Mummu lainasi rahaa 150 euroa, nyt ei maksa takaisin
On muutoinkin lapsiperheellä tiukkaa. Nyt oli nostanut tilin tyhjäksi etten saa velkaa takaisin. Mitä tekisitte?
Kommentit (24)
Alkoholistia ei voi pelastaa ja kannatella lasten kustannuksella. Sano ettet pysty enää rahaa antaan lasten takia. Olet tyyni etkä mene hänen metkuihin. Jos laittaa viestiä, voit olla välillä vastaamatta ja laittaa vaikka äänettömälle. Jos alkaa todella hankalaksi, laita välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ihminen kyseessä? Onko isäsi/äitisi äiti, eikä hän voisi auttaa mummoa myös?
Ei, on mun äite ja " nuori" eli 70. Ja ihan muutoin sielun ja järjen voimissaan, ollut aina holtiton, mutta nyt ei välitä enää yhtään, kunhan juo ja kaikki muu saa olla. Kenestäkään ihmisistä ei välitä, ei meistäkään kunhan on hyötynyt. Silti tuntuu pahalta hylätä kun tietää että hän ei pärjää. Sen verran kajahtanut kuitenkin ettei laskujaan hoida. Uskomatonta kyllä mutta hänestä ne voi sitten olla, kyllä sossu ne sitten joskus maksaa, siksi koittaa tuhota omat rahansa, ettei joudu niistä maksamaan.
Käsittämätön ihminen..Katkaisisin välit ja antaa selvitä omillaan.
Juopoille ei riitä mikään.
No näinhän se on. Jotenkin luulisi että ihminen sitten järkkää edes niin, että siihen rakkaaseen viinaan on rahaa. Nyt laittaa äkkiä kaiken siihen ja huomaa loppukuusta että rahat on loppu ja huppista kun on laskutkin maksamatta.
Olen koittanut niin kauan saada vakautettua hänen talouttaan, laittaa laskuja suoraveloitukseen, koittanut hommata edullisempaa kämppää, hoitanut asioita kelaan, sossuun.. Mikään ei riitä eikä ihminen ota itse mitään vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Sovi mummus kans että lyhentää vähitellen. Esim 50e / kk. Sinulla on varmaan tiedossa mihin mummu tarvitsi ylimääräistä? Kannattais hakea sossusta mummusi toimeentulotukea ylimääräisiin yllättäviin kuluihin. Saa jos on pieneläkeläinen ja menot johtuvat sairauskuluista tms.
Herttinen.. Siellä kävi hei 4 kpl sossuja kyselemässä hänen asioitaan.
Tiedän että laskuja maksamatta kuukausien ajalta, sairaalalaskut ym.
Mun oli määrä hoitaa hänen laskut mutta ei anna niitä, koska luulee että jos niitä ei maksa, voi rahan laittaa viinaan ja JOKU hoitaa laskut myöhemmin.
Et tietenkään enää koskaan lainaa hänelle mitään. Toisekseen lakkaat hoitamasta hänen asioitaan. Hän on aikuinen ihminen, ja jos toimii noin, sillä on seuraukset. Etovaa, että on oikeus jonkun tiliin.