Lapset hoitoon kylmäkiskoiselle anopille?
Anoppi ja uusi miehensä ovat kylmäkiskoisia. Mies on tullut isäänsä, ja on ystävällinen, leikkisä ja iloinen.
Meidät on kutsuttu lapsettomiin häihin anopin lähelle, ja mies ehdotti että lapset menisi äidilleen yöksi. Oli jo kysynyt ja tämä anopille ok.
Arveluttaa tuo kylmyys.. Lapset ovat aika pieniä (2 ja 4) anoppi todella tarkka. Pitää käyttäytyä, syödä nätisti, leikkiä nätisti, kerätä lelut heti, totella heti, antaa eläinten olla rauhassa. Perussääntöjä joo, mutta anoppi vaatii täydellistä kuria, vaikka lapset olisi väsyneitä, nälissään tms.... Hän ei ole yhtään empaattinen. Me ollaan miehen kanssa aika sovittelevia, ja pyritään harhauttamaankin. Anoppia ei hetkauta kyyneleet tai ikävä....
Antaisitteko hoitoon? Vaihtoehto ajaa yli 150km väärään suuntaan viemään lapset..
Kommentit (37)
Niin se sun anoppi on kuitenkin ilmeisesti saanut kasvatettua sun miehestä varsin mukavan tyypin? Miksi hän ei osaisi hoitaa teidän lapsia yhtä vuorokautta?
Parempi ettet vie. Ei niiden kakaroiden takia vaan eläinparkojen, jos sun mielestä väsymyksen ja nälän saa purkaa kiusaamalla eläimiä. Tai no, tulispa kerrankin oikea kuri kun kotona näköjään vaan "sovitellaan" ja "harhautetaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajateltiin juoda siellä, niin ei haluta anoppilaan vaan jonnekin hotelliin tms lähemmäs juhlapaikkaa.
Lapset olisivat siellä klo 12-12 suunnilleen, mietin myös etteivät varmaan tuosta traumaa saa, mutta osaanko itse olla.. Tosin ehkä myös tottelevat siellä paremmin..
ApKlo 12 - 12? Miksi ihmeessä niitä lapsi ei voi mennä jo aamulla noutamaan?
Koska ryyppääminen oli tässä taas se tärkein asia, ei ne lapset. Eikä varsinkaan anoppi.
Jos isovanhemmat ovat vain ankarahkoja, tuskin yksi yö lapsia traumatisoi.
Muuten ihmetyttää vanhempien himo tunkea lapset isovanhemmille vailla lainkaan kriittisyyttä millaisia ihmisiä he ovat. Itseäni hoisi aikanaan sikahullu hurumummo ja omien vanhempien luona on ilmennyt ikäviä juttuja, lapsen pilkkaamista, aikuisviihdemateriaalin jättämistä näkyville. Joskus muu hoitaja on parempi kuin se helpoin ilmainen vaihtoehto! Isovanhempia voi tavata valvotusti!
Meillä on hiukan sama tilanne. Meidän lapsi on 2 v eikä ole vielä ollut yökylässä. Yhden yön on minun äitini ja tätini hoitaneet häntä meidän kotonamme 18-11 välisen ajan.
Anoppilassa lapsen itkuun ei suhtauduta ikinä suruna tai kipuna vaan se on aina vain mielenosoitusta. Me ei tahdota sellaista lapsellemme, joten yökyläilyjä anoppilassa ei tule ihan heti. Meille on tärkeää, että lasta ymmärretään kun hän kaipaa meitä, sylitellään ja halataan ja sanallisesti kerrotaan kaiken olevan hyvin ja isovanhempien rakastavan lasta ja touhuavan hänen kanssaan.
Kyllä lapsille saa sanoa ei ja pitää jämptit säännöt mummolassa, mutta en veisi itse hoitoon jos sellaiseen paikkaan, jossa lapsia ei lohduteta kun tulee vanhempia ikävä. Ainakin 2-vuotiaalle liian raskasta, jos ikävää ei saa näyttää eikä siihen vastata esim sylillä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hiukan sama tilanne. Meidän lapsi on 2 v eikä ole vielä ollut yökylässä. Yhden yön on minun äitini ja tätini hoitaneet häntä meidän kotonamme 18-11 välisen ajan.
