Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kymymys veloille: Onko teillä koskaan ollut (biologista) vauvakuumetta?

Vierailija
10.07.2017 |

Onko siis päätöksenne pysyä lapsettomana enemmän järkiperäinen (maailmassa tarpeeksi ihmisiä jo nyt tai sitten olette järkeilleet elämän olevan kuitenkin parempaa ilman lapsia tai ettei teistä olisi vanhemmaksi tms.) vai tunneperäinen (ei vauvakuumetta)?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli pieni vauvakuume, kun kuulin lähipiirin vauvauutiset. Se meni kuitenkin parissa päivässä ohi, kun mietin syitä siihen miksi en halua lapsia. En yrittänyt tarkoituksella tukahduttaa vauvakuumetunteita, olen vielä nuori ja tiedän, että mieli voi aina muuttua. Syyni lapsettomuuteen on siis enemmän järkiperäinen.

Vierailija
2/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 50-vuotias, vauvakuumetta ei ole ollut koskaan. Sen verran huonosti raskautuvakin, että lasta olisi pitänyt oikein erikseen yrittää, jos sellaisen olisi halunnut. Pidän kyllä lapsista ja olen sukulaislasten suosikkitäti. Mutta vauvakuume... ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tunneperäinen. En tunne mitään halua saada lapsia. En tunne kiinnostusta lapsiin, tai mihinkään mitä elämä niiden kanssa toisi väistämättä tullessaan.

Vierailija
4/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen miettinyt, millaista olisi olla raskaana, mutta siinäpä se. Ei ole ollut vauvakuumetta vaikka ystävien vauvat ovatkin ihania. En ole koskaan kokenut halua olla äiti eikä äitiys mielestäni toisi elämääni mitään, mitä haluaisin. Päinvastoin, koen, että äitiyden myötä menettäisin paljon.

Vierailija
5/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen vela. Minulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, ei biologista eikä muunlaista. Nyt olen kahden adoptiolapsen äiti. Halusin adoptioäidiksi.

Vierailija
6/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Koskaan.

Vierailija
7/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvakuumetta koskaan, olen 35 nyt. Tässä on helppo samalla miettiä järkiperäisiä syitä, kun ei haluakaan ole.

Vierailija
8/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut minkäänlaista vauvakuumetta koskaan. En pysty erottelemaan tunnetta ja järkeä tässä(kään) asiassa; on ollut niin selvä valinta eikä mitään ristiriitaa.

Vierailija
9/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis päätöksenne pysyä lapsettomana enemmän järkiperäinen (maailmassa tarpeeksi ihmisiä jo nyt tai sitten olette järkeilleet elämän olevan kuitenkin parempaa ilman lapsia tai ettei teistä olisi vanhemmaksi tms.) vai tunneperäinen (ei vauvakuumetta)?

-Ei vauvakuumetta - ei mtn tietoa miltä se tuntuu-

Vierailija
10/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on biologinen vauvakuume? Jotain kipua kohdussa vai?

Joskus on ollut hetkiä (tai kausia) kun tuntuu että olisi kiva pidellä tai helliä vauvaa, ja joskus olen miettinyt paljon raskautta ja synnytystäkin, mutta ei se mitenkään erityisen biologiselta tuntunut.

T.34v vela

Vierailija
11/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ikinä vauvakuumetta, enkä pidä ylipäätään lapsista. Enkä ole koskaan keksinyt yhtään järkisyytä lisääntymiseen. Puuttuu siis sekä tunne- että tahto jakaantua.

Vierailija
12/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vauvakuume", sellaista asiaa nyt ei vaan ole olemassa.

Vierailija
13/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan asiaa "päättänyt", mulle on ollut aina ihan itsestään selvää että lapsia ei tule.  Hetkeäkään ei ole käynyt mielessä että "jos silti..." Ajatus raskaana olemisesta on vastenmielinen, synnytys kauhistuttaa, enkä pidä lapsista. Eli ei todellakaan ole ollut vauvakuumetta.

Vierailija
14/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50-vuotias, vauvakuumetta ei ole ollut koskaan. Sen verran huonosti raskautuvakin, että lasta olisi pitänyt oikein erikseen yrittää, jos sellaisen olisi halunnut. Pidän kyllä lapsista ja olen sukulaislasten suosikkitäti. Mutta vauvakuume... ei. 

Jäin vielä miettimään asiaa, ja lisään tämän: Mä en ole koskaan ajatellut, että saisin lapsia. Muistan jo ihan pienenä olleeni tätä mieltä, mutta huomasin myös varsin varhain, että ajatusta ei kannata suureen ääneen mainostaa. Tässä iässä voi jo ehkä sanoa, että mieli ei sitten koskaan muuttunut.

Vierailija
15/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole koskaan ollut vauva- tai lapsikuumetta. Yksi lapsi on silti, kohta aikuinen. Onpahan koettu sekin.

Vierailija
16/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+. En ole koskaan ollut vela, törmäsin tähän sanaankin tällä av-palstalla vasta vähän aikaa sitten. Biologista vauvakuumetta ei ole koskaan ollut. Nuorena minulla ei ollut sellaista kumppania, jonka kanssa olisi voinut lisääntyä, jos olisi niin ehkä olisin tehnyt (tai ainakin yrittänyt) lapsia. Tapasin ns. oikean miehen 40v, en enää halunnut siinä vaiheessa lapsia. En ole koskaan kärsinyt lapsettomuudesta, en pidä lapsen saamista itseisarvona. Tykkään kyllä läheisten lapsista.

Vierailija
17/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut. En ymmärrä, mikä se sellainen vauvakuume on.

Vierailija
18/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vela, mutta saanen osallistua keskusteluun? 

Olen tehnyt (tiedän, että tätä sanaa eivät kaikki hyväksy) ensimmäisen ihan kulttuurisista, ympäristösidonnaisista syistä. 

Eli sellainen "mäkin haluun" - juttu. Mitään biologista en ole havainnut enkä myöskään pitänyt lapsista yhtään. Päinvastoin miltei inhosin kuten palstan pahimmat... 

Mutta kun oli se yksi, iski jokin selittämätön vimma saada toinen. Tämä ei enää selittynyt ympäristöllä.. eli olisiko ollut sitten se vauvakuume. Sitten vielä kolmaskin meni tähän pirtaan. 

Vierailija
19/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos joku tuttavapiirin lapsi on tosi söpö, mukava ja vaivaton, tulee tunne, että olisi kiva itsellekin. Mutta se on lähinnä sellaista lapsentasoista "haluan pupun" -halaumista. En halua lasta, koska en halua lasta. Ikää 35v, joten aikaa siihen kuuluisaan mielen muuttumiseen ei enää valtavasti ole jäljellä.

Vierailija
20/36 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koskaan. Olen 40-vee ja toistelin tätä samaa jo 25-vuotiaana.

Kauhea kohtalo olis joutua perheenäidiksi, tuntuu ihan vankilalta! En tajua miten te jaksatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan