Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄKERTTUJEN PERJANTAI**

31.03.2006 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ensisynnyttäjä ja mulla rupes rinnat vuotamaan jo viikolla 20. Mulla on suht isot ja painavat rinnat, joten just maatessa ne vuotaa tosi herkästi kun painautuuvat. Ensin pärjäsin yöllä ihan t-paidalla, se imi aika hyvin, kunnes yksi aamu oli t-paita ihan märkä ja samoiten lakana. Kävin sitten osatamassa imetysliivit, semmoiset tosi hyvät ja miellyttävät päällä. Yöllä käytän niitä liivinsuojuksien kanssa. Päivälläkin on liivinsuojukset käytössä. Kannattaa ostaa tosi hyviä ja pehmeitä liivinsuojuksia, koska muuten ne hautoo rintoja.

Kirjoitan tässä pikaisesti ja rupeen tekemään mukavaa 15-sivuista esseetä. Onneks 5 sivua menee jo kansilehteen, sis.luetteloon, johdantoon, pohdintaan ja lähdeluetteloon, joten 10 sivua pitäis olla tekstiä. Jos tänään sais vaikka kolme sivua kirjoitettua ja viikonloppuna sitten loput.

Palailen vielä myöhemmin lukemaan muiden kuulumiset.

Tytteli-83 rv 29+2

Vierailija
2/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin taas hereillä. Yö tuli nukuttua melko hyvin, vaikka kissat konsertoivat syystä tai toisesta. Ja tyttökin meinasi heräillä ihme aikoihin. LIekö vaikuttaa se, että vihdoin toissailtana aloitettiin se urakka, että nukutetaan omaan sänkyyn, joka toistaiseksi on pinnasänky. Sänky kiinni meidän sänkyyn ja minä silittelen ja pidän kädestä kiinni. Sinne on nukahdettu. Saa nähdä milloin asettuu ilman suurempaa koskemista. No nukahtaapa ainakin oikeaan osoitteeseen.

Eilen oli taas sokeriseuranta TAYSsissa. Kaikki oli kohdallaan. Tai ainakaan mitään huolta aiheuttavaa ei ollut. Vauveli raivotarjonnassa, ilmeisesti ei niin kovin ylhäällä, muttei alhaallakaan, painoa noin 1400gr ja sydänkäyrät yms. kunnossa. Ja minulla paikat kiinni. Haluavat kuulema tietää ' heti' jos on supistuksia, kun eivät halua että vauva syntyy liian ajoissa minun diabeteksen takia että keuhkot ehtii mukaan. No, vielä ei siis ainakaan ole vaaraa että hetikohta tulisi, vaikka välillä toivoo, ettei enää kovin montaa viikkoa menisi.

Kolmen viikon päästä uudestaan sinne ja sitä ennen neuvolakäynti. Täti halusi neuvolaan, kun mainitsin ettei hemoglobiinia ole mitattu sitten ystäväpäivän. Olisi kiva tietää mitä se on ja josko rautapurkkia pitäisi alkaa taas tyhjentämään. Esikoisesta on purkissa tabuja jäljellä ja jos muisti toimii, niin päiväyskin vielä riittää. Niin, ja saan taas sen sf mitan tietään, vaikkei sillä kai ole niin suurta merkitystä, kun vauvaa on ultrattu kolmen viikon välein, ja ilmeisesti rv35 jälkeen käyn siellä kerran viikossa. Tiedän, että en saisi valittaa un Suomessa sentään seurataan meitä (raskaus)diabeetikkoja hyvin ja huolehditaan, mutta alkaa käymään opiskelijan kukkarolle tämä 22E kerran viikossa, loppuvaiheessa, kun jos tiä ennen on tullut käytyä useamman kerran. Kuten sanottu, hyvä että seuraavat eikä tarvitse itse niin suuresti huolstua vauvan voinnista kun seuraavaan käyntiin ei ole pitkä aika, mutta kuitenkin. Ja taitaa olla maksukattokin sen verran korkealla ettei tule vastaan.

Jaaha, tulipahan taas sepusteltua oikein urakalla... Kun saisi graduunkin vastaavan vauhdin päälle...

Jamesiina ja MasuVauveli rv 31+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olemme olleet reissun päällä. Mies oli työmatkalla ja mie matkustelin esikoisen kanssa. Olipa kyllä rankat 1,5 viikkoa. Sanoinkin miehelle, että toiste et lähe noin pitkille matkoille. Esikoista piti välillä jättää uusien ihmisten hoitoon ja nukuimme ainakin kolmessa eri paikassa, joten nyt sitten on NIIIN äiti-riippuvainen että! Ihan rasittaa. Mies tuli kotiin pari päivää sitten ja ei meinaa tyttö suostua siihen, että isi nukuttaa. Mutta kyllä tämä tästä, onneksi nyt ollaan kotona ja kaikki on ennallaan, omat kaverit ja lelut ja tutut ihmiset ympärillä.

Liitoskivut mulla on äitynyt ihan kamaliksi. Mietin, että johtuisikohan siitä kun oli fyysisesti rankempaa olla yksin esikoisen kanssa. Muksahdimme myös kerran keinusta yhdessä, onneksi ei ollut vauhtia, mutta paikat kyllä kipeänä sen jälkeen. Sängystä nouseminen on ollut todella tuskaista, ja eipä lenkkeilyäkään ole tullut harrastettua. Nyt toisaalta tuntuu paremmalta, joten olisikohan ollut just rasituksesta johtuvaa.

Mulla syöminen on mennyt ihan epäterveelliseksi :) SUklaa maistuu...painoakin on varmaan tullu ihan liikaa, en oo käynyt vaa-alla vähään aikaan. Esikoisen ajoilta kokeilin yhtä äitiyshametta ja kylläpäs se oli tiukka. MAsentaa, että olenko VIELÄKIN isompi kuin silloin! Mies kyllä aina vakuuttelee, että näytän hyvältä ja tää on ihan normaalia raskausaikana.

Olen lukenu vanhoja vauva-lehtiä ja varsinkin synnytyksestä. Itse haluaisin olla vedessä ainakin avautumisvaiheessa, ja miksei ponnistuksessakin, tai ainakin jakkaralla /pystyasennossa. Esikoista ponnistin ulos 1 h 19 min puoli-istuvassa, enkä halua siinä asennossa olla uudestaan! Muutamme kk päästä ja en tiedä miten LPKS:ssa on nämä varusteet siellä synnytyspuolella...

Ja huomenna on viikkoja jo 29! Näin se aika rientää!

Niin, musitin tässä että Charlotte oli menettänyt vauvansa. Pahoittelut sinne, jos vielä luet viestejä.

Kyllä se on niin, että lapsi on aina lahja, ja terve lapsi on ihme! Toivottavasti nämä muut " lahjat" saapuvat turvallisesti perille.

Vierailija
4/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaha se on taas viikko vierähtäny ja ei oo oikein mitään saanu tehtyä...viime yö meni valvoessa, heräilen nykyään tosi helposti kaikkiin ääniin yms esim koira vaihtaa paikkaa ja lapset puhuu unissaan ja mies kuorsaa..rasittavaa.

Vatsa oli eilen jotenki kauheen ylhäällä luulempa että vauveli käväisi taas kohdussa istumassa. Nyt taas yön jäljiltä alempana joten poikittain varmaankin. Kauheen ahistava olo jos se jäisi perätilaan ei pysty istumaan kunnolla.

ilmakin on tosi surkean näköinen ja loskainen...

no hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Vierailija
5/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki eiliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6849498&p=2&tmode=1&smode…

Eggis jo vastasikin siihen tärinäjuttuun ja ihan samaa olen kuullut. Siis että se täristely johtuu siitä, että vauva pissaa. Kuulin vielä että poikavauva tärisisi jotenkin voimakkaammin. Itsellä masussa asuu kyllä tyttö, mutta tärisee välillä niin pirusti ;)

Sitte Venla kirjoitti eilen vielä sellaisesta asiasta, mikä mua on mietityttänyt jo vähän aikaa, nimittäin rinnat. Aluksi rinnat olivat tosi arat ensimmäiset kolme kuukautta, mutta sen jälkeen ei mitään normaalista poikkeavaa. Ei arkuutta, eivät ole merkittävästi isommat, eikä jälkeäkään mistään maidosta. Imettäminen jännittää hiukka ennakkoon, joten oon miettinyt, että mahtaako sitä maitoa tullakaan. Rintani kun ovat lähtiessään a-kalibeeria, niin luulisi niiden nyt vähän enemmän kasvavan.

Masussa tuntuu olevan kaikki hyvin. Kovasti eloisa tyttö, varsinkin öisin :)

Joko teillä on kaikki kotona valmiina uutta tulokasta odottamassa? Minä tein eilen vähän listaa siitä, että mitä pitäisi vielä hankkia. Ja pakkauksen kun vielä saisi, niin voisi aloittaa pyykkiurakan. Ehkä vähän aikaista, mutta täytyypi varautua, kun on se ennen aikaisuuden riski olemassa. Ja kait parempi tehdä rauhassa ennakkoon kuin paniikilla loppumetreillä.

Joku muuten joskus täällä ehdotteli tapaamista Helsingissä. Onko idea vielä hengissä? Minä voisin olla kiinnostunut, kaveripiirissä kun ei lapsia ole, eikä ole tulossakaan.

Kivaa viikonloppua,

Anna tasan 29

Vierailija
6/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sitten laitettua tuo linkki kaks kertaa,no parempi se kun ei kertaakaan:)

Helmis kyseli,että kuinkas usein sitä käydään neuvolassa. Mä olen nyt aloittanut käymään joka viikko. Tällä viikolla käyn 2 kertaa. Mutta tuskin mun tilannetta voi edes hirveesti verrata kun on riskiraskaus ja nyt sitten on tuo erikoistarkkailu vielä päällä.

Venla82 kyseli maidon tulosta. Mulla on tullut kans maitoa rinnoista noin 25 raskausviikosta alkaen. Mutta olen silti selvinnyt vielä ilman liivinsuojia. Yleensä rinnoista tihkuu iltaisin maitoa kolmisesta 10 tippaan,joten ei mitenkään paljoa. Pävän aikana on tosiaan tullut yleensä tuollainen valkoinen kerros nännien päälle.

Tytteli83- jutteli myös samasta asiasta ja nyt kysyisinkin,että mitä liivinsuojia sinä olet käyttänyt? Mulla on täälä pakettillinen pirkkasuojia ja ne ainakin näytti ihan hyviltä. Mutta tämä on taas makuasia.

hoxa: Hyvä kuulla noista vauvan liikkeistä. Kun itselläni kans on ollut vähän sellainen tilanne,etten niitä ole paljoa tuntenut. Mulla on kans istukka takaseinämässä. Kun olin synnärillä niin en sieläkään tuntenut paljon yhtään niistä liikkeistä,mitä ne näki ultralla. Silloin nyytti makoili sielä jalat selkäänpäin.

Eggis: Nyytti pysyi tasan puoli päivää mulla raivotarjonnassa. Pari tuntia neuvolan jälkeen hän oli taas poikittain masussa. Ja nyt se taas on aamulla kääntynyt poikittain. Öisin se voi olla tosiaan pt tai rt:ssä mutta päivät pötköttelee poikittain. Tais neuvolatäti innostua vähän liian aikaisin. No tänään lääkäri varmasti sen sitten taas kattoo.

Lilli81 31+0

Vierailija
8/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no johan oli otsikko!

musta tuntuu että nyt on kyllä painoa tullu ihan kauheesti ja herkut maistuu yöllä kun olin hereillä niin vatsa vaan kurisi nälkää.

Mulla ei ole tässä raskaudessa rinnat vuotaneet ollenkaan, joskus puolivälissä tuntui monta viikkoa ns. herumisrefleksi (uudelleen synnyttäjille tuttu) mutta nyt ei mitään. Rinnat on kyllä paisunu ja toisaalta aika kauheen näköiset kun verisuonet näkyy niin selvästi!

kyllä se imetys lähtee käyntiin vaika ne rinnat ei vielä vuodakkaan.

joo kait se pitäis ruveta tekemään jotain järkevää....

Vierailija
9/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kaikille tsemppauksesta!

Eilen nyytillä oli lepopäivä.

Ja nyt tänään aamulla mies sitten tenttasi kun vein sitä töihin,että onhan nyytti liikkunut. No en ollut tuntenut silloin vielä liikkeitä joten se nukkui. Mies sitten siinä alkoi tunnetusti huolestumaan ja sanoi,että mun pitää ny koko päivän tarkailla,että jos se sielä liikkuis. Se pelkää,että on jotain pielessä. No sitten kun ajoin aamulla labraan niin nyytti sielä ilmoitteli olemassa olostaan. Ja nytkin se vähän potkuttelee tuola satunnaisesti.

Neuvolatäti sitten eilen vielä soitti iltapäivällä ja kyseli,että onko kaikki sielä kunnossa ja sanoi,että lääkäri haluaa tavata mut tänään iltapäivällä. Elikkäs sitä yhden aikaa nyt sitten tässä odottelen. Katotaan nyt sitten mitä tuo lääkäritäti meinaa tänään.

Oikeesti mun pitäis varmaan laittaa nyt se piakoin se synnärikassi itselle valmiiksi.Jos tässä kerta on odotettavissa kohta lähtö sinne synnärille. Vaaville kassi on ollut laitettuna jo monta viikkoa.

Lilli81 31+0

Vierailija
10/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo heittänyt sen alkuperäisen paketin roskiin, mutta muistaakseni ne oli Ainu-merkkisiä. Jotain superpehmeitä. Katsoin vaan kaikista kalleimman hyllystä, ajattelin että niissä en pihistä.

Tytteli-83

Vierailija
11/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

eilen ei ollut kiva päivä :(

aiemmat raskaudet on menneet suht kivuttomasti...jos niin nyt voi sanoa, kun on ollut kuitenkin nämä perinteiset:selkäsäryt,lonkka/alaselkä säryt,närästys,päänsärky..ym.

mut eilen masussa hommailtiin jotain että sattui niin pirusti!

yritin mennä makoilemaan sänkyyn että rauhottuis,mutta en pystynyt oleen selällään.

kääntyminen repi koko mahaa niin lujaa että hengitys salpaantui joka kerta kun hievahtikin, mutta paikallaankaan ei oikein voinut olla kun sattui niin hirveesti

yritin olla kontillaankin mutta sekin sattui...siinä sitten melkein itkua tuhersin että mitä ihmettä tää nyt on

masuasukki potki ihan mielettömästi samaan aikaan...

loppuillan masu ja alaselkää sitten särki :(

mitähän kummaa tuokin nyt oli??

no tässä sitä nyt taas ollaan niin kuin mitään ei eilen ois tapahtunutkaan :/

mulla ollut mun mielestä tosi harvakseltaan noita käyntejä neuvolaan...viime käyntienkin välillä oli 6viikkoa :(( tylsää

neuvolassa oon käynyt päivinä: 1.12.05--10.1--10.2--23.3(t.keskus) ja seuraava on 6.4 ja sit seuraava aika varattuna vasta päivälle16.5

eipä mulla kerkee tässä näitä käyntejä sitten montaa enää tullakkaan :((

monella alkaa nyt jo 2viikon välein käynnit ja mulla vaan jatkuu nää 4-6viikon välit (höh isolla H:lla)

joku mietti maidontuloa...mulla on kans pienet rinnat normaalisti (aa-a) ja mainiosti on maito riittänyt. eli maidontulo ei liity rintojen kokoon mitenkään. näin mulle on sanottu useassakin paikassa.

ennen synnytystä mulla tota herumista oo tullut, vasta synnytyksen jälkeen sitäkin enemmän :))

rintsikkasuojista:

mä ostin ennen aina olikse nyt ainun niitä perus suojia kummes kokeilin näytekappaletta ainun exclusive suojista...ero oli niin mieletön että en enää suostu noita halvempia käyttämään muuten kun jos ilmatteex saan :))

no nyt on tullut taas niin paljon tekstiä että taidan pitää pientä taukoa :), kahtellaan siis taas myöhemmin!

krisse, tytöt-02 ja -04 ,Aurora/Allu rv28+6

Vierailija
12/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli tapaamisesta, täällä on ainakin yks jota kiinnostais. Mullakaan ei meinaan oo lähipiirissä ketään muuta odottajaa..

Sitten sarjassa tyhmiä kysymyksiä..Mistä te tiedätte et vauva on kääntyny? Mulla on tiistaina neuvola, kattookohan ne sitä? Kun eikös sen kohta puoliin pitäis kääntyä?

Joku valitteli et on lihonu.. Tuntuu et syön ihan älyttömästi, mut painoa on alusta tullu pikkasen reilut 6kg. Eikä siinä mitään, mut raskausarpia vaan tulee vaikka kuinka rasvailen.. Rinnoissa menee jo muutama viiru, vaikkei ne mun mielestä oo mihinkään kasvanu :) Samaten takareisissä on sellasia pieniä arpia monta, vaikka en oo kyl huomannu että persuus olis levinny. Mahassa sen sijaan ei arven arpea vaik se on se ainoa mikä on näkyvästi kasvanu :)

Annajm kyseli onko kaikki jo valmiina vauvaa varten. Meillä alkaa noi isoimmat olla valmiina, parin viikon päästä mennään tulevan mummon luoksen ja aattelin sit lähteä äidin kans vähä shoppailemaan vaatteita yms. pientä mitä vielä tarvii. Onpa sit ainakin levollinen mieli eikä tarvi niillä ihan vimosilla viikoilla lähteä enää ostosreissuille.

Saa nähdä tuleeko mun välit anoppiin muuttumaan vielä.. Me oltiin pitkään tosi läheisiä, asutaanki ihan toistemme lähellä, mut viime kesänä meni sit välit häneen.. Enää en edes muista mistä, mut ämmä vaan vieläkin jauhaa musta paskaa mun miehelle ja tän sisaruksille.. Mutta saa nähdä muuttuuko käytös kun eka lapsenlapsi tulee, tiedän et hän kyl odottaa sitä paljon..

Äippäpaperit vien vasta maanantaina ku sillon on mun viimenen päivä viedä ne. Eli juu, haluaisin sen uuden pakkauksen. Tosin nyt oon nähny monella sitä vanhan pakkauksen haalaria ja se onkin ollut hyvännäköinen " livenä" :) Eli ei kyllä väliä kumman pakkauksen saan.

Mullakin nuo rinnat valu tossa pari viikkoa sitten, mutta nyt ei oo tullu enää mitään.

Nyt pitäis lähtee kaupungille, ja yrittää täs täytellä viel viimesiä papereita mitä tarvitaan rakennuslupaa varten. Ootan ihan innolla että päästään rakentamaan. Ts. että joskus päästään uuteen kotiin.. On meinaan niin ahdasta jo nyt täällä nykysessä, että saas nähdä mihin se vauva mahtuu ;)

Nazuli rv 30+6

Vierailija
13/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon tykännyt niistä pestävistä versioista, entäs muut. 8 kpl riitti hyvin siis 2 pkt. ne on musta jotenki pehmeämpiä eikä tartu rintaan kiinni, mulla aluksi aina nännit ihan rikki ja tosi arat.

Sitten ihan toista asiaa, nimistä on oolu puhetta joskus aikasemmin, ootteko vielä samaa mieltä valinnoistanne?

Mulla nimivaihtoehtoja pyörii mielessä ja päätöksiäkin ollaan tehty, mutta ei lopullisia. Pojasta Casper tai Jesper + 2muuta nimeä, jotka tulee ukilta ja papalta. Tytölle Clara tai Claudia ja toiseksi nimeksi Mimosa...tämmösii. Meillä muut lapset: Patrick Antonio, Sofia Aurora ja Camilla Iida Alice sukunimikin on aika erikoinen ja sointuu ihan hyvin näihin nimiin. Miltäs Clara/Claudia/Casper kuullostais jatkeeksi?

En näköjään pääse nyt tänään irti tästä palstasta! ; ) välillä näin!

ninniä huhuilin eilen onko kaikki hyvin ja Lillille tsemppiä ja lisäviikkoja!

Vierailija
14/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän palstaan osallistunut kun ajoittain lukemalla ja ihan alkuun kyselemällä jotakin.. koneelle pääsy ollut välillä vaikeaa. Mutta nyt iski inspiraatio ja aattelin kirjotella, vaikka kyllä oon töissä ja pitäs vielä ennen viikonloppua saada pari hommaa hoidettua..

Mulla on raskaus kaikenkaikkiaan mennyt hyvin, esikoista odotellaan. Itse alkuun yllätyin kuitenkin kuinka paljon sitä huolehtii kaikenlaisista jutuista ja ylipäänsä siitä että onko toveri hengissä.. Täällä Etelä-Savossa neuvolasysteemi on toiminut hienosti ja itselleni sattui aivan ihana terv.hoitaja jonka kanssa on turvallista olla. Nyt on alkanut vaan rasittamaan vierasmaalaiset lääkärit ketkä vaihtuu sekä neuvolassa että äitipolilla.. (Virosta, Japanista, Venäjältä..) en epäile heidän ammattitaitoa mutta on tylsää kun eivät osaa puhua ja kertoa asioita joita oikein janoaisi kuulla!! Toinen asia mikä alkoi rassata kun juuri tuntui että alkoi nauttia tästä.. liikkeen laskenta- juttu. Onko muilla sitä? Eli että pitäisi päivittäin tunnin aikana tuntea vähintään 10 liikettä niitä sitten merkkailla ylös..tuntuu että välillä päivän aikaan liikkeitä tuntee paljonkin mut ei sit ku oikeen asettuu kuuntelemaan.. Tukivyön kanssa pystyy aika hyvin vielä liikkumaan mutta oikea " nivustaive" kipeytyy välillä armottomasti.. voikohan liitoskipu olla toispuoleisena?? Supisteluja mulla oli myös tässä joitakin viikkoja sitten kun isäni kuoli aivan yllättäen..onneksi sitten rauhottui. Silloin tuli myös jotain ihmeellistä ihottumaa, pieniä punaisia pilkkuja mutta ne on nyt tutkittu eikä pitäisi olla vaaraa minkään suhteen.

Tästä tulee pian romaani kun juttua tulisi paljonkin.. mutta tällä erää tässä kai tärkeimmät..

Ihanaa viikonloppua kaikille!!

Sailing viikkoja30+1

Vierailija
15/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni nukuttamaan poikaa päiväunille, ihanaa, kerranki saa ite touhuta mitä haluaa...

Käytiin aamulla kahtomassa kk:n ikäistä tyttövauvaa ja taivastelin miten pieni, vaikka oma poika oli paljo pienempi syntyissään, mut näköjään sitä unohtaa... Nyt entistä malttamattomana oottaa omaa nyyttiään...

Liivinsuojista: Tosi on niinku joku kirjottiki et pestävät ei jää kiinni, ihan hirvee tuska on repiä irti kertakäyttösiä... Mulla on pestäviä ja käytin myös kertakäyttösiä... Nyt huomaa iltasin et yöpaita on märkänä...

Pitäs varmaan kirjottaa ylös mitä aiheita oli.......

Oma (.) Välillä on niin hurja meno masussa päällä et taivastella saa... Ei tartte tosiaankaan laskee liikkeitä, niinku esikoisen aikaan paniikissa laskin... Yöt alkaa olla tuskasia, varsinki ku pitää vessaan lähtee ja tuntuu et luut vähintään halkee ku niin repii, erilaisena nyt nuo liitoskivut, tai ainaki niiks ne luen...

Väsyttää vaikka kuinka ois nukkunu, nuha ei paljo asiaa auta.... Taitaa sohva vetää puoleensa...

Suhmura ja Napura 30+1

Vierailija
16/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ihana loppuraskaus...tuntuu että vaivoja on kohta muille jakaa. Haluaisko joku muutaman lisää? :D

Lilli81, onko sulla jo paikat auki? Vai onko nuo supistelut sulla se syy, miksi on ennenaikaisen synnytyksen riski olemassa? Sori ku kyselen, mutten oo ihan perillä ku en joka päivä käy lukemassa.

Ninnille jaksuja ja lisäviikkoja masuvauvalle yksiössään!

Mitähän vielä...täällä ei sen kummempia. Supistelee ihan sama mitä tekee ja välillä vaikkei mitään tekiskään. Osa on kipeitä, mutta suurin osa suht kivuttomia. Reilun viikonpäästä on viimeinen lääkärineuvola, joten sitten saadaan lisää tietoa kohdunsuuntilanteesta. Mulla oli viimeksi rv35 lähtien (tai sillon katottiin rv28 jälkeen eka kerran) paikat sentin auki ja vauva syntyi 38+2. Jotenkin toivon, ettei tämäkään ainakaan yli menisi, mutta toivottavasti päästään tuonne 38 vkolle nytkin. Oli jo yli kolme kg silloin.

Mukavat viikonloput!

Mirju ja pikku-pööpöti 28+5

Vierailija
17/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sailing:

Minullekin se laskentalappu annettiin esikoista odottaessa, mutta en siihen kertaakaan mitään kirjoittanut. Vauveli liikkui niin paljon ilman vartavasten laskemistakin, ettei siitä olisi sen viisammaksi kukaan tullut. Luultavasti sullakin riittää se, että niitä liikkeitä tuntuu joka päivä. Ehkä sitten jos liikkeet muuttuvat rauhallisemmiksi tai katoavat kokonaan kannattaa laskea ja merkata ylös. Tosin kun itse jouduin laskemaan ja niitä ei silloin tuntunut, soitin heti sairaalaan enkä edes ajatellut mitään lappujen täyttämistä... No ehkä tavat ovat erilaisia eri paikoissa...

Minäkin olen muuten Etelä Savosta kotoisin, Mäntyharjulta, satutko olemaan lähiseudulta? Vuosiin en tosin ole syntymäkunnassani asunut, mutta tulee välillä käytyä sukulaisissa.

Miestä odottelen kotiutuvaksi, niin pääsen hieman kaupungille. Aamulla käytiin jo laittamassa tiliä sileäksi ruokaostoksilla. Nyt jos ihan rentoutuisi yksin. Lapsen kanssa kaupassa ei ole aina niin herkkua...

Jamesiina taas : )

Vierailija
18/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikonloppu sitten tammikuun, että ei ole pakko tehdä yhtikäs mitään. On opiskelut ja häät vieneet aika tehokkaasti ajan viimeaikoina - onneksi molemmat on nyt takanapäin...Tosin ne häät voisin juhlia uudestaan, oli niin ihana päivä ;)

Mies lupasi mulle synttärilahjaksi kunnon yöunet - saan huomenna nukkua niin pitkään kun nukuttaa =D - ja ekaa kertaa pitkiin aikoihin mulla on siihen mahdollisuus, kun ei ole gradua tai tutkielmia mitä pitäisi tehdä ;)

Liivinsuojista: mulla on sekalainen valikoima pestäviä liivinsuojia (yhteensä varmaan 14 kpl - niillä pärjää ihan varmasti). Esikoisen aikaan niitä sain ja pari ostinkin, ja koin ne paljon paremmiksi kuin ne kertakäyttöiset. Ne ei tartu kiinni ja tuntuvat pehmeämmiltä. Eli meille ei tule niitä kertakäyttöisiä ollenkaan. Kuten ei muuten tule kertakäyttövaippojakaan. Kestovaippa-arsenaalia pitäisi alkaa päivittää - aion käyttää osan äitiysavustuksesta uusiin kuorivaippoihin - tyhmä minä möin esikoisen vaipat rahapulassani eteenpäin...Onneksi imuosat on kaikki vielä tallessa. Aion tosiaan kokeilla ihan 24/7 kestovaippailua tämän kakkosen kanssa, esikoisella oli öisin kertavaippa (ja nyt ei sitten kestoja käytä enää ollenkaan - joskus satunnaisesti).

Joku sanoi, että oli kiristänyt ja kivistänyt oikeen urakalla tässä joku ilta? Mulla kanssa on välillä ollut sellaista, että koko mahaa repii ja ei pysty oleen oikeen mitenkään ettei jostain sattuisi. Kuitenkaan kyse ei ole supistelusta, koska kipu on jatkuvaa ja repivää, eikä maha mene kovaksi kuten supistuksen aikana.

Ja syömisestä: stressaava elämä on saanut minunki ruokavalion hunningolle - tullut syötyä väsymykseen pullaa, karkkia, sipsiä. Ja painokin on noussut viimeisen kuukauden aikana varmaan sen 3-4 kiloa :/ Pitää koittaa ottaa itseä niskasta kiinni ja syödä taas vain kun on nälkä ja jotain oikeaa ruokaa tai hedelmiä eikä mitään karkkeja tai sipsejä.

mut eipä tässä - taidan juoda kupin teetä ja sallia itselleni toisen suklaapatukan näin syntymäpäivän kunniaksi ;) - ne terveellisemmät elämäntavat voi ottaa kuvioihin sitten huomenna...

Eggis rv 30+1

Vierailija
19/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vetämätön olo koko päivä...Ei jaksa eikä viitsi mitään,höh. Tosin meni yökin hiukan huonosti kun mies lähti aamuyöstä töihin ni en saanu enää nukutuksi. Kissat pyysi vuorotellen ulos ja siitä nousemisesta piristyin niin ettei uni meinannu millään enää tulla. Ja sitten tyttö heräskin jo. Pitää varmaan koittaa pienet päikkärit itekin nukkua, jos vaikka jaksais paremmin sitte iltaan.

Mä oon käynyt neuvolassa säännöllisesti, aluksi kk:n välein ja nyt alkoi 2:n viikon välein. Seuraava neuvola ois sitte ens viikolla, keskiviikkona. Tytöllä on myös 1,3vuotis neuvola maanantaina ja tiistaina miehellä hammaslääkäri että ompahan taas ohjelmaa alkuviikkoon.

Nimiä ollaan mietitty ja tytölle oiskin nimi jo valmiina mutta pojalle tuntuu olevan kauheen vaikee keksiä. Esitietolomake pitäs seuraavassa neuvolassa palauttaa että joku nimi siihen hätäkaste-kohtaan pitäis keksiä. Sama oli kun esikoista odotettiin että tytölle kyllä nimi keksittiin mutta pojalle ei. Oliskohan kuitenkin toinen tytttö tulossa ton nimiasian perusteella?! Erikoinen pitäs kuitenkin olla kun on esikoisenkin nimi vähän harvinaisempi. Joskus katoin että niitä on vuonna 05 kastettu vain 2.

Oma (.) liikkeitä tuntuu lähinnä vasemmassa kyljessä ja kylkiluissa tuolla ylhäällä, mahalukun alapuolella tai jossain sillä suunnalla. Liikelaskentaa en oo tehnyt, tuntuu että siitä tulis vaan turhaa stressiä. Yleensä jos musta tuntuu että on pitkään ollu hiljanen, juon mehua tai syön jotain makeeta ja asetun sohvalle loikoilemaan. Kyllä niitä liikkeitä aina sit ainakin vähän on tuntunut joten oon ajatellu kaiken olevan hyvin.

Nyt ruuan laitolle, kotiutuu se isäntä pian...

Hyvää viikonloppua kaikille kertuille ja muistakaahan huilata riittävästi :)

Queen82 rv 31+0 ja tytsy 1,3v

Vierailija
20/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirju76:

Lilli81, onko sulla jo paikat auki? Vai onko nuo supistelut sulla se syy, miksi on ennenaikaisen synnytyksen riski olemassa? Sori ku kyselen, mutten oo ihan perillä ku en joka päivä käy lukemassa.

Tänään käväsin lääkärissä. Itse asiassa tulin just. Ajat oli noin tunnin myöhässä. Mulla on se ennenaikaisen synnytyksen riski siks kun on tosiaan ollut niitä suppareita ihan reilusti ja sitten kohdunsuu on lyhentynyt. Nyt se oli sitten myös pehmentynyt että siks se riski on aika suuri. Ja sitten kun on tässä raskaudessa alla se km niin varmaan sekin vaikuttaa asiaan. Ja istukan ongelmat. Eli kokonaisuudessaan mun kohdalla puhutaan riskiraskaudesta.

Ei se mitään vaiks kyselet :)

Lilli81