Ihastuksen kertominen varatulle henkilölle
Mitä mieltä olette ihmisestä joka kertoo tunteistaan varattua henkilöä kohtaan?
Kommentit (63)
Itsellä on ollut tällainen tilanne, että mieheni naispuolinen kaveri on kertonut olevansa ihastunut tähän vaikka tietää että hän on varattu. Haluaisin uskoa että se on vaan joku tunnustus jonka ei ole tarkoitus johtaa mihinkään mutta en vaan jotenkin pysty luottamaan tähän kaveriin...
Itsekin olen tähän syyllistynyt. Koin ehkä olevani rehellinen ja avoin, mutta näin jälkikäteen ajatellen olin vain täysi mulkku.
Kertoo ihmisestä paljon. Narsisti, joka ei ota muita huomioon.
Varatulle ei kerrota tuollaisia asioita vaan ne pidetään vain omana tietona. Ihastumiselle ei voi mitään, mutta sille voi, mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Varatulle ei kerrota tuollaisia asioita vaan ne pidetään vain omana tietona. Ihastumiselle ei voi mitään, mutta sille voi, mitä tekee.
Mikä sinä olet sanomaan mitä saa tehdä?
Olen varattu ja itse tykkäisin jos kerrottaisiin että minuun joku on ihastunut.
-Samoin jos joku nainen olisi mieheeni ihastunut niin ok kertoa se.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette ihmisestä joka kertoo tunteistaan varattua henkilöä kohtaan?
Tottakai saa olla tunteita ihmisiä kohtaan, vaikka varattu olisikin.
Itse ilahtuisin. Ei kenellekään ulkopuoliselle kuulu suhteeni tila tai onni. Tuo on sen ihmisen omaa asiaa ja tottakai se on ok kertoa.
Epäilen että yksikään nainen ei suuttuisi jos joku kehuu.
Minulle vasta keväällä työkaveri viestillä varovasti paljasti, että ajatteli minua ja se oli aivan ihana viesti. Pieni suukottelu bileissä meillä oli ollut muutama viikko aikaisemmin, mutta töissä ei koskaan mitään vihjailua mihinkään suuntaan. Yli vuoden ajan olin jo ollut ihastunut, vaikka olin naimisissa. Avioliitto huono ja nyt ero menossa. Olen rakastunut. Tämä mies on tosi kiltti ja ikääkin reilusti jo. Koskaan ei varmaan olisi viestiä laittanut ellei sitä yhteistä bileiltaa ja suutelua olisi ollut. Onni kävi kyllä.
Riippuu ehkä siitä, miten suuri/pitkäkestoinen ihastus on. Mutta tunteet ovat niin mieletön asia, että jos johonkin henkilöön tuntee voimalla niin miksi sitä ei kertoisi.
Niin kuin sanottu, en usko että kukaan pahastuisi kuultuaan toisen tunteista, vaikka varattu olisikin. Se ei ehkä johda mihinkään, mutta voi tehdä toisen ihmisen erittäin onnelliseksi.
Työkaveri kertoi. Se johti monivuotiseen piinaan, kunnes lopulta hän ymmärsi vaihtaa työpaikkaa. Olin ensin tosi hämmästynyt ja otettu. Koska luulin eläväni poikkeuksellisen onnellisessa avioliitossa, kerroin miehelleni, että tämmöinen hassu juttu sattui työpaikan bileissä. Tästä seurasi, että mies pani luukut kiinni, lopetti kaikki hellyydenosoitukset ja ehdotti noin kuukauden kuluttua tästä avioeroa.
Sain vaivoin estettyä miestäni muuttamasta pois kotoa. Suhteemme oli kuitenkin täysin jäissä. Aloin miettiä, että mitä jos työkaverissa sittenkin olisi jotakin taikaa. Meni muutama kuukausi, ja olin häneen jo täysin ihastunut. Lähestyin häntä, mutta hän oli tällä välin jo rakastunut toiseen.
Jääkausi avioliitossani kesti yli kaksi vuotta. Tänä aikana minä ja työkaveri tarkistelimme vuorotellen noin puolen vuoden välein, oltaisiinko vai ei. Joka kerta toinen sanoi että jos ei sittenkään. Sitten aviomies alkoi unohtaa sen, mikä hänellä nyt sitten olikin (en tosiaan tiedä) ja suhteemme alkoi taas parantua. Työkaverin kanssa panin toimeen täyden radiohiljaisuuden.
Siltikin oli koko ajan vähän vaikeaa, kunnes työkaveri päätti vaihtaa työpaikkaa.
En suosittele kenellekään avautumista ihastumisista työkaverille.
Ihailen! Peukut pystyyn että natsaa!! ;)
Minulle kertoi työkaveri ihastuksestaan. Se oli minusta äärimmäisen kiusallista ja tukalaa. Kerroin olevani toki imarreltu jos 9v nuorempi kokee noin, mutta että olen ihan tyytyväinen avioliitossani. Se meni loppujen lopuksi ihan hyvin, pystytään edelleen työskentelemään ihsn luontevasti yhdessä
Täällä eletään vain kerran, joten kaikesta maan ja taivaan välillä pitäisi voida puhua. Ihastuminen on luonnollista.
Tiedän tapauksen jossa mies näytti varatulle naiselle kuvan mulkustaan ja nainen erosi entisestään sen jälkeen.
Kerran sen voi sanoa, jos on ihan pakko, mutta jos ei tule vastakaikua, mitään perässäroikkumista ja ruikuttamista ei pidä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä eletään vain kerran, joten kaikesta maan ja taivaan välillä pitäisi voida puhua. Ihastuminen on luonnollista.
Tuolla tavalla voi perustella mitä tahansa. Ihastuminen on kyllä yhtä luonnollista kuin korvien kaivaminen, rään syöminen ja vessassa suoritettavat toiminnot, muttei niistäkään tarvitse muille yksityiskohtaisesti avautua.
Ihastuminen on tunne, ja tunteiden pysyvin ominaisuus on, että ne menevät ohi. Pelkästään tunteiden varassa voi toimia, muttei kannata. Jos ihastuksen kohde on varattu, ihastuksesta kertominen voi aiheuttaa tälle paljon kärsimystä. Sitäkö todella haluat?
Jos on kyseessä pikkuihastus niin en näe syytä kertoa. Jos taas kyseessä on todella voimakkaat elämää suuremmat tunteet jotka eivät lähde pois millään vaikka välttelee kohdetta ja aikaa kuluu. Ehkä asia on silloin hyväksyttyä käydä läpi.
Ä.L.Ä.
Ihastumisia tulee ja menee. Jos nyt menet tunnustamaan, se voi pahimmillaan tuhota urakehityksesi firmassa. Nauti tunteesta niin kauan kuin se kestää, se menee kyllä ohi. Ja voit jatkaa töitäsi kuten ennenkin ilman noloja kohtaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla voi perustella mitä tahansa. Ihastuminen on kyllä yhtä luonnollista kuin korvien kaivaminen, rään syöminen ja vessassa suoritettavat toiminnot, muttei niistäkään tarvitse muille yksityiskohtaisesti avautua.
Ihastuminen on tunne, ja tunteiden pysyvin ominaisuus on, että ne menevät ohi. Pelkästään tunteiden varassa voi toimia, muttei kannata. Jos ihastuksen kohde on varattu, ihastuksesta kertominen voi aiheuttaa tälle paljon kärsimystä. Sitäkö todella haluat?
Mitähän kärsimystä se aiheuttaa? Et sinä ole vastuussa toisen tunteista eikä sinun tarvitse sääliä henkilöä joka on sinuun yksipuolisesti ihastunut. Tätä kai tarkoitit kärsimyksellä? Jos joku tunnustaa ihastuneensa minuun niin saatan ajatella että "oho, vai niinkö", mutta ei se minun elämääni mitenkään vaikuta.
Sitä että henkilö yrittää epätoivoisesti saada ihastuksensa itselleen , yrittää muuttaa tilannetta. Näköjään erittäin kova ihastus jos on P.a.k.k.o kertoa varatulle henkilölle tällasta.