Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 17v ja en saa viettää kesää kavereideni kanssa

Vierailija
09.07.2017 |

Opiskelen semmosen 300km päästä kotipaikkakunnastani, eli en asu vanhemmillani, mutta joudun joka viikonloppu kulkemaan junalla kotiin ja sitten takaisin (opsikellessa, se oli ihan ok kun olin 16 mutta aika järjetöntähän se oli..)
nyt olin kuukauden kesätöissä täällä missä opiskelen, ja jouduin menemään kotiin joka vknloppu. Eli tein duunia, mutta vapaat viikonloput jouduin kyhjöttämään kotona tekemättä mitään? Nyt sanoin että haluan mielummin viettää aikaa kaverien kanssa kuin olla kotona, koska täällä ei ole mitään tekemistä tai kavereita. Olen nyt viikon joutunut olemaan kotona, ja kaikki kamani on 300km päässä paitsi läppäri. Eli tylsää. Minulla ei ole moniin vuosiin ollut ystäviä, ja nyt joudun olemaan taas kesäloman yksin koska vanhempani (tai äitini oikeastaan.) päättää ja määräilee..äitini ei maksa senttiäkään vuokraani eikä ruokiani tmv, isälle ois varmasti ok että jäisin nykyiselle paikkakunnalleni, mutta äiti taas..
mitä voin tehdä? Olen kysynyt että miksi ihmeessä en saa jäädä sinne, mutta tulee vain "Tiedetään mitä siellä tehtäisiin" ja ei sanota muuta. Mitä ihmettä?? Mitä viikonloppuna voi tapahtua mitä muuten ei normaalilla viikolla pysty tekemään? Ryypätä? Huh heijaa. En ole koskaan koskenutkaan alkoholiin, eikä se jossain viikonlopussa muutu.
Auttakaa, miten saisin viettää kesälomani ansaitusti, rankka vuosi takana ja haluaisin vain nauttia... ärsyttää:(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani mutta olet vielä alaikäinen ja äitisi on sinusta vastuussa ja saa päättää elämästäsi :(

Vierailija
2/4 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan mutta jos olet 17v ja asut omassa kämpässä, eli sullon kirjat opiskelupaikalla niin vanhemmat ei oikein voi mitn, sama kun yhteishaussa, vanhemmat voi kotona yrittää painostaa hakemaan johonki mut 15v vastaa jo ite omista laskuista on jo rikosoikeudellisessa vastuussa, eli jos sullon kirjat opiskelupaikkakunnalla, ota yhteys sossuu, saat vanhemmiltas elatusapuuki kunnes täytät 18vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 17 v saa päättää vapaa-ajastaan. On ihan ok toivoa että lapsi tulee kotiin 2-3vkon välein, mutta sekin on vain toive. Asut omillasi, sulla on oikeus päättää missä vietät viikonloppusi.

Vierailija
4/4 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenen leipää syöt...

Jos maksat itse elämäsi, päätät myös itse. Jos taas vanhempasi, niin he päättävät. Toki he ovat myös sinusta vastuussa, kun olet alaikäinen, eli ymmärrän heudän huolensa, vaikka ymmärrän täysin sinunkin toiveesi.

Se kuuluisa keskustelu myös auttaa. Perustele rauhallisesti, selitä ja myös kuuntele.