Kuinka pitkään te mammat pystyyte olemaan leposyväkyykyssä?
Itse pääsen kyseiseen asentoon, mutta en pysty olemaan reilua minuuttia kauempaa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minä en kertakaikkiaan saa kantapäitä maahan (jos laitan, kaadun selälleni). Eli en pääse kyseiseen asentoon ollenkaan, en päässyt edes notkeana teininä!
Harrastan kuitenkin ihan kohtuullisesti liikuntaa oikeastaan päivittäin ja venyttelen säännöllisesti myös.
Olen pitkä (180 cm), voiko se vaikuttaa tuohon jotenkin?
Laita jalat enemmän haralleen, näin sain itse kantapäät maahan.
T. 3 minuuttia nyt syväkyykyssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kertakaikkiaan saa kantapäitä maahan (jos laitan, kaadun selälleni). Eli en pääse kyseiseen asentoon ollenkaan, en päässyt edes notkeana teininä!
Harrastan kuitenkin ihan kohtuullisesti liikuntaa oikeastaan päivittäin ja venyttelen säännöllisesti myös.
Olen pitkä (180 cm), voiko se vaikuttaa tuohon jotenkin?Laita jalat enemmän haralleen, näin sain itse kantapäät maahan.
T. 3 minuuttia nyt syväkyykyssä
Haa, menen testaamaan!
Kuinkahan moni syväkyykkii nyt :,D
Minuutin jaksoin ja kyllästyin. Vois kokeilla seuraavaks ottaa aku ankan taskukirjan. :D
T. 180cm plösö
Kokeilin ja pääsin heti asentoon, mutta vasempaan lonkkaan (tai lonkankoukistajaan) alkoi vähän "sattua", mistähän johtuu. Olen synnyttänyt kahdesti ja toisen synnytyksen jälkeen tosin tuntuu, että kroppa on koko ajan jossain virheasennossa edelleen...ehkä pitäisi alkaa kyykkiä.
Kaffepulla kirjoitti:
Voin kitkeä kasvimaata tuossa asennossa vaikka kuinka pitkään. Siis mitä ihmeellistä on kyykkyyn menemisessä? Onko ihmiset nykyään tosiaan niin huonokuntoisia, etteivät pääse kyykkyyn ja ylös?
Wikipediasta jokseenkin näin: Leposyväkyykky on ihmiselle luontainen lepoasento, mutta nykyihmisten akillesjänteet ovat lyhentyneet kenkien käytön vuoksi ja asento tuntuu ikävältä.
Itsekin olen siis hoikka ja alle 30v, harrastan myös liikuntaakin jonkin verran. Tuossa kyykyssä kuin koittaa olla niin rupeaa ns. polttelemaan nilkat ja akillesjänteet. Olen ollut aina huonosti venyvä, nyt kyykin päivittäin koska olen toimistotyössä.
-ap
Usein istun ihan tässä koneen ääressä tuolissa kyykyssä. Olen pitänyt sitä epäterveellisenä asentona, mutta kiva jos ei ole. Tuoli voisi kyllä olla kovempi, tässä helposti painuu nojaamaan samalla selkänojaan.
Vierailija kirjoitti:
Wikipediasta jokseenkin näin: Leposyväkyykky on ihmiselle luontainen lepoasento, mutta nykyihmisten akillesjänteet ovat lyhentyneet kenkien käytön vuoksi ja asento tuntuu ikävältä.
No tuo selittääkin!
Itse olen aina viihtynyt tässä asennossa, teen paljon asioita lattialla ja kyykkiminen ja "kyykkykävely" on se tapa, jolla liikun, kun teen kasvimaalla hommia. Eli mulle ei tuota vaikeuksia.
Tässä asennossa muuten aasialaiset käy kyykkykakalla...
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Voin kitkeä kasvimaata tuossa asennossa vaikka kuinka pitkään. Siis mitä ihmeellistä on kyykkyyn menemisessä? Onko ihmiset nykyään tosiaan niin huonokuntoisia, etteivät pääse kyykkyyn ja ylös?
Ajattelinkin että tuo riippuu varmasti akillesjänteiden vetreydestä, itselläni ne ovat luonnostaan todella kireät, ja slaavikyykky tuntuu epämukavalta. Ihan hyvä muistutus että pitäisi alkaa venytellä enemmän!
Olen pitkä (180 cm), voiko se vaikuttaa tuohon jotenkin?