*Toukomassut perjantaihin*
Ja eilisen turinat löydät täältä...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6849471&p=3&tmode=1&smode…
Kommentit (26)
...neuvola-aikoja on saanut hyvin. Itse ainakin oon saanut, terkkari oli jo ajat sitte sitä mieltä et on parempi et käyn useammin kun oli jossain vaiheessa tota masennusta ja kauhea huoli vauvasta. Noin kerran viikossa oon käynyt, väliilä olu pidempi väli. Viimeksi olin keskiviikkoja ja maanantaina tarttis mennä taas kontrolliin ton myrkytyksen takia. Sitte seuraava onkin vasta seuraavan viikon torstaina eli se vika lääkäri. Oijoi ku kävis niin onnekkaasti ettei sinne enää tarttis mennä:)
Itselläni on kyllä hyvinkin suopea linja noihin lasten elokuviin. Ollaan molemmat miehen kanssa aikamoisia leffaharrastajia ja luulenpa että meillä kyllä lapsetkin tulee telkkaria ja leffoja katsomaan. Itse olen sitä mieltä ettei siinä mitään pahaa ole, toki muutakin tekemistä täytyy elämässä olla(lapsilla siis, ei meillä vanhemmilla niin väliä), mutta mun mielestä televisio on nykyaikana kovinkin hyvä kasvattaja ja portti maailmaan. Tottakai täytyy ottaa huomioon se, millainen lapsi on ja mitä hän sieltä haluaa katsoa. Mutta kun isi katsoo telkkaria kauheasti ja pelaakin kuin mikäkin niin milläs sitä lapselta kieltämään. Rajansa tottakai kaikella, mutta oma suhtautumiseni niin pc kuin konsolipeleihinkin on aika suotuisa. Noh, jokaisella on omat mielipiteensä ja omat tapansa, sehän on vaan hyvä niin kaikista ihmisistä ei tule samanlaisia:)
Kävin tänään kaupungilla ihan vaan hakemassa kaupasta leipää ja maitoa..Ja voi ihme, ei ois pitänyt lähteä! Olin ihan poikki jo päästessäni bussipysäkille! KAuheeta.. Hyvä että takas pääsin... Täytyy tosiaan varmaan ottaa hiukan rauhallisemmin. Nyt oon muutaman päivän ajan jo bongannut suppareitakin jonkun verran. No, se kai tässä vaiheessa on ihan hyvä merkki?
Piti kirjoittaa vaikka mitä mutta tässä matkan aikana unohtui taas varmaan puolet... Noh, ensi kerralla taas lisää:)
Br1t ja Mercedes 35+2
Nasumasu; Ihan Itä-Suomesta olen...Minusta on ihan hyvä kans kun toi hepuli lähtee kesäx nii saa sit rauhassa vauvailla :) Kovin on kyllä tuska päästä takas hevosen selkään...Se meidän heppa on jo vanhemoi mummeli :) 18-v..
...piti sanoa. Elikkä me ei kuuluta kirkkoon eikä lasta siis kasteta. Ollaan ajateltu ettei varmaan myöskään mitään nimiäisiä järjestetä, vaan vauvaa aletaan kutsua sitten sillä nimellä mikä tooivottavasti laitoksella jo saadaan valittua. Eli eipä olla ajateltu kummejakaan nimetä, kun eihän ne mitään virallisia juttuja kuitenkaan olisi. Siskon ja sen miehen olisin pyytänyt jos tarvetta olisi ollut, ja voihan olla että jos ne vaan suostuu niin voivat lapselle olla ikäänkuin kummeja, jos jossain vaikka joskus kysellään niin ei sitten tarvitse olla ainoa jolla ei ole kummia. Tuntuu nykyään kuitenkin siltä että kummit ei enää ole kristittyjen yksinoikeus vaan niitä on myös " pakanamallisina" lapsilla joita ei ole kastettu...
Br1t
Nyt jäi tämäkin mamma äitiyslomalle. Viimeinen työpäivä tältä erää takana. Tosin paperityöt ja työt koneella jatkunevat vielä kahden viikon ajan. On se kuitenkin erilaista, kun ei tarvitse juoksennella edes takaisin ja voi itse määrätä tahtinsa ja ottaa vaikka päikkärit välillä. Esikoisen pidämme näiden töiden takia vielä hoidossa.
Olen onneksi jo viimisten parin viikon aikana pessyt vauvan vaatteet, vaunutekstiilit yms, että niistä ei nyt ole työtä. Oli työpäivien päätteeksi jotenkin helpompi tehdä tollaisia asioita kuin ajattelua vaativia rästihommia koneella. No, tietty jotain pientä pitää vielä hankkia, hoitoalusta yms...
Onko muilla kokemusta sellaisista viiltävistä kipuaalloista alamasulla? Ne ei oikein ole sellaisia menkkamaisia kipuja, joita supistukset ovat. Sattuu silleen pistävästi koko alamahan alueella hetken, ehkä kymmenen sekunnin ajan ja menee sitten pois.
TV:stä... kai mä joskus ajattelin, että videoiden katselu passivoi, mutta en ole enää niin varma. Esikoinen katsoo kyllä telkkarista joka päivä lastenohjelmia. Ja rehellisesti sanottuna se on ihana lepohetki vanhemmille. Kyllä neiti sitten muuten touhuaa ja leikkii valtavasti. ja joka päivä luetaan yhdessä kirja tai kirjojakin. Itse katson TV:tä tosi vähän, koska en ehdi. lapsellemme ovat DVD:nä tuttuja muumit, myyrät, teletapit yms. Olen ajatellut, että kyllähän neiti on oman aikakautensa lapsi. Kuitenkaan en halua, että meillä koskaan mentäisiin tolkuttomaan tv/dvd/tietokone-riippuvuuteen. On jotenkin hurjaa, jos lapsi käyttäisi tunteja päivästä virtuaalimaailmassa. Muutakin kiinnostavaa on maailma täynnä. No, sairaana ollessa telkun tuijottelu ylittää meillä kaikki rajat.
Tietsikkatuolilla istuminen on näiden selkäkipujen takia ihan tuskaa, joten nyt ratsastelen kuin cowboy koivet levällään jakkaralle asetetun sohvatyynyn päällä... näky sekin :)
Onnea vaan kaikille äitiyslomansa aloittaneille! Mulla alkaa vasta 15.4., mutta kun olen nytkin hoitovapaalla niin ainoa merkittävä ja tervetullut muutos on paremmat tulot!
Vihlonnasta alavatsalla: voivat olla liitoskipuja tai sitten ihan vaan venymiskipuja kun vauva alkaa painamaan alavatsaa. Näin ainakin olen ne itselläni tulkinnut.
Neuvola-ajoista joku kyseli. No, meillä saa terkkariajan ihan hyvin (etenkin kun pääsen päiväsaikaankin käymään) mutta ongelmana on jatkuva vaihtuvuus. Mulla on tän raskauden aikana ollut joka ikisellä kerralla eri terkka, joten sekä paino että sf-mitta heittelevat miten sattuu. Lisäksi joukkoon on mahtunut vähemmän ammattimaisiakin tapauksia (yksi ei osannut kuunnella verenpainetta ja toinen ei saanut otettua verikoetta vaan pisti itseään sormeen) joten ei ole hirveän luottavainen olo tällä hetkellä. Voi olla, että menen vielä yksityiselle arvioittamaan vauvan painon ja asennon masussa muutaman viikon päästä.
Oliko hesalaisille sovittu uusi treffiaika? Mä en ole muutamaan päivään voinut istua koneella lueskelemassa viestejänne. Oon hyödyntänyt miehen etätyö- ja vapaapäivät makoilemalla sohvalla selkää lepuuttamassa.
Jaksamista kaikille!
Pampula, poika ja Sintti 32+3
lonkkia ja selkää särkee. Äsken kotiuduttiin kaupungilta neidin kanssa ja vielä pitäis jaksaa mies hakea töistä... Kolmisen tuntia erittäin etana-vauhtista kävelyä alkaa olla tälle mammalle liikaa! Miten ihmeessä olin ekassa raskaudessa niin paljon paremmassa kunnossa? Ei ollut mitään ongelmaa kävellä pidempiä matkoja vielä la:n jälkeenkin, mut nyt tuntuu jo siltä välillä, et vauva syntyy kauppaan jos kävelen vielä askeleenkin! Vähän kyllä epäilyttää, että pysyyköhän vauva matkassa vielä 10vk, kun on jo niin repeämäisillään oleva olo:)
pricilla