Kuinka pitkään te mammat pystyyte olemaan leposyväkyykyssä?
Itse pääsen kyseiseen asentoon, mutta en pysty olemaan reilua minuuttia kauempaa.
Kommentit (32)
En ole mitannut aikaa, mutta suht kauan. Olen harrastanut crossfitiä yli kolme vuotta, siinä oppii.
Ei ole täälläkään vielä tullut aikarajaa vastaan. Puuhailen siinä asennossa vaikka mitä korjaushommia, välillä menee pitkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
MIkä on leposyväkyykky?
googlasinkin jo. Tuotahan tulee töissä harrastettua harvasepäivä. Pisimmillään tuossa asennossa, työhaalarit ja turvasaappaat jalassa sellaisen 20-30min on tullut oltua, kun hidaslypsyisen lehmän lypsintä joutunut ohjailemaan.
Piti kokeilla. Viisi minuuttia on nyt mennyt, ei tunnu missään. Paitsi alkaa kyllästyttämään. Luulen, että joku rakenteellinen juttu ellei pysty, kun itse kuitenkin olen ylipainoinen, selkävaivainen, todella vähän liikkuva ihminen. Mutta tässä voisin kai olla vaikka kuinka kauan ilman suurempia ongelmia.
määrättömiä aikoja. tykkään istua juuri niin baarituolin päällä, kun oon tietsikalla. esim. juuri nyt... :) päivästä ja töiden määrästä riippuen saatan kykkiä näin tuntitolkulla. mulla on erittäin pitkät akillesjänteet.
Ai slaavikyykkyyn. Tuntuuhan se vähän epämiellyttävältä, joten riippuu tilanteesta.
Huvikseni en jaksa edes yrittää. Joskus, kun pitää pikaisesti noukkia jotain maasta tai sitoa kengät, tulee hyvinkin pian tarve nousta, ehkä jopa ennen kuin saa hommat hoidettua.
Ankkalammella ja lemmikkien parissa jaksan kyykkiä vaikka tunnin kiinnittämättä mitään huomiota epämukavaan asentoon.
Jaa, varmaan puoli tuntia ainakin. Marjastaessahan tuota tulee harjoiteltua. Ja usein luenkin tuossa asennossa.
Siis pitääkö tossa olla kantapäät maassa?
Tunteja. Tosin ilman polvileikkauksia en pääsisi lähellekään tuota asentoa.
Vierailija kirjoitti:
Juu pitää.
Ennen olin paljon, nyt ei polvi oikein salli.
Vierailija kirjoitti:
no mulla ainakin on. ja polvet osoittaa eteenpäin, ei ylöspäin.
Nyt on sen verran selkä ja jalat jumissa, että vain joitain minuutteja. Juuri ajattelinkin, että pitäisi vähän venyttää selkää slaavikyykyssä ja sitten näin tämän aloituksen.
Itse en pysty olemaan kovin kauan, ehkä pari minuuttia, vaikka olen fyysisesti hyvässä kunnossa - asento tuntuu ikävästi alakropassa jo muutaman sekunnin jälkeen. Minulla tosin lättäjalat eli mulla ei ole ollenkaan sitä kaarta jalkapohjassa. Oikeanlaisten urheilukenkien kanssa jaksan olla asennossa pitempään.
No perhana ei onnistu ku 1,5 minuuttia vaikka olen nuori ja ihan hyväkuntoinen. Mut nyt on haaste vastaanotettu, alan harjoitella tätä aina palstaillessa. Katotaan onko edistystä jo viikon päästä.
Voin kitkeä kasvimaata tuossa asennossa vaikka kuinka pitkään. Siis mitä ihmeellistä on kyykkyyn menemisessä? Onko ihmiset nykyään tosiaan niin huonokuntoisia, etteivät pääse kyykkyyn ja ylös?
🇺🇦🇮🇱
Ei ole vielä tullut pakottavaa tarvetta nousta. Ehkä 15 min olen parhaimmillaan ollut? Kun on tullut jotakin muuta ja olen noussut. Tai enemmänkin. Harjoitusta se on kyllä vaatinut! Jokunen vuosi sitten en päässyt edes koko asentoon.