Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Toukomassut perjantaihin*

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä taas ekana pinottelemassa.... No ku ei kukaan muu oo hereillä tähän aikaan!!!!

Eli kaikille isot kiitokset eilisistä tsempeistä! Soitin neuvolaan tänään ja varasin alkuviikoksi ajan niin saadaan paineet taas mitattua ja pissa katsottua. Ei ne sieltä sairaalasta mitään soittanut joten ilmeisesti verikokeissa ei ollut mitään poikkeavaa. Lääkäri oli vaan laittanut koneelle et tiheämmät neuvolakäynnit. Ja äippäpolille soittoa jos oireet äkisti pahenee tai vauva lopettaa liikkumisen. Rauhallisesti nyt sitte vaan tarttis ottaa...

Tossa oli jo joku päivä aikaisemmin puhetta noista vauvatarvikkeista. Ajattelinpa itsekin sitten ihan mielenkiinnosta listata meidän tavarat, sanotaan sen verran että kaikessa on yritetty selvitä mahdollisimman halvalla. Mutta kaikkea ei sitte kuitenkaan käytettynä ostettu.. Mutta kaupoista koitettiin pidempään seurata ja valita halvimmat.

-Vaunut 100¿, käytetyt Brion yhdistelmät. Ihan uskomattoman nätit ja hyväkuntoiset! Ne tosin on ostettu jo vuonna 2003..

-hoitolaukku 25¿

-matkarattaat 49¿ Oz-Babyn alennusmyynnistä, merkiltään abc:t

-turvakaukalo 59¿, muistaakseni baby safe tms

-pinnasänky 69¿

-pinnasängyn kissasuoja 59¿

-vaunujen kissasuoja 34¿

-patja 30¿

-hoitopöytä käytettynä 30¿

-lakanoita vauvalle 15¿

-pinnasuojat käytettynä 10¿

-pari ensilelua ja -kirjaa 20¿

-tuttipullon lämmitin käytettynä 10¿ ja tutteja ja pulloja 20¿

-vaatteita oon ostanut alkaen vuodesta 2002, joten tosi vaikea arvioida summaa. Kauheasti ei nyt odotusaikana ole tarvinnut enää mitään ostaa kun jotakin on sukulaisiltakin saanut. Käytettynä on kirpparilta ja huuto-netistä tullut ostettua monella kympillä, samoin kyllä kaupasta ihan uutenakin...

-kestovaippoja, kuoria, lisäimuja, kuivaliinoja jne 120¿(ihan kokeilulla ajattelin aloittaa....)

Noista nyt yhteensä tulisi vähän vajaa 500¿, enpä osaa sanoa onko muuta ostettu:) Aika paljon oon noiden vaippojen ja rasvojen yms ostelua siirtänyt että näkee sitte mikä on hyvä ja mitä oikeasti tarvitaan. Pääseehä sitä sitte vaavin kanssa kaupassa käymään tai voi vaikka laittaa miehen asialle...

Harmikseni huomasin että toi äitiyspakkauksen laatikko ei mahdu tonne pinnasänkyyn. Se on siis liian korkea kun sängyn päällä on tuo kissasuoja. Tosin sisko sanoi ettei se muutenkaan ollut kauhean kätevä juttu, vauva kuulemma huitoessaan käsillään saa aikaan sellasen äänen johon sisko ainakin heräsi. Joten meillä sitte mennään ihan sängyssä vaan alusta asti.

Nyt oon alkanut miettiä et kyl harmittaa jos vaavi sattuukin tulemaan jo reilusti aikaisemmin(mitä siis tosin tuskin kuitenkaan mun tuurilla tapahtuu) mutta ku en oo ollenkaan varautunut tollasiin säihin! Olin ihan varautunut siihen et toukokuussa on sitte lämmintä ja pärjää ihan tollasella ohkasella anopin lahjoittamalla kevytvanupuvulla, mut enpä tiedä uskaltaisko tonne sellasessa lähteä...Ja sitte kadutkin on iha loskassa niin kiva siellä vaunuja työnnellä...Pitänee siis yrittää pihdata kuitenkin laskettuun aikaan asti josko kelit paranisi;) Tosin onhan noita vappuja nähty kun räntää sataa yms..

Eilen tuli illalla ihan hassu juttu mieleen. ELi mietiskelin et jos vauva sattuis syntymään jo huhtikuussa niin joutuisnko sitte tonne vauva puolelle kirjottelemaan huhtikuisten pinoon vai pitäisittekö mut edelleen täällä? Mä en kyllä niiden seuraan halua, täällä on aina niin mukavaa:) Ei sillä että mä sieltä ketään tuntisin tai olisin niiden juttuja koskaan lueskellut... Mutta ilmiesesti tapana kuitenkin on ollut perustaa tonne vauvat puolelle pinot jokaiselle kuukaudelle? Kai mekin sellaista sitten pidettäis....? Että mä kyllä jään tänne vaikka synnyttäisin vielä tänään ja vauvasta tulis maaliskuinen!!!!!

Onpas tosi mielenkiintoista luettavaa. Tässä sen taas huomaa ku on liian tylsää ni sitte tulee muita kiusittua. Ehkäpä mä suuntaan tästä jollekin toiselle sivustolle ja jään odottamaan koska meistä joku toinen herää tähän perjanatiseen aamuun;) Itse varmaan tänäänkin pääsen sängystä ylös vasta lähempänä viittä kuten tänään kävi. Oih.

Mukavaa perjantaita kaikille ja viikonloppua myös, siltä varalta että en pääse täällä käymään:)

Br1t ja Mercedes 35+2

Vierailija
2/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Br1t taas aikanaan ylhäällä :) Minä sain kerrankin nukuttua suht hyvin! Täällä idässä on ihan kökkö ilma!Ei yhtään huvita lähteä ulos,lunta vaan pölähtää naamalle kun ulko-oven aukaiset....Vauva on ollut nyt 2 päivää pää alaspäin-mistä sen tietää että se myös meinaa jäädä niin?En tosin kyl usko että se vielä on lopullisen asentonsa hakenu kun noita viikkoja on suhteessa aika vähän..Yöllä ja aamusta oli kovasti hikkaa ilmassa, voi reppanaa :) Kyllä tuntuu taas että menee matelemalla tää loppu aika...joutais tästä jo synnyttämään..Ei MILLÄÄN malttas ootta et pääsee ensi kertaa oman vauvan tuoksua haistelemaan :) Pitää aina tuttujen vauvoja käydä hajuttelemassa :) Heppa meinas listiä minut jo aamutuimaan...vein eri paikkaan kuin yleensä heiniä ja sit se tajunnu tulla sinne missä ne heinät on,joten jouduin kävelemään edellä ja näyttämään sen heinäpaikan..niin tääpä lähteeki sit juoksulla kun huomaa ne heinät(kovin ahneita nuo suomenhevoset...) ja kiilaa minut lumipenkkaan!SIKA! Minä jo heti paniikissa tarkistin mahan voinnin :) Jotenkin vaistomaisesti heti ensimmäinen ajatus on että onhan mahassa kaikki ok.jos jotain vastaavaa sattuu.näin meidän aamu lähti käyntiin...

Nyt on tylsää!!Vaihteex taas yksin kotona ja neljän seinän sisällä...Pitänee rueta vaikka leipomaan...Tuleekohan miten murre sanoja?Kaippa tuosta jtn selvää saa ....

Muzzukka ja masunen rv 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa viikonloppua taas!

Br1t; mun mielestä pysytään yhdessä vaikka jonkun vauva syntyis vaikka syyskuussa. =) " tunnemme" toisiaan jo " niin hyvin" et pysytään yhdessä sanon minä!

hintagalluppiin..veikkaan että ollaan pistetty rahaa 300-400 ¿. tytöiltä löytyy jo kaukalot ja paljon vaatteita sa sen semmosta ettei oo tarvittu ostaa kun uudet vaunut, vähän vaatteita ja sit vaippoja ja tutteja ja semmosta pitää vielä ostaa. rintapumpun ostin käytettynä.

tän neidin jälkeen voi sit myydä tavarat kun ei oo lisää tulossa moneen vuoteen voi olla et jää jopa viimeseks. =( tuntuu hurjalta et 22 vuotiaana on lapsiluku jo täynnä. ite haluun vielä pari mut mies ei.. katotaan jos saisin sen mieli muuttumaan 15 vuoden päästä. =)

huomenna hesaan treffaamaan mammoja ja tänään vähän shoppailemaan. hieman on meikit loppu ja jos pitää mennä ihmisten ilmoille on tälle naamalle pakko tehä jotain. postiinkin pitää kohta mennä hakee shampoota mitä tilasin hairstoresta. kaupan shampoot ja hoitoaineet et toimi tähän päähän.

no, toivotan kaikille HYVÄÄ VIIKONLOPPUA ja toivottavasti Br1t sulla parempi mieli..illalla hengailen varmaan täällä taas.. =)

voikaa hyvin,

my_selene ja neiti Vauvalainen rv 31+4

Vierailija
4/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen unohdin kommentoida paria asiaa kun selvitin vaan neuvolakäynnin tuloksia.

Ensinnäkin minäkin sain vihdoin ja viimein kelan päätöksen äitiyspakkauksesta. Päätös tuli tiistaina, ja siinähän lukee että parin viikon päästä on pakkaus postissa. Nyt sitten jännään että saanko sitä uutta pakkausta kuten kovasti olen toivonut. Luulenpa vaan että tässä käy niin että vanha tulee koska huomenna on vasta huhtikuun 1.

Äippäloma rahoistakin tuli päätös. Sinänsä ekalla 3 kuukaudella ei ole niinkään minulle merkitystä, kun saan palkkaa siltä ajalta. Mutta pitää vähitellen alkaa laskemaan että miten raha-asiat menee sen jälkeen. Toki niitä olen jo miettinyt ja laskeskellut, mutta nyt kun konkreettisesti on summat pelissä niin osaa arvioida paremmin.

Sitten piti kysymäni teiltä muilta että miten helposti saatte neuvolaan aikoja? Meillä tuntuu aina olevan yhtä tuskaista tuo ajan saaminen. Eilen kun olisi tarvittu lääkäriaikaa niin ensimmäinen vapaa oli 10.4. Ja joka kerta kun täti katsoo seuraavan neuvola ajan, niin se tuskailee että kalenteri on ihan täynnä. Nyt seuraava aika olisi pitänyt tulla pääsiäistä ennen, mutta eihän siellä ollut vapaata, joten 21.4. on seuraava käynti. Mua oikeasti ärsyttää kun se on joka kerta samanlaista. Ymmärrän että se ei ole henkilökunnan vika, jos kunta säästää, joten pitäisi varmaan tuolla kunnassa jonkun herätä. Lisäksi nuo neuvolatilat on ihan käsittämättömän pienet, ja lääkäriinkin pitää mennä eripaikkaan kun eivät mahdu samaan tilaan.

Mukavaa perjantaita toukomasuille!

Red_Cat & Möykky 31+6

Vierailija
5/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs taas väsyttäis! Valvoin eilen puoleen yöhön, vaikka tarkotus oli mennä heti esikon perään nukkumaan. Ei tullut vaan nukkumisesta mitään kun oli niin huono olo närästyksestä (mitäs söin liikaa herkkuja illalla!) ja vatsakin oli ihan sekasin. Kumma juttu, kun koko alkuraskauden kärsin kovasta ummetuksesta ja nyt sitten ilmeisesti rautatablettien ansiosta vatsa meni ihan löysäksi ja p...ska lentää. (Anteeksi sanavalintani:)

Että retaferia vaan popsimaan ne joilla ummetusvaivoja on (tai jotka muuten vaan haluavat saada suolen puhdistumaan!)

Tänään olis taas kaupoilla pyörimistä tiedossa...

Pricilla 30+3

Vierailija
6/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä saa ihmeen hyvin neuvolaan aikoja, mutta esim. sijaisia ei edes palkata viikon lomien ym. vuoksi. Mun neuvola tädillä on loma just sillä viikolla, kun olis mun seuraava käynti, mutta katottiin aika sit edeltävälle viikolle.

Vierailija
7/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee viikonloppu ja mieskin on päivät kotona =)

Ihan kuin olisi viimeyönä ollut kuumetta..=/ Illalla oli tosi kipeä pää ja sitten yöllä heräsin niin paleli ihan järjettömästi. Seuraavan kerran kun heräsin niin olinkin ihan hiestä märkä. Jospa ei mitään isompaa tautia muodostuisi!

Jee huomenna voi sanoa että ens kuussa on laskettuaika!! =D

Hurjaa että ollaan jo näin lähellä, ja osa vieläkin lähempänä, esim.pikku-milli =)

Vauvalle on nyt pakattu kotiintulovaatteetkin, piti vaan pakata kaksi vaatekertaa, tytölle ja pojalle......Kun mulla ei tosiaan oo mitään sellasia neutraaleja vaatteita jotka menis molemmille, niin päätin ottaa varman päälle =D

Pitää mennä laittamaan tytölle Muumeja...Inhottava ilma ulkona, lunta tulee joten sinnekkään ei tänään jaksa lähteä =/

Kristiina rv 33+2

Vierailija
8/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas herätty seiskalta kun miehen kello soi. No, joko ensi yön tai sitä seuraavan saa nukkua iiiiihan rauhassa kun mies on kavereiden kanssa pilkkikisoissa =D ei vaan vielä tiennyt pääseekö lähtemään sinne tänään vai huomenna. Toisaalta ärsyttää kun taas jää yksin yöksi, mutta eiköhän sitä yhden yön jaksa =) Ja mieskin on kuitenkin ajokuntoisena ja vaan tunnin ajomatkan päässä jos vaikka sattuis jotain tulemaan¿

Typyn ja auroran kanssa treffattiin eilen. Ja mukava olikin nähdä muitakin mammoja. Mitä nyt takapuoli puutui siitä reilun parin tunnin istumisesta =D

Ja sitten eilen illalla oltiin miehen kanssa vielä teatterissa ja syömässä. Oli ihana päästä välillä vähän tuulettumaan.

Br1t, mä en kyllä ainakaan suostu toukokuisista lähtemään mihinkään¿ =) vaikka vauva syntyis koska.

Meillä neuvolaan on kyllä kanssa saanut aina hyvin aikoja. Tosin mä nyt oon kotonakin ollut jo tän pari kuukautta niin on voinut sen ajan ottaa aina mitä on tarjottu.

Kristiina, mä kanssa tässä just mietin tota, että mä voin huomenna sanoa, että laskettu aika on TÄSSÄ kuussa¿ a-pu-va¿

Omaan napaan ei kummia. Paco myllertää edelleen aika paljon. Viime yönä taas heräsin kun supisti kipeästi. Ja se tosiaan jo sattui! Mutta luulenpa, että edelleenkin toi kipu on vielä kaukana siitä mitä se tulee olemaan¿ =D

Hyvää viikonloppua masukkaat!

[color=red]pikku-milli & paco 36+0[/color] ja taas uus viikko alkoi¿

Vierailija
9/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö sujui hyvin nukkuen, ja kai se niin olisi tarkoituskin. Toissa yö meni valvoessa eli syödessä, juodessa, vessassa käydessä, kutoen ja sudokuja täytellen. Touko valvotti liikkeillään ja minua olisi väsyttänyt¿

Mielenkiinnosta kysyn mistä päin Muzzukka on? Meillä kun ruvetaan tekemään jotain;) Minulla hevonen oli kesät vuokralla eli sain viettää koko kesän lomaa siitä. Syksyllä oli taas täysi into ratsastaa ja puuhastaa. Nyt kun taas kevättä kohti mennään alan kaipaamaan heppaa (hevoseton olen ollut yli vuoden), myös lampaita, kanoja ja kaneja tekisi mieli. Ehkäpä hankimme tulevaisuudessa lapselle (ja äitille) ison ponin tai pienen hepan;) Mutta ne kanit voisi olla jo tämän kesän juttuja.

Ja kyllä minäkin toukoisissa pysyn vaikka vauva ei kalenteria syntymähetkellä tarkistaisikaan. En muiden pinojen väkeä tunnekaan, paitsi +30esikot, jonne myös pinoudun.

Pikku-Millillä on jo ihan kivasti viikot kasassa:)

Eiliseen galluppiin: Lelujen määrä yritetään pitää minimissä vauva-vaiheen ajan. Ja muutoinkin kammoksun sellaisia leluja jotka toimivat ¿itsekseen¿. Ennemmin satsaan myöhemmin niihin leluihin joilla joutuu oikeasti leikkimään (ja käyttämään mielikuvitusta). Mobilen olen tilannut vauvan sängyn päälle, senkin paikalliselta puusepältä eli ei toimi pattereilla. Ja videokasetteja ei ole tarkoitus hankkia. Täytyy vain toivoa että sukulaisetkin ymmärtävät nämä asiat.

Uutena galluppina kysyn joko olette päättäneet lapsen kummit? (onkohan tästä ollut jo puhetta?) Meillä on yksi kummi kysytty, hänen miehensä ei kuulu kirkkoon joten mies tulee kummiksi nimellisesti. Yksi kummi pitäisi vielä pyytää, tuskin otamme useampaa.

Lähden uhmaamaan talvista ilmaa ja painun lenkille koirien kanssa.

t. Nasu ja Touko-masu 32+5

Vierailija
10/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on edelleen tylsä ilma...Täällä Vantaalla ei tällä hetkellä sada mitään, mutta kosteutta on ilmassa. Ehkei se ole loppujen lopuksi niin paha, jos sillä saisi nuo lumet sulamaan pois.

Meillä neuvola-aikoja saa hyvin. Nytkin varattiin tällä viikolla 2 vkon päähän ja taas siitä 2 vkon päähän neuvola-lääkäri. Perhevalmennuksen aloitan ensi viikolla ja naistenklinikalle pitäisi varata aika tutustumiseen. Käväisin pinossa jossa pohdittiin neuvolaa kunnallisena vai yksityisenä. Itselläni ei ole pahaa sanottavaa kunnallisesta. Lääkäri on nyt ensi kerralla eri kuin aiemmin, kun vanha jäi juuri äitiyslomalle.

Koko aamun olen ollut supertehokas...Hoitanut astianpesukonetta, pyykkikonetta, imuria ja järjestellyt paikkoja ja papereita. Samalla puhuin puolitoista tuntia työkaverin kanssa puhelimessa...=) Saas nähdä mikä on fiilis kun itsensä töihin rantauttaa.

Mahassa on ollut tänään rauhallisempaa kuin muutamana viime päivänä. Nyt rupee tuntumaan ettei oikeasti pääse kumartelemaan kun sintti ilmeisesti kasvaa ja oikoo itseään suoraksi. Minkähänlainen mötkäle sieltä aikoinaan putkahtaakaan??!!

Hyviä viikonloppuja toivottelen kaikille. Toivottavasti aurinkokin pilkahtaisi!

Dolosa ja sintti 32 tasan

Vierailija
11/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Vastailenpa ensin tuohon lelugalluppiin:

Ostin vauvalle jo ensimmäisen lelun, sellaisen disneyn ison tiikeripehmon, josta saa jumppalelun kiinnittämällä hännän kaarelle ja siihen saa sitten leluja roikkumaan, joita vauva voi katsella ja koitella :) Oli niin ihana monitoimilelu, kun käy myöhemmin sitten ihan pehmolelunakin.

Meillä on leluja PALJON, kun on neljä lasta jotka ovat kaikki saaneet lahjaksi leluja ja muutakin tarpeellista. Itse ostan leluja tosi harkitsevasti ja harvoin, mutta silti leluja on aivan hirveästi..

Vauvaleluista luovuin osasta kesällä ja siihen olen tyytyväinen, jätin siisteimmät ja kestävimmät varastoon eli mm. isoja vauvalegoja ja muutamia muita värikkäitä leluja. Jonkun purulelun varmaan ostan vielä vauvalle, mutta muuta ei kyllä tarvita.

Tänään olo ihan hyvä, perjantaiherkkuja pitäisi jossain vaiheessa mennä ostamaan. Meillä kun on perjantai " karkkipäivä" , joka sitten helposti venyy myös lauantaille..

Br1t: Kiva että tuli lisää selvyyttä tilanteeseen ja vointia seurataan nyt tiheästi :)

Ja kaikille vielä että tietysti sitten kirjoitellaan toukokuisiin kaikki, vaikkei vauvat toukokuussa syntyisikään!

Alfiina+masuvauva 34+4

Vierailija
12/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista neuvola ajoista, meillä maalla kun sama täti hoitaa myös työterveyden, ei aikoja aina välttämättä saa. Onneks olen ollut saikulla ja työajat on olleet sellaiset, että pääsen päivällä. Ongelma on sitten lomat, mulla on ensi viikolla aika ja sen jäleen ei ole tietoa, viimeksi hoitsu vaan sanoi ettei oikein tiedä onko töissä, että mun sitten vaan pitää soittaa, jos vaikka joku terveydenhoitajista kerkeis katsomaan, että se siitä turvallisuuden tunteesta.

Viikonloppuna totesin sellaisen huvittavan jutun, ettei tarvii sitten enää itse leikata varpaankynsiä, kun vasta toukokuussa. Joidenkin asioiden hoitaminen on jo hiukan hankalaa ja vaatii mielikuvitusta, varsinkin esikoisen pyllyn pesu. Miten on muilla?

Noista hankinnoista. Mulla iski kauhee, kaikki " uusiks" vimma, onneks jo laantui. Myin kaikki vanhat vaunut pois, ostin yhdet uudet tilalle ja toiset tuplat, kylläkin käytettynä.

Vaatteita on jo ennestään aika paljon ja aion käyttää niitä sukupuolesta huolimatta. Tietysti jos tyttö tulee, pitää muutama tyttö juttu ostaa, on ne niin ihania.

Sitterin, mobiilin, imetystyynyn ostin käytettynä ja itselleni lappuhaalarit, niitä kun ei tahtonu kaupasta löytyä kuin S kokoja.

Kaks kpl hoitopöytiä, ylä ja ala kertaan. Toinen on käytetty ja toinen simppeli IKEA-malli.

Rahaa en silti edes uskalla laskea, edelleen tekis mieli vaihtaa autoa, kotia......... ja ukkoa ainakin kerran viikossa, pelottavaa.

-kirsi ja asukki 34+6-

Vierailija
13/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikasta kurja ilma jatkuu täällä kaakossakin...

Tulispa aurinko pian esiin ja alkais sulattamaan noita lumia pois! Jotenkin olin kuvitellu että kun äitiysloma koittaa niin tulee kevätkin siinä samalla...

Nukuin tänään ihan ennätyspitkään; melkein kymmeneen! Nyt oon nauttinu omasta rauhasta ja tehny ristikoita ja syöny suklaata. Ens viikolla poika jää päiväkodista pois, joten silloin on oma rauha mennyttä ja täysi tohina päällä koko ajan =)

Onpa Millillä jo hyvin viikkoja kasassa!

Oikeesti ei olis mitenkään ihme jos joku toukoinen tupsahtaisi maailmaan jo parin viikon sisällä. Ei kuitenkaan toivota sitä, koska aina parempi mitä " valmiimpi" vauva on. En oikeesti ymmärrä niitä odottajia ketkä alkaa toivomaan jostain viikolta 34 että syntyispä tää vauva jo! Ennenaikasilla vauvoilla kuitenkin usein on jotain ongelmia esim. syömisessä ja lämmönsäätelyssä. Pidetään vaan kaikki suosiolla vaavat masussa sinne viikolle 38 asti, jookos =)

Hankinnoista ja leluista oli galluppia. Me ollaan saatu oikeestaan kaikki tavarat lainaksi tai lahjaksi.

Käytetyistä ihanista Teutonian vaunuista maksoin 200¿ ja vaatteita oon ostellu kirppiksiltä ja huutonetistä itselleni ja vaavalle ehkä n. 150¿:lla. Isompi autonistuin ostetaan sitten uutena ja ne onkin ihan törkeen kalliita. Mutta siihen haluun satsata.

Leluja on paljon ennestään ja niitä saa myös aina lahjaksi. Yhden söpösen soittorasian ostin kirppikseltä ja muuta en aio itse ostaakaan. Silti leluja kertyy aina liikaa, tulette huomaamaan =)

Mutta nyt syömään ja sitten kirjastoon ettimään jotain kivaa luettavaa!

Iisamaari + vaava 34+6

Vierailija
14/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jes, viikonloppu!

käytiin jo kaupoilla ja saatiin pinnikseen ostettua patja 30¿. vannaa ja siihen jalkoja ei löytyny mut onneks äiti soitti ja sano et ostaa ne kun ovat parhaillaan tuurissa keskisillä. siel puolet halvempi kuin täällä.

nyt puuttuis enää hoitoalusta.

ja kaikkee pientä, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä ym.

joo kyl mäkin oon sitä mieltä et tää sama porukka kokoontuu synty ne lapset sit koska. kuitenkin tunnetaan jo toisemme.

meillä saa neuvola aikoja tosi hyvin, eli oikeestaan tasan kuukauden, sit kahen viikon ja nyt seuraavaksi viikon välein. mut mäkin olen kotona ollu joten mikä aika tahansa käyny.

kummeista...

meil olis mun sisko ja miehen veli virallisina ja sit kaks miehen serkkua epävirallisina. ketään ei olla kyl viel kysytty. aateltiin sit vasta kun vauva on syntyny.

eipä muuta tällä erää, masussa voidaan hyvin ja kaikki muutenkin ok.

meppe81 ja ruoto35rv

Vierailija
15/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on jo melkein viikonloppu. Lumet sulaa täällä ainakin täällä etelässä hurjaa vauhtia ja tulin just rattaiden kanssa kauppareissulta sukat märkinä. Valtavia lätäköitä joka paikassa ja lenkkarit olisi ollut paras vaihtaa kumppareihin ennen lähtöä. Mukavaa, että lumet sulaa!

En muista hehkutinko eilen, mutta tilaamani tuplat toimitettiin eilen ja kokosin ne samantien. Hurjan isot ne on ja painavat, mutta etupyörät on kapeammalla kuin takapyörät, melkein kolmipyörämalli, joten vaikuttavat aika ketteriltä. Se onkin ainoa isompi hankinta, mitä on tehty vauvalle, muuten melkein kaikkea on jo. Olen kyllä hankkinut varoiksi jotain poikien vaatteita, jos sattuukin olemaan poika... Saadaan onneksi kaverilta lainaksi sellainen telakkamallinen turvaistuin. Hermo ei kestä enää vekslata turvavyön kanssa tavallista kaukalomallia. Sitteri olisi myös kiva hankkia, mutta sen ehtii sitten kesälläkin vasta.

Tuli uutena nimivaihtoehtona mieleen Maisa. Mitäs sanotte? Se on musta aika reipas nimi ja sopisi isosiskolle pariksi, kun esikoinen on Elli. No on tässä vielä pari kuukautta aikaa miettiä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua ja voikaahan paksusti!

Elli 31+2

Vierailija
16/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuh..ne viimeset viikot vaikuttaa aika paljon. mun eka syntyi rv 39+4 ja toka rv 38+4 (oikeesti rv 38+3 mut kätilö oli kirjoittanu väärin) ja esikoinen oli paljon " valmiimpi" vaikka tokalla oli ihan kivasti kokoo (3560 g) niin oli tosi " löysempi" ja huomas et oli eka valmiimpi. näin paljon ne viimeset viikot tekee.

nyt pukee lapet, ovat menossa isälleen ja sit kauppaan. katellaan myöhemmin lisää..

my_selene ja neiti rv 31+4

Vierailija
17/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppeihin vastauksia¿

Leluja ei olla itse ostettu mitään, mutta ollaan saatu sellainen leikkimatto jossa on se kaari. Lisäksi on yksi soittorasia (tai siis sellainen härdelli mistä vedetään narusta), ihaa-pehmolelu ja joku helistimen tyyppinen.

Kummit meillä on valittuna ja ollaan heiltä siis kysyttykin. Yksi kaveripariskunta pyydettiin kummeiksi.

Mies sitten pääsi tänään lähtemään pilkkireisuunsa ja tulee huomenna kotiin. Mä ajattelin olla tekemättä mitään =D

Päivällä kävin anoppikokelaan kanssa ostoksilla kun halusi välttämättä lähteä ostamaan meille pinnasänkyyn patjaa. Osteli sitten jos jonkinlaista tavaraa muutenkin tuttipullosta harsoihin ja pieniin vaatteisiin¿ Toi meille myös miehen vanhan kastemekon. Ihana mekko olikin kun ei ollut perinteinen valkoinen vaan pellavasta tehty yksinkertainen mekko.

Vierailija
18/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kertaa vuosiin nukuin syntymäpäivän aamuna siihen asti, että väki tuli laulamaan " Paljon onnea vaan..." Jo 38 lasissa, taidan olla vähän vanha...

Lapsilla on eka päiväkotiviikko mennyt mukavasti. Paljoa en ole ehtinyt levähdellä, kun on ollut lääkärikäyntejä isompien kanssa, mutta onpahan ollut hoitopaikka tiedossa keikkojen ajaksi.

Maanantaina kävin yhden kanssa poskiluunmurtuman jälkikontrollissa - se ei sitten kuulemma ollutkaan murtuma, vaan poskiontelontulehdus. Tiistaina kävin kolmen kanssa korvatulehduksen jälkitarkastulsessa ja eilen yhden kanssa astmapolilla. Onneksi ensi viikolla on vain neuvola.

Pari hankintaa vain on tullut tehtyä tätä uutta vaavia varten. On tuota kamaa jostain kumman syystä kertynyt ja vaatteita sekä tytölle että pojalle.

Pinnasängyn tilasin, 108 ¿. Vanha pysyy kasassa vyön avulla ;)

Sateenvarjorattaat ostin kauan sitten kirpparilta 30 ¿

Nyt on kiire taas pois koneelta...Sori, jos jäi kirj. virheitä

peik 32+5

Vierailija
19/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on syöty ja juotu ja kämppä tyhjä (mies lähti asioille ja kissat nukkuu ja lapset lähti siis isälleen) joten nyt on aika vastailla. jos vielä muistais mistä täällä on keskusteltu.

Peikille hirmuisesti ONNEA! mullakin oli synttärit, no, kohta neljä viikkoa sitten. tuli 22 v mittariin. jep, olen ehtiny paljon..

Nauvolasta..meiän neuvolaan on helppoo saada aikaa onneks. minäkin kotona joten mulle sopii mikä aika tahansa. niin ja neuvolaan on matkaa alle 1 km joten sinne on myös helppo mennä. =)

omaa ( . ) hirveesti tää masu on taas kasvanu parin päivän sisällä kun yhtäkkiä on housut menny vähän liian pieneks ja jouduin NYT ottaa pois mun napakoruu. alkoi punottaa ja kiristää ja sattui ihan hirveesti yhtäkkiä. tosi tiukka oli nahka ja otin sen sit pois. joko neiti kasvaa tällä hetkellä paljon tai sit on vaihtanu asentoo niin et vatsanahka repee. vielä ei oo tullu raskausarpia, tosin edellisistä raskauksista on muutama. täällä hengaillaan muuten vieläkin poikittain. ei mulla mitään stressiä asiasta kun olo ihan hyvä kun on tilaa hengittää ja kusel ei tarvii juosta koko ajan. mut kylkiluut ovat hieman kipeet ja masu tosi tiukka.

nyt lepäämään..voikaa hyvin!

my_selene ja neitinen rv 31+4

Vierailija
20/26 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tullu lappu postiin, että äitiyspakkaus on tullu. Veikkaan vaan, että se ei mahdu ton meijän kakkosauton konttiin ja mun autohan on edelleen pois pelistä... Ihana päästä taas hipelöimään niitä vaatteita. Toivottavasti olis vanha pakkaus, tykkäsin niistä sisävaatteista enemmän ja vanhassa tais olla enemmän bodyjä ja potkareita tai isompia kokoja tai jotain... Haalarilla ei oo mitään väliä, kun meillä niitä on käytetty oikeestaan pelkästään nukkupukuina vaunuissa.

Neuvolasta. Me varataan aina neuvolakäynnillä jo seuraava neuvola-aika valmiiks. Ei tarvii soitella ollenkaan. Täti varaa mulle vielä yleensä tupla-ajan :D Suurin osa ajasta siellä menee pelkkään rupatteluun. On tosi mukava tätsy onneks neuvolassa ja sama täti lastenneuvolassakin. Eli yleensä saan aina sen ajan mitä toivon.

Kummien kanssa meillä on pienoinen ongelma. Ukolla on yks sisko ja se on jo kakkosen kummina. Muutenkaan ei pidä mitään yhteyttä ja käy synttäreilläkin vaan jos äitinsä sen tänne rahaa. Eli sukulaiset on pois pelistä. Mun sisarukset taas on niin nuoria, että ei voi olla kummeina (12v, 10v ja 9v) Muutenkin pieni suku. Kuopuksella on sama sylikummi kun mulla itelläni :) Ei mikään mummoikänen kuitenkaan, reilu 40v. Täytyy siis kattoa mitä tälle keksii.

Tänään oli muuten kyllä aika mielenkiintonen päivä. Käytiin kylässä kaverilla. Heillä on kanssa 2v kuopus ja nää kaks pikkusankaria on keskenään aika tapaturma-altis yhdistelmä! Niinpä tuo neitokainen tippu keittiön pöydältä. Se kun ei kotona sinne kiipeä. Nyt on otsassa semmonen sarvi, että olin satavarma, että sai aivotäräyksen. Ja kiva yrittää tuolla loskassa työntää rattaita... Täällä kun ei vieläkään katuja oo aurattu. Mutta se on kevät kun lunta sulattaa :D Se tulee ehkä sittenkin :)

Nyt laittamaan lapsille kuivaa päälle ja kauppaan, jahka ukko tulee töistä.

Nalluri ja ötökkä 32+6