Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussilippurahan pyytäminen kadulla

Vierailija
06.07.2017 |

Poika, ehkä 13 v kysyi tänään kadulla, voinko auttaa bussirahan verran. - Mikset mene pyörällä? On liian kylmä, nyt on jo kädet aivan jäässä. Mitä teet pyörälle? Poika kertoi, mihin se laitetaan linja-autossa. Annoin rahan, mutta kysyin nimen, jonka poika kertoi. Kiitti ja toivotti hyvää päivänjatkoa. Se matka oli 17 km ja ilman lämpötila 10 astetta, collegepaita, ei takkia tai hanskoja.Hyvin kylmät kädet, tunsin sen antaessani rahan. Ammattini vuoksi uskon, että pystyin arvioimaan, että poika puhui totta.

Jokin aika sitten varusmiesasuinen nuorukainen pyysi bussilipun verran rahaa päästäkseen mummulle. Kyselin vähän ja annoin rahan, vaikka nuorukainen oli vähän kaljoissaan.

Erästä naista autan silloin tällöin kadulla setelirahalla. Hän on kertonut sairauksistaan, joista osa näkyy päälle päin.

En tiedä, onko nykyisin enemmän ihmisiä, joilla on tarve pyytää apua vai onko minusta tullut sen ikäinen/näköinen, että minulta voi pyytää. Ei tällaista ennen sattunut

Onko muilla kokemuksia bussilippurahan pyytämisestä tai antamisesta?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin bussiasemalla kun 2 kantista kysyi matuilta paria euroa :D Nostan heille hattua!

Tiedätkö mitä. Jos tarvitsee rahaa, niin kannattaa kysyä juuri ma tuilta. He auttavat useammin kuin kantis. En tiedä mihin se perustuu. Autamishaluun vai taivaspaikan ostamiseen.

Vierailija
42/43 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kutannatte alkkiksien juomat? Jos siis henkilö itsekin sanoo, että raha menee pulloon.

Miksei?

Jos alkkis saa siitä hyvän mielen, niin mielelläni pistän pari euroa silloin tällöin ilosanoman jakamiseen.

Minun elämääni muutama kolikko ei kaada, toiselle se voi olla päivän pelastus.

Voisin toki antaa rahaa vaikka kalkutan katulapsille, mutta pidän suoraa lahjoitusta kohteeseen tehokkaampana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt useammankin kerran Suomessa kun olen bussipysäkillä huomannut että lompakko jäänyt kotiin ja kerran olen pyytänyt ulkomailla kun jouduin eroon ystävästäni jolla oli laukkuni ja täten myös lompakkoni. Joka kerta on ihmiset antaneet rahaa kun olen selittänyt tilanteen ja muutenkin oman kokemuksen mukaan aina löytyy avuliaita ihmisiä jos olen ollut pulassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi