiesi luo tai reissuun, jos on varaa. Toki se on tyttöystävälle sietämätöntä odottaa epätietoisuudessa, mutta jos jatkat, sun pitäis olla varma sun päätöksestä. Olin aiemmin itse samassa tilanteessa, 17-vuotiaasta asti olin ollut kolmessa eri suhteessa, sinkkuaikaa siinä välissä ei ollut paljoa ollenkaan. Lopulta tuntui, että seurustelisin saman miehen kanssa, jonka kanssa olin 17-vuotiaana, en vain ehkä osannut erottaa ihmisiä toisistaan. Kaipasin sitä hiljaisuutta ja vapautta, toisaalta silloinen poikaystäväni oli täydellinen kaikin puolin ja täydensimme hyvin toisiamme. Päätin erota, koska ajatus loppuelämästä hänen kanssaan ahdisti suunnattomasti. Tai lähinnä ahdisti se, etten koskaan kokisi vapautta. Elelin sinkkuna aika hyvän aikaa, en mitään irtosuhteita harrastanut mutta olihan se vapauttavaa ja opettavaakin itsenäistyä kunnolla. Kahden vuoden päästä tapasin tämän miehen uudestaan ja nyt olemme viiden vuoden jälkeen edelleen yhdessä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän