Terveyskeskuksen lasku meni perintään
Siellä perinnässä on muitakin laskuja. En jaksa enään välittää, koska ulosotossa on 30 tuhatta jo muutenkin. Mitä väliä että sinne menee jotain muitakin laskuja aina sillon tällön, ei mitään.
Oon työkyvytön, joten niitä ulosottomaksuja en saa koskaan maksettua pois. En tule olemaan työkykyinen todennäköisesti koskaan. Kyseessä ei mt-ongelmat vaan fyysisiä sairauksia.
On tämä vaan s*atana niin perseestä! Jos pystyisin töihin, niin saisin maksettua noi velat joskus pois.
En kertakaikkiaan jaksa tätä elämääni enään.
Kiitos kun luit.
Kommentit (21)
Oletko hakenut toimeentulotukea esim. Tuohon tk-maksuun
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomessa ole ilmainen sairaanhoito? :O
Omavastuu siitä ilmaisestakin on maksettava. Vain lapset saavat täysin ilmaista hoitoa, eikä sitäkään jos päivystykseen menee. :)
Olen pahoillani puolestasi ja ymmärrän.
Hakeudu velkaneuvontaan. Vaikka et koskaan pystykään maksamaan noita laskuja, joku suunnitelma niiden osalta tehdään kuitenkin ja saat ainakin stressin pois niiden tiimoilta. Perustoimeentulotuella ym. on muutenkin ihan riittävän rankkaa tulla toimeen jos työtä tai terveyttä ei ole.
Mullakin on fyys sairauksia mut rahaa tilillä ja ei mitää ulosotossa. Opiskelija ku oon ja säästöjä ni en saa ees sossysta.
Sul helppoo ku saat kaiken ilmaiseksi. Kunno lusmu
Sinä 5/5, varo ettei osu omaan nilkkaan. Et tietenkään saa mitään sossusta on säästöjä, et tarvitse sosiaalitoimen apua. Ap:n tilanne on vaikea. Työkyvyttömänä on vaikea tienata. Kuka kadehtii, on tosi luuseri itse.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä maksaa vähän yli kolmekymppiä terveyskeskuskäynti.
Ei tule muistutuslaskua, vaan menee suoraan perintätoimiston hoitoon.
Terveyskeskusmaksut ovat ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä, joten turhaa rahastusta laittaa perintään.
Ap, mene velkaneuvojan luo ja ala hankkimaan velkajärjestelyä. Sillä saat pois vanhat velat, mutta sen jälkeen olisi pidettävä huolta ettei tule uusia.
enäännnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Helsingissä tk-käynti on ilmainen mutta sairaalan poliklinikalla käynti maksaa aina 32euroa.
Harmittaa tilanteesi. Itse olen samassa jamassa. Ulosotto tosin loppui, velka vanheni. Opintolaina, jota en pystynyt maksamaan takaisin kun sairastuin vakavasti enkä pystynyt hoitamaan asioita.
TERVEYSKESKUSMAKSUJA EI SAA LAITTAA ULOSOTTOON, LAKI olemassa,
voit myös pyyttää vähävaaisuuden vuoksi vapautusta maksuista,
tai sosiaalihuollosta tai kela,
faktaa tietoa
Lääkäriin pääsee siltikin, ei julkinen puoli lopeta palveluiden tarjoamista vaikka lasku on maksamatta.
Noi velat nyt ehkä on pienin huoli. Ei niillä luotoilla oikeasti mitään tee, jos ei ole tuloja, kukaan ei kuitenkaan myönnä mitään lainoja.
Osamaksulla on kallista ostaa, tuotteen hinta on monin kertainen, joten pienillä tuloilla sekään ei kannata.
Koita pitää huolta terveydestäsi.
Niissä laskuissa lukee pienellä että ne on perinnässä ulosotossa heti joten niissä lukee selvästi se viimeinen maksupäivä.Jos menee yli tulee 5€ lisämaksu.Sekin lukee siinä laskussa. Jos teillä on huono näkö silmissä pitää mennä silmälääkäriin tai optikolle 25€ tarkastus. Hirveää jos ei näe lukea kunnolla. Laskut maksetaan aina ensin kun rahaa tulee ja vuokra sitten vasta muuta.Järjestys pitää olla.Velkaneuvonnosta saat samat neuvot että sovi laskujen maksut pienemmissä erissä ja ala maksaa yksi kerrallaan niitä.
Olisit voinut koettaa hakea niiden alentamista tai kokonaan perimättä jättämistä.
Viimeinen kappale kyseisessä linkissä.
https://stm.fi/-/asiakasmaksulaki-uudistuu-lakimuutokset-voimaan-1.7.20…-
Myös ambulanssi maksaa ja hammashoito aikuisille.
Miksi et saa tai hae toimeentulotukea?
Kyllä työssäkäyvät ovat niin hyvässä asemassa, eivätkä edes itse tajua sitä. Työnantajan pussiin saa käydä lääkärissä niin usein kuin on tarvis, jopa hammaslääkärissä ja hierojalla. Meille työttömille parinkympin terveyskeskuslaksu voi kääntää koko talouden.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin saa jos saa jo eläkettä tai sairauspäivärahan.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä tk-käynti on ilmainen mutta sairaalan poliklinikalla käynti maksaa aina 32euroa.
Harmittaa tilanteesi. Itse olen samassa jamassa. Ulosotto tosin loppui, velka vanheni. Opintolaina, jota en pystynyt maksamaan takaisin kun sairastuin vakavasti enkä pystynyt hoitamaan asioita.
Tiesitkö että opintolainan voi saada osittain tai kokonaan anteeksi? Itse sain n. 16000 euron opintolainan korkoineen kokonaan anteeksi. Juuri siitä syystä kun sairastuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin saa jos saa jo eläkettä tai sairauspäivärahan.
Ei vaan silloin ei saa toimeentulotukea jos tulot ovat liian suuret.
Jäi vaan ihmetyttämään että jos on ulosotossa niin eikö silloin pystytä myös vaatia omaisuutta realisoimaan ja tällöin toimeentulotuki ei jää kiinni anakaan omaisuudesta. Samoin jos tulot jäävät yli toimeentulotuen alarajan niin eikö niitä silloin ulosmitata siitä tulosta. Mitään ymmärrystä ulosoton kiemuroista ei koska ei ole siitä henk. koht. kokemusta. Jäi vain askarruttamaan miksi ei saa tai hae toimeentulotukea tuossa tilanteessa?