Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 24-29v voi olla yli 200t pääomatulot?

Vierailija
06.07.2017 |

Kertokaa tyhmälle köyhälle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut perintö, joka sijoitettu tuottavasti tai on rikkaasta perheestä ja saanut muuten vaan pääomaa.

Vierailija
2/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksulla osakesijoittamisella. Esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ahdistaa että tollasia on oikeasti olemassa

Vierailija
4/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tai isovanhemmat tehnyt heistä lapsina osakeyhtiön osakkaita, säästäneet rahastoihin, ostaneet heidän nimissä osakkeita, voittanut lotossa ja sijoittanut...

Vierailija
5/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä täällä AV:lla varsinkin pilvin pimein. Tavallisesti tarina on sellainen, että on käyty vain peruskoulu, koska tosikyky ei koulutusta tarvitse. Sitten on menty töihin hyvillä puhelahjoilla, ja edetty vuodessa esimiesasemaan. Sen jälkeen on sijoitettu kaikki palkat niin, että voi jäädä nelikymppisenä eläkkeelle.

Vierailija
6/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ahkeroinut 16-vuotiaasta asti ja perustanut menestyvän yrityksen jonka myynyt ja jotain jäi sukanvarteen. Näinhän ne aina sanovat.

Vierailija
7/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ahdistaa, senhän pitäisi vain kannustaa että tääläkin edes jotkut pystyvät tuohon. Minä taas soisin että täällä olisi paljon enemmän niitä (ihan sama minkä ikäisiä) joilla on 200 000 euron vuosittaiset pääomatulot. Olisi valtiokin paljon paremmassa jamassa.

8/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitalisoituneessa maailmassa kun osaa verkosta rahansa tehdä niin silloin tuottoja voi tullakin.

Vierailija
9/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näin: vanhin poikani (nyt 23 v) peri vain 17-vuotiaana kummitätinsä, joka menehtyi äkillisesti lapsettomana. Tilanne tuli ihan shokkina. Perintö sisälsi pörssiyhtiöiden osakkeita joiden joukossa oli yritys, joka myytiin sittemmin suurelle kv yritykselle. Siitä tuli pojalle yhtenä vuonna pääomatuloja lähes 300 000 euroa. Sen jälkeen tuotto on tasoittunut ja pienentynyt mutta noinkin voi käydä.

Vierailija
10/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perittyä rahaa. Vanhan rahan suvun vesoilla on jo pienenä pääomatuloja, osakesalkkua ja muuta sijoitusta. Perheyhtiöiden osakkeita jne.

Toinen vaihtoehto on yritys ja sen myyminen tai toimiminen avainhenkilönä tällaisessa yhtiössä. Esim. Rovio ja Supercell. Toki noissa omistajana olis miljoonien pääomatulot, mutta optio-ohjelmassa hyvällä tyypillä varmaan just tota luokkaa.

Todennäköisemmin perittyä rahaa tai jo nuorena hallituspaikkoja ja isot osingot perheen yhtiössä.

Mun entinen pomo oli tällainen: varsinainen tohelo. Pyöritti kyllä omaa firmaa, opintoja oli yksityisestä kauppakorkeakoulusta Lontoosta (the famous one) papan maksamana. Hallituspaikkoja suvun yrityksissä ja niistä kivat palkkiot ja osingot. Niillä pyöritti kannattamatonta bisnestä ja isä pisti lisää jos ei riittänyt. Milkku sinne ja milkku tänne (puhutaan kuitenkin markka-ajasta). Helikopterilla Tallinnaan juhlimaan. Ikää 32 vuotta.

Samaan aikaan alkoi sit kaatua suvun business ja oma firma ja siinä rytäkässä meni sitten talo Westendistä ja lomahuvila Hangosta ja avioliitto. En tiedä mitä kuuluu nyt, enkä haluakaan tietää.

Vanhasta rahastakin voi nousta uusrikkaita pyrkyreitä jotka ei vaan osaa.

Vierailija
11/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä pitää olla jos ei pidä noi suuria sijoituksia vakuutuskuoren tai offshore yhtiön sisällä. Minulla on pääomatulot nollissa sen takia.

Vierailija
12/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ahdistaa, senhän pitäisi vain kannustaa että tääläkin edes jotkut pystyvät tuohon. Minä taas soisin että täällä olisi paljon enemmän niitä (ihan sama minkä ikäisiä) joilla on 200 000 euron vuosittaiset pääomatulot. Olisi valtiokin paljon paremmassa jamassa.

Ahdistaa koska en itse kuulu noihin ihmisiin. Ei en ole kateellinen vaan ahdistunut tuosta, kuulun tuohon ikäryhmään ja mulla ei ole edes töitä tällä hetkellä.

Pahinta tässä on se kun sijoittaminen kiinnostaa minua mutta ei ole mitään alkupääomaa jota voisi sijoittaa osakkeisiin tai etf-rahastoihin.

Niin tuntuu pahalta kun jotkut harvat mun ikäiset saa kunnon perintöjä ja pääomatuloja joiden eteen ei tarvitse tehdä mitään. Toki yritän olla iloinen että joillakin menee hyvin, sitten muistan oman tilanteen ja tuntuu epäreilulta

Vierailija
13/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööriterapeutti kirjoitti:

Digitalisoituneessa maailmassa kun osaa verkosta rahansa tehdä niin silloin tuottoja voi tullakin.

Lisätietoja?

14/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatööriterapeutti kirjoitti:

Lisätietoja?

No teet vaiika digitaalisen kurssin nenän kaivamisesta*, jos ja kun se on hyvä ja kiinnostava niin rahaa tulee ilma meekittäviä kuluja itselleen. Katot hieman mallia vaikka sarasvuosta ja luot itsestäsi nenänkaivamisen gurun niin silloin menestystä alkaa tulemaan.

*keksitty aihe, sun pitää itse keksiä aihe josta pystyt kiinnostavasti kertomaan ja myymään oppeja . Ota mallia vaikka hormonidieetti kirjoittajasta, pätäkkää tullu ovista ja ikkunoista kun kirjoja ja kursseja vetäneet.

Vierailija
15/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä täällä AV:lla varsinkin pilvin pimein. Tavallisesti tarina on sellainen, että on käyty vain peruskoulu, koska tosikyky ei koulutusta tarvitse. Sitten on menty töihin hyvillä puhelahjoilla, ja edetty vuodessa esimiesasemaan. Sen jälkeen on sijoitettu kaikki palkat niin, että voi jäädä nelikymppisenä eläkkeelle.

EI sullakaan hölmöllä ole edes prosenttilasku hallussa. 200 000 tulot vaatii alle 4000 000 pääoman

Vierailija
16/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sukunimi on Herlin, Harkimo, Ehnrooth tai vaikka Fazer, niin tottakai on.

Vierailija
17/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella typerä pitää olla jos ei pidä noi suuria sijoituksia vakuutuskuoren tai offshore yhtiön sisällä. Minulla on pääomatulot nollissa sen takia.

Juurikin tätä varten suomalaiset äänestää uuden lain läpi jolla voi omistukset ja rahat piilottaa ilman näitä sinun mainitsemisia hiukan työläitä juttuja. Olen varma että laki menee läpi, olen myös varma että 99% suomalaisista ei edes tiedä mikä laki on kyseessä ja mitä se oikeasti tarkoittaa

Vierailija
18/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut ison perinnön ja sijoittanut sen. Tai osakkaana perheyrityksessä.

Vierailija
19/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perustin yrityksen 18-vuotiaana ja nyt 10v myöhemmin yrityksellä on kolmen miljoonan liikevaihto. Siitä saan ihan mukavasti osinkoja. Olen ihan tavallisesta duunariperheestä, äiti sairaanhoitaja ja isä putkimies. Mulla ylioppilaslakki ja amiksesta ammatti. Perintöä en ole saanut vielä senttiäkään, kun isovanhemmatkin ovat kaikki elossa.

Vierailija
20/26 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut perinnön jonka verotusarvo tuo on. Seuraavana vuonna taas nolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi