Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Nicoja ja Janicoita kastetaan Itä-Helsingin ongelmalähiöissä

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt ihminen ei nimittele ketään roskaksi, ymmärtää, ettei Suomessa ole white trashia vaan juntteja, osaa katsoa ihmisten ''taakse'' ja nähdä tilanteen kokonaisuudessaan. 

Vierailija
42/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos haluaa hienostella niin on valittava noista varakkaimpien nimistä? Okei. 

Kiitos AV:n, tulevat lähiönimet ovat Carl-Johan ja Cecilia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti täällä pyörii näin typerää porukkaa? Ette siis ymmärrä, että jotkut tuohtuvat siitä, että lapsi leimataan käytännössä luuseriksi heti kasteessa? Pidätte roskana esimerkiksi vakavasti sairastuneen ihmisen lapsia? Voi luoja, toivottavasti kasvatte aikuisiksi pian.

Vierailija
44/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps. Ja minua pilkattiin täällä kun olin antanut suvussani kulkevan suomalaisessa kaleterissa olevan raamatusta peräisin olevan nimen Ester.

Sanottiin että se on white trash -nimi. Oikeasti näyttää olevan tuota ylintä kastia listassa.

Minua aina huvittaa, kun taloyhtiön pesulan pesukoneet on merkiltään Esteri. Ilmeisesti pesuvettä niihin tulee ihan riittävästi...

Vierailija
45/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Jo on juttu taas...

Vierailija
46/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps. Ja minua pilkattiin täällä kun olin antanut suvussani kulkevan suomalaisessa kaleterissa olevan raamatusta peräisin olevan nimen Ester.

Sanottiin että se on white trash -nimi. Oikeasti näyttää olevan tuota ylintä kastia listassa.

Minua aina huvittaa, kun taloyhtiön pesulan pesukoneet on merkiltään Esteri. Ilmeisesti pesuvettä niihin tulee ihan riittävästi...

Ja kuuluu minulle miten? Eri nimi.

Vierailija
47/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs meni wt-mammoilla tunteisiiiiiiiiiin :D

Bourdieun mukaan ihmiset pyrkivät erottautumaan lähimmästä alemmasta yhteiskuntaluokasta. WT-sanan käyttö kertoo, ettei nimittelijä ole kovin kaukana moittimistaan ihmisistä. Jos itsellä on asiat kunnossa, ehtii ajatella myös toisenlaisten ihmisten etua.

Vierailija
48/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä paikka koskaan ole älyllään loistanut, sen verran kauan olen minäkin täällä ollut. 

Vierailija
49/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuminen täällä on ehkä halpaa, mutta ei se kyllä laadukasta ole. Sen näkee esimerkiksi tällä palstalla. Aikuiset ihmiset ovat kuin keskenkasvuisia kakaroita, älykkyydestä ei tietoakaan. :( Ja silti jokainen on vähintään filosofian tohtori.

50/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli monenkin teidän mielestä lapsi on vähän hienompi ihminen, jos hän sattuu syntymään varakkaaseen perheeseen?

Vierailija
51/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rankka veto pistää tän hetken (lähes?) suosituin poikien nimi Elias lähiönimeksi. :D

Tuota kansainvälistä nimeä annetaan kaikissa tulo- ja sosiaaliluokissa. Elias Lönnrotinkin kaikki tietävät historiasta.

Vierailija
52/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että noilla Nicoilla ja Jessicoilla on jo niin huono maine että kukaan ei oikeasti laita niitä enää nimeksi. Olin ilmeisesti väärässä.

Joo, minäkin luulin. Nico, Janica ja jessica on jo ihan yleinen vitsi, ei uskoisi että niitä enää annetaan. Mutta Elias on minusta kyllä kiva ja aika perinteinenkin nimi, miksi sekin on tuossa lähiölistassa?

53/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Eli monenkin teidän mielestä lapsi on vähän hienompi ihminen, jos hän sattuu syntymään varakkaaseen perheeseen?

Kyse on siitä että junttien lapsista yleensä tulee juntteja. Meillä miehen suku on ehtaa white trashia. Hän on ai oa sieltä ylös noussut, sisarensa täysin roskasakkia, vaikka koulutukseenmin olisi ollut mahdollisuus. Mies pääsi pois heti koulun jälkeen ja sitä ennen hänellä oli fiksu kaveriporukka ja muutama fiksu opettaja.

Mitä tää wt nyt tarkoittaa sun kohdalla? Onko heidän lapsilla siis liian hienot nimet alhaiselle arvolleen?

Vierailija
54/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuolla myös kerrottiin että lähiöissä lapsille on annettu kansainvälisiä nimiä, joitten innoittajana on ollut yksi toinen uskonto. nimiä en ala tähän laittamaan, kun kyseiset nimet on tällä palstalla kiellettyjä.

Syy ei ole massakääntymiset tai maahanmuuttajavanhempien lapsiluku. Suomalaisilla nyt vaan on poikkeuksellisen paljon erilaisia nimiä, kun taas monissa maissa kierrätetään vain muutamaa perinnenimeä. Samasta syystä Suomen yleisin nimi on Thi Nguyen, vaikka sen nimisiä on alle 0.0001 % Suomen väestöstä.

Vierailija
55/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee vähän paha mieli näistä jutuista, vaikka aihe sinänsä kiinnostaa.

T: ysärillä syntynyt J-niminen, joka on siis nimensä vuoksi kevytkenkäinen, valkoinen roska.

Joka vuosikymmenellä on muutama nimi jotka saavat jonkin ikävän piilomerkityksen. Esim. Jorma ja Yrjö olivat aikanaan vain nimiä muiden joukossa. 2000-luvun alussa liisat ja lasset saivat kärsiä, nykyään ne on jo ihan neutraaleita. Jokin aika sitten Helmi oli monen mielestä mummonimi, nyt sen nimisiä pikkutyttöjä on paljon. Kohta nauretaan taas jollekin muulle, 20 vuoden päästä Jorma saattaa olla uusi lasten hittinimi. Ei pidä ottaa liian vakavasti.

Vierailija
56/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näillä perhakoilla on AINA yhdistelmänimi? Siis kuunteleeko joku tosissaan yhdistelmänimisen tunteellisen akan jorinoita?

Vierailija
57/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu, tulotasoltani ylempään keskiluokkaan kuuluva punavihreä, jonka lapsella on alaluokkainen lähiönimi.

Ikävää, että tällaisia "uutisia" julkaistaan nykyään yhä enenevässä määrin, näillä vain vahvistetaan yhteiskunnan jakautumista.

Vierailija
58/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa tän kaltaiset uutiset. :( Ihan kamalaa, että jaotellaan jo vauvat niin, että on ne ylempiluokkaiset ja arvokkaammat, paremmat akateemisten vauvat ja sitten ne turhat, köyhät ja vähemmän arvokkaat duunareiden vauvat. Hyi. Ei tämä maa ole lainkaan sivistynyt.

Vierailija
59/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että noilla Nicoilla ja Jessicoilla on jo niin huono maine että kukaan ei oikeasti laita niitä enää nimeksi. Olin ilmeisesti väärässä.

Joo, minäkin luulin. Nico, Janica ja jessica on jo ihan yleinen vitsi, ei uskoisi että niitä enää annetaan. Mutta Elias on minusta kyllä kiva ja aika perinteinenkin nimi, miksi sekin on tuossa lähiölistassa?

Elias on valunut keskiluokasta lähiöihin. Kohta siellä on Urhoja ja Miinoja.

Vierailija
60/151 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen Rasmus on viimeisen seitsemän vuoden aikana saanut 2202 henkilöä. Yhteensä Rasmuksia on koko maassa elossa alle 8473.

Nimen Elias on viimeisen seitsemän vuoden aikana saanut 7477 henkilöä. Yhteensä heitä on 29929 kappaletta.

Väestörekisteri ei erottele, monesko etunimi on kyseessä joten luvuissa on mukana myös toiset ja kolmannet etunimet.

Nimen Nico on viimeisen seitsemän vuoden aikana saanut vain 337 henkilöä ja heitä on yhteensä vain 3297. Suomalaisia tunnettuja Nicoja on Saksassa syntynyt Nico Rosberg ja tamperelainen salibandyn pelaaja Nico Salo.

Nimen Janica on viim. seitsemän vuoden aikana saanut 90 henkilöä. Vuosien 80-99 aikana nimeä annettiin eniten: Silloinkin vain 850 sai tuon nimen. Yhteensä heitä on vaivaiset 1233 kappaletta. Yksi heistä on alunperin Kontulasta oleva espoolainen keittiötyöntekijä joka voitti 60 000 euroa Haluatko Miljonääriksi? - tietokilpailussa. Janica Mäkelä on Forssan Salamaa edustava juoksija, koulutukseltaan filosofian maisteri.

Esim. Sofia nimen on saanut nyt yhteensä 91221 henkilöä.

Sisuja on 21275 kappaletta.

Lähde: Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelu

Itä-Helsingin Kontulassa asuu Wikipedian mukaan 13 000 henkilöä ja lähi-alueet mukaan luettuna 28 300 henkilöä. Se on yksi pääkaupunkiseudun ja Suomen suurimpia lähiöitä.

Kalliossa 19 363 henkilöä.

Punavuori 9000 asukasta.

Paloheinä 5905 asukasta 1.1.2015 mennessä.

Helsingissä asuu 636 576 asukasta. Näistä 133 000 tuhatta asuu Itä-Helsingissä. Alue on vasemmistopuolueiden suurinta kannatusaluetta.

Suomen väkiluku on 5 505 575 henkilöä huhtikuun lopussa 2017.

Kun näitä lukuja tarkastelee, alkaa tuo lehtijuttu tuntua typerältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän