Miksi varakkaat ihmiset tuoksuvat aina todella hyvälle? Mitä tuoksuja he käyttävät?
Onko se hajuvettä, vai suihkusaippuaa, vai shampoota, vai kosteusvoidetta vai jotakin muuta? Havaintojeni mukaan nuoret ja varakkaat ihmiset tuoksuvat aina todella hyvältä jo vähän matkan päästä.
Kommentit (60)
Mitä jos tykkää yksitasoisista tuoksuista? Itse pidän esim. puhtaasta jasmiinin tai bergamotin tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tykkää yksitasoisista tuoksuista? Itse pidän esim. puhtaasta jasmiinin tai bergamotin tuoksusta.
Tuo on hyvä vaihtoehto, jos ei halua laittaa paljon rahaa tuoksuihin, mun mielestä.
Paljon parempi kuin tavalliset halpistuoksut.
Absoluutit on tietysti kalliita, mutta jos ne laimentaa, niin ei ne silloin tule kalliiksi. Tietysti niissäkin pitäisi olla joku fiksatiivi, että ne pysyy iholla, esim. hunaja on hyvä ja mieto absoluutti fiksatiiviksi.
Itse olen joskus päässyt haistamaan oikeaa amber grisia, ja se oli ihan uskomaton, se monitasoisuus. Synteettinen amber gris ei kyllä pääse lähellekään tuota.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän hermeksen hermessence sarjan tuoksua, pidän dioreita ja chaneleita halpoina ja pahanhajuisina...
Ja en ymmärrä miksi varakkaana en asuisi vanhassa talossa? Asun nimenomaan vanhassa talossa.
Tosi monet muuten kommentoi suomessa tuota hajuvettä, koska täällä kaikki käyttää jotain halpahajuvesiä niin kuin diorit sun muut.
Itse ihastuin aikoinaan tuohon tiettyyn hermessence linjan tuoksuun, mutta on muitakin laadukkaita tuoksuja. Hermeksen muut tuoksut niin kuin esim. jardinsit on muuten myös halpiksia ja haisee sille, vaan ne hermessence linjan tuoksut on hyviä.
Hienostuneisuus alkaa muuten hienosta käytöksestä, tiesitkö sen? Pro tips: Diorien nimittely halpahajuvesiksi ja oman varakkuuden alleviivaaminen eivät siihen kuulu, ei myöskään se että vain kallein on kyllin hyvää. Taidat olla nousukas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän hermeksen hermessence sarjan tuoksua, pidän dioreita ja chaneleita halpoina ja pahanhajuisina...
Ja en ymmärrä miksi varakkaana en asuisi vanhassa talossa? Asun nimenomaan vanhassa talossa.
Tosi monet muuten kommentoi suomessa tuota hajuvettä, koska täällä kaikki käyttää jotain halpahajuvesiä niin kuin diorit sun muut.
Itse ihastuin aikoinaan tuohon tiettyyn hermessence linjan tuoksuun, mutta on muitakin laadukkaita tuoksuja. Hermeksen muut tuoksut niin kuin esim. jardinsit on muuten myös halpiksia ja haisee sille, vaan ne hermessence linjan tuoksut on hyviä.
Hienostuneisuus alkaa muuten hienosta käytöksestä, tiesitkö sen? Pro tips: Diorien nimittely halpahajuvesiksi ja oman varakkuuden alleviivaaminen eivät siihen kuulu, ei myöskään se että vain kallein on kyllin hyvää. Taidat olla nousukas?
Putosin kärryiltä aikaa sitten. En usko että KAIKKI varakkaat ovat tuoksueksperttejä. Ja eikö hampaiden harjaus kahdesti päivässä kuulu ihan jokaisen perusrutiineihin??? Itse ainakin laitan aina puhtaat vaatteet ja harjaan hampaat huolellisesti, en silti mielestäni tuoksu todella hyvälle.
Vastaan omasta puolestani:
Uusi kartano tuoksuu hyvälle ja haju tarttuu luonnollisesti.
Tuoksun uudelle autolleni.
Laadukas kosmetiikka käytössä.
Ei kissoja ym eläimiä sängyssä.
En käytä haisevia pyykkilitkuja.
Sitten on ihan se rahan haju. Setelit ja platinakortit ym.
Oikeasti ap tämä aloitus (ja nämä vastaukset) on niin absurdi 😂 Toisaalta varmasti sivistyneet ja fiksut ihmiset huolehtii usein hygieniastaan eivätkä polta tai ryyppää niin että seuraavana päivänä haisee vanha viina tai jätä aamuruuhkia väliin. Varallisuuden kanssa sillä on varmasti vähemmän tekemistä ja ap ehkä tulkkaa väärin ihmisten äveriäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan omasta puolestani:
Uusi kartano tuoksuu hyvälle ja haju tarttuu luonnollisesti.
Tuoksun uudelle autolleni.
Laadukas kosmetiikka käytössä.
Ei kissoja ym eläimiä sängyssä.
En käytä haisevia pyykkilitkuja.
Sitten on ihan se rahan haju. Setelit ja platinakortit ym.Oikeasti ap tämä aloitus (ja nämä vastaukset) on niin absurdi 😂 Toisaalta varmasti sivistyneet ja fiksut ihmiset huolehtii usein hygieniastaan eivätkä polta tai ryyppää niin että seuraavana päivänä haisee vanha viina tai jätä aamuruuhkia väliin. Varallisuuden kanssa sillä on varmasti vähemmän tekemistä ja ap ehkä tulkkaa väärin ihmisten äveriäisyyden.
Aamusuihkua, ei ruuhkia!!
Mulla käytössä kuluu puhtaan ruusun tuoksu, kesällä myös raikas greippi. Puhdas teeruusun tuoksu on jotenkin niin elegantti eikä siihen törmää usein. Etsinnässä on yhdistelmätuoksu joka voittaisi kieltämättä edullisen mutta pienen firman tekemän ruusutuoksuni, mutta ei ole vielä löytynyt.
Jos joku tahtoo vinkata tuoksua joka olisi raikas mutta hedelmäinen eikä pohjatuoksultaan raskas, niin otan ideoita vastaan.
Alkuperäiseen aiheeseen: puhtaus tuoksuu, eikä sitä voi hajusteilla feikata. Moni menee mielestäni metsään siinä että kuvittelee hyvän tuoksun syntyvän pelkästään hajusteiden käytöstä. Sitten perusta joko on rempallaan tai on ihan selkeitä elämäntapavalintoja jotka vaikuttavat siihen miltä tuoksuu kuten tupakointi tai alkon käyttö. Omaan perustuoksuun myös tottuu niin ettei sitä haista ellei jokin siinä muutu selvästi. Pieniä puutteita perussiisteydessä ei siis itse haista, ainoa keino on huolehtia tunnollisesti perussiisteydestä, missä on aika paljon tekemistä.
Hyvä perusta rakentuu mielestäni seuraavista:
-oleskelu raikkaassa ilmassa, myös mahdollisuus tuulettaa ja kesällä kuivattaa vaatteita ulkona
-terveet elämäntavat: ei tupakkaa, alkoholia, rasvankäryjä. Tupakoitsija tai ahkera alkonkäyttäjä voi unohtaa hyvältä tuoksumisen.
-jos harrastaa jotakin "haisevaa" kuten hevosia, koiria tai öljyvärimaalausta, niin omissa tiloissaan ja harrastuksen jälkeen käydään heti pesulla, samoin hikiliikunnan jälkeen tai jos on muuten nuhjaantunut
-perushygienia kunnossa, yllättävän monella on tässä puutteita tai epäsäännöllisyyttä.
Hampaiden harjaus ja hammaslääkärissä käynti, puhtaat vaatteet (joka päivä ei ole välttämätöntä vaihtaa kuin sukat ja alusvaatteet, sen sijaan mytyissä säilyttämisestä tulee nopeasti tunkkaisuutta), se ettei pinoa päällekkäin satunnaisia tuoksuja (esim. tuoksuva suihkugeeli/vartalovoide/deodorantti/hajustettu hiustuote/hajuvesi/huuhteluaine). Helpoimmalla pääsee jos ainakin osa päivittäiskosmetiikasta on hajusteetonta tai korkeintaan hyvin kevyesti hajustettua.
Sitten kun perusta on kunnossa sen voi viimeistellä tuoksulla. Eli tuoksun tehtävä on viimeistely, sillä ei voi eikä ole tarkoitus luoda koko ihmisen ominaistuoksua.
Varakkaat todennäköisesti oppivat huoltamaan itseään ahkerammin jo kotona ja heillä ylipäätään on enemmän mahdollisuuksia panostaa itsensä hoitamiseen kuin neljän lapsen siivooja-yh-äideillä lähiöistä.
No varakkaat ihmiset eivät tuoksu tietynlaisilta eivätkä aina hyviltä edes:)
Ei nyt takerruta siihen että KAIKKI varakkaat eivät tuoksu hyvälle. Se on ihan itsestäänselvyys. Vähän sama asia on pukeutumispuolellakin: monetkin miljonäärit kulkevat navettakamoissa, mutta silti on olemassa se tietty hillitty klassinen tyyli jonka kantaja mielletään helposti varakkaaksi -vaikkei hän sitä olisikaan.
Senkin oppiminen vaatii paljon enemmän vaivaa kuin rahaa. Harvinainen tämä "rikas" tyyli on koska harva viitsii nähdä tyylin opettelemisen vaivaa mutta moni koittaa oikaista käyttämällä kalliita blingbling- ja logotuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Pesevät hampaansa ja kielensä aamuin ja illoin ja syövät säännöllisesti. Keräävät kesäisin kartanonsa puutarhasta luomukukkasekoituksen, josta uuttavat luomutuoksu-uutetta.
Tämä on totta. Omenatuoremehua voi valmistaa oman pihan omenista samalla tavalla, siis kerätään omenat mehutehtaalle. Eli he keräävät näitä puutarhurin viljelemiä luomukukkiaan kartanonsa puutarhasta ja toimittavat eteeristen öljyjen uutto/puristus/tislausta varten hajuvesiyritykseen. Varakkaat käyttävät näitä eteerisiä öljyjä tuoksuinaan -ne tuoksuvat paljon laadukkaammilta kuin parfyymit/edt, joita myydään rahvaalle väelle. Toisilla on jopa kellaritiloissa omat välineet tuoksujen valmistamiseen, jolloin kukkalähetykset Keski-Eurooppaan ovat ainoastaan laatuvertailua varten.
Hajuvesim kohdalla tämä jakautuu mielestäni kahteen ryhmään: keveisiin "jopa" vesituoksuihin, huuhteluainemaisiin, raikkaisiin (Happy, Eternity) ja tumman marjaisen mausteisiin ja myskisiin kuten kuuluisi vitonen :)
Wt-väki tuhnuttelee yököttäviä kaasuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä hermes eau de rhubarbe?
😅
Vierailija kirjoitti:
Se on se harvinainen eau de money, mikä tuoksuu.
Tarkoitatko eau d'argentia?
Mä en nyt oikesti ymmärrä miten hyvältä tuoksuminen ja perushygieniasta huolta pitäminen millään tavalla liittyy varakkuuteen, ellei vertailussa käytetä rantojen mies vs. eiralaisrouva -tyyppistä mielikuvittelua?
En ole mikään kroisos, mutta asun hyväntuoksuisessa homeettomassa ja huolella säännöllisesti tuuletetussa kodissa, pidän huolta puhtaudestani, hampaat priimakunnossa, hiukset aina pestyinä, samoin vaatteet, kynnet siistit, hillitty ja siisti meikki, aina harjatut hiukset, käytän hammaslankaa ja hammasväliharjoja ja käyn vuosittaisessa hammaskiven poistossa. Viikonloppuisin suihkautan sadan euron hajuvettä valtimoille. En pidä näitä asioita luksuksena tai mitenkään varakkaille varattuina asioina, vaan ihan normijuttuina -- joten pistää ihmetyttämään mitkä ihmeen spuget tänne av:lle oikein kirjoittelee näitä juttuja?
Terkuin duunarinainen.
Hyväntuoksuisuuteen liittyy myös se ruoka, mitä syö. Kun syö rasvaisia maustemakkaroita ja kittaa kaljaa, vaikuttaa ominaistuoksuunsa.
Kyllä mun Cleanissa on useampi tuoksukerros. Vaihtuu ehkä 30-60min kuluessa. Haihtuu kyllä melko nopsaa. Tai sitten nenäni turtuu. En tiedä. En myöskään lisäile kuin suihkun jälkeen.