Millainen on tavoitetyylisi ja kuinka lähellä olet sitä
Kommentit (49)
Pyrin pukeutumaan ajattomiin ja klassisiin vaatteisiin. Satsaan hyviin perusvaatteisiin, joita on helppo yhdistellä mihin vaan. Liian usein kyllä tulee osteltua sellaisia erikoisia vaatteita, joita ei saa oikein yhdistettyä kaiken kanssa. Laadukkaita perusvaatteita ja niihin yhdistän sitten erikoisempia asusteita. Toimii ja tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaiset ehkä hiukan kalliin näköiset vaatteet, jotka silti edullisia.
Mulla vähän sama. Kevyesti klassinen tyyli tilanteen mukaan.
Vaatteet voi olla merkkiä (ei saa näkyä) tai merkittömiä mutta aina edullisia, silti paljon kalliimman näköisiä. Tämän kesän löytö 2 upeaa kotelomekkoa yht 26€, parit juhlat on menty niillä ja monet kyselee mistä olen ne löytänyt:D
Alkusyksyn juhliin löysin keväällä kauan haaveilemani ihan tietyn tyylisen tummansinisen pitsimekon 35£ Englannista. Oli -70%. Ihan unelma! Löysin siihen myös siniset lakerikengät ja -laukun. Koko asu alle 100€
Mistä liikkeistä löydät vaatteesi?
Ihan mistä vaan! Yleensä ostan vaatteet ulkomailta ja outleteista mutta esim nuo yllättävän tyylikkäät ja hyvälaatuiset kotelomekot oli Sellon New Yorkerista missä kävin teinityttären kanssa ostoksilla:) Pitsimekko House of Fraserilta, kengät Primarkista ja laukku romanialaisen pikkukaupungin tavaratalosta. Mielestäni noista juhlakengistä ja laukusta on turha maksaa omaisuuksia kun niitä käyttää korkeintaan kerran vuodessa. Mulla on vastaavat kengät jotka maksoi aikanaan 25€ ja on vielä 10 vuoden jälkeen lähes uudenveroiset. Niitä on käytetty todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Annie Hall / Diane Keaton on tyyli-ikonini. Käytän ainoastaan yksivärisiä vaatteita; puuvillaa, pellavaa ja villaa. Rakastan paitiksia ja pitkiä housuja sekä ohuita neuleita.
Diane Keatonin tyyli on ihana, tykkään myös. Ainoa vain että mun 163cm/63 kg ei näytä niin hyvältä niissä. Pitäisi olla pitkä ja hoikka jotta asu pääsisi oikeuksiinsa.
3
Tavoitteena on Rubensiaaliset muodot. Olen niistä ehkä kymmenen kilon päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet voi olla merkkiä (ei saa näkyä) tai merkittömiä mutta aina edullisia, silti paljon kalliimman näköisiä. Tämän kesän löytö 2 upeaa kotelomekkoa yht 26€, parit juhlat on menty niillä ja monet kyselee mistä olen ne löytänyt:D
Alkusyksyn juhliin löysin keväällä kauan haaveilemani ihan tietyn tyylisen tummansinisen pitsimekon 35£ Englannista. Oli -70%. Ihan unelma! Löysin siihen myös siniset lakerikengät ja -laukun. Koko asu alle 100€
lakerikengät
Sori, mikä niiden nimi nykyään on??
Itse tykkään pukeutua naisellisesti mutta tyylikkäästi. Andiatan vaatteet ovat yksi takuumerkki mitä käytän, Barbourilla on kivoja ulkoiluvaatteita, käytän niitä vapaa-ajalla, samoin kuin Lexingtonin vaatteita.
Ladylike on se tyyli joka kuvastaa pukeutumistani. Vapaa-ajalla pukeudun yleensä urheilullisesti, tykkään myös Superdryn sporttivaatteista; ovat naisellisia, mukavia päällä ja eivät liian urheilullisia, niillä voi olla välillä jopa töissä.
Satsaan laatuun, en enää osta vastetta, joka ei ole täysin mieleinen, mutta kun löydän esim täydellisen värisen ja mallisen vaatteen, saatan tarvittaessa ompelijalla vielä muokata sitä, esim lahkeen/hihan lyhennys/vyötärölinjan parantaminen.
Itsellä puolestaan menossa parhaillaan tyyliremontti ja tavoitteena olisi klassisen kaunis tyyli ja kapselivaatekaapin kokoaminen. Ajattomia, laadukkaita perusvaatteita, joita olisi helppo yhdistellä keskenään, se on tavoitteeni. Olen aina ihaillut elegantin klassista pukeutumista, mutta silti oma tyyli on ollut pitkään hukassa. Töissä olen ollut jatkuvasti alipukeutunut ja hieman nuhjuinen pinttyneissä tennareissa ja muotonsa menettäneissä vaatteissa, mikä on aiheuttanut vähän alemmuuskompleksia, kun muu työporukka pukeutuu tilanteesta riippuen johonkin smart casualin ja business formalin väliltä. Lapsen saaminen oli itselle viimeinen niitti ja halusin päivittää tyyliä vihdoin asiallisemmaksi ja siistimmäksi.
Olen siis parhaillani äitiyslomalla ja tyylipäivitys vasta ihan alkumetreillä, sinänsä mukavaa kun tyyliä saa päivittää kaikessa rauhassa. Kiva lukea täällä muiden tyyleistä ja miten olette tyylinne toteuttaneet ja mistä ostelette vaatteita :)
En malta pyrkiä/pysyä vain yhdessä tyylissä. Vähillä haluan näyttää joltain hippi/bohotyyliseltä ja välillä taas tekisi mieli näyttää sellaiselta kuin klassiset italialaiset ja ranskalaiset naiset.
Kumpikaan tyyli ei kuitenkaan ole luonnostaan tulevaa ja en osaa ostaa tyyliin kuuluvia vaatteita, ilman että ajattelen niiden sopivan siihen tyyliin. Ne eivät ole sellaisia, mitä haluaisin "automaattisesti" ja en välttämättä edes pidä niistä erillisinä vaatekappaleina tai osaa kuvitella niitä kokonaisuuteen. Eipä minulla oikeastaan mitään tyyliä olekaan.
Minulla ei ole tavoitetyyliä vaan pidän vaatteita joista tykkään.
Mun tyyliä voisi kuvailla naiselliseksi. Käytän yleensä mekkoa tai hametta ja paitaa. Viime aikoina olen innostunut hatuista, nyt haluaisin käyttää leveä lieristä olkihattua ja viileämpinä aikoina käytän mummojen suosimaa baskeria (johon liittyy ehkä mielikuva ranskattaresta). Tykkään, että vaatteet ovat kauniita ja että niissä on joku juju, pyrin siihen, että ne eivät ole liian paljastavia ja esimerkiksi helma saisi olla polvipituinen ja kaula-aukko ei saa olla liian avara (olen povekas), leikkaus on yleensä vyötäröä korostava, koska olen muodoltani tiimalasi. Tyyli on ihan hyvin hallussa. Tuntisin oloni ehkä vielä kodikkaammaksi tässä tyylissä, jos saisin pudotettua vähän painoa pois. Osa lempivaatteistani alkaa olla jo vähän sen näköisiä, etteivät ole enää niin siistejä kuin ostettaessa ja se vähän pilaa tyyliäni. Kasvoiltani olen kaunis ja sävyiltäni lämmin, meikkaan silmiä korostavasti ja kesällä käytän oranssia huulipunaa ja talvella punaista, hiukset ovat lämpimän ruskeat yli olkapäiden menevät ja yleensä loivalla laineella.
Meniköhän tämä nyt vähän ohi aloituksen kysymyksen.
Italialainen garderoobi ja ranskalaiset asusteet. Boheemi rantatyyli ja syksyyn semmoinen oranssin vaahteralehti maan, hevostallin, nahan ja usvan vaatetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lakerikengät
Kiiltonahka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lakerikengät
Kiiltonahka
Lakeri on ihan yhtä hyvä https://www.google.fi/search?q=lacquer+shoes&tbm=isch&tbo=u&source=univ…
Tyylini on ajattoman klassinen ja elegantti joskin minimaalinen (ei printtejä, pitsiä, koristeita jne).
Mutta työ... olen sellaisessa paikassa töissä että sinne ei vaan mennä silkipaidassa tai merkkihuivissa koska varret revitään/syljetään päälle/heitetään joskus jopa ulostetta.
Haluaisin siis olla elegantti ja kaunis 24/7 mutta väkisin, 40h viikosta menee farkuissa ja hupparissa -> ei kovin hienoa mikä harmittaa todella paljon. Tulevaisuudessa alanvaihtoa (ehkä) tarhaan mutta ei sinnekään mennä silkkipaita ja korkkarit jalassa koska lapsetkin joskus sotkee (tosin PALJON vähemmän)...
Harmittaa koko juttu. Tuntuu että olen vaan feikaaja kun laitan lempipaidan päälle koska sitä tulee käytettyä ehkä kerran kuukaudessa.
Vanha ketju, mutta hyvä, joten vastaan.
Vaatimaton mutta välillä laadukas naisellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tyyli on klassinen Sloane Square / English Country Style.
Maanläheistä, klassista ja tyylikästä. Barbour, Busnell, Burberry, Laura Ashley, Mulberry.
Olen kotiäiti/kartanonrouva Etelä-Suomesta.
Mistä löysit tyylisi?
Elokuvista?
Mun tyyli on siirtymässä klassisesta vähän nuorekkaampaan, ehkä hiukan boho chic / grunge tyyliin. En ole vielä täysin siellä, täytyisi enemmän paneutua. Kunhan laihtuisin muutaman kilon...
lakerikengät