Anoppilassa lapsen itkuun ei suhtauduta ikinä suruna tai kipuna vaan se on aina vain mielenosoitusta. Me ei tahdota sellaista lapsellemme, joten yökyläilyjä anoppilassa ei tule ihan heti. Meille on tärkeää, että lasta ymmärretään kun hän kaipaa meitä, sylitellään ja halataan ja sanallisesti kerrotaan kaiken olevan hyvin ja isovanhempien rakastavan lasta ja touhuavan hänen kanssaan.
Meillä asiat on järjestetty niin, että lapset ei paljon ehdi niitä vanhempiaan kaipaamaan. :D Teillä vanhemilla tuntuu olevan melko yleistä olettaa, että lapset ei tee muuta kuin itse teidän perään. Montako kertaa ap(johonkin kummasti tosin kadonnut) ajattelit lastesi perään soitella?
En jättäisi lapsia yöksi sinne. Ehkä päivällä voisivat häiden ajan olla ja yöksi mentäisiin itsekin. Ei ole pakko juoda siellä häissä, hyvänenaika! Kai nyt luulisi lasten turvallisuudentunteen olevan tärkeämpää kuin se, että itse pääsee juomaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä asiat on järjestetty niin, että lapset ei paljon ehdi niitä vanhempiaan kaipaamaan. :D Teillä vanhemilla tuntuu olevan melko yleistä olettaa, että lapset ei tee muuta kuin itse teidän perään. Montako kertaa ap(johonkin kummasti tosin kadonnut) ajattelit lastesi perään soitella?
Kyllä me tiedämme, että lapsi itkee meidän peräämme. Hän on kovin kiinni meissä ja se on ihan normaalia. Lisäksi hän itkee pelästyessään, väsyneenä, vieraan ihmisen lähestyessä jne. Hän on oikein reipas lapsi, mutta silti hänelläkin on ne hetkensä kun ei jaksa olla reipas ja vain itkettää. Silloin haluan, että lapseni saa hellyyttä ja turvaa, huomiota ja syliä eikä vain äkäisen tokaisun siitä miten "ei saa pillittää".
Kylmäkiskoinen = vaatii jotain tapoja eikä reagoi joka inahdukseen?
Mummolassa eletään mummolan tavalla ja kotona kodin tavalla. Onhan se mummo saanut omatkin lapsensa lisääntymisikään
Taitaa miniä olla se kylmäkiskoinen?
Siis heillä kissojen koskeminen on häiritsemistä. Eivät saa silittää.. kissa kyllä lähtee pois jos ei jaksa, ja siellä on kissat pihalla ja kissanpuissa.
Lelut pitää kerätä aina leikin jälkeen, vaikka leikki jäisi kesken.
Juuri tuo, että itku koetaan aina kiukutteluna ahdistaa..
Miehen lapsuuden lämpö tuli isältä. Äiti teki todella ikäviä asioita rangaistukseksi.. Kielsi harrastuksen yms..
Ap
Tuo harhautus on lähinnä sitä, että jos raivoaa vaikka turvavyöstä, niin hihkutaan lentokonetta yms. Mutta palsta onkin jo kertonut minun olevan hulttio wt, pullamössö yms 🙋 Ja klo 12, koska varmaan väsyttää juhlinnan jälkeen, kiva syödä aamupala myöhään ja kerrankin nukkua pitkään. Saattaa olla krapulakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kylmäkiskoinen = vaatii jotain tapoja eikä reagoi joka inahdukseen?
Mummolassa eletään mummolan tavalla ja kotona kodin tavalla. Onhan se mummo saanut omatkin lapsensa lisääntymisikään
Ihmettelen aloitusta ja ongelmaa. Onko ap:n mies ja lasten isä samaa mieltä vai eikö ole hänen mielipidettään kysytty?
On hyväkin, että lapset tottuvat erilaisten ihmisten kanssa tulemaan toimeen ja luulen, että ap kuvittelee että anoppi on liian ankara. Onko anoppi yksin vai onko appi olemassa ja millainen hän on? Liioittelua ja paljon luulemista, siltä vaan tuntuu.
Anoppilassa siis pidetään hyviä käytöstapoja arvossa. Syytä pelkoon ei ole, lapsista pidettäisiin siellä huolta. Missä on ongelma? Ihmiset ovat erilaisia, lapsi oppii siitä myös. Vanhemmat voivat mennä vähän aiemmin aamulla, ettei lasten tarvitse odottaa aamulla vanhempia.
Täytyy sitä aikuisen saada rauhassa parannella krapulaansa nukkumalla pitkään.