Mietin näitä viimeaikaisia raiskauksia ja luulen että olen kokenut samaa
Siis ei minua ole raiskattu, kai, mutta on painostettu seksiin ja tehty kaikkea muutakin, kun olen ollut 6-17v. Nyt aloin miettiä, että se ei ehkä ole ollut normaalia ja hyväksyttävää.
Oma tyttäreni on nyt 6v. ja aloin miettiä,miyen pystyn suojelemaan omaa lastani. No, minun äitini ei ollut koskaan läsnä ja hän oli sairas. Kun joistain tapauksista kerroin äidilleni, hän vain nauroi. Nyt kun kerroin kaikista tapauksista, äitini vain totesin että "niin, se kuuluu elämään. Tytöt ja naiset kokee sellasra. Niin minäkin oon kokenu, mutta en minäkään niistä valita". En ainakaan haluaisi suhtautua samalla tavalla kuin oma äitini! Haluan suojella tytärtäni, enkä halua hänen kokevan samaa, enkä halua että joutuu tekemään mitään, mitä ei itse halua. Tosin minulle ainakin uskoteltiin että aina halusin sitä, tai olin sen ansainnut.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Onko suvussanne paljonkin pe do fii lejä, vai voisitko jo olla turvallisin mielin tyttäresi kanssa?
No itselläni ei ole mitään sellaisia taipumuksia ja ne, jotka ovat sitä tehneet, ovat olleet muita miehiä, ei sukulaisia. Luulen että äitini on opettanut, että sellainen on hyväksyttävää. Mutta kuten mainitsin, äitini on sairas (skitsofrenia). Äitini ei ajattele loogisesti, hänellä on outoja ajatuksia ja vainoharhoja ja hän yrittää välillä saada minut ajattelemaan, että minulla olisi päässä vikaa, vainoharhoja ja että kuvittelisin kaiken (tämä tosin vain silloin, kun hänellä on vainoharhoja/psykoosi, muulloin hän on vain välinpitämätön). -ap
Lapsille opetetaan vaippaiästä asti sitä että miten toisiin saa koskea, miten ei, ja miten heitä itseään saa koskea ja miten ei.
Pyritään suojelemaan lapsia _kaikilta_ rajojen ylityksiltä: miten lapsi voi tietää mikä on epäasiallista koskettelua jos vaikkapa mummo bussissa saa muitta mutkitta puristaa poskesta, esimerkiksi.
Kohteliaisuuskasvatus pelkästään voi olla jopa vaarallista: lapsesta pitää kasvattaa kohteliaan jämäkkä, niin että hän osaa myös kieltää ja kieltäytyä kohteliaasti.
Ikävissä tilanteissa turvalliselle aikuiselle kertominen myös tärkeä asia.
Siinä muutamia.
Onko suvussanne paljonkin pe do fii lejä, vai voisitko jo olla turvallisin mielin tyttäresi kanssa?