Kuinka voi olla veli ja sisko täysin samanlaisia? ADHD?
Veli on herkkä, impulsiivinen, töksäyttelee asioita, mutta myös välittävä, leikkisä. Hänellä on päihderiippuvuus ja ADD todettu yläasteella. Työ ja koulumotivaatio hukassa.
Sisko on myöskin todella herkkä, tunteellinen ja leikkisä. Hän ei käytä päihteitä, mutta ahdistuksesta kärsii. Halua olisi tehdä mitä vain, mutta motivaatio loppuu kesken.
On lukuisia eri asioita joista he muistuttavat toisiaan. Jopa ulkoisesti. Eivät kuitenkaan ole viettäneet aikaa yhdessä kuin vain lapsuuden. Silti muistuttavat toisiaan niin paljon.
Kommentit (24)
Perhetaustat ja niiden takai ehkä vajaaksi jäänyt kasvatus/kehitys aiheuttaa myös tuollaista.
Jos lapsi tulee oikeasti hyvästä ja rakastavasta kodista, niin ei heillä ongelmia ole (paitsi jos on biologinen häiriö)
Vierailija wrote: Perhetaustat ja niiden takai ehkä vajaaksi jäänyt kasvatus/kehitys aiheuttaa myös tuollaista. Jos lapsi tulee oikeasti hyvästä ja rakastavasta kodista, niin ei heillä ongelmia ole (paitsi jos on biologinen häiriö)
:D Juuuuh :D
Vierailija wrote:
Kummalla teistä vanhemmista on todennäköisesti ADHD?
Onko tällä merkitystä?
-sivusta-
Vierailija wrote: Perhetaustat ja niiden takai ehkä vajaaksi jäänyt kasvatus/kehitys aiheuttaa myös tuollaista. Jos lapsi tulee oikeasti hyvästä ja rakastavasta kodista, niin ei heillä ongelmia ole (paitsi jos on biologinen häiriö)
Et voi tosissasi olla tuota mieltä XD
Mä olen myös joskus töksäyttelevä, mutta useimmiten välittävä ja leikkisä ihminen. Valitettavasti usein ahdistunut. Olen lukenut ADD:stä ja kuulostaa sopivalta, mutta en ole testannut. Nainen olen, ja olen aina pärjännyt hyvin kokeissa, käyttäytynyt sääntöjen mukaisesti yms.
Vierailija wrote:
Mä olen myös joskus töksäyttelevä, mutta useimmiten välittävä ja leikkisä ihminen. Valitettavasti usein ahdistunut. Olen lukenut ADD:stä ja kuulostaa sopivalta, mutta en ole testannut. Nainen olen, ja olen aina pärjännyt hyvin kokeissa, käyttäytynyt sääntöjen mukaisesti yms.
Autismi ja adhd?
Äitini ja hänen veljensä ovat juuri tuollaisia. Veli on jo kuollut elämäntapoihinsa. Äidillä on adhd-diagnoosi.
ADHD esiintyy sivuissa. Jos sisaruksella on, toisenkin sisaruksen riski kasvaa.