Kun seurustelet rikkaan miehen kanssa, tuntuuko sinusta
Kommentit (8)
No ehkä sitä ajattelee että raha on valtaa. Näin minä ajattelen. Opetettu pienestä pitäen. Tosin ei se kaikkeen päde että saa ottaa ja ei omaa arvoa saa unohtaa.
Kahdesti meinasi käydä niin. Toinen koitti lahjoa että saan mennä autokaupoille valitsemaan mieleiseni - ihan minkä tahansa, toinen hulppealla omaisuudella avioliiton myötä että vanhuuden päiväni olisivat turvatut. Ihan suloista ja kiitos, mutta minulla on varaa olla niin nirppa etten ole valmis sietämään mummoille äyskimistä tai suorastaan julmaa ja kylmää maailmankatsomusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tuntuu ihanalta.
Kiihottaa ne rahat ja kaikki mitä sillä saa?
Ehkä noloimpia asioita mitä olen todistanut on kun nainen jakoi runsaasti Facebookissa uuden miehensä varallisuutta ilmentävää matskua. Huomasi kuinka kävi kuumana kaikkeen siihen materiaan. Autojen ja ostosten kuvia jne.
Seurustelin jonkin aikaa yhteisen harrastuksen yhdistämänä erittäin hyvin toimeentulevan miehen kanssa. Lopetin, koska musta alkoi enemmän ja enemmän tuntua siltä, että hän yrittää ostaa minua mm. antamalla yllätyslahjoja ja tarjoamalla ravintolassa jne.
Päätös syntyi siinä vaiheessa, kun mies ehdotti suht lyhyen seurustelun jälkeen, että lopettaisin työni ja muuttaisin hänen luokseen asumaan ja ihan vain oleskelemaan. Ei kuulemma olisi tarvinnut enää koskaan huolehtia töissä käymisestä tai raha-asioista...
Mies oli hyvin hämmästynyt, kun en suostunut. Minusta oli ilmiselvää, että meillä ei ollut riittävästi yhteisiä arvoja todellisen seurustelun pohjaksi. Ehdotusta työttömäksi heittäytymisestä pidin suorastaan loukkaavana.
Käytön vain omia vähä rahoja vaikka mies ajattelee että kaikki rahat on meidän. Ei tunnu. Harvoin ostaa minulle mitään.
Moni rikas mies on kyllä pihimpi kuin köyhä. Ok, joku lahjus voi tulla mutta myöhemmin lasketaan senttejä hampaat irvessä. t. Kokemuksen ääni