Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun tuntuu että elämä vain valuu silmien edestä.

Vierailija
10.07.2017 |

Vuoden kuluvat silmäräpäyksessä, niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olen todella väsynyt, työn lisäksi jaksan vain pakolliset. Nyt lomallakin vain möllötän :(

Kommentit (14)

1/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla masentunut tai matkalla kohti sitä.

Ota yhteys TK lääkäriin ja asiat alkavat etenemään siitä.

Ymmärrä vähän ennemmin kuin väärinymmärrä paljon.

Vierailija
2/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, sielunsisko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olen lievästi masentunutkin. Lääkäriin en halua mennä (koen että sieltä ei saa apua), voiko masennusta hoitaa itse jotenkin (jos sellainen nyt olisi). 

-ap

Vierailija
4/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kävi itselle, kun kilpirauhasen vajaatoimintaa ei vielä oltu diagnosoitu ja lääkitty.

Vierailija
5/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asia kerrallaan kuntoon, mieti onko nukkumisessa tai ravitsemuksessa petrattavaa. Liikutko? Hyvinvointiin liittyvät as iat siis. Näetpähän koheneeko olo sitä kautta?

Vierailija
6/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu tilanteestasi jollekin.

Vierailija
7/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai puhu täällä. Kerro lisää, kuuntelen.

Vierailija
8/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös " turta". Mutta sitten asiat jotka olin päättänyt unohtaa, alkoi vaivata. Olinkin traumatisoitunut lapsuuden ja nuoruuden kaltoinkohtelusta. Asioiden käsittely tekee kipeää, mutta ne on vaan käytävä läpi. Traumatisoituminen vie keskittymiskyvyn.

Mutta jos sinulla ei ole traumoja, voit keskittyä lukemiseen. Nykyään on harmi kun ihmiset vaan näppäilee älylaitetta eikä jaksa lukea pitkiä kirjoja. Mutta jos alat lukemaan, saa ajatukset pois omista nurkista ja voi oppia uusia asioita.

Sinulla on paljon voimavaroja kun vain otat ne käyttöösi.

Myös liikuntaa poistaa vetelää oloa.

Vierailija
9/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä, kiitos! Pitäisi vaan jostain saada voimia muuttaa ruokavaliota ja aloittaa liikunta, tämä on huono noidankehä tässä vaiheessa.  Kirjoja voisinkin alkaa lukea, lukeminen oli mulle nuorena rakas harrastus, joka on tyystin jäänyt.

Traumojakin voi olla, mutta en ainakaan tunnista niitä. Hankala käydä läpi kun ei tiedä mitä.

Vierailija
10/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan aloittamisen kynnys on vain psyykkistä. Lähde ovesta ulos, kävele reippaasti 30-60 minuuttia. Toisena päivänä sitten vaikka uimaan.

Et tarvi hienoja varusteita, ei mitään äkkirepäisyjä. Lähdet vaan.

Kaikkea voi syödä kohtuullisesti.

Usko vaan, liikunta auttaa myös mieleen.

Vierailija
11/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pois ruokavaliosta, niin elämä alkaa hymyilemään! ☺

Vierailija
12/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta parantaa kognitiivisiä kykyjä, lukeminen alkaa sujua, jos vastapainona liikut.

Vierailija
13/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity facessa Kirjallisuuden ystäviin, hurahda hyvällä tavalla keittokirjoihin, käy uimassa ja kävelemässä 3-5 kertaa viikossa. Käy kampaajalla tai muuten kohenna habitustasi, sekin voi piristää mieltä. Sano itsellesi monta kertaa päivässä "mun elämällä on väliä, olen tärkeä". Lue kaikesta, mikä mieltäsi askarruttaa.

Vierailija
14/14 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain elämäntavat kuntoon lukemalla elämäntaparemonttiaiheisia blogeja. Ei pintaliito vaan tavallisten ihmisten projekteista. Koukuttavaa oli seurata toisen muutosta, onnistumisia ja retkahduksia. Sitoutumista ja ennen muuta tuloksia.