MÄ VIHAAN NOITA KISSOJA!
En tajua mitä voisin tehdä! Meillä 2 (ennen niin ihanaa karvapalloa) kissaa ja nyt kun olen tullut raskaaksi mua etoo kissat ihan kauheesti. Tuntuu itestä pahalta tuntea näin. Olisin jo antanut ne pois mutta mies taas ei halua :( Mua etoo kun ne syö ulkona hiiriä, rottia yms ja sit oksentaa suolia pihalle. Kissaluukusta tuovat vielä eläviä tänne sisällekin ja mulla riittää jatkuvaa puunaamista! Mä suorastaan vihaan niitä ja tekis mieli laittaa rotanmyrkkyä ruokaan:( Sit ajattelen mitä tauteja voin niistä saada? Myyräkuumetta? Toksoplasmoosi? /hiekkalaatikkoa ei onneksi sisällä ole. Yöt menee huonosti, kissat menee sisään-ulos ja kissanluukku pitää sellasta ääntä että herään...Tää on ihan kauheeta!
Auttakaa joku, mitä voin tehdä?
Kommentit (24)
Vie piikille. Kissoille parempi kuin viettää matkalaukku-elämää paikasta toiseen. Luitko sen aiheen kerran täällä että kissa raateli vauvan naaman, oli jossain ruotsissa....
Et ole kyllä tainnut koskaan kissoistasi oikeasti pitää! " Ennen niin suloiset karvapallot" ...
mitään vauvan naamaa... Vaunuihin voi toki mennä vaikka kasvijen päälle makaamaan, kun lämmin paikka.
Kyllä kissat ovat hygieniariski, joskin aika pieni sellainen. Ja voi olla, että ajattelusi kissojen suhteen muuttuu, kun olet synnyttänyt ja pahimmat raskauden aikaiset mielialavaihtelusi ovat ohi. Mutta moni sanoo, että on alkanut karsastaa kissojaan nimenomaan raskauden jälkeen: alkanut mm. miettiä, miten kissat voivat mennä vauvan päälle nukkumaan.
Kissat ovat nyt kuitenkin vain eläimiä, joten jos inhosi on noin voimakas, etkä saa levättyä öisin, niin anna ne pois. Ei se minusta ole miehesi asia vastaan inttää, jos sinä et NUKU.
Kyllä mä rakastin niitä ennen yli kaiken (olivat silloin sisäkissoja). Mutta nyt on alkanut suorastaan etomaan! Nämä kissat kuitenkin ovat olleet minulla jo 7 vuotta! Mies ei suostu piikkeihin tai antamaan niitä pois kun ne kerran on otettu! Itse olisin valmis luopumaan...Heti kun niistä tuli ulkokissoja (pakon vuoksi kun muutettiin) tuli tämä viha ja inhotus.
ap
olen puhunut miehelle mutta hän ei suostu antamaan kissoja pois. Ja mahtaisko 7v kissat enää tottua uuteen kotiin? Mitä tauteja niistä ihan oikeasti voi tulla? Ajattelen jo sitäkin jos vauva saa niistä jonkun taudin.
Miehen päätä en saa käännettyä!
ap
Pitäkää kissanne sisällä hyvät ihmiset, kyllä ne voi opettaa sisäkissoiksi, kokemusta on! Olette vain laiskoja ja mukavuudenhalusia kun ette jaksa pitää huolta eläimistänne. Kasvavatko teidän lapsennekin pellossa?
Olet täysin sairas, tunnevammainen ja laskelmoiva ihminen. Sääliksi käy syntymätöntä lastasi: tulee kasvamaan rakastavassa, suvaitsevassa ja kaikkia elämän muotoja kunnioittavassa kodissa....
Mutta kaikkein eniten sääliksi käy kissoja, jotka onnettomuudekseen kasvoivat " ihanista karvapalloiksi" aikuisiksi ja käyttäytyvät kuin tavalliset kissat (jahtaavat hiiriä, liikkuvat öisin, oksentelevatkin!).
minkä se ihminen tunteilleen voi?
vähän samoja tuntemuksia ku ap:llä. Mut on kyse koirasta. Ja mua etoo ne äänet kun se syö! Kerran potkasin sitä täysillä kylkeen ku oli ruokakupilla! On niin karsee flätinä kun se hotkii.
kyllä kuullutkaan että kissa olisi raapinut lapsen naamaa vaikka tuttavapiirissäni on paljon sekä lapsia että kissoja. Ja pinnasänkyihin ja vaunuihin on saatavana suojia jotta kissat tai muutkaan eläimet eivät sinne pääse. Uskon että nuo kissojen viha- tuntemukset menevät jossain vaiheessa ohi. On ihan normaalia että toi hiirten syönti ällöttää, olethan nyt herkässä tilassa ja tuntemukset hyppivät laidasta laitaan. Mutta jos et halua kissojasi pitää ja jos et voi olla täysin varma että ne saisivat jostain hyvän ja pysyvän kodin niin on paras viedä ne lopetettavaksi.
Miten saan mieheni siihen suostumaan? Todella toivon että tää ois ohi menevää!
ap
Vierailija:
vähän samoja tuntemuksia ku ap:llä. Mut on kyse koirasta. Ja mua etoo ne äänet kun se syö! Kerran potkasin sitä täysillä kylkeen ku oli ruokakupilla! On niin karsee flätinä kun se hotkii.
olet täysin sairas. toivottavasti joku potkaisisi sinua joskus jos sattuisit päästämään ääniä syödessäsi.
kerrassaan kammottava ihminen.
Kissa on kuitenkin VAIN kissa. Siis eläin, joka anyways ei ulkokissana elä kovin montaa vuotta enää, jos nyt on 7-vuotias.
Vierailija:
Olet täysin sairas, tunnevammainen ja laskelmoiva ihminen. Sääliksi käy syntymätöntä lastasi: tulee kasvamaan rakastavassa, suvaitsevassa ja kaikkia elämän muotoja kunnioittavassa kodissa....
Vierailija:
Kissa on kuitenkin VAIN kissa. Siis eläin, joka anyways ei ulkokissana elä kovin montaa vuotta enää, jos nyt on 7-vuotias.... ja 7 vuoden jälkeen ap:ta alkaa etoa se entinen " ihana karvapallo" ? on kyllästytty kissaan, lapsikin tulossa joten kissa piikille, ja that' s it. mitä jos ap kyllästyy lapseensakin, semmoistakin taphtuu?
kissani on ulkokissa ja täyttää ensi kuussa 19, joten se siitä lyhyestä elämästä.
VITUTTAA KUN NAAPURIN KISSAT OLI TAAS YÖLLÄ MERKKAILLU TAKAKUISTIA! pitäkää ne " rakkaat" paskaläjänne kiinni tai omaa kotianne paskaamassa!!!
...Kun se ei olekaan enää pieni suloinen pallura vaan uhmaikäinen tenava? Harkitsetko senkin viemistä piikille. Tuollaisten idioottien ei pitäisi koskaan lemmikkejä hankkiakaan, mutta kun kisut teillä nyt ovat, niin siedä ne, ilmeisesti miehesi kuitenkin huolehtii niistä. Ja koiraansa potkaisseelle: olet hirveä ihminen.
Olisko mahdollista pitää ne sisäkissoina jolloin eivät söisi hiiriä. Äitini 12 vuotias ja kaverini 10 vuotias kissa tottuivat molemmat sisäkissoiksi vaikka olivat koko elämänsä olleet ulkokissoina. Kissat kyllätottuvat vaikka voivatkin protestoida kovaäänisesti. Eivätkä kissat sen enempää tartuta sairauksia kuin muutkaan eläimet. Toksoplasmoosi tarttuu kissan ulosteesta ja laatikkoa siivotessa voi käyttää esim. kumihanskoja ja ehdottoman tärkeää on pestä kädet siivouksen jälkeen ja vaikka joka kerta kun on silitellyt kissaa. Ja jos tuntemuksesi eivät mene ohi niin voithan pyytää miestäsi vaikka keskustelemaan esim. neuvolassa kanssasi asiasta jolloin saatte molemmat myös ulkopuolisen kuulijan mielipiteen.
Sinä päästät ne sisälle jos ei ole hiirtä tms. suussa, jos on niin olkoon ulkona sen aikaa.