Lopettakaa se kylmästä kesästä valittaminen! Katsokaa, millaista on niin kutsutuilla Ihanilla etelän lomakesluksilla just nyt,
kun turisteja ja muita kuolee kuumuuteen, kun vesi ei riitä, kun asukkaat vihaavat turisteja koska airbnb-asuntojen hinnat vievät muilta asumisen mahdollisuuden! Olkaa tyytyväisiä Suomeen ja sillä siisti!
Kommentit (87)
Barcelonassa joku suihkutti kokikset meidän päälle kun tultiin ulos airbnb-asunnosta.
Tulin eilen Aurinkorannikolta, siellä oli 30 astetta. Ei mikään helvetti todellakaan vaan täydellinen rantalomasää. Kukaan ei myöskään kuollut 30 asteen täysin normaaliin kesäsäähän.
Ihan kuin joku hellehelvetti olisi ainoa vaihtoehto. Miksi pitää olla noin mustavalkoinen?
Mikä hellehelvetti? Ihan normaalia, 30-40 astetta on tavallinen kesälämpötila. Se, että esim. Andalucian sisäosissa on yli 40 astetta koko kesän, 3 kk putkeen, taas ei ole normaalia. Kuinka moni suomalainen kuitenkaan viettää siellä lomiaan, aika harva. Paikallisetkin lähtevät rannikolle virkistymään lomillaan.
Varvasväleissä sieni-ihottuma valloillaan Espanjassa. Päässä hiuspohjasilsaa. Nivusissa finnejä ja haisee perse.
Kaveri kertoi. Kaikkivsiellä puhuu näistä avoimesti keskenään.
Suomessa on saatu nauttia viimeisen vuosikymmenen aikana poikkeuksellisen lämpimistä kesäsäistä, nyt ollaan jouduttu tottumaan perinteisen suomalaiseen kesään niin itkuahan se pukkaa.
Myrsky tekee kuuman olon sisällä. Kosteus tiivistyy. Matalapainetta?
Täällä mun paratiisissani on juuri nyt varjossa 33,8 astetta. Ihan täydellistä istua lehtimajassa surffailemassa ja kuuntelemassa äänikirjaa.
Työt aloitettiin ennen klo 07 ja jatkuu illemmalla. Parin tunnin työ vielä tälle päivälle.
Etelässä on juuri sellainen keli kuin minä haluaisin tännekin. Ihanan lämmintä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on saatu nauttia viimeisen vuosikymmenen aikana poikkeuksellisen lämpimistä kesäsäistä, nyt ollaan jouduttu tottumaan perinteisen suomalaiseen kesään niin itkuahan se pukkaa.
Olen miettinyt, että tällä palstalla taitaa itse asiassa pyöriä tosi nuorta väkeä. Itse muistan 80-luvulla, kun juhannuksena satoi Mikkelissä lunta ja monena muunakin kesänä ollaan oltu untuvatakeissa mökillä tai pidetty pitkiä sadekausia. Mökin päiväkirjasta näitä on ollut kiinnostava lukea.
Siksi juurikin on tuntunut viimeisen noin 10 vuoden lämpöiset kesät ihan poikkeuksellisen lämpimiltä. Nyt on vaan palattu normaaliin, niin minä ajattelen. Tätä se Suomen kesä oikeasti on. Ja Irlannin. Ja Skotlanninkin kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin eilen Aurinkorannikolta, siellä oli 30 astetta. Ei mikään helvetti todellakaan vaan täydellinen rantalomasää. Kukaan ei myöskään kuollut 30 asteen täysin normaaliin kesäsäähän.
Mitä jos menisit heti takaisin ja jumalauta vetäisit oven mennessäsi kiini etkä koskaan tulisi tänne itkemään kun on niin kylmää.
Tällä palstalla on kyllä aika mielenkiintoista seurata, miten tämä on nykyään provokaattoreiden hallinnassa.
Nytkään nuo kaksi yllä olevaa kommenntia eivät liity millään tavalla toisiinsa. Aina yhdistävä tekijä niissä on se, että ne ovat vauvapalstalla.
No, eiköhän tälläkin viestillä saada joku aggressiivinen provokaattori aktiiviseksi.
Täytyy myöntää, että 2 päivää hellettä ja sain migreenin. Lämpimät uimavedet ois silti ihan kiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että tällä palstalla taitaa itse asiassa pyöriä tosi nuorta väkeä. Itse muistan 80-luvulla, kun juhannuksena satoi Mikkelissä lunta ja monena muunakin kesänä ollaan oltu untuvatakeissa mökillä tai pidetty pitkiä sadekausia. Mökin päiväkirjasta näitä on ollut kiinnostava lukea.
Siksi juurikin on tuntunut viimeisen noin 10 vuoden lämpöiset kesät ihan poikkeuksellisen lämpimiltä. Nyt on vaan palattu normaaliin, niin minä ajattelen. Tätä se Suomen kesä oikeasti on. Ja Irlannin. Ja Skotlanninkin kai.
90-luvun alkupuolella oli partioleirillä kesäkuun alussa yöllä hallaa, ihan eteläisessä Suomessa. Ihmeteltiin yörastilla että onpas kylmä ja aamulla vesipullon pinnassa oli jäätä. No, eipä ollut niin paljon hyttysiä sillä leirillä.
Niinpä. Tämä on paratiisi verrattuna hellehelvettiin.