Lapset hoitoon kylmäkiskoiselle anopille?
Anoppi ja uusi miehensä ovat kylmäkiskoisia. Mies on tullut isäänsä, ja on ystävällinen, leikkisä ja iloinen.
Meidät on kutsuttu lapsettomiin häihin anopin lähelle, ja mies ehdotti että lapset menisi äidilleen yöksi. Oli jo kysynyt ja tämä anopille ok.
Arveluttaa tuo kylmyys.. Lapset ovat aika pieniä (2 ja 4) anoppi todella tarkka. Pitää käyttäytyä, syödä nätisti, leikkiä nätisti, kerätä lelut heti, totella heti, antaa eläinten olla rauhassa. Perussääntöjä joo, mutta anoppi vaatii täydellistä kuria, vaikka lapset olisi väsyneitä, nälissään tms.... Hän ei ole yhtään empaattinen. Me ollaan miehen kanssa aika sovittelevia, ja pyritään harhauttamaankin. Anoppia ei hetkauta kyyneleet tai ikävä....
Antaisitteko hoitoon? Vaihtoehto ajaa yli 150km väärään suuntaan viemään lapset..
Kommentit (37)
Elävää oppimateriali elämää varten ettei kaikki palvo lähes toisena päivä työnään vaan joku sanoo eikin, eikä ole kokoajan miettimässä miten saadaan kiva olo.
Sieltä häistä ei voi tulla anoppilaan yöksi?
No ajateltiin juoda siellä, niin ei haluta anoppilaan vaan jonnekin hotelliin tms lähemmäs juhlapaikkaa.
Lapset olisivat siellä klo 12-12 suunnilleen, mietin myös etteivät varmaan tuosta traumaa saa, mutta osaanko itse olla.. Tosin ehkä myös tottelevat siellä paremmin..
Ap
Itse en menisi häihin, enkä veisi lapsia hoitoon paikkaan jonka suhteen en voisi olla täysin luottavainen.
Vierailija kirjoitti:
No ajateltiin juoda siellä, niin ei haluta anoppilaan vaan jonnekin hotelliin tms lähemmäs juhlapaikkaa.
Lapset olisivat siellä klo 12-12 suunnilleen, mietin myös etteivät varmaan tuosta traumaa saa, mutta osaanko itse olla.. Tosin ehkä myös tottelevat siellä paremmin..
Ap
Lapset on yleensä vieraskoreita. Ja oletko nyt vähän turhan omistava, että vain sinä ja vain sinä osaat niitä lapsia hoitaa?
Mitä tarkoitat tuolla, "pyritään harhauttamaankin"?
Vierailija kirjoitti:
Itse en menisi häihin, enkä veisi lapsia hoitoon paikkaan jonka suhteen en voisi olla täysin luottavainen.
Ja varsinkaan paikkaan, jossa odotaan peruskäytöstapoja, eikä jokaisesta itkusta oteta hikeä. Kyllä nykyisovanhemmankin pitäisi jo päivittää itsensä tähän kaupankäynninkulttuuriin kasvatusmallina.
Tämä ei nyt varsinaisesti liity aloittajan postaukseen, mutta tulipahan vaan mieleen... että nykyään on ilmeisesti muotia olla naama norsunv*tulla omia vanhempia tai appivanhempia kohtaan, kun kyseessä on lastenlapsien hoitaminen.
Kaikki hoitoapu otetaan kyllä iloisesti vastaan, mutta siitä ei olla pätkääkään kiitollisia, haukutaan vain ja arvostellaan siitä, miten omat vanhemmat tai appivanhemmat tekevät kaiken lasten kanssa muka väärin. Asenne on väärä ja sitä ja tätä. Paras valitus tuli eräältä tuttavanaiselta; hänen mielestään anoppi on itsekäs, koska hän joutuu aina pyytämään anopilta apua. En tiennyt itkeäkö vai nauraa.
Oletko Ap miettinyt yhtään, haluavatko appivanhempasi ylipäänsä vaikeassa iässä olevia, todella vilkkaita lapsiasi heille kotiin sotkemaan? Hirveä duuni kahdesta noin pienestä lapsesta, ja heillä meneekin sitten käytännössä koko viikonloppu TEIDÄN perheenne vuoksi.
Ymmärrätkö olla edes kiitollinen, että he ovat tarjoutuneet ottamaan lapset heille? Mietinpähän vaan.
🇺🇦🇮🇱
Kyllä lasten kuuluu nälkäisinä ja väsyneinä saada vähän rääkätä eläimiä. Ei hoitoon anopille jos ei tätä ymmärrä!!!
Ennemmin miettisin sitä, että isoäiti olisi tuttu lapsille. Ettei tarvitse 'tuntemattoman' hoidossa olla. Mutta kait lapset jonkin verran isoäitiään tuntevat jo ennalta? Ja onhan heillä turvaa toisistaan.
Lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä. Emmekä voi omistaa lapsiamme. Vaikka miten haluaisimme omille lapsillemme pelkkää hyvää.
Aika isoäidin kanssa voi olla lapselle arvokkaampaa kuin kysyjä ensi-istumalta tulee ajatelleeksikaan.
'Anoppi'
Tiedän erään aikuisen ihmisen, jolle on kovin kipeä asia se, että hänellä on ollut elämässään yksi, maailman paras, ihana ja rakastava isoäiti.
Sen lisäksi hänen lapsuuteensa kuului yksi kamala, ilkeä ja pahansuopainen anoppi...
Vierailija kirjoitti:
Ap
Klo 12 - 12? Miksi ihmeessä niitä lapsi ei voi mennä jo aamulla noutamaan?
Paljon parempihan tuollainen anoppi on kuin sellainen joka sanalla sanoen haistattaa vitut kaikille rajoille mitä me ollaan lapsillemme asetettu ja yrittää parhaansa mukaan sabotoida kasvatuksemme sallimalla mitä vaan, lellimällä ja passaamalla passiivisiksi. En enää uskalla päästää lapsiani tähän mummolaan ilman minua.
Mun mielestä tuo kuulostaa ihan hyvältä. Rajat luo lapselle turvaa. Tuskin sentään niin "kylmä" on ettei lohduttais jos lapselle tulis vaikka ikävä sinua vierailun aikana tms.?
Yksi vaihtoehto olisi olla illalla ajokunnossa ja yöpyä itsekin mummolassa.
Itse ajaisin ennemmin kauemmas kuin stressaisin miten lapset voivat.
Parempi se on varmaan nälkäisinä ja väsyneenä jättää 150km päähän. Ja kannattaa oikein ruokkia sitä ikäävää dramaattisesti kuinka äidille tulee ikävää, että hoitajalla sitten on soviteltavaa ettei lapset pääse ainakaan oppimaan, että on erilaisia aikuisia ja tapoja hoittaa asioita.
Siis annatko sitten itte niitten kersojes kiusata ja häiritä eläimiä jos ne muksus ovat "väsyneitä ja nälkäisiä" vai miksi helvetissä mainitsit tuon eläinjutun???? Mitä saatanaaaaa. Jos näin on niin et oo ees kylmä vaan sadistinen kusipää, eläinparat.
Ei ne lapset yhdessä yössä rikki mene.