Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas aiheuttu mopoautoilija ylimääräsiä tykytyksiä

Vierailija
10.07.2017 |

Olin tulossa töihin ja ihan loppumatkasta tuossa on sellainen suora pätkä missä on näkyvyys aina hyvä. Nopeusrajoitus 80 ja vaihtuu vähän matkan päässä 60. Edessäni näkyi mopoauto ja oon tosi maltillinen kuski ja ajelin rauhasas lähemmäks ja kun edessäni oli se täysi suora tienpätkä tyhjänä niin olin lähdössä ohi, mutta mitä tekee mopoauto - yhtäkkiä se vemppaa siihen vasemmalle kaistalle. Ja sitten taas takaisin. En tiedä nukahtiko se kuski vai mitä hoinotti ympäriinsä siinä. Onneksi en ehtinyt vielä lähteä ohittaan. Mutta säikähdys oli melkoinen.

Miten kukaan ostaa tuollaisia lapsilleen? Sinne se olis jääny mun autoni alle se mopoauto ja vaikkei se mun syyni olis ollukaan niin minä sen syyllisyyden kanssa olisin elänyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii? Piisaahan noita...

Vierailija
2/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka antaa näille mopoautoilijoille esimerkkiä liikenne käyttäytymisestä? Aikuistet TE olette todella törkeitä näitä heikompi kohtaan. Kasvakaa aikuisiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka antaa näille mopoautoilijoille esimerkkiä liikenne käyttäytymisestä? Aikuistet TE olette todella törkeitä näitä heikompi kohtaan. Kasvakaa aikuisiksi!

Ja mitäköhän tarkoitat? Olenko siis törkeä heikompiani kohtaan,kun haluan ohittaa kasikympin alueella mopoauton? Opettaisinko minä jotain tärkeää tälle mopoautoilijalle töröttelemällä hänen perässään ja aiheuttaen näin jonoa liikenteeseen? 

Mun liikennekäyttäytymisessä ei ole mitään vikaa. En edes melkein ikinä ohita ketään, mutta mopoauton sentään uskallan ohittaa. 

Vierailija
4/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aiheutti reilusti ylinopeuttava ohittelija ylimääräsiä tykytyksiä, kun oli tulossa töihin. 

Kun suhteutetaan mopoautojen määrä autoilijoihin niiden aiheuttama riski on huomauttavasti vähäisempi. Tai peuroihin, yms. 

Vierailija
5/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt keskittyä niihin töihisi että saa veronmaksaja jotain vastinetta rahoilleen.

Vierailija
6/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän tarkoitat? Olenko siis törkeä heikompiani kohtaan,kun haluan ohittaa kasikympin alueella mopoauton? Opettaisinko minä jotain tärkeää tälle mopoautoilijalle töröttelemällä hänen perässään ja aiheuttaen näin jonoa liikenteeseen? 

Mun liikennekäyttäytymisessä ei ole mitään vikaa. En edes melkein ikinä ohita ketään, mutta mopoauton sentään uskallan ohittaa. 

Älä ota henkilökohtaisesti :D Tässä on tilanne esitettynä yhden osapuolen lasien läpi katsottuna ja värikynät on oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuisten käyttöön. Maltoitko töihin asti vai kirjoittko jo ajaessasi?

Vierailija
7/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas aiheutti reilusti ylinopeuttava ohittelija ylimääräsiä tykytyksiä, kun oli tulossa töihin. 

Kun suhteutetaan mopoautojen määrä autoilijoihin niiden aiheuttama riski on huomauttavasti vähäisempi. Tai peuroihin, yms. 

Tiedoksesi, että auton mittari näytti ohituksen aikana nopeudeksi 80. Todellinen nopeus oli siis 70,koska mittari heittää tuon kymmenen verran. En aiheuttanut kenellekään minkäänlaista riskiä tehdessäni ohituksen hyvällä näkyvyydellä suoralla tieosuudella.

Hiljattain luin onnettomuustilastoja niin selkeästi eniten mopoautot ovat onnettomuuksissa kuin muut kulkuneuvot JA lähes poikkeuksetta onnettomuuden syy on mopoauton kuskissa. 

Vierailija
8/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti :D Tässä on tilanne esitettynä yhden osapuolen lasien läpi katsottuna ja värikynät on oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuisten käyttöön. Maltoitko töihin asti vai kirjoittko jo ajaessasi?

En kyllä tiedä miten asiaa voisi edes esittää muuten. Siis mikä olisi mopoautoilijan perustelu sille, että heitättää yhtäkkiä kokonaan vasemmalle kaistalle. Hänen edessään ei mennyt mitään. Eikä esimerkiksi jalkankulkijaa tai pyöräilijää,jonka olisi voinut perustella kiertäneensä turhan kaukaa. 

Oudointa oli, että kun ohiajaessa kurkkasin minkä näköinen kaveri siellä mopoautossa istuu niin en nähnyt ketään. Pelkkä ratti. En tiedä minne kuski oli vajonnut.

Vierailija
9/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositushan on, että mopoautoilla ei edes ajettaisi sellaisilla tieosuuksilla missä nopeudet on noin korkeita. 

Vierailija
10/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla liikenteessä näkee aika törkeääkin rattiraivoa kyseisiä ajoneuvoja kohtaan. Kiillota sinä sitä omaa sädekehääsi, mutta sinä et ole koko totuus asiasta. Edelleen se on me aikuiset, jotka tuolla liikenteessä enemmän niitä vaaratilanteita aiheutamme. 

Vierailija
11/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on nyt ohi joten vedä henkeä ja keskity töihisi johon sinut palkattu.

Hyvää päivän jatkoa ja jaxuhaleja tämän tragedian johdosta.

Vierailija
12/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sinun myydä autosi, jos yksi vaarapaikka sinut noin suistaa raiteiltasi? Ei palstalla muuta olisikaa jos niistä jokaisesta tuollain meuhkaisi. Ja mikä oli keskittymisprodenttisi liikeenteen tuon tapahtuman jälkeen, jos et vieläkään ole koonnut itseäsi?

Joko teit facebook jaon ja soitit iltapäivälehtiin, kuinka olit lähes kuolla?

Vierailija
13/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoautot pitäisi varustaa näkyvällä kattovalolla, että jo kauas näkyy, missä törppö menee. Nyt ne ovat liikaa oikean auton näköisiä.

Vierailija
14/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi kyllä mopoautot aiheuttaa liikenteessä enemmän vaaraa kuin kukaan muu autoilija, edes bemari-/mersukuskit ei ole niin holtittomia kuin niiden peltihäkkien nuoret pimut ja jonnet joilla coolilta näyttäminen menee turvallisuuden edelle.

Omistavatko puolustelijat mopoauton tai heidän lapselleen ovat ostaneet sellaisen? Kyllä kuulosti kalikka kalahtaneen nyt niin lujaa.

Vierailija
15/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositushan on, että mopoautoilla ei edes ajettaisi sellaisilla tieosuuksilla missä nopeudet on noin korkeita. 

Joissakin paikoissa se on käytännössä mahdotonta ja sen nuorenkin on töissä, koulussa, yms käytävä.

Vierailija
16/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopoautot pitäisi varustaa näkyvällä kattovalolla, että jo kauas näkyy, missä törppö menee. Nyt ne ovat liikaa oikean auton näköisiä.

Pitäisikö sinun tarkastuttaa näkösi?

Vierailija
17/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi, että auton mittari näytti ohituksen aikana nopeudeksi 80. Todellinen nopeus oli siis 70,koska mittari heittää tuon kymmenen verran. En aiheuttanut kenellekään minkäänlaista riskiä tehdessäni ohituksen hyvällä näkyvyydellä suoralla tieosuudella.

Hiljattain luin onnettomuustilastoja niin selkeästi eniten mopoautot ovat onnettomuuksissa kuin muut kulkuneuvot JA lähes poikkeuksetta onnettomuuden syy on mopoauton kuskissa. 

Eli aiheutit vaaraa ajamalla alle nopeusrajoituksen? 

Vierailija
18/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Sattuuko vastaavaa sinulle useinkin?

Vierailija
19/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas? Sattuuko vastaavaa sinulle useinkin?

Pari kuukautta sitten risteysalueella mopoautoilija ponkaisi eteen pysähtyneen auton takaa ohi. Itse tulin vastaan toisella kaistalla ja ehdin jarruttaa ennen kuin nämä iloisesti käkättävät tytöt törmäsivät autooni. 

Ja laskin tosiaan nopeuttani,kun edessäni menevä mopoauto viipotteli mitensattuu niin katsoin parhaaksi laskea nopeuden,jotta ehdin seurata mitä se kuski puuhaa eikä jää alle huomaamatta. 

Vierailija
20/21 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/autot/2014041418212648_au.shtml

Eikö koulussa ole tähänkin asti pystytty käymään ilman mopoautoja?