Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te parisuhteessa elävät, joilla erilaiset elämäntavat?

Vierailija
10.07.2017 |

Miten suhteenne toimii ja onko tullut ristiriitoja?

Olen tuoreessa suhteessa. Haluaisin syödä erittäin terveellisesti, liikkua ja nukkua yöni hyvin.
Mieheni juo viikonloppuisin, syö päivittäin pitsaa, karkkia ym. ja nukkuu miten sattuu. Meillä on aivan erilaiset rytmit ja toiveet. Haluaisin esimerkiksi käydä yhdessä lenkillä ja hän haluaa katsoa elokuvaa.

Olen löysännyt omaa elämäntapaa ja painoa tullut, enkä ole tyytyväinen. Haluan jälleen elää tavallani, mikä verottaa ehkä yhteistä aikaa.

Onko teillä myöhemmin alkanut ärsyttää epäterveellinen elämä esimerkiksi alkoholin käyttö?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa kaverin puolesta. Kyllä, hänellä alkoi ärsyttää ihan kaikki asiat lopulta ja erityisesti se alkoholi. 

Vierailija
22/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika erilaiset elämäntavat.

Itse tykkään mennä nukkumaan aikaisin (klo 9-10) ja herätä niin aikaisin kuin mahdollista. Näen paljon kavereita ja rakastan matkustamista, käytän myös alkoa aika paljon eli käyn ihan bilettämässä kohtuullisen usein.

Mies ei käytä alkoa käytännössä ollenkaan, ei näe kavereitaan paljoa, istuu käytännössä kaiken valveillaoloajan kotona tietokoneella (käy toki päivätöissä normaalisti). Tulee nukkumaan 3 aikaan yöllä, viikonloppuisin jopa myöhemmin ja ryömii makuuhuoneesta sitten iltapäivällä.

Syödään illallinen aina yhdessä töitten jälkeen siinä 6 maissa ja viikonloppuisin sitten päiväruoka on vasta iltapäivällä kun hän on noussut. Mies napostelee yöt sipsiä ja suklaata, itsellä ei ole noihin käytännössä mitään houkutuksia kun oma ateriarytmi on säännöllinen ja suht terveellinen.

Silloin kun mies pelaa kavereiden kanssa, mä lähden lenkille - illalla yleensä kun menen petiin harrastetaan seksiä ja sitten hän jää hetkeksi vielä makoilemaan ja toivottamaan hyvät yöt. Kun minä luuhaan bileissä, mies saa pelailla taas rauhassa ja metelöidä. Saan myös käydä matkoilla yksin tai ystävien kanssa kun miestä ei huvita lähteä reissuun.

Ainoita juttuja mitkä vähän ärsyttää on jos mies joskus haluaa pelata mun nukkumaanmenoajan jälkeen (innostuessaan huutaa aika tavalla), mutta silloin laitan korvatulpat korviin. Lisäks mitään spontaania hauskaa ei voida tehdä viikonloppuna (lähteä vaikka ulkoileen luonnonpuistoon yms) kun mies herää niin myöhään. Mutta jos etukäteen on jotain sovittu niin niistä pitää tietty kiinni ja laittaa vaikka kellon soittamaan.

Meillä menee muuten tosi hyvin, ollaan naimisissa mutta lapsia tai lemmikeitä ei ole. Hän on hieno mies, komea, luonteeltaan ja arvoiltaan täydellinen matchi minulle ja hoitaa oman osuutensa kotitöistäkin.

Minä lähtisin tuosta suhteesta alta aikayksikön. Hyvä kun teille sopii.

Mun mielestä toi kuulostaa kanssa enemmän opiskelija-aikojen kämppiselämältä, kuin parisuhteelta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erot alkavat ärsyttämään.

Me olimme nuorena aika samanlaisia, mutta nyt olemme kasvaneet erilaisiksi. Itseäni suorastaan ällöttää kaljaltahaiseva sohvalla muniaan rapsutteleva läski. Minä taas vastaavasti olen miehen mielestä kireä ituhippi. Joudun myös tekemään meille molemmille eri ruoat, se ärsyttää kamalasti. Unirytmimme ovat täysin erilaiset.

Vain jos olet itse työtön ja mies maksaa kaiken niin voin ymmärtää että teet ruuat molemmille. Mutta jos käyt itsekkin töissä niin miksi teet ruuat molemmille? Ei tollasesta kuulu ainakaan saada mitään kunniaa, siitä että ei pidä puoliaan! Kenenkään ei pitäisi mennä kumppanin tossun alle, siitä on vain harmia.

Vierailija
24/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule toimimaan. Tuhlaat aikaasi.

Vierailija
25/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies läpipasko, muutenhan olisit nähnyt jo päällepäin että eri elämäntavat?

Vierailija
26/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ensi huuma ole mennyt jo, sen verran vanha ketju

Vierailija
27/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olimme nuorena aika samanlaisia, mutta nyt olemme kasvaneet erilaisiksi. Itseäni suorastaan ällöttää kaljaltahaiseva sohvalla muniaan rapsutteleva läski. Minä taas vastaavasti olen miehen mielestä kireä ituhippi. Joudun myös tekemään meille molemmille eri ruoat, se ärsyttää kamalasti. Unirytmimme ovat täysin erilaiset.

Vain jos olet itse työtön ja mies maksaa kaiken niin voin ymmärtää että teet ruuat molemmille. Mutta jos käyt itsekkin töissä niin miksi teet ruuat molemmille? Ei tollasesta kuulu ainakaan saada mitään kunniaa, siitä että ei pidä puoliaan! Kenenkään ei pitäisi mennä kumppanin tossun alle, siitä on vain harmia.

Just eilenhän täällä oli pitkä ketju, jonka mukaan perheen äidin pitää tehdä pyttipannua ja pizzaa muille, jos nämä eivät syö hänen ruokiaan. Tai vaihtaa ne omat ruoat siihen pizzaan.

Vierailija
28/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi sitoutunut mieheen, jonka kanssa on liian erilaiset elämäntavat. Sitä vartenhan seurusteluaika on olemassa, että nähdään sovitaanko yhteen! Tai jos ollaan erilaisia niin sujuisiko silti arki yhdessä. Pelkkä rakastuminen ja seksi kun eivät riitä parisuhteen perustaksi.

Tottakai erojakin on, meillä minä syön vegaanisesti, puoliso on sekasyöjä. Mutta se on asia, jossa kummallakaan ei ole tarvetta yrittää muuttaa toista. Varmaan jotain muitakin löytyisi, jos oikein miettisi, mutta siinäpä se onkin, että ne ovat niin vähäpätöisiä, ettei niillä ole merkitystä.

Älä koskaan kuvittele, että "kyllä se siitä muuttuu sellaiseksi kuin haluan", se on täysin kestämätön pohja parisuhteelle. Jos jokin asia on sinulle ongelma, mieti voitko kuitenkin hyväksyä sen (aidosti) vai onko parempi lähteä etsimään kumppania, jonka kanssa sitä ongelmaa ei ole.

Vierailija
29/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaksi hyvin erilaista ihmistä ja olemme olleet yhdessä 6 vuotta. Itse olen erittäin siisti, liikunnallinen, kunnianhimoinen, aikaansaava, reipas ja elän terveellisesti. Mies on kaikessa aivan vastakohtani :) en tiedä mikä meitä yhdistää, mutta kemiat pelaa, meillä on hauskaa yhdessä ja arki toimii (tietysti jossain asioissa joudun paistamaan...) eikä se erilaisuus ole ihan niin kamalaa kuin voisi kuvitella. Tykkään siitä ettei mies arvostele jos en harrasta liikuntaa 2 viikkoon, toisin kuin jos olisi myös liikunnallinen puoliso joka voisi syyllistää laiskuudesta. Mies myös tuo rentoutta elämääni.

Luulen että tärkeintä on se että on hyvä olla eikä yritä liikaa muuttaa toista.

Vierailija
30/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 jatkaa - Alkon käyttö ei minua haittaa. Muutamaan kertaan on ärsyttänyt kun mies nukkuu iltapäivään samalla kun itse siivoan, mutta ne hetket ovat aika harvassa. Mies ei vedä ärinäkännejä ja on mukavaa seuraa humalassakin, eli ärsytystä itse käytöstä ei tule kun se ei vaikuta häneen negatiivisesti. Alko huolestuttaa lähinnä terveydellisessä mielessä ja tulevaisuuden kannalta (haaveillaan perheestä tulevaisuudessa).

Siis hän tulee sinun luoksesi viikonlopun viettoon, nukkuu iltapäivään saakka ja sillä aikaa sinä siivoat? Eikö olisi helpompi, että hän viettäisi kotonaan sellaiset viikonloput, kun haluaa juoda itsensä krapulaan asti? Ja tapaisitte niinä viikonloppuina, kun haluatte tehdä jotain yhdessä?

Vierailija
31/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedät aika rohkeita johtopäätöksiä. Minä olen eri kirjoittaja mutta myös ituhippi ja sekasyöjän puoliso ja teen molemmille ruoat. Mies puolestaan hoitaa pyykit, tiskit, imuroinnin ja monia muita asioita. Paljon mieluummin minä vastaan ruuanlaitosta kuin imuroinnista.

Vierailija
32/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä siis pitää yhdessä, jos ei ole mitään yhteistä?

Outo kysymys. Ihan kuin vain syömis- ja liikkumistottumukset voisivat yhdistää ihmisiä.

Itse sanon, että yhteyden tunne tulee samasta mindsetista, unelmista, tavoitteista ja siitä, että elämässä on sama tempo.

Vierailija
33/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisiä ongelmia tulee kun ei mietitä ennen parisuhdetta miksi me oltaisiin hyvä pari ja mitkä asiat toisessa ärsyttää, ja pystyykö niitten ärsyttävien asioiden kanssa elämään.

Vierailija
34/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 jatkaa - Alkon käyttö ei minua haittaa. Muutamaan kertaan on ärsyttänyt kun mies nukkuu iltapäivään samalla kun itse siivoan, mutta ne hetket ovat aika harvassa. Mies ei vedä ärinäkännejä ja on mukavaa seuraa humalassakin, eli ärsytystä itse käytöstä ei tule kun se ei vaikuta häneen negatiivisesti. Alko huolestuttaa lähinnä terveydellisessä mielessä ja tulevaisuuden kannalta (haaveillaan perheestä tulevaisuudessa).

Piilosiivous.

Lopeta heti. Annat sen kuvan että teillä käy hyvä haltija ja simbsalabim, puhdasta!

Vierailija
35/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen miten on ajauduttu yhteen ja siihen rakennetaan yhteistä?

Kumpi odottaa kumman muuttuvan? Kun alusta asti nainen on syönyt liian terveellisesti ja mies bailaa kavereiden kanssa liikaa?

Ne on asioita joita ei toisessa muuteta eikä ne muutu kun suhde vanhenee. Miksi mies on valinnut kireän nutturapään ja nainen bilehilen?

Elämän ikuisia arvoituksia joihin ei ole vastauksia.

Vierailija
36/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että elämäntapojen ei tarvitse olla samanlaisia, vain yhteensopivia.

Mies on yrittäjä, työnarkomaani, ortorektikko, treenaa 6* viikossa ja harrastaa erilaisia aikaavieviä urheilujuttuja. Nukkuu vähän, on tarkka siisteydestä ja omasta ulkonäöstään, polttaa tupakkaa jonkun verran. Mies ei pidä muista ihmisistä.

Minä nukun paljon (10h+), syön roskaruokaa ja karkkeja viikottain, en harrasta liikuntaa, en polta, tykkään lukea, maalata ja kirjoittaa, tykkään katsoa leffoja ja dokkareita, en lähde kotoani jos ei ole pakko. Olen läheisissä väleissä äitiini ja sisaruksiini.

Lisänä vielä kulttuurierot. Mutta kaikesta erilaisuudesta huolimatta elämämme sopivat yhteen. Esim mies tekee töitä koneella sohvalla ja minä luen kirjaa, sillä välin kun mies on työmatkoilla tai harrastamassa minä teen itselleni mukavia juttuja kuten vaikka maalaan tai katson kivoja leffoja. Seksiä meillä on paljon ja sille teemme aikaa vartavasten. Omaa elämäntapaansa ei tule tuputtaa tai olettaa toisen muuttuvan. Toisesta pitää osata nauttia sellaisena kuin toinen on.

Olemme olleet yhdessä pitkään ja lapsiakin on kaksi, enkä vaihtaisi elämääni mihinkään.

Vierailija
37/37 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä ihmisen kanssa yhteen jonka haluaa muuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän