IS: Nicoja ja Janicoita kastetaan Itä-Helsingin ongelmalähiöissä
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että noilla Nicoilla ja Jessicoilla on jo niin huono maine että kukaan ei oikeasti laita niitä enää nimeksi. Olin ilmeisesti väärässä.
Joo, minäkin luulin. Nico, Janica ja jessica on jo ihan yleinen vitsi, ei uskoisi että niitä enää annetaan. Mutta Elias on minusta kyllä kiva ja aika perinteinenkin nimi, miksi sekin on tuossa lähiölistassa?
Siksi koska Elias sekä Eelis on lähiönimiä. En ymmärrä noiden nimien suosiota.
Nimihaukkujat on kyllä jääneet henkisesti jonnekin yläasteikäisen koulukiusaajan tasolle. Keneköhän syy se on, että nämä tietyt nimet on jo ihan "vitsejä"? Tosi hauskaa varmaan niiden nimien kantajien mielestä...
Tällaiset "uutiset" kertovat kyllä ihan tarpeeksi meidän maamme todellisesta tilanteesta. :( K*sessa ollaan.
Itse annan ainakin lapselleni nimen Jessica. Yksi kauneimmista nimestä minkä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos haluaa hienostella niin on valittava noista varakkaimpien nimistä? Okei.
Mietin ihan samaa. Mistä vetoa, että "varakkaat" nimet, kuten Alexander ja Vincent tulevat pian Nicojen ja Jadessojen tilalle.
"Lapset leimataan heti syntymästään yhyy miettikää. Onks oikein?"
Älkää antako niitä retardinimiä, niin ei leimata! Jos joku nyt miettii sitä paljon puhuttuaa jannicaa lehtolapsensa nimeksi, niin älä annakkaan sitä. Anna vaikka janika, niin ongelma on ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako niitä retardinimiä, niin ei leimata! Jos joku nyt miettii sitä paljon puhuttuaa jannicaa lehtolapsensa nimeksi, niin älä annakkaan sitä. Anna vaikka janika, niin ongelma on ratkaistu.
Se vaan, että se Jannica-lapsi itse on useimmiten täysin syytön omaan nimeensä. Älä kosta lapselle sitä, ettet pidä hänen vanhempiensa nimimausta.
T. Elina
Tällä hetkellä tarhat taitaa olla täynnä Ainoja, Elsoja, Elloja, Onneja ja Väinöjä. Ihan samalla tavalla nämä ovat niitä muotinimiä, kuin joskus 90-luvulla Jessicat ja Nicot, vaikka tyyli on täysin eri.
Itse tykkään luontonimistä, olen J-alkuinen, kouluttamaton ja kieltämättä hiukan white trash. Nimeni on aina rumimpien ja inhotuimpien listalla, vaikka se on oikeastaan aika tavallinen ja vaatimaton, niin kuin minäkin, sattui vain olemaan suosittu silloin joskus.
Jutussa puhuttiin nimen antamisesta, mutta ei kasteesta mitään. Mistä sä ap tiedät, että ne Nicot ja Janicat on kastettu? Otsikkosi perusteella voisi luulla, että siellä nyt Nicot ja Janicat joukolla ryntäävät kasteelle, mutta linkittämäsi juttu puhui jostain ihan muusta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä tarhat taitaa olla täynnä Ainoja, Elsoja, Elloja, Onneja ja Väinöjä. Ihan samalla tavalla nämä ovat niitä muotinimiä, kuin joskus 90-luvulla Jessicat ja Nicot, vaikka tyyli on täysin eri.
Itse tykkään luontonimistä, olen J-alkuinen, kouluttamaton ja kieltämättä hiukan white trash. Nimeni on aina rumimpien ja inhotuimpien listalla, vaikka se on oikeastaan aika tavallinen ja vaatimaton, niin kuin minäkin, sattui vain olemaan suosittu silloin joskus.
Janni? Janna? Jonna? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan, että se Jannica-lapsi itse on useimmiten täysin syytön omaan nimeensä. Älä kosta lapselle sitä, ettet pidä hänen vanhempiensa nimimausta.
T. Elina
Jannica toistaa sitä Yessica-äitinsä ja Miro/Ahmed-isänsä tarinaa joka tapauksessa erittäin auurella todennäköisyydellä. Ei tule olemaan uusi nobelisti. Vaan 25-vuotiaana kontulalainen viiden lapsen yh, jolla lapsia ainakin neljälle isälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janni? Janna? Jonna? :)
Samaa lajia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että noilla Nicoilla ja Jessicoilla on jo niin huono maine että kukaan ei oikeasti laita niitä enää nimeksi. Olin ilmeisesti väärässä.
Joo, minäkin luulin. Nico, Janica ja jessica on jo ihan yleinen vitsi, ei uskoisi että niitä enää annetaan. Mutta Elias on minusta kyllä kiva ja aika perinteinenkin nimi, miksi sekin on tuossa lähiölistassa?
Siksi koska Elias sekä Eelis on lähiönimiä. .
😢 T. Elias Lönnrot
Luin tuossa iltiksestä kuinka ei ulkomailla osata lausua suomalaisia nimiä. Hohhoijaa, kun edes suomessa ensin onnistuisi. Mulla on ihan perisuomalainen, tavallinen nimi, koko väestön keskuudessa iltiksen mukaan suunnilleen kymmenen suosituimman naisen nimen joukossa. Mutta kun mä saan aina selittää uudestaan ja uudestaan, mä oon Tarja, Arja, Maria, Marjo, Mari, Maija jne ja yksikään noista ei ole mun nimi. Mitenhän vaikeeta ois jos ois oikeesti joku ei-suomalainen nimi, vai ymmärrettäiskö se sit helpommin nykyään?
Mut noista muista nimistä. Lumi tarkoittaa espanjaksi maksullista naista (tämän tiedän varmasti olevan fakta) ja Marika (marica) espanjaksi miestä joka pitää miehistä (näin olen kuullut, ihan varma en ole asiasta)
Meidän seiskaluokkalaisen tuttavapiiristä juo ja polttaa kaikki joilla perinteinen lähiönimi, esim. Joanna, Janica jne. Kai siinä perää on, en tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Eli pitää antaa sellainen nimi, joka ei kiinnitä retardien huomiota? Nyt on siis nämä tietyt nimet, mitä pitää välttää, selvä. Mutta mistä me tiedetään mitkä nimet on vaikka 10 vuoden päästä retardien inhokkilistalla, ettei lasta silloin leimata?
Vähemmän on Kalle, Pekka, Jussi, Pirkko, Raija, Seija, Leena jne
Isabellaa, Oliviaa ja Stellaa löytyy kyllä ihan kaikista sosiaaliluokista. Ja Rasmusta ja Eliasta myös..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitää antaa sellainen nimi, joka ei kiinnitä retardien huomiota? Nyt on siis nämä tietyt nimet, mitä pitää välttää, selvä. Mutta mistä me tiedetään mitkä nimet on vaikka 10 vuoden päästä retardien inhokkilistalla, ettei lasta silloin leimata?
Kyllä ne oli ihan ne samat Karoliina Moilaset ja Jennijassica Römppäset jo 80-luvulla noloja.
No kerro sitten mistä nämä postinumeron-alueiden etunimitilastot on saatavilla.