Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äärettömän tyhmät ihmiset pärjää elämässä? (ei pahalla)

Vierailija
05.07.2017 |

Minäkin ajattelin pitkään että pystyn olemaan kaikkien kaveri, ja kaikista löytyy sen verran hyvää että jaksaa keskustella. Sitten tuli hetkeksi työkaveriksi ihan luokattoman tyhmä ihminen. En tietenkään päin naamaa näyttänyt tätä ajatustani ja tuntuu että olen ihan kamala ihminen, mutta oli pakko alkaa välttelemään sitä kun kävi sen verran raskaaksi.
Yritin siis aluksi saada tätä mukaan porukkaan ja tehtiin yhdessä hommia ja yritin tauoilla jutella. Saatoin pyytää kaveriksi kantamaan painavia tavaroita ja se tuli vaan viereen tuijottamaan. Saatoin monta kertaa pyytää siinä tavaroiden seassa että auttaa nostamaan ja se vaan tuijottelee seinille. Meni sitten siihen että minä kannan tavarat yksin, ja tämä työkaveri vaan käveli perässä huoneesta toiseen.
Ja jos jotain tehtävää opetti, ihan yksinkertaistakin, niin piti kaikki näyttää kädestä pitäen ja monta kertaa eikä mennyt mikään perille. Ja joku taukohuoneen kahvinkeittokin. Painat tästä napista ("ai tästäkö?" "niin mistä napista piti painaa?"). Laita 10 kauhallista poroja ("niin oliko se kaksi?" "ai pitikö mun laittaa poroja?"). Ei saanut mitään töitä tehtyä kun piti koko ajan olla toisen vahtina.
Ei ollut minkäänlaista oma-aloitteisuutta ja ei sen kanssa oikeen voinut keskustellakaan mitään tauoilla kun puuttui joku arkijärki tai mikälie. Enkä ollut ainut joka tuosta ihmisestä turhautui, kun aluksi epäilin että puhuin epäselvästi, tai opastin huonosti tms.
Miten tuollaiset ihmiset pärjää elämässä? Ja kuka jaksaa olla sellaisen seurassa kun kaikki kommunikaatio käy raskaaksi kun toinen ei vaan näytä tajuavan mitään? Siis ihan oikeasti yritän ymmärtää. Aiemmin olen törmännyt vaan ihmisiin joilla on yleissivistyksessä puutteita tai jotain vammaa tms, mutta tämä oli jotenkin koko ajan pihalla kaikesta. Sellainen läsnäolevuus puuttui täysin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että hän on laiska mutta älykäs ja pitää sinua tyhmänä. Hän teetättää sinulla kaikki työt. Siksi teeskentelee idioottia. Ei jaksa sitä kahviakaan laittaa niin lannistaa sinut, että ikinä et enää oleta hänen vaivautuvan siihen.

Vierailija
42/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverisi kuulostaa ennemmin keskittymishäiriöiseltä kuin tyhmältä.

Olen tavannut oikeasti tyhmiä ihmisiä ja he ovat 100 kertaa rasittavampia kuin työkaverisi. Pahin yhdistelmä on tyhmyys ja ahkeruus samassa paketissa.

Mä lisään tohon vielä vittumaisuuden lisäksi. Siis oikeasti ilkeä ihminen, joka kuvittelee olevansa parempi ja fiksumpi kuin muut, kun kukaan ei kehtaa nauraa sille päin naamaa ettei se käy raivoamaan.

Monenlaista farssia tuli nähtyä eräässä jo suljetussa tehtaassa.

Pajassa työskenteli kymmeniä ihmisiä ja 3 oli selvästi heikkolahjaisia.

Muutamat ilkeät ihmiset näitä sitten tahallaan ärsyttivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on jokin sairaus, joka ei näy päälle päin, esimerkiksi aivovamma. Muistaakseni joku sairaus (joku epilepsian muodoista ehkä?) saattoi oireilla niin, että sitä sairastavalle henkilölle tulee sarjassa useita todella lyhyitä tajuttomuuskohtauksia, jotka eivät välttämättä näy päälle päin, mutta jotka silti haittaavat keskittymistä.

Tai lääkitys. Mulla oli ( kauan aikaa sitten) luokkakaveri jolla oli epilepsia. Hänellä oli siihen vahva lääkitys mikä teki hänet tosi hitaaksi reagoimaan mihinkään. Vähän kuin olisi ollut puoliunessa koko ajan. Epilepsia lääkkeet ovat varmasti nykyisin parempia mutta onhan moniin vaivoihin kolmiolääkkeitä joilla on ikäviä sivuvaikutuksia.

Usein myös uusi lääke aiheuttaa noita ongelmia ennen kuin siihen tottuu.

Myös pahentunut kohtaustilanne voidaan ottaa hallintaan vahvalla lääkityksellä, jota myöhemmin kevennetään.

Vierailija
44/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sairaudet eivät näy päällepäin ja kaikki eivät halua puhua tällaisista sairauksistaan työpaikalla. Aivan kuten nro 20 kertoi, jotkut sairaudet voivat hidastaa oppimista ja ohjeiden ymmärtämistä, jolloin työskentely vaatii niin suuria ponnistuksia, että persoona ja eläväisyys katoaa. Ihminen vain pinnistelee ja suorittaa, voi vaikuttaa vetäytyvältä ja hitaalta. Silti tällainen ihminen voi olla erittäin älykäs ja hauskakin keskustelija ja tekstin kirjoittaja. Olen itse juuri tällainen ja olen pinnistellyt lähes kolmekymmentä vuotta työelämässä.

Vierailija
45/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa varovaisia

Heikkolahjais jankkaaja haistaa kohta tämän ketjun

Vierailija
46/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiriippuvuus? On vaikea elää tässä fyysisessä maailmassa ja mieli pyörii vaan siinä mitä jää nettimaailmassa kokematta kun pitää tässä kahvia keitellä?

Vierailija
47/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska JUMALA antoi ainoan poikansa ,jotta KAIKKI pelastuisivat.

Vierailija
48/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska JUMALA antoi ainoan poikansa ,jotta KAIKKI pelastuisivat.

Jumalan armosta oli minunkin ensimmäinen ajatus kysymykseen.

Vierailija
49/51 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä. Pärjään hienosti ja opin joka päivä valtavasti uusia asioita.

Vierailija
50/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa muutamien vuosien kuluttua kunhan mieheni lapsi kasvaa. Uskomattoman tyhmä ihmisen taimi ja lähinnä tuijottaa tyhjyyteen, ei käytännössä taida ajatella oikein mitään koskaan. Ei osaa olla sosiaalisissa tilanteissa. On kömpelö. Asioiden oppiminen on todella vaikeaa, rimaa hipoen pärjää koulussa, kotona saa toistaa ja toistaa miten asiat tehdään ja nimenomaan kädestä pitäen kymmeniä kertoja mutta ei, ei pysty oppimaan. Saattaa kysyä monia monia kertoja jostain ”monelta me siis lähdetään sinne sunnuntaina”.

Todellakin mietin miten tuollainen tapaus tulee pärjäämään elämässä.

Vierailija
51/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla myös lääkitys. Tiedän henkilön, jolla on ilmeisesti nuoruudessaan ollut psykoosi, ja on edelleen lääkityksessä. Mielestäni liian vahvassa sellaisessa. Työpaikalla hän vaikuttaa hyvin samanlaiselta. Henkilö on kyennyt valmistumaan korkeakoulusta, mutta kyselee melko yksinkertaisia asioita. Jotenkin näkyy kaikin tavoin, miten voimakas psyykenlääkitys turruttaa ajattelua ja toimintoja, ja minusta se on surkeaa. Henkilö jää ikään kuin jumittamaan asioihin. Vähän niin kuin hän olisi tarttunut kemialliseen purkkssn, joka tekee kaikesta tahmeaa ja hankalaa. Mielestäni jossain vaiheessa lääkitystä pitäisi yrittää alentaa, mutta niin ne hommat ei valitettavasti toimi, kun siihen rattaaseen on kerran joutunut.

Kyseleminen voi olla myös helppo tapa olla kontaktissa toiseen ihmiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme