Koira on alkanut nuuhkia tytärtäni.
Meillä on 8-v sakemanni ja se on alkanut kesällä pistämään päätään tyttäreni syliin ja nuuhkimaan paljon enemmän, kuin ennen. Tyttö voi vain maata sohvalla koira tulee nuuhkimaan ilman selvää syytä. Jostai luin, että kouluttamattomat koirat välillä alkavat nuuhkia syöpää. Tarkoittaako tämä jotain?
Kommentit (35)
Ehkä hormonitoiminta on muuttumassa ja tytön ominaista muuttuu? Eihän piilevät pissatulehdusta tms. Tai käykö tyttö jollain kaverilla, jolla koira tai kissa ja jää vaatteisiin mielenkiintoisia hajuja?
Koira on kiinnostunut tytön hajusta. Koirat nuuskii aina ja kaikkea. Samoja paikkoja uudelleen ja uudelleen. Ei huolta.
Jos tytär varhaisteini niin haistelee hormonien takia. Toisaalta, onhan noita tapauksia joissa koira aistii millon minkäkin sairauden.
Tyttärelläsi on varmasti myalginen enkefalomyeliitti.
Vierailija kirjoitti:
No raskaanahan se tyttäresi on
No on sekin kai mahdollista.
-ap
Sama tuli mieleen kuin jollain muulla, että minkäikäinen tytär? Kun hormonit alkaa heräillä ennen teini-ikää, monet koirat haistelevat silloin koska huomaavat jotain outoa hajussa entiseen verrattuna.
No ri välttämättä tarkoita yhtään mitään. Eikö koirat vaan koulutettuna haista syövän.No,en mene sanomaan,voin olla väärässä. Kyllä meidän koira ainakin haistelee paljon,koska on muutoinkin utelias uusiin hajuihin esim. Jos oon ollut lavetilla kylässä ja siellä on ollut koira ja tulen kotia,niin koira on kokoajan kimpussani. Nyt kesäisin muutenkin,kun on lämmintä,niin iho hikoaa ja varmasti koira haistelee senkin takia. Käyttääkö lapsesi jotain tuoksuja? Huuhteluaineet,rasva ja deororantin meidän koira ainakin huomaa heti.
Mä uskon,että jos sun lapsella olisi syöpä,niin olisi oireita,toki voihan sekin olla oireeton,mutta yleensä jotain erikoisia merkkejä varmasti olisi.
Kannattaa tosiaan seurailla tilannetta ja mikäli se jatkuu ilman,että ois mitään kummempia tuoksuja yms. niin kääntyä vaikka asiantuntijoiden puoleen esim. Eläinlääkäri
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hormonitoiminta on muuttumassa ja tytön ominaista muuttuu? Eihän piilevät pissatulehdusta tms. Tai käykö tyttö jollain kaverilla, jolla koira tai kissa ja jää vaatteisiin mielenkiintoisia hajuja?
Tyttö täyttää tänä vuonna 14 ja kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana. Koira haistelee kaikki läpi ulkona käymisen jälkeen, mutta vaikka tyttö ei riippukeiusta niin koira käy nuuhkimussa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Koira on kiinnostunut tytön hajusta. Koirat nuuskii aina ja kaikkea. Samoja paikkoja uudelleen ja uudelleen. Ei huolta.
Koira nuuskii erityisesti tyttöä, eikä muita perheenjäseniä lähes yhtä paljon.
-ap
Olisikohan verensokerissa mahdollisesti muutoksia. Jos mitään ulkoista syytä ei ole, on ehkä hyvä seurailla koiran käytöstä. Saksanpaimenkoira tarkkailee luonnostaan tilanteita ja tunnette varmaan oman 8-vuotiaanne hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Uroskoira?
Kyllä se on uros.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tyttärelläsi on varmasti myalginen enkefalomyeliitti.
Haistaako ne senkin? Se on todella harvinaista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties tytär on alkanut nuolettaa pilluaan koiralla ja koira menee tottuneesti asemiin? Ei tuossa mitään minusta, ei tautiriskiäkään kuten poikien kanssa.
Todella mauton vitsi. Ootko ihan pimeä? Ei kovin terveen ihmisen kirjoitusta.
Minulla on vain hyvä mielikuvitus. Einsteininkin mielestä mielikuvitus on tärkeämpää kuin älykkyys.
Typykkä kirjoitti:
No ri välttämättä tarkoita yhtään mitään. Eikö koirat vaan koulutettuna haista syövän.No,en mene sanomaan,voin olla väärässä. Kyllä meidän koira ainakin haistelee paljon,koska on muutoinkin utelias uusiin hajuihin esim. Jos oon ollut lavetilla kylässä ja siellä on ollut koira ja tulen kotia,niin koira on kokoajan kimpussani. Nyt kesäisin muutenkin,kun on lämmintä,niin iho hikoaa ja varmasti koira haistelee senkin takia. Käyttääkö lapsesi jotain tuoksuja? Huuhteluaineet,rasva ja deororantin meidän koira ainakin huomaa heti.
Mä uskon,että jos sun lapsella olisi syöpä,niin olisi oireita,toki voihan sekin olla oireeton,mutta yleensä jotain erikoisia merkkejä varmasti olisi.
Kannattaa tosiaan seurailla tilannetta ja mikäli se jatkuu ilman,että ois mitään kummempia tuoksuja yms. niin kääntyä vaikka asiantuntijoiden puoleen esim. Eläinlääkäri
Ei tyttö mitään erikoisia käytä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Typykkä kirjoitti:
Kannattaa tosiaan seurailla tilannetta ja mikäli se jatkuu ilman,että ois mitään kummempia tuoksuja yms. niin kääntyä vaikka asiantuntijoiden puoleen esim. EläinlääkäriEi tyttö mitään erikoisia käytä.
-ap
Siis tarkoitan hajuja.
-ap
Pyydä tyttöä pitämään parempaa huolta intiimihygieniastaan. Koirat tietävät, ketkä ovat jättäneet pesut sikseen ja sukat vaihtamatta ;)
No raskaanahan se tyttäresi on