Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä eroon MAKSALÄISKISTÄ?

Vierailija
07.07.2017 |

Millä maksaläiskiä saa vaaleammaksi? Olin autokolariissa 3kk sitten, toinen puoli kasvoista oli ihan mustelmilla. Osa luulee että minulla yhä mustelma poskessa silmän alapuolella vaikka se maksaläiskä. Jopa lääkäri luuli sitä mustelmaksi.
Millä sen saa vaaleammaksi, tai millä sen saa peitettyä? Peitevoiteet vain tuntuvat korostavan sitä.
Joku suositteli violettia peitevoidetta siihen mutta ei sekään toiminut. Laaserilla sen saisi pois, mutta kaikki jotka poistaneet laaserilla maksaläiskät sanovat että ei kannata, tulevat kuulemma parin vuoden jälkeen entistä pahempana takaisin.
Käytän läpi vuoden 50 suojakertoimella olevaa aurinkorasvaa, koska sen tiedän että aurinko pahentaa niitä.
Olisiko jollain neuvoja?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi.

Vierailija
2/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä oikein millään saa pois. Voi yrittää välttää aurinkoa ja käyttää peittäviä voiteita, mutta parempi olisi vain oppia hyväksymään ne. Turha itkeä sellaista mille ei mitään mahda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä oikein millään saa pois. Voi yrittää välttää aurinkoa ja käyttää peittäviä voiteita, mutta parempi olisi vain oppia hyväksymään ne. Turha itkeä sellaista mille ei mitään mahda.

Minulla muuallakin kasvoissa maksaläiskiä, ne ei haittaa enkä edes yritä peittää niitä. Mutta silmän alapuolella oleva näyttää mustelmalta, kiva aina selittää et minua ei oikeasti ole kukaan mukiloinu =(

Vierailija
4/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo vuosia otsassa maksaläiskä, mikä ei ole pahemmin häirinnyt. Mutta nyt on ilmestynyt symmetriset maksaläiskät ylähuulen yläpuolelle eli käytännössä minulla viikset, joita ei voi edes nyppiä pois! Olen aivan pulassa tämän asian kanssa.

Vierailija
5/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee aina keväöllä isot läiskät otsaan. Aikoinaan e-pillerit aiheutti tämän. Ne kuulemma aktivoituvat jopa verkkokalvojen kautta tulevasta auringonvalosta joten kait suojakerroin jax aurinkolasit ympäri vuoden sit avuksi. Syksyllä onneksi hälvenevät. En välitä niistä.

Vierailija
6/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako Bio-oil-öljy, onko kenelläkään kokemusta? Toisilla auttaa ainakin muihin ihon värieroihin ja esim. tummiin silmänalusiin.

Vierailija
7/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaläiskät on pirullisia, ei kai niistä mitenkään pääse kokonaan eroon. Kallista hoidoista mulla tosin ei ole kokemusta. Mutta kaikkea mahdollista olen kotona yrittänyt, kuten erilaisia voiteita heikoin tuloksin. Parhaasen lopputulokseen eli läiskien vaalenemiseen olen päässyt säännöllisellä mikrohiontakuorinnalla ja Eucerin-sarjan Even brighter-tuotteilla. Lisäksi tietysti 50-kertoiminen suojavoide, auringon välttely ja hyvä peitevoide käytössä. Näillä keinoilla olen onnistunut häivyttämään läiskiä, mutta en valitettavasti kokonaan poistamaan, ja aina kesäisin ne pirulaiset tummuvat joka tapauksessa.

Vierailija
8/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jokin kemiallinen kuorinta? Näistä voi saada apua, mutta nämä voivat myös kaiketi herkistää ihoa maksaläiskille, kun iho ohenee. Eli kierre on valmis :)

Vierailija
9/11 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arbutin auttoi ainakin mulla. Ei ole moneen vuoteen tullut enää läiskiä. Mutta sen käyttö pitää aloittaa jo suunnilleen maaliskuussa, eli tälle kesälle on kyllä myöhäistä.

Vierailija
10/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arctic arbutin auttaa jos sen aloittaa tarpeeksi ajoissa (heti kun läiskät ilmestyneet), vanhoihin syvällä oleviin läiskiin ei ole minulle auttanut. Olen kokeillut myös muut perusapteekissa olevat pigmenttivoiteet, muilla ei samanlaista vaikutusta.

Käytän sk 50, lippalakkia ja aurinkolaseja, silti ne pomppaavat otsaan ja poskipäille. Käytännössä kesä on pelkkää auringon välttelyä. Paras ratkaisu kasvojen suojaamiseen olisi varmaan hellehattu.

Vierailija
11/11 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla on poskipäällä läiskä jonka peitän meikkivoiteella. Tilasin viime syksynä asiaan ärsyyntyneenä rcma:n vaaleimman paletin tuolta: https://www.beautylish.com/s/rcma-makeup-5-part-series-favorites-palett…

Nyt kesällä käytän tuosta paletista kahta tumminta sävyä kun olen hieman ruskettunut, talvella nuo vaaleammat kävivät paremmin. Vaalein on mulle talvellakin liian vaalea, mutta käytän sitä highligterina. Tuo voide on ainakin itsellä peittänyt ja pysynyt hyvin... peittävyyttä/pigmenttisyyttähän tuo rcma lupaakin, jonka vuoksi tuota päätin koittaa. Mulla on myös tuo kiinnityspuuteri https://www.beautylish.com/s/rcma-makeup-no-color-powder-3-oz

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän