AUTTAKAA, OIKEASTI! :(
Meillä on 1½ v lapsi ja yöt ovat yhtä sotkua. En koskaan nuku riittävästi, en ainakaan yli 6 tunnin, ja sekin jakautuu 2-3 osaan. Olen ehdottanut miehelle että lapsi siirrettäisiin pois makuuhuoneestamme mutta ei kuulemma onnistu, koska sitten kissalle ei jää mitään tilaa. Onko eläinrääkkäystä jos kissa viettää yöt keittiössä? Miehen mielestä on. En jaksa. Kävin lääkärissä aivan muista syistä ja hän sanoi että nyt on alettava nukkua kunnon yöt. Helppo sanoa :(
Kommentit (43)
Olisiko miehesi valmis vaihtamaan osia kanssasi? Tuskinpa. Jos kissa kerta on niin tärkeä ettei sen yötiloja voi rajoittaa, siirry sinä. Tee itsellesi peti olkkariin tai patja jonnekin lattioille.
Huomaapa sitten miehesi että lapsi tosiaan valvottaa ja saa itse herätä.
Pitääkö miehesi tosiaan kissan mukavasti vietettyä yötä tärkeämpänä kuin sinun mukavasti vietettyä yötä?
Sinun täytyy saada nukkua, järkihän tuollaisesta menee eikä lapsenhoitokaan suju työstä tai mistään muustakaan puhumatta, jos et saa riittävästi unta.
Vierailija:
Meillä on 1½ v lapsi ja yöt ovat yhtä sotkua. En koskaan nuku riittävästi, en ainakaan yli 6 tunnin, ja sekin jakautuu 2-3 osaan. Olen ehdottanut miehelle että lapsi siirrettäisiin pois makuuhuoneestamme mutta ei kuulemma onnistu, koska sitten kissalle ei jää mitään tilaa. Onko eläinrääkkäystä jos kissa viettää yöt keittiössä? Miehen mielestä on. En jaksa. Kävin lääkärissä aivan muista syistä ja hän sanoi että nyt on alettava nukkua kunnon yöt. Helppo sanoa :(
Meillä tyttö oli oppinut tavallaan heräilemään öisin ja tällä tavoin " koulutettiin" siitä pois. Heräily ei siis johtunut meidän läsnäolosta, mutta läsnäolomme sai tytön herämään niin, että häiritsi meitä. Eri asia olisi varmaan ollut sitten jos tyttö olisi herännyt juuri meidän ääniin ja hänen unensa olisi siitä häiriintynyt. Uskon, että tyttö kyllä havahtuu edelleen, mutta nukahtaa heti sitten uudelleen.
Onpas jotenkin vaikea selittää... Mutta kannattaa siis kokeilla.
Meilläkin on muuten kissa, se saa tosin nukkua makuuhuoneessa, kun nukkuu aina minun jalkojeni päällä. Jos makkarin ovi suljettaisiin, kissasta olisi varmaan enempi häiriötä kuin lapsesta koskaan :)
-68-
:D :D