Koira on alkanut nuuhkia tytärtäni.
Meillä on 8-v sakemanni ja se on alkanut kesällä pistämään päätään tyttäreni syliin ja nuuhkimaan paljon enemmän, kuin ennen. Tyttö voi vain maata sohvalla koira tulee nuuhkimaan ilman selvää syytä. Jostai luin, että kouluttamattomat koirat välillä alkavat nuuhkia syöpää. Tarkoittaako tämä jotain?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä tyttöä pitämään parempaa huolta intiimihygieniastaan. Koirat tietävät, ketkä ovat jättäneet pesut sikseen ja sukat vaihtamatta ;)
Ei hän ole nuuskinut, vaikka ei olisi käynyt suihkussa vähään aikaan.
-ap
Minulla koira "kaivoi" aina minun mahaa,enkä silloin noteerannut sitä muuta kuin ärsyttävänä tapana.Mutta kuinkas ollakaan gynen tutkimuksissa löytyi syöpä .Sen jälkeen kun se leikattiin pois ei ole koira ollut kiinnostunut mahastani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla koira "kaivoi" aina minun mahaa,enkä silloin noteerannut sitä muuta kuin ärsyttävänä tapana.Mutta kuinkas ollakaan gynen tutkimuksissa löytyi syöpä .Sen jälkeen kun se leikattiin pois ei ole koira ollut kiinnostunut mahastani.
Joo näitä tarinoita löytää. Tämä pelottaa.
-ap
Kohdistuuko koiran haistelu aina samaan kohtaan kehoa?
Vierailija kirjoitti:
Kohdistuuko koiran haistelu aina samaan kohtaan kehoa?
Koira haistelee lähinnä mahaa.
-ap
En sitten vastaa noihin trolleihin.
-ap
En olisi huolissani. Koiran varmaan tärkein aisti on hajuaisti. Ne nuuhkivat ja haistelevat lajikumppaneitaan ja myös ihmisiä. Koirat ovat uteliaita.
Niin ja rapsuttaako tyttö koiraa aina tai useimmin haistelun päätteeksi, saattaa vaan mennä hakemaan vähän rapsuja, kun on saanut päähänsä että haistelemalla masua saa rapsuja.
Tai sitten on just syönyt jotain hyvää ja koira käy haistelemassa sitä.
Vierailija kirjoitti:
En olisi huolissani. Koiran varmaan tärkein aisti on hajuaisti. Ne nuuhkivat ja haistelevat lajikumppaneitaan ja myös ihmisiä. Koirat ovat uteliaita.
En minäkään huolestuisi jos nuuhkisi kaikkia yhtä paljon, mutta nyt tyttöä nuuhkitaan selvästi muita enemmän. Voi se olla, ettei tässä mitään ole.
-ap
Jos koira haistelee aina samaa kohtaa ihmisestä, mitä ei aiemmin ole niin tarkkaan tehnyt, niin hieman olisin huolissani. Minulla ihan sekarotuinen koira merkkaa haistelemalla alkavan silmätulehdusen ja huuliherpeksen. Ehdin ottaa lääkkeen silloin ajoissa.
Koira haistaa muutoksen, kaverin koira haistoi ihosyövän ennenkuin kaveri itse epäili mitään (en siis vihjaa, että tytölläsi syöpää on). Sama koira haistelee myös kasvoja etenkin poskien kohdalla ennenkuin olen itse edes oireillut nistään, ja kas, kohta on poskiontelontulehdus taas. En usko koiran haistelevan vain ja ainoastaan hormonimuutoksia, koska tuonikäisellä ei niitä vielä liikaa terveenä ole. Koira on tottunut siihen, että tyttösi haisee tietyltä, eli sinuna kiinnittäisin huomiota siihen, haisteleeko koira erittäin tarkasti jotain tiettyä kohtaa vai koko tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja rapsuttaako tyttö koiraa aina tai useimmin haistelun päätteeksi, saattaa vaan mennä hakemaan vähän rapsuja, kun on saanut päähänsä että haistelemalla masua saa rapsuja.
Tai sitten on just syönyt jotain hyvää ja koira käy haistelemassa sitä.
Joo kyllä koiraa rapsutetaan, kun lähelle tulee.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tulehtunut pimppa haisee
Ihan hyvin olen peseytymisen opettanut, mutta on se mahdollista.
-ap
Tulipas paljon asiattomia kommetteja.
-ap
Ei tytöllä ole diabeettestä todettu, mutta syö hän jonkin verran karkkia ajoittain, joka voi siihen vaikuttaa. En kyllä osaa sanoa tähän mitään selkeää kuviota, mutta seuraan tilannetta.
-ap