Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset kenelle kuukuppi EI SOVI. Kertokaa omat tarinanne.

naikkonen
05.07.2017 |

ELi kovasti ihmiset kehuvat tätä ja uskonkin että kun sen vaan oppii käyttämään niin se on parasta mitä ikinä on naiselle keksitty. Itse en vaan ole vielä uskaltanut kokeilla, ja ollaan nyt viimisen päälle negatiivisia ja kertokaa omat tarinanne siitä miksi kuppi ei teille sopinut, tietenkin jos olet sellaista kokeillut.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin alottaja kirjoitti:

Pin kirjoitti:

No siis, kokeilin parikin kertaa ja lopputulos: Vedin ja vedin, ei irronnut. Lopuksi jouduin kaivamaan sen sormilla kivuliaasti reunoista pidellen (siitä paksummasta kohdasta) ja ainakaan mun alapää ei anna niin paljoa periksi niin jouduin liiskaamaan sitä härpäkettä eli aijjaiiii... :D kauhealla alipaineella se vetely tuntui ku koko kohtu olisi mukana imussa ja viimein sen sain sieltä revittyä. Veret oli käsillä, lattialla, housuilla ja seinillä. Ei kiitos enää ikinä 😂😂:D

Paikallaan ollessa se ei kyllä mulla tuntunut ollenkaan, ainoa plussa..

Itselläni kans tulee kauhukuvia että pitäisi kiireessä yleisessä vessassa tehdä tyhjennysoperaatio ja sitten vain jos se kestää ja kestää että sen saa ulos... Sitten jos vielä verta läikkyy joka puolelle. HUH... Eihän niin käy jos osaa homman, mutta. Tampoonin saa vaihdettua tarvittaessa minuutissa!

Silti kiehtoisi ihan hirveesti ajatus että voisi olla tilanteissa että ei tartte miettiä tampoonin narun näkymistä haarovälistä ;D

Sen voi mytätä häppäreiden väliin ->ei näy edes alasti.

Vierailija
22/110 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vuotoa tulee täälläkin eli pahimmillaan se täysi kuppi 30 ml kahdessa tunnissa. Kipuihin menee ibuprofeenia 800 mg 3-4 krt päivässä. Itselleni sopisi vähän isompikin kuppi, mutta niitä ei ole markkinoilla (ei ainakaan viimeksi, kun kupin päivitin). Voisivat myös kaikki kohokuviot ja -tekstit poistaa kupista hygieniasyistä.

Muistan, että alussa oli jotain ohivuoto-ongelmia kupin kanssa, mutta ei enää pitkään aikaan ole tarvinnut miettiä kupin toimivuutta, kun tietää miten usein kuppia täytyy tyhjentää minäkin päivänä. Joskus saattaa tulla haamuvuotoa jos kupin ollessa poissa on vuotanut vähän ja laittanut kupin paikoilleen siivoamatta seinämiä, niin tuleehan se vuoto sieltä sitten pois. 

Isommalla hädällä käydessä kannattaa kuppi poistaa ensin.

Ja on kupin tyhjentäminen onnistunut avuaarittomissakin vessoissa ihan paperilla. 

t. 13 v kokemusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hyvin lyhyt väylä eikä vissiin suorakaan, joten alkuun oli hankalaa kunnes tajusin, että mun pitää asetusvaiheessa työntää hieman takakenoon ja oikeasti jättää aika alas.. Muuten saattoi osua jotenkin kohdunsuulle ja sitten kyllä sattuu. Kun tekniikan oppii niin on maailman paras vekotin, saa nukkua yönsä rauhassa ym, paitsi tietty niagara-tyypit ei saa. Oikealla, itselle sopivalla tekniikalla se napsahtaa auki kuin omalle paikalleen heti luun kupeeseen. Tappi kantsii leikata melkein kokonaan pois, ostin muutenkin lunetelta sen pienemmän mallin vaikka oon synnyttäny kolme lasta alateitse.

Vierailija
24/110 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käyttämään, menkkapäivinä kaikki sisään laitettava laukaisee jumalattomat krampit. En siis pysty käyttämään tamponejakaan.

Vierailija
25/110 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän kynnet tee viiltoja emättimeen, kun siellä touhuatte kuukupin kanssa. Siis työnnätte kaksi sormea sisään ja siellä litistätte ja pyöritätte.

Vierailija
26/110 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kuppia vuosikaudet. Tulin raskaansi, synnytin, repesin. Enää ei kupin käyttö onnistu, sattuu! Ja tuntuu siltä, että se roikkuu liian alhaalla, pitäisi olla lyhyempi kuppi. Tamponinkin kanssa on niin ja näin. Gynen mukaan kaikki on normaalia.

Vierailija
27/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä se materiaali (luneten pienempi) oli liian jäykkää, mun heikoilla sormivoimilla sitä ei puristeltu kasaan ollenkaan. Se oli vielä vähän liian iso. Tällä yhistelmällä se sit räpsähti poisottaessa apposen auki siinä emättimen suulla. Sattu niin maan p*r**leesti!

Vierailija
28/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kokeile kuukuppia tai irtoripsiä.  Kuukuppi roikuttaa ja rypyttää pidemmän päälle vaginaa ihan varmasti ja olenhan nähnyt kuinka irtoripsiä käyttävillä on rumat rypyt silmän ulkosyrjällä ja turpeat yläluomet. Itse tottuvat noihin ja eivät ehkä heti huomaa!

Kestositeet ovat parhaita!

Vierailija
29/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi ei. Kahdella erimerkkisellä kupilla olen kokeillut ja harjoitellut. Kuppi vaan tuntuu ja painaa. Ihan kuin jäisi liian alas. No, nykyään mulla on mirena, eikä kuukautisia ole, joten ei tarvi miettiä koko asiaa.

Vierailija
30/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen tuota miettinyt mutta saisiko niitä jostain ilmaiseksi kokeiluun tai jotai? Ei huvita alkaa heittämään rahaa roskiin kun en ainakaan siihen usko ettei se muka tuntuisi miltään kun tunnen tampooninkin.

Vierailija
31/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuppi oli ajoittain ihan ok, opin laittamaan sen kerralla ja ottamaan pois, ei ohivuotoja. Jos olisin pari ekaa vuotopäivää lähinnä kotona tai kodin lähistöllä, se voisi toimia. Ongelma oli minusta kupin tyhjennys ja huuhtelu yleisessä vessassa tai työpaikan vessassa. Aina kopeissa ei ole vesipistettä, jotta voisi huuhtaista kupin ja sormet, jotka menevät väistämättä vereen kupin kanssa touhutessa. Tiedän, että kupin voi pyyhkiä myös paperilla hätätapauksessa, mutta minusta ei tuntunut hygieeniseltä tunkea likaista kuppia takaisin sisuksiin. Kupin kanssa pitää muutenkin ronkkia sormilla melko syvälle sisuksiin, joten tarvitsen sen vesipisteen siihen ainakin oman mielenrauhani takia.

Kuppi myös tuntui silloin enemmän, jos oli kovemmat kuukautiskivut tai ummetusta, jota mulla oli aiemmin aika usein kuukautisten yhteydessä. Samaa ongelmaa ei ole siteiden ja tamponien kanssa.

Näistä syistä johtuen päädyin käyttämään tamponeja ja siteitä vähän tilanteesta riippuen. Mun makuun vähemmän säätöä niiden kanssa. Menkat on muutenkin mulla tarpeeksi kivuliaat, en jaksa mitään rasittavaksi kokemaani siihen oheen. Hyvä että on erilaisia suojia, mistä valita.

Vierailija
32/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kokeillut tokmannilla myytäviä kuppeja? Kiinnostaisi tietää koko verrattuna luneten pienempään malliin. Siellä oli kaksi kokoa myynnissä, en uskaltanut avata pakkausta. En pidä tamponeista (nöyhtä ja ohivuodot). Lunette on aika vanha, niin ajattelin vaihtaa tuoreempaan.

Vierailija
33/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on intiimialueella niin kroonisen kuivat limakalvot, etten voi käyttää tamponiakaan. Lisäksi kupin tyhjennys ja hygieniasta huolehtiminen yleisissä vessoissa on varmaan aika hankalaa. Pitäydyn siteissä.

Vierailija
34/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et ole uskaltanut kokeilla? Mitä pelkäät että tapahtuu?

En nyt tiedä voiko sanoa että kuukuppi ei sopinut minulle, mutta totesin kuitenkin kestositeet mukavammaksi vaihtoehdoksi. En pidä siitä tunteesta että sisälläni on jotakin. Kivusta siinä kuitenkaan ei ollut kysymys.

Vierailija
35/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paria kuppimallia kokeillut, enkä vaan edes saa niitä paikalleen. Ehkä en osaa rentouttaa paikkoja oikein, ehkä on kuivat limakalvot (ei kyllä ole muissa tilanteissa häirinnyt), en tiedä mikä on ongelma, mutta en todellakaan kaipaa kuukautissuojaa joka vaati vessanpöntöllä ruokaöljyn kanssa leikkimistä niin kuin joku sitten ehdotti. Kun ei mene paikalleen niin ei mene paikalleen, ja silloin toimii vähän huonosti.

Mitään laskeumia tai muita anatomisia kummallisuuksia ei ole tiedossa, lapsenkin olen tähän maailmaan puskenut ja seksiä harrastan ihan normaalisti nauttien. Mutta ei sinne "kuiviltaan" sellainen kupinmöhkäle mene. Mikä on aika sääli, koska tamponia en uskalla käyttää kierukan vuoksi, kestositeet asettuu aina jotenkin kamalan taakse pikkareissa ja kertsisiteet on melkoinen ekoteko ja hautoo. Onneksi kierukka vähensi vuotoja niin että nykyään tuota riesaa on 1-2 päivää kuukaudessa eikä joka kuu.

Vierailija
36/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee papereissani "menorrhagia". Se tarkoittaa just sitä vuototyyppiä, jossa ei paksuimmatkaan siteet pysty imemään kaikkea verta + hyytymiä, mitä hulahtelee ekat 2-3 vuotopäivää. Käytän aikuisten vaippoja silloin, ja niistäkin on tullut ohivuotoa.

En todellakaan jaksa uskoa, että joku 30ml kuppi muka riittäisi mulle, kun kuuden pisaran supertamponi + yöside pitää vaihtaa reilun tunnin välein ekoina päivinä.

Vierailija
37/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus isointa kuppia, jonka löysin. Jouduin tyhjäämään sen 10 min välein (kuten joudun tampooninkin, mutta se on helpompi vain vetäistä pois ja laittaa uusi tilalle).

Mulla tulee toisena kuukautispäivänä niin paljon verta, että jo yksi sellainen veriklöntti on paljon isompi kuin mitä kuukuppiin mahtuu.

Vierailija
38/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pienin koko on jostain syystä liian iso (?) ja sattuu. Tai ehkä sitten olisi ok jos tunkisin sen vaikka liukuvoiteen kanssa sinne, mutta en taida kokeilla. Ehkä paikat tottuisi, jos vaan alkaisin käyttää sitä joka kuukausi, mutta kun on muutenkin jo suht kovat kuukautiskivut niin sitä tulee oltua aika mukavuudenhaluinen. Käytän mieluummin tampooneja.

Vierailija
39/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskeumat, rektoseele, sidekudospoikkeavuudet, endometrioosipesäkkeet emättimessä kiinni, puutteellinen käsihygienia ja toimintarajoitteet, jotka estävät kuukupin asentamisen. Nämä tulevät nyt heti mieleen. Osaan näistä voi auttaa pehmeämpi kuukupin kimmoisuus ja tietysti lääketieteellisen ongelman hoito. Kuukuppi voi jopa pahentaa vaivoja.

Vierailija
40/110 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sovi minulle, en ole edes siis kokeillut tai harkinnut. En tiedä montaakaan ällöttävämpää ajatusta kuin menkkojen roiskiminen pitkin poikin kylppäriä tai yleistä vessaa kuukupin kanssa, kupin keittely kattilassa, verisen pimpan sorkkiminen jossain vailla kynsiharjaa jne.