Milloin sovitaan, ettei tapailla muita?
Tapasin 1,5kk sitten Tinderissä kivan tyypin ja sovittiin heti treffit. Ollaan nyt tuosta lähtien tapailtu 1-3x viikossa ulkoilun, koti- iltojen (seksiä on ollut) ja ruuanlaiton merkeissä. Muista tapaamistani treffikumppaneista poiketen ei olla vielä juteltu 'vakavista' aiheista, eli parisuhteeseen tai muista toiseen kohdistuviin toiveisiin liittyvistä asioista. Yleensä kun nämä ollaan juteltu jo ekoilla treffeillä ja tämä on myös ainoa tyyppi, jonka olen tavannut useammin kuin kaksi kertaa.
Olen itse korvia myöten ihastunut ja haluaisinkin tietää, mitkä miehen fiilikset koko hommasta ovat. Tai lähinnä sitä, että tuhlaanko aikaani tähän tyyppiin, seurusteluun ei vielä ole kiirettä. En ole tapaillut nyt muita tämän yhden ohella ja luulen, ettei toinenkaan ole (ei ole sen tyyppinen, että deittailisi monia).
Varsinainen kysymys siis otsikossa, sekä mielellään muuta pohdintaa asiaan liittyen! En missään nimessä halua pelottaa miestä pois liian aikaisilla puheilla parisuhteesta, mutta toisaalta pelkään, että ihastun vielä enemmän ja satutan itseni, jos puolen vuoden päästä käy ilmi ettei hän haluakaan olla kanssani.
Kommentit (46)
Juu, mutta onko tuo 1,5kk jotenkin hirmuisten aikaista? Vai onko tää taas näitä asioita jotka riippuu suhteesta ja ihmisistä :( ?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta onko tuo 1,5kk jotenkin hirmuisten aikaista? Vai onko tää taas näitä asioita jotka riippuu suhteesta ja ihmisistä :( ?
-ap
On. Olette siis tavanneet vasta 6- 18 kertaa ja nyt jo haluaisit varmistua, että olet miehen mielestä Se Oikea.
"Kuule, mikäs tässä on meininki? Tapaillaanko muita edelleen vai onko tää vakavampaa?"
Kolmoselle: niin kai :D Aiemmat suhteet ovat lähteneet niin omalla painollaan, ettei näitä ole tarvinnut miettiä. Hirveä ahdistus vaan siitä, että mitä jos tuhlaan aikaani tähän yhteen.. Meillä on siis tosi ihanaa yhdessä ja mies sanoo mukavia asioita, mutta näistä suhdehommista ei tosiaan olla vielä jostain syystä yhtään juteltu.
¨Hah, mietin ihan samoja juttuja. :D
Mä en koskaan "sovi" sitä, mä oletan, että kun haluaa tutustua minuun, se ettei tapaile muita alkaa siitä hetkestä. Haluan olla toiselle niin kiinnostava ja tärkeä :)
Itsekään en tapaile, ellei toinen kiinnosta sillä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Kolmoselle: niin kai :D Aiemmat suhteet ovat lähteneet niin omalla painollaan, ettei näitä ole tarvinnut miettiä. Hirveä ahdistus vaan siitä, että mitä jos tuhlaan aikaani tähän yhteen.. Meillä on siis tosi ihanaa yhdessä ja mies sanoo mukavia asioita, mutta näistä suhdehommista ei tosiaan olla vielä jostain syystä yhtään juteltu.
Jos sinusta ihana yhdessä vietetty aika mukavia sanovan miehen kanssa on ajan tuhlausta, niin ehkä sun pitäisi miettiä, tuhlaako mies omaa aikaansa sinuun. Ota asia puheeksi miehen kanssa heti huomenna, niin eiköhän tuo selviä teille molemmille, tuhlaako toinen aikaansa ja jos, niin kumpi.
Mä uskon, että nää, joiden pitää erikseen sopia uskollisuudesta, ovat just niitä, joita petetään, tai jotka pettää itse. Koska silloinhan toisessa kiinnostaa ensialkuun seksi, ja ehkä sit se muukin, mutta jos toinen ei edes alkuun halua tapailla muita, se on uskollinen, koska halusi vain minut.
7
No me sovittiin nykyisen puolisoni kanssa toisena tai kolmantena päivänä, että ei tapailla muita. Ei tosin oltu kumpikaan mitään aktiivisia deittaajia, vähän vahingossa tutustuttiin ja sehän oli sit siinä. 10 yhteistä vuotta tähän mennessä.
Pahasti näyttää siltä, että olet jumahtamassa jännämieheen.
Mä kysyin mieheltä jota olin tapaillut n.2kk, että mitä sanoisit jos ei tapailtaisi muita. Tuon 2kk olimme rakastelleet villisti viikoittain, ja puhuneet lisäksi kymmeniä tunteja puhelimessa. Hän toppuutteli ja sanoi ettei ole valmis vielä sellaiseen, vaan haluaa katsella rauhassa. Minähän otin tuon niin, että hän panee muitakin, ja ehkä soittaa minun jälkeenisamanlaisen maratonipuhelun jollekin toiselle. Tunteeni hieman viilenivät, koska loukkaannuin sen verta pahasti. Noh, otin itselleni sitten toisenkin panokaverin, koska meillähän ei ollut tuon ekan miehen kanssa mitään monogamiaa sovittuna. Tuon ekan ja tokan lisäksi aloin viettämään aikaani myös kolmannen miehen kanssa, kaverini, josta oli erään asian vertaistuen myötä tullut jo ystäväni. 8kk tuosta ekän tapaamisesta tämä eka alkoi kyselemään että mitäs jos alettaisiin olla vähän enemmän toistemme kanssa, ja enempi tosissaa. Tapaamisemme olivat harventuneet jo pari kuukautta aiemmin, kun minä en pitänyt enää niin tiiviisti häneen yhteyttä. Tämä kolmas mies, ystäväni, suuteli minua ekan kerran, ja sanoi että hän haluaisi olla vain minun kanssani, jos siihen ikinä suostuisin. Suostuin heti. Nykyään olemme naimisissa. Joten oma vastaukseni on, että heti kun siltä tuntuu. Minua tuo ekan miehen "roikottelu" harmitti paljon, ja harmitti että olin itse mennyt kysymään edes. Tavallaan se hylkäys tuli jo siinä, enkä enää voinut suhtautua samalla tavalla häneen.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että nää, joiden pitää erikseen sopia uskollisuudesta, ovat just niitä, joita petetään, tai jotka pettää itse. Koska silloinhan toisessa kiinnostaa ensialkuun seksi, ja ehkä sit se muukin, mutta jos toinen ei edes alkuun halua tapailla muita, se on uskollinen, koska halusi vain minut.
7
No jos ollaan Tinderissä tavattu niin tuo deittailuhomma on aika hitsin pinnalla. Ei tämä varmaan niin paljon askarruttaisikaan jos oltaisi tavattu baarissa tms.
-ap
Ei mulla ainakaan oo montaa kerralla kierroksessa, enkä haluaisi sellaista miestäkään joka kaikkia yrittää samaan aikaan. Joten ei ole tarvinnut ikinä erikseen sopia tuollaisia.
Kyllä nykyisin kaikki on vaikeaa. Me ei sovittu koskaan miehen kanssa mitään tuollaista, koska ei ymmärretty että niin pitäisi tehdä. Ensitapaamisesta oli päivän selvää, että nyt seurustellaan. 1kk päästä oltiin kihloissa ja siitä 6kk päästä naimisissa. Kolmen viikon päästä 33v hääpäivä.
Kannattaa jatkaa tapailua,mies kyllä ITSE ottaa puheeksi nämä asiat.Tuntuu,että itse haluat jo sitouttaa miehen itseesi,kun noita pohdiskelet.Tuo tapailu ,koti-illat=seksiä,ulkoilu,ruoan laitto=jännämiehen bravuuria...vaikuttaa minunkin mielestä jännämieheltä...koita vaan nyt hieman jäähdyttää tunteitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7No jos ollaan Tinderissä tavattu niin tuo deittailuhomma on aika hitsin pinnalla. Ei tämä varmaan niin paljon askarruttaisikaan jos oltaisi tavattu baarissa tms.
-ap
No totta. En itse pystyisi tuohon. Hylkäys ois liikaa. Miksi toinen alunperin edes kiinnostui, jos en kelvannutkaan? Kauheaa.
aika monta kertaa jo nähty.... sanoisin jo että ota tai jätä....
Mielestäni ainoa mittari tähän on oma tunne. Koska sinulla on jo tunteita mukana, niin itseäsi suojellaksesi sinun olisi hyvä ottaa asia miehen kanssa esille. Tiedät sitten miten toimia.
Komppaan nro 12 samalla: voin hyvin uskoa odottelun olleen sinulle loukkaus ja oikea rakkaus löytyi sitten sieltä, jossa sitä ei tarvinnut epäillä.
Jos tossa vaiheessa säikähtää sanaa seurustelu niin ei oo valmis sellaseen ikinä. Sun alitajunta selvästi ajaa ottamaan härkää sarvista. Joten ota.
Sitten, kun suhde on kummankin mielestä niin vakaalla pohjalla, ettei enää koeta tarvetta tapailla muita. Toki hätäisempi voi sopia jo aikaisemminkin, mutta riskinä tietysti on, että tuleekin ero.