Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko liian tyly serkkua kohtaan?

Vierailija
07.07.2017 |

Kun vielä asuin Suomessa niin serkku ei pitänyt mitään yhteyttä sen jälkeen kun muutti muutama vuosi sitten miehensä kanssa yhteen.

Itse aina välillä yritin viestitellä jotain ja pitää yhteyttä, mutta tuntui ettei serkkua paljoa kiinnostanut ja yhteydenpito oli aina yksipuolista.

Muutin ulkomaille n. vuosi sitten ja tässä vaiheessa pitää tietää että uusi kotikaupunkini on hyvin suosittu matkakohde nuorten aikuisten keskuudessa.
Nyt tulin kesän takia muutamaksi viikoksi suomeen tapaamaan perhettä ja sukulaisia.

Serkku jonka kanssa ennen oltiin lähes parhaita kavereita, kuin paita ja peppu ennen kuin alkoi seurustella ja lopetti yhteydenpidon tiedusteli, että koska hän voisi tulla miehensä kanssa kylään?

Olin vähän yllättynyt moisesta kysymyksestä kun ei olla oikein oltu tekemisissä pitkään aikaan enkä tietyistä syistä johtuen edes tunne hänen miestä kun eipä mun seura oo viime vuosina kelvannut.. Niinpä mä vastasin "jos ootte samaan aikaan kaupungissa niin kyllä me voidaan tavata jossain, käydä vaikka syömässä tai jotain"

Serkku siinä sitten vähän köhisi ja mutisi jotain että "missä me tota niinku sit yövyttäis?"
Mä vastasin vaan "missä haluattekin, vaikka hotellissa mutta jos meinaatte säästää matkakuluissa mun kustannuksella, ei onnistu"

Olinko ihan kauhea vai teinkö oikein?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti halua olla serkun kanssa tekemisissä? 

Vierailija
2/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon mulkero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän siinä ja siinä... Olet ihan oikeassa mutta tuo loppu " mun kustannuksella.." olis voinut jäädä pois.

Vierailija
4/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ton jälkeen tuskin olette koskaan enää "paita ja peppu"

Vierailija
5/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei vaan tajua. Me asutaan kans ulkomailla, miljoonakaupungissa. Suomessa asuessa ei seura kiinnostanut, mutta nyt vähän väliä tulee viestiä, että ois edullisia lentoja, voitaisko tulla..? Ilmeisesti ihmiset kuvittelee, että 'ulkomailla=aina ja ikuisesti aurinkolomalla', joten me ehditään tässä oman arjen pyörittämisen lisäksi ylläpitää myös majataloa ja opas-palveluita.

Ei. Me vuokrattiin sellanen asunto, johon juuri itse mahdutaan eikä meillä ole vierashuonetta majoittaa jatkuvia vieraita (päinvastoin kuin Suomessa!). Ja meillä on tosiaan rajallinen määrä lomaa itselläkin eikä intressejä olla jatkuvasti oppaana muille lomalaisille. Ilman muuta tänne saa tulla - ottakaa majoitus muualta ja sovitaan, milloin ja missä nähdään.

Vierailija
6/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti halua olla serkun kanssa tekemisissä? 

Rehellisesti sanottuna en näe siinä enää mitään järkeä.

Ennen oltiin tosi läheisiä ja olisin halunut pitää suhteen serkkuun hyvänä mutta aina asiat ei mene niinkuin niiden toivoisi menevän.

Hassua että mä kiinnostan siinä vaiheessa kun asun ulkomailla kivassa kaupungissa ja sitten olisikin kiva olla mun kanssa tekemisissä ja tulla käymään kylässä jne. En ole kaivannut serkkua enää pitkään aikaan ja hyvin olen pätjännyt ilman serkkua.

En siedä että muhun pidetään yhteyttä vaan silloin kun musta halutaan hyötyä ja tällä kertaa ilmaisen majapaikan toivossa.

Ap

Vierailija
7/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedit viimeisen naulan arkkuun :) En minäkään ole serkkuihini enkä edes kavereihin yhteydessä välttämättä pitkiin aikoihin, silti kunnähdään jatkuu juttu siitä mihin se viimeksi jäi. Aikuisia tässä ollaan, ei tartte olla säännöllisiä yhteydenottoja.

Vierailija
8/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan haittaa enää. Jos olisin suostunut niin luultavasti serkku olisi pari kertaa vuodessa yhteyksissä ja sattumalta juuri silloin kun ovat reissua tekemässä ja majapaikkaa vailla.

Mulla on tuttuja uudessa kotikaupungissa joilla on sukulaisia jotka on vaan yhteydessä silloin kun haluavat ilmaisen majapaikan.

Ap

Vierailija
9/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein.

Vierailija
10/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedit viimeisen naulan arkkuun :) En minäkään ole serkkuihini enkä edes kavereihin yhteydessä välttämättä pitkiin aikoihin, silti kunnähdään jatkuu juttu siitä mihin se viimeksi jäi. Aikuisia tässä ollaan, ei tartte olla säännöllisiä yhteydenottoja.

Aijaa no itse olen erilainen, sellainen että on kiva pitää yhteyttä säännöllisesti vaikka parin kuukauden välein ja toivoisin joskus että se toinen osapuoli on omatoimisesti edes joskus yhteydessä muhun kysyäkseen ihan vaan vaikka kuulumiset.

Toki ymmärrän sun kaltaisia ihmisiä, mutta jos ei ole mitään yhteyttä vuosiin niin on turha luulla että siinä vaiheessa ollaan vielä niin läheisiä että tuosta nuin vaan voi pummia ilmaista majapaikkaa.

Ihmissuhteita pitää hoitaa ja ainakin itse olen sosiaalinen niin kaipaan ihmisiä, tarvittaessa osaan etsiä uusia jos vanhat "unohtaa" mut ja tadaa ne vanhat ei enää olekaan läheisiä.

Ap

Vierailija
11/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teit väärin. Itse majoitin kaikki kumminkaimatkin ketkä nyt halusivat käyttää mahdollisuutta hyväkseen. Ihan kivaa oli ja yleensä vieraat toi tuliaisia ja esim makso mun safkat jossain kun käytiin syömässä. Ja vastavuoroisesti mut on otettu myös avosylin vastaan kun oon ollut majapaikkaa vailla Suomen reissuilla. Tietty jos et halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä, niin sitten varmaan toi käytös ihan ok.

Vierailija
12/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan haittaa enää. Jos olisin suostunut niin luultavasti serkku olisi pari kertaa vuodessa yhteyksissä ja sattumalta juuri silloin kun ovat reissua tekemässä ja majapaikkaa vailla.

Mulla on tuttuja uudessa kotikaupungissa joilla on sukulaisia jotka on vaan yhteydessä silloin kun haluavat ilmaisen majapaikan.

Ap

Njoo, kyllä mä ymmärrän, että et halua majottaa serkkuas. En mäkään majottais, mutta olisin ilmaissut vähän toisella tavalla. No eipähän jäänyt ainakaan epäselvyyksiä

Vierailija
13/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, olisi koittanut vastedes lomailemaan tullessa aina päästä sinulle yöksi "koska päästit viimeksikin"-syyn varjolla. Tosin itseäni vi*uttaa ihmiset yleensä, erityisesti

kuvailusi mukaiset, jotka eivät pidä minkäänlaista yhteyttä ennen kuin voisivat hyötyä sinusta. Ihan oikein teit

Vierailija
14/14 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättänyt ton mun kustannuksella pois tosta. Kysymykseen yöpaikoista olisit voinut suositella jotain kalliin puoleista hotellia, kehumalla ja ylistämällä laatua ja palvelua, jolloin serkun olisi ollut mahdotonta pelata palloa ehdottamalla yöpaikkaa luonasi, koska "et halua missata sitä hotellia!" :D

Serkkuasi olisi ärsyttänyt vielä enemmän, sillä hänelle olisi jäänyt mieleen vaivaamaan, että olisikohan sitä yöpaikkaa tarjolla kuitenkin, jos vielä yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi