Tyttö haluaisi kauneusleikkauksiin, suostunko?
Tyttö siis 17-vuotias, käy lukiota ja sanoo ettei siellä ole yhtään kaveria. En epäile, ei käy vapaa-ajalla missään, lueskelee lähinnä huoneessaan. On ollut koulukiusattu lapsesta asti, tosin nyt ei ilmeisesti kiusata enää, muut vaan eivät ole kavereita. Sanoo olevansa liian ruma, että kukaan ottaisi häntä huomioon koulussa.
Haluaisi siis leikkauttaa itseltään silmäluomet, nenän, hörökorvat sekä myös rasvaimun. Olen sanonut ettei Suomessa leikata alle 18-vuotiaita, mutta Virossa kuulemma pääsisi. Itkee etten ymmärrä hänen parastaan ja että hänen nuoruutensa menee pilalle koska olen niin paska. Pitäisikö kuitenkin suostua, jos se parantaisi hänen elämäänsä...?
Kommentit (43)
Kyllä jos tilanne on tuo. Toki kannattaisi aloittaa eniten häiritsevästä kohdasta ja leikkauttaa yksi kerrallaan. Itselläni ainakin itsetunto nousi kauneusoperaatioiden myötä ja elämänlaatu parani :) ei niissä ole mitään väärää eikä niistä tarvitse kellekkään kertoa!
Teetä itse ensin samanlainen setti ja mieti sen jälkeen, haluatko sitä lapsellesi ja hyödyttikö.
Vierailija kirjoitti:
No et todellakaan suostu! Sen sijaan varaa aika psykologille, siellä pääsee selvittämään traumoja ja ulkonäkökriisiä.
Joo mutta ei se naama siitä miksikään muutu vaikka niitä traumoja ja ulkonäkökriisiä selvittelisi. Jokainen saa elää miten haluaa, joten miksei eläisi elämäänsä enemmän tyytyväisempänä itseensä?
Minkä takia av-mammat vastustavat kovasti kauneusleikkauksia? Jos teillä itsellänne olisi häiritseviä kohtia ulkonäössäne niin varmasti haluaisitte ne korjata:D esimerkiksi miksei kys tyttö saisi käydä leikkauttamassa hörökorviaan jos se parantaa hänen omaa oloaan? Tai jos nenä on liian suuri kasvoihin ?
Kasvojen piirteet (varsinkin nenä) muuttuvat n. 20 ikävuoteen asti. Kannattaa siis odottaa siihen asti vielä, vaikka se hankalaa onkin.
Hörökorvaleikkaukseen , jos todella on hörökorvat niin suostuisin.Rasvaimu ja nenäleikkaukseen ehdoton no.Luomileikkaukeen on liian nuori.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia av-mammat vastustavat kovasti kauneusleikkauksia? Jos teillä itsellänne olisi häiritseviä kohtia ulkonäössäne niin varmasti haluaisitte ne korjata:D esimerkiksi miksei kys tyttö saisi käydä leikkauttamassa hörökorviaan jos se parantaa hänen omaa oloaan? Tai jos nenä on liian suuri kasvoihin ?
Koska aina löytyy lisää kohtia jotka mukamas pitäisi korjata.
Ja joo, kyllä mäkin alle kakskymppisenä itkin isoa nenääni ja olematonta leukaa, pieniä tissejä ja mutkalla olevaa selkää (ja kaikista noista kiusattiin) mutta nyt yli kolmekymppisenä olen hemmetin tyytyväinen ettei ollut varaa leikkauksiin. Koska nuo piirteet tekevät minusta sen joka olen.
Sanot tytölle että vuoden kuluttua hän on täysi-ikäinen ja voi päättää itse. Ja maksaa itse. SINÄ ET MAKSA MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikisellä ihmisellä on kehossaan kohtia joihin ei ole tyytyväinen, varsinkin teini-ikäisenä. Pitäisikö joka ikisen ihmisen käydä tämän vuoksi leikkauksissa joissa on aina komplikaatioriskinsä? Aikustututtua omiin piirteisiinsä tottuu ja oppii ymmärtämään että ne ovat osa itseä, eikä se haittaa vaikkei näytä hollywood-tähdeltä. Virheet tekee minusta minut.
Taas aloitus, josta toivon että on provo mutta pelkään, että ei ole.
Kai sinä omin silmin näet, onko lapsesi niin kammottavan ruma, että on kauneusleikkausten ( huom. monikossa) tarpeessa. No, jos oikeasti olisi, kyllä leikkauksia oli tarjottu julkisella puolella jo lapsena. Hörökorvat tai joku todellinen epämuodostuma kuten silmien päällä roikkuvat luomet voisi olla sellainen.
Ei lapsesi ongelmat tule ratkeamaan kauneusleikkauksilla. Hyvää itsetuntoa voi hankkia aivan muilla tavoilla, vaikka menestymällä opinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on KEHITTYVÄ TEINI. Ei sen ikäisen eikä vanhemmatkaan korjaannu kauneusleikkauksilla. Eri asia, jos on todellinen epämuodostuma, mutta ne leikataan kyllä julkisella puolella. Hörökorvat voi olla siinä rajoilla, saako leikkauksen julkisella vai ei.
Jos on oikeasti häiritsevät höröt, ne saa kyllä ihan perusterveydenhuollossakin leikkautettua. Rasvaan auttaa laihduttaminen ja kiinteyttävä liikunta.
Psykologin lisäksi ihan joku tyylineuvonta, meikkaus ja kampaus voisi auttaa myös. Tulee myös halvemmaksi.
Kauneiusleikkaus ei ole ratkaisu. Luultavasti johtaisi vaan pakkomielteiseen kierteeseen leikkauksien suhteen, sillä "vikalista" on nyt jo valtava.
Varaa tytölle aika terveyskeskukseen ja mene hänen mukaansa sinne.
Pyydä lähete psykiatrialle (jossa tehdään diagnoosi minkä sortin masennus tytöllä on. Ja terapiasta olisi varmasti suuri apu).
Jo nyt voisi ottaa ensiavuksi lääkityksen, jota voi pyytää ihan sieltä oman terveyskeskuksen lääkäriltä.
Suostut. Tyttö saattaa muuten jäädä katkeraksi. Itse vietin nuoruuteni "rumana" ja menetetty aika surettaa edelleen viudentoista vuoden jälkeenkin.
Ei ole tehty enää vuosiin virossakaan alaikäisille. Ellei nyt sitten joku puoskari jossain kellarissa tee. Itsekkin sain silikoneja odotella 18vee päivääni vaikka oli huoltajan lupa.
Tyttösi tarvitsee ehdottomasti megakokoiset silikonitisulit. Povipommina hän pääsee varmasti poikien suosioon! Minimikuppi F. Pienempiä ei kannata edes harkita!
Ennemmin veisin kosmetologille kauneusjuttuihin.. Niin ne muutkin "rumat" tekee ja tuntevat itsensä heti kauniimmiksi!
No et todellakaan suostu! Sen sijaan varaa aika psykologille, siellä pääsee selvittämään traumoja ja ulkonäkökriisiä